Home > νέα > Αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να ανταλλάξουν σκέψεις και ιδέες για τον σχολικό εκφοβισμό

Αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να ανταλλάξουν σκέψεις και ιδέες για τον σχολικό εκφοβισμό

5ο Φεστιβάλ κατά του Σχολικού Εκφοβισμού από το 1ο Δημοτικό Σχ. Δράμας

Αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές

και γονείς να ανταλλάξουν σκέψεις

και ιδέες για τον σχολικό εκφοβισμό

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο υποδιευθυντής του 1ου Δημ. Σχ., κ. Χατζηκυριάκου

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΧΘΕΣ και θα ολοκληρωθούν αύριο Παρασκευή, οι εκδηλώσεις του 5ου Φεστιβάλ Σχολικού Εκφοβισμού που διοργανώνει το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας. Αν και … κουτσουρεμένες οι μισές εκδηλώσεις εξαιτίας των προληπτικών μέτρων για τον κορωνοϊό, παρ’  όλα αυτά πραγματοποιούνται μόνο οι εκδηλώσεις εκείνες, οι οποίες γίνονται εντός του σχολείου και εντός της σχολικής αίθουσας και αναβάλλονται όσες εκδηλώσεις είχαν προγραμματιστεί να γίνουν εκτός σχολείου.

Ήδη, χθες το πρωί, πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις που είχαν προγραμματιστεί εντός του σχολείου όπως η λειτουργία εικαστικού εργαστηρίου, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών και συζήτηση με τους μαθητές εντός των σχολικών αιθουσών υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

Επίσης, έγινε η επικαιροποίηση Κοινωνικού Συμβολαίου δημοκρατικής συμφιλίωσης προς υπογραφή όλων των εμπλεκομένων πλευρών (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) και τέλος το Βιωματικό θεατρικό παιχνίδι από το σύνολο των μαθητών του σχολείου: «Πες μου μια συγγνώμη για να αλλάξω γνώμη».

Αύριο Παρασκευή οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην αυλή του σχολείου εφόσον ο καιρός είναι καλός από τις 11.30 έως και τις 13.15 και  περιλαμβάνουν:

– «Mobile school». Βιωματική δράση από ομάδα επιστημόνων της Ένωσης Κυριών Δράμας.

– Συγγραφή ψηφισμάτων από τους μεγάλους μαθητές της σχολικής μονάδας για την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων του παιδιού.

– Επίδοση ψηφισμάτων στους αρμόδιους κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς της πόλης από τους μαθητές του σχολείου.

Ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε χθες με τον υποδιευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας κ. Γιάννη Χατζηκυριάκου, ο οποίος σημείωσε ότι το 5ο Φεστιβάλ Κατά της Σχολικής Βίας διοργανώνεται στο πλαίσιο της ομώνυμης Πανελλήνιας Ημέρας Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Ο κ. Χατζηκυριάκου ευγενώς απάντησε στις ερωτήσεις του «Π.Τ.» σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.

 

Ποια είναι η αφορμή για τη διοργάνωση του 5ου Φεστιβάλ Κατά της Σχολικής Βίας κ. Χατζηκυριάκου;

«Αυτή η μέρα, αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, να ανταλλάξουν σκέψεις, να ανταλλάξουν πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν χάρη σε βιωματικές δράσεις ευαισθητοποίησης για την αντιμετώπιση αυτού του σύνθετου φαινομένου που λέγεται σχολική βία».

XATZYKIRIAKOY

Ο δάσκαλος, ο εκπαιδευτικός, πώς μπορεί να αντιληφθεί τον σχολικό εκφοβισμό εντός της σχολικής μονάδας;

«Πολλοί δάσκαλοι έχουν επιμορφωθεί πάνω σ’ αυτό το θέμα και μπορούν να ξεχωρίσουν και να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά του. Δεν μιλάμε για ένα απλό περιστατικό επιθετικής συμπεριφοράς. Είναι μια συγκεκριμένη συμπεριφορά, είναι σκόπιμη, είναι εσκεμμένη, είναι συστηματική, περιλαμβάνει συγκεκριμένα πρόσωπα που παίρνουν μέρος σ’ αυτό το φαινόμενο. Ακριβώς αυτές οι γνώσεις είναι που  τους βοηθούν να ξεχωρίσουν πότε πρόκειται για ένα τέτοιο περιστατικό και να επιληφθούν άμεσα. Η δική μας μονάδα, επειδή διοργανώνει κάθε χρόνο το Φεστιβάλ, είναι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένη σ’ αυτό το θέμα».

 

Εντούτοις όμως, βλέπουμε πανελλαδικά περιπτώσεις, κατά τις οποίες φαίνεται ότι εκπαιδευτικοί αλλά και διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προσπαθούν να αποφύγουν τις ευθύνες θα λέγαμε ή ακόμα και προσπαθούν να μειώσουν το συμβάν.

«Ένα τέτοιο περιστατικό, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να το υποθάλψει ή να το αποκρύψει η σχολική μονάδα. Είναι ένα πρόβλημα, είναι η κορυφή ενός παγόβουνου, είναι θέμα που πρέπει άμεσα να ληφθούν συγκεκριμένες ενέργειες για να αντιμετωπιστεί. Σε κάθε προσπάθεια υπόθαλψης, το φαινόμενο θα το δει μπροστά του να γιγαντώνεται ακόμα περισσότερο, γι’ αυτό και το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια, προσπαθεί να προβεί σε επιμορφώσεις στους εκπαιδευτικούς και να τους βοηθήσει να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στον χειρισμό και την αντιμετώπισή τους».

 

Μέχρι ποιο σημείο έχει δυνατότητα ο εκπαιδευτικός να επέμβει σε ένα τέτοιο περιστατικό σχολικής βίας;

«Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, οφείλουν, από την στιγμή που εντοπίσουν το περιστατικό, να ενημερώσουν τη διεύθυνση του σχολείου. Στο δικό μας το σχολείο, έχουμε την τύχη να λειτουργεί και μια επιτροπή, η οποία αποτελείται από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, οι οποίοι μπορούν αμέσως, σε ταυτόχρονη ενημέρωση των γονέων και του θύτη και του θύματος, να έχουμε άμεση ενημέρωση και να δουν πώς μπορούν να το αντιμετωπίσουν.

Για περιστατικά που είναι χαμηλής επικινδυνότητας, η σχολική  μονάδα μπορεί να τα διαχειρίζεται σε συνεργασία με τους γονείς. Σε πιο σοβαρές καταστάσεις, μπορούν να απευθυνθούν σε ανώτερα κλιμάκια έξω από τη σχολική μονάδα».