Home > Πρώτο Θέμα > Ανάγκη αναβάθμισης της γραμμής από Δράμα για Αλεξανδρούπολη-Αποκλειστικές δηλώσεις του αν. διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ κ. Κοτταρά στον «Πρωινό Τύπο»

Ανάγκη αναβάθμισης της γραμμής από Δράμα για Αλεξανδρούπολη-Αποκλειστικές δηλώσεις του αν. διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ κ. Κοτταρά στον «Πρωινό Τύπο»

Αποκλειστικές δηλώσεις του αν. διευθύνοντα συμβούλου

του ΟΣΕ κ. Κοτταρά στον «Πρωινό Τύπο»

Ανάγκη αναβάθμισης

της γραμμής από Δράμα

για Αλεξανδρούπολη

► «Αρωγοί σε ό,τι ζητήσει ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ – Μας ενδιαφέρει η ιστορία του ΟΣΕ να αναδείξουμε το ιστορικό αρχείο»

► Δημιουργία επίσημης τουριστικής διαδρομής από τη Δράμα

μέχρι το Παρανέστι με στόχο τους Τοξότες

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΗ ΔΡΑΜΑ επισκέφθηκε χθες, ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Αθανάσιος Κοτταράς, προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά τα προβλήματα στο τμήμα Δράμας του δικτύου του ΟΣΕ, ενώ συναντήθηκε και με τη διοίκηση του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας προκειμένου να δεχθεί την πρότασή τους για τη δημιουργία Σιδηροδρομικού Πάρκου στη Δράμα.

Στη συνέχεια, ο κ. Κοτταράς ξεναγήθηκε στο Μουσείο Τρένων, ενώ αργότερα ακολουθούμενος από στελέχη της διοίκησης του ΟΣΕ, μέλη του ΗΦΑΙΣΤΟΥ και του Τμήματος Δράμας του ΟΣΕ, επιβιβάστηκαν σε δρεζίνα, με την οποία θα πήγαιναν μέχρι την Ξάνθη, προκειμένου να διαπιστώσει τα προβλήματα του δικτύου.

Αναλυτικότερα, ο κ. Κοτταράς συναντήθηκε αρχικά με τον υπεύθυνο της γραμμής της περιοχής της Δράμας κ. Καζάνα, ενώ στη συνέχεια άκουσε τα αιτήματα του Δ.Σ. του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ, από τον γραμματέα του κ. Μακρόπουλο, ενώ παρόντες ήταν ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Πασχαλίδη και άλλα μέλη. Στη συνάντηση παραβρέθηκε επίσης και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Project Δράμα 2020» κ. Τσιαμπούσης.

Μιλώντας αποκλειστικά στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Κοτταράς, τόνισε ιδιαίτερα ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη να υπάρξει ανάταξη του δικτύου στην διαδρομή από Λευκοθέα έως Φωτολίβος, όπως και του τμήματος Δράμας – Ξάνθης, προκειμένου το τρένο να μπορεί να ανεβαίνει μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Προϋπόθεση για να γίνει αυτό, όπως είπε, είναι να πέσει η διαδρομή κάτω από τις 8 ώρες τουλάχιστον.

Επίσης, αναφερόμενος στα ζητήματα του ΗΦΑΙΣΤΟΥ και στην πρότασή του για τη δημιουργία Σιδηροδρομικού Πάρκου και νέου Μουσείου, απάντησε θετικά σε όλα τους τα αιτήματα, και υποσχέθηκε ότι, πέρα από την υλική βοήθεια που θα προσφέρει ο ΟΣΕ στον ΗΦΑΙΣΤΟ, θα βοηθήσει να βρεθούν τρόποι ώστε να βοηθηθούν σ’ αυτό που θέλουν να κάνουν.

Από τα θετικά επίσης που βγήκαν από την επίσκεψη του κ. Κοτταρά, είναι ότι μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, θα υπάρξει απόφαση ένταξης της διαδρομής Δράμας – Παρανεστίου, και επίσημα στις τουριστικές διαδρομές του ΟΣΕ.

ose3

  • Ο γεν. γραμ. του ΗΦΑΙΣΤΟΥ κ. Μακρόπουλος (αρ.), εξηγεί στον κ.Κοτταρά την πρόταση του ΗΦΑΙΣΤΟΥ για το Σιδηροδρομικό Πάρκο.

 

Προκήρυξη για ανάταξη της γραμμής

Μιλώντας αποκλειστικά στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Κοτταράς, αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε με τον υπεύθυνο του τμήματος Δράμας του ΟΣΕ κ. Καζάνα, για θέμα αρμοδιότητάς του. Όπως είπε συγκεκριμένα, «προετοιμάζουμε  να βγάλουμε μια προκήρυξη, για να βελτιώσουμε τη γραμμή στο τμήμα Λευκοθέας – Φωτολίβους, στην ουσία θα ανατάξουμε όλη τη γραμμή, 13 χιλιόμετρα. Επίσης, έχουμε εντοπίσει και κάποια άλλα τμήματα που χρειάζεται να ανασκευαστούν και να αναταχθούν στη συνέχεια».

Όπως τόνισε ιδιαίτερα μάλιστα, «ο ΟΣΕ ενδιαφέρεται για το τμήμα αυτό, θέλουμε η γραμμή να συνεχίσει με το τρένο και να φτάνει μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Μας λυπεί ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή τρένο επιβατικό από τη Δράμα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Ο στόχος μας είναι να κατεβάσουμε όσο μπορούμε την απόσταση που κάνει το τρένο κάτω από τις 8 ώρες, ώστε να μπορεί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, και γι’ αυτό θα κάνουμε τις παρεμβάσεις μ’ αυτό τον στόχο. Το σίγουρο είναι ότι δεν μένουμε εκεί να κατεβάσουμε το δρομολόγιο κάτω από τις 8 ώρες, και θα προσπαθήσουμε να επισκευάσουμε όσα περισσότερα τμήματα μπορούμε, για να κατεβάζουμε συνεχώς το χρόνο και να είναι η γραμμή σε καλή κατάσταση».

ose1

  • Ο κ. Κοτταράς περιεργάζεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον εξαρτήματα
  • από το χώρο του Μουσείου Τρένων στη Δράμα.

«Το μοναδικό ανενεργό κομμάτι…»

Ο κ. Κοτταράς, εξήγησε ότι μετά από τη συζήτηση που είχε με τον Καζάνα,  πληροφορήθηκε ότι «δυστυχώς στη γραμμή αυτή τα τελευταία 15 χρόνια, δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις. Και είναι και σε κρίσιμη καμπή, ότι, αν δεν επέμβουμε τώρα, θα υπάρχει πρόβλημα και στη συνέχεια. Οπότε ο στόχος μας είναι – και η εισήγησή μου στο συμβούλιο του ΟΣΕ και στο Υπουργείο – να κάνουμε επεμβάσεις τώρα στη γραμμή, για να συνεχίσουν τα δρομολόγια και να μην έχουμε κανένα ανενεργό κομμάτι στα δίκτυα. Αυτός είναι ο στόχος μας, να μην έχουμε κανένα ανενεργό κομμάτι στα δίκτυα. Και εδώ στη Μακεδονία και τη Θράκη είναι το μοναδικό μέρος που υπάρχει ανενεργό κομμάτι».

ose

Ο κ. Κοτταράς (αρ), συζητάει με τον κ. Καζάνα (δ) στο κέντρο της φωτογραφίας.

Σε δεύτερο πλάνο ανάμεσά τους ο κ. Μακρόπουλος.

«Σημαντική η ιστορία του ΟΣΕ»

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τα μέλη του Δ.Σ. του ΗΦΑΙΣΤΟΥ, ο κ. Κοτταράς συμφώνησε σε όλα τα αιτήματά τους ενώ υποσχέθηκε ότι κάποια άλλα θα τα εξετάσει, πάντα με θετική ματιά.

Όπως τόνισε στον «Π.Τ.», εξέφρασε την θετική του στάση, λέγοντας ότι «κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά, και τους έχω τονίσει επανειλημμένως – και στη συνάντηση που είχαμε στη Θεσσαλονίκη το προηγούμενο διάστημα – ότι είμαστε αρωγοί σ’ αυτές τις προσπάθειες. Για εμάς η ιστορία του ΟΣΕ είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Θέλουμε να αναδείξουμε το ιστορικό αρχείο, τους ευχαριστούμε για την αγάπη που δείχνουν σ’ αυτό, και θα είμαστε αρωγοί σε ό,τι μας ζητήσουν να το πραγματοποιήσουμε».

Στη συζήτηση έγινε αναφορά και στο ζήτημα της επιστροφής της original εστιάμαξας του Orient Express, και ο κ. Κοτταράς υποσχέθηκε ότι σύντομα θα επιστρέψει στη Δράμα. Μιλώντας στον «Π.Τ.», σημείωσε ότι «όπως υποσχεθήκαμε για την εστιάμαξα που πήραμε, θα τη φέρουμε επισκευασμένη στη Δράμα. Αυτή τη στιγμή επισκευάζεται στη Θεσσαλονίκη και θα έρθει το επόμενο διάστημα στη Δράμα. Θα είμαστε αρωγοί σ’ αυτά που μπορούμε να κάνουμε σε ότι μας ζητήσουν».

Σε ερώτηση του «Π.Τ.» για το αν η διοίκηση του ΟΣΕ έχει τη δυνατότητα να προσφέρει οικονομικά, πέρα από την όποια υλική βοήθεια έχει τη δυνατότητα να προσφέρει για το Σιδηροδρομικό Πάρκο και το Μουσείο, ο κ. Κοτταράς απάντησε: «Θα μπορούσαμε να δούμε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε το Μουσείο. Και στο να υπάρχουν στεγασμένοι χώροι για να υπάρχουν μηχανές, αλλά και να διατηρηθούν οι μηχανές, γιατί όλα αυτά είναι περιουσία του ΟΣΕ. Η λειτουργία του Μουσείου απλά τα αναδεικνύει στον κόσμο και μπορούμε να τα δείξουμε και να τα βγάλουμε και προς τα έξω. Άρα, από την στιγμή που είναι περιουσία του ΟΣΕ, μας ενδιαφέρει να διατηρηθούν, να είναι σε κατάσταση που μπορούν να υπάρχουν και τα επόμενα χρόνια, να τα βλέπουν και οι επόμενες γενιές. Άρα σ’ αυτό θα κάνουμε ό,τι μπορούμε».

Τουριστική γραμμή Δράμα – Τοξότες

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε επίσης στις δηλώσεις του στον «Π.Τ.» ο κ. Κοτταράς, για το ζήτημα της τουριστικής γραμμής μεταξύ Δράμας – Παρανεστίου. Η συζήτηση αυτή έγινε και από τον ΗΦΑΙΣΤΟ στη συνάντηση και ο αν. Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ υποσχέθηκε ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις.

Αναφορικά με το θέμα τόνισε: «Έχω συζητήσει και με άλλους παράγοντες του νομού σας, ενώ πρόσφατα συναντήθηκα και με τον βουλευτή κ. Μπλούχο, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό για τη Δράμα αλλά και την περιοχή ευρύτερα, να αναβιώσουμε το τουριστικό τρένο, από τη Δράμα τουλάχιστον μέχρι το Παρανέστι και μέχρι τους Τοξότες. Αυτός είναι ο στόχος το επόμενο διάστημα. Εγώ θα εντάξω στις τουριστικές διαδρομές τη διαδρομή Δράμα – Παρανέστι, σε μια ειδική απόφαση που θα εισηγηθώ να βγει μέχρι τέλος Σεπτέμβρη. Και θα δούμε στην πορεία και στη συνέχεια, με ποιο τρόπο ο ΟΣΕ θα λειτουργήσει αυτή τη γραμμή».