Home > νέα > 6Ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής στη Δράμα Η πρόεδρος της ΕΤ.Ε.Α. Δράμας κα. Σαραφίδου μιλάει στον «Πρωινό Τύπο»

6Ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής στη Δράμα Η πρόεδρος της ΕΤ.Ε.Α. Δράμας κα. Σαραφίδου μιλάει στον «Πρωινό Τύπο»

 

6Ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής στη Δράμα

Σύγχρονες τάσεις και πρακτικές

στη διαχείριση της σχολικής τάξης

Η πρόεδρος της ΕΤ.Ε.Α. Δράμας κα. Σαραφίδου μιλάει στον «Πρωινό Τύπο»

Του Θανάση Πολυμένη

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΧΘΕΣ το μεσημέρι και ολοκληρώνεται σήμερα, το 6ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής στη Δράμα. Οι εργασίες του συνεδρίου διεξάγονται ήδη από χθες το μεσημέρι στην αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας. Το 6ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Κύριο θέμα του συνεδρίου, είναι οι «Σύγχρονες τάσεις και πρακτικές στη διαχείριση της σχολικής τάξης». Οι εργασίες ξεκίνησαν το μεσημέρι της Παρασκευής 24 Νοεμβρίου, και το απόγευμα της ίδια ημέρας έγινε η πανηγυρική έναρξη με τη συμμετοχή τμήματος του Μουσικού Σχολείου Δράμας.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου, εμπλουτίζεται γενικότερα από επιμέρους θεματικές, «οι οποίες αφορούν σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που συμβάλλουν στη διαχείριση της σχολικής τάξης», τονίζει μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», η πρόεδρος της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας κ. Κατερίνα Σαραφίδου. Όπως εξηγεί μάλιστα, «είναι οι διάφορες διδακτικές μέθοδοι, τα αναλυτικά προγράμματα, η διαχείριση του περιβάλλοντος της τάξης, η διαχείριση της τάξης μέσω νέων τεχνολογιών, μέσω της τέχνης, η συνεργασία με τους γονείς, η διαχείριση παιδιών με ειδικές ανάγκες, η διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας και πολλές άλλες, και αυτό γιατί χωρίς όλους αυτούς τους συντελεστές, δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός να έχει τον έλεγχο της τάξης, αν δεν γνωρίζει όλες αυτές τις παραμέτρους, ούτως ώστε να μπορεί να τις διαχειριστεί».

Μεταξύ άλλων, η κα. Σαραφίδου απάντησε και σε ερωτήσεις του «Πρωινού Τύπου»:

Katerina Sarafidoy 2

Η πρόεδρος της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας κα. Κατερίνα Σαραφίδου.

“Ενώ γενικά η σχολική ζωή έχει μεταμορφωθεί τα τελευταία χρόνια και ο ρόλος του σχολείου έχει αλλάξει,

γιατί δεν αποτελεί πια το μοναδικό φορέα γνώσης και κοινωνικοποίησης των παιδιών, παρ’ όλα αυτά,

τα θέματα διαχείρισης παραμένουν τα παραδοσιακά”. 

Η εκπαιδευτική διαδικασία

Πανελλαδικά έχετε προφανώς καταγραφές, ακούσματα και προσωπική εμπειρία. Ποια είναι τα κύρια προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στην τάξη και πώς αντιμετωπίζονται όλα αυτά;

«Αυτή είναι και η προβληματική μας. Ενώ γενικά η σχολική ζωή έχει μεταμορφωθεί τα τελευταία χρόνια και ο ρόλος του σχολείου έχει αλλάξει, γιατί δεν αποτελεί πια το μοναδικό φορέα γνώσης και κοινωνικοποίησης των παιδιών, παρ’ όλα αυτά, τα θέματα διαχείρισης παραμένουν τα παραδοσιακά. Η διαχείριση της σχολικής τάξης, αντιμετωπίζεται όπως εκπαιδευτήκαμε εμείς στο παρελθόν, με παραδοσιακούς τρόπους. Δηλαδή, τον τιμωρησιακό, της αποβολής, των συνεπειών, της παραπομπής στο διευθυντή κτλ.

Όμως ο επιστημονικός κόσμος κινείται προς άλλες κατευθύνσεις, που είναι περισσότερο της υποστήριξης, της αποκατάστασης, της πρώιμης παρέμβασης. Αυτά τα θέματα θέλουμε να δούμε, γιατί πολλές φορές δεν γνωρίζουμε, δεν έχουμε την γνώση. Οπότε, το συνέδριο σ’ αυτό ελπίζει· να προσφέρει έναυσμα και προβληματισμούς πάνω σ’ αυτό το κομμάτι, ούτως ώστε, όταν ο άλλος γνωρίζει τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχει ένα παιδί με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, τουλάχιστον το συναισθάνεται, έχει συναίσθηση γι’ αυτό, δεν εκνευρίζεται, δεν το αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο. Παλιά υπήρχε η αντίληψη ότι αυτός είναι τεμπέλης και δεν ανταποκρίνεται, δεν θέλει να διαβάσει κτλ. Μπορεί κάποιο παιδί να έχει διάφορα προβλήματα, ακόμα και η οικονομική κρίση να το επηρεάζει και σ’ αυτά ένας εκπαιδευτικός που γνωρίζει, θα το αντιμετωπίσει με διαφορετικό τρόπο. Κι εκεί έρχονται διάφοροι διδακτικοί τρόποι, διαφοροποιημένη παιδαγωγική που ασκούμε κατά περίπτωση».

 

Έχει ξεκινήσει να αλλάζει κάτι στην πράξη κα. Σαραφίδου;

«Βεβαίως. Οι εκπαιδευτικοί σήμερα προσπαθούν να ενημερώνονται, να επιμορφώνονται, τα νέα παιδιά γνωρίζουν περισσότερα πράγματα, οι παλιοί έχουν μεγαλύτερη εμπειρία και υπάρχει μια τέτοια τάση. Το θέμα είναι να μπορέσουμε αυτό να το γενικεύσουμε. Εμείς βέβαια δεν μπορούμε στο πλαίσιο του συνεδρίου, όμως μπορούμε να δώσουμε τον προβληματισμό  και κίνητρα για περαιτέρω διερεύνηση».