Home > Νέα > Αντίδραση δημάρχου Δράμας για το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών της Δ΄ Δημοτικού

Αντίδραση δημάρχου Δράμας για το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών της Δ΄ Δημοτικού

 

Επιστολή του κ. Μαμσάκου στον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου

Αντίδραση δημάρχου Δράμας

για το περιεχόμενο του μαθήματος

των θρησκευτικών της Δ΄ Δημοτικού

 

 

 

ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ του στις αναφορές που γίνονται στο βιβλίο θρησκευτικών της Δ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου, εκφράζει με επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, ο δήμαρχο Δράμας κ. Μαμσάκος.

Στην επιστολή του ο κ. Μαμσάκος, αναφέρει ότι συντάσσεται με την πλειοψηφία των συνδημοτών του, σε σχέση με όσα αναφέρονται για το ισλάμ-μουσουλμανισμό και άλλες θρησκείες, επισημαίνοντας ότι «η ιστορία της πατρίδας μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ορθοδοξία».

Σε άλλο σημείο, ο κ. Μαμσάκος επισημαίνει ότι θα πρέπει «να προστατεύσουμε την  ιστορία μας και την ταυτότητά μας και κυρίως να ενδυναμώσουμε τους μαθητές του Δημοτικού που δεν διαθέτουν ακόμη ολοκληρωμένη κρίση, ενώ παράλληλα οφείλουμε να τους μυήσουμε στον ελληνικό πολιτισμό και στην ελληνική παράδοση που σχετίζεται με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη».

 

Η επιστολή

Αναλυτικότερα, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, αναφέρει στην επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου:

[Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Δεχθείτε τους ειλικρινείς χαιρετισμούς μου και τις θερμότερες ευχές μου στο πρόσωπό σας.

Με την επιστολή μου σας μεταφέρω το μήνυμα των συμπολιτών μου αναφορικά με την ύλη του μαθήματος των θρησκευτικών της Δ΄ Δημοτικού.

Συντάσσομαι με την πλειοψηφία των συνδημοτών μου που αντιδρούν με το περιεχόμενο των κεφαλαίων που αναφέρονται στο ισλάμ-μουσουλμανισμό και στις άλλες θρησκείες.

Επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι η ιστορία της πατρίδας μας είναι άρρηκτα  συνδεδεμένη με την ορθοδοξία. Για μας αποτελεί υποχρέωση τα παιδιά μας να διδαχθούν τις αρχές και τις αξίες που εμπερικλείει ο χριστιανισμός. Σίγουρα, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι πρεσβεύει η κάθε θρησκεία, όμως ένας μαθητής της ηλικίας των 10 ετών δεν μπορεί να έχει την ωριμότητα για να κρίνει κατάλληλα και έτσι ελλοχεύει ο κίνδυνος να  δημιουργηθεί σύγχυση.

Ας μη ξεχνούμε ότι διανύουμε μια δύσκολη περίοδο που η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει και κρίση των αξιών και των θεσμών. Σε αυτό το πλαίσιο οφείλουμε όλοι να επαναφέρουμε τις διαχρονικές αξίες που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας, και να τις διοχετεύσουμε στο ακέραιο στα παιδιά μας που αποτελούν το αύριο του τόπου. Η στάση αυτή δεν είναι δείγμα μισαλλοδοξίας ούτε πρέπει να εκληφθεί ως αδυναμία. Αντιθέτως, πρέπει να προστατεύσουμε την ιστορία μας και την ταυτότητά μας και κυρίως να ενδυναμώσουμε τους μαθητές του Δημοτικού που δεν διαθέτουν ακόμη ολοκληρωμένη κρίση, ενώ παράλληλα οφείλουμε να τους μυήσουμε στον ελληνικό πολιτισμό και στην ελληνική παράδοση που σχετίζεται με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.

Ευελπιστώ ότι θα εκλάβετε σοβαρά το αίτημα της πλειοψηφίας των συνδημοτών και τα κεφάλαια του μαθήματος των θρησκευτικών που έχουν προκαλέσει αναταραχή στην κοινωνία μας, θα αποκλειστούν από τη διδακτική ύλη.

Δεδομένου ότι συντάσσεστε και υπηρετείτε τα ευγενή ιδεώδη του Πολιτισμού και της Παιδείας, παρακαλώ θερμά εγώ και οι συμπολίτες μου για την θετική ανταπόκρισή σας, την πρέπουσα βαρύτητα και σημασία στην πρότασή μας.

Παραμένω στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε παροχή πληροφοριών και εξηγήσεων, και προτίθεμαι να συνδράμω με τη θεσμική μου ιδιότητα σε οτιδήποτε χρειαστεί προς τον σκοπό αυτό.]