Home > Πρώτο Θέμα > Αντιδράσεις καταστηματαρχών για την μόνιμη πεζοδρόμηση μέρους της πλατείας Ελευθερίας-Έντονη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Αντιδράσεις καταστηματαρχών για την μόνιμη πεζοδρόμηση μέρους της πλατείας Ελευθερίας-Έντονη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Έντονη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Αντιδράσεις καταστηματαρχών

για την μόνιμη πεζοδρόμηση

μέρους της πλατείας Ελευθερίας

► Δημοτική αρχή: Εφαρμόζουμε την κυκλοφοριακή μελέτη του 2000

► Αντιπολίτευση: Χρειάζεται διαβούλευση και επικαιροποίηση της μελέτης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΝΤΟΝΕΣ αντιδράσεις υπήρξαν στη – δια τηλεδιάσκεψης – συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας το απόγευμα της Τετάρτης, αναφορικά με το ζήτημα της πεζοδρόμησης του δυτικού τμήματος του δρόμου της πλατείας Ελευθερίας.

Πρόκειται για το δρόμο που ξεκινάει μπροστά από το παλαιό δημαρχείο, ακολουθεί τη ροή της πλατείας Ελευθερίας και διασταυρώνεται με την οδό 19ης Μαΐου και Βενιζέλου. Όπως είναι γνωστό και έχει δημοσιεύσει και ο «Πρωινός Τύπος» τις προηγούμενες ημέρες, ο δρόμος έκλεισε στις αρχές Αυγούστου, προκειμένου να ξηλωθούν οι γρανιτένιες πλάκες που υπήρχαν και με την καθίζησή τους δημιουργούσαν προβλήματα σε πεζούς και οχήματα. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, ο δρόμος συνεχίζει να παραμένει κλειστός, ενώ στο μεταξύ δεν υπήρξε καμιά επίσημη ανακοίνωση του Δήμου για μόνιμη πεζοδρόμηση του τμήματος αυτού.

Το μόνο επίσημο ήταν οι σκέψεις της δημοτικής αρχής, ώστε να υπάρξει πεζοδρόμηση γύρω από την πλατεία Ελευθερίας, μόνο πρωινά Κυριακών μέχρι και τις 4 το απόγευμα για ένα διάστημα, μέχρι και το Νοέμβριο. Το είχε δηλώσει μάλιστα σε συνέντευξή του στον «Π.Τ.» ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Εφραιμίδης.

Επιστολές

Αυτό που μάθαμε από την προ ημερησίας διάταξη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), είναι ότι  υπήρξε επιστολή του Επιμελητηρίου Δράμας με 50 περίπου υπογραφές καταστηματαρχών της περιοχής, οι οποίοι αντιδρούν στην μόνιμη πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου στη δυτική πλευρά της πλατείας Ελευθερίας. Σημειωτέον, ότι, ούτε αυτή η επιστολή δόθηκε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης από το Επιμελητήριο και δεν υπήρξε καμιά επίσημη δήλωση από κάποιον. Η επιστολή του Επιμελητηρίου στάλθηκε προς τον πρόεδρο του σώματος κ. Χαραλαμπίδη, αναγνώστηκε στο σώμα και δεν δόθηκε ούτε στους επικεφαλής των παρατάξεων.

Επίσης, υπήρχε και μια δεύτερη επιστολή από καταστηματάρχες, η οποία είχε σταλθεί από τους ίδιους προς τις παρατάξεις.

Οι καταστηματάρχες της περιοχής, τόσο του συγκεκριμένου τμήματος της οδού, όσο και από την οδό Αθανασιάδη, την οδό Βενιζέλου και την οδό  19ης Μαΐου, αντιδρούν έντονα στην πεζοδρόμηση, υποστηρίζοντας ότι με την εφαρμογή της, θα υπάρξουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα στις επιχειρήσεις τους.

Όπως αναφέρεται μάλιστα στην επιστολή των «Εμπόρων του κέντρου της πλατείας Ελευθερίας», «για άλλη μια φορά, ο Δήμος ενεργεί και πράττει αυθαίρετα βάζοντας στο περιθώριο τον εμπορικό κόσμο της πόλης μας, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό, ότι δεν τον ενδιαφέρει η γνώμη μας. Πριν λίγο καιρό το ίδιο έγινε και με το θέμα της λαϊκής αγοράς. Δημιουργεί ένα θέμα και περιμένει να δει τις αντιδράσεις και ανάλογα πράττει. Και στην περίπτωση αυτή, αντί να έρθει και να ενημερώσει τον εμπορικό κόσμο που δραστηριοποιείται στο κομμάτι της πλατείας, επέλεξε τον μήνα Αύγουστο που έχουν την ευκαιρία να μαγαζιά να κερδίσουν λίγο από το χαμένο έδαφος μιας δύσκολης χρονιάς, να διαταράξει την κυκλοφορία της πλατείας».

Υποτυπώδης ενημέρωση

Αρχικά το θέμα ξεκίνησε ως μια ενημέρωση, ενώ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ζητήθηκε να υπάρξει συζήτηση. Σε μια πρόχειρη ενημέρωση που έκανε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Καψημάλης, είπε ότι η πεζοδρόμηση είναι πρόταση της Υπηρεσίας Τεχνικών Έργων, επαναλαμβάνοντας πολλές φορές, ότι αυτή εφαρμόζει την κυκλοφοριακή μελέτη που είχε περάσει από το τότε Δ.Σ. και προέβλεπε, τότε, το συγκεκριμένο θέμα.

Πάνω σ’ αυτό, οι αντιπολιτεύσεις σημείωσαν ότι η ίδια κυκλοφοριακή μελέτη προέβλεπε και τη μονοδρόμηση της εισόδου της οδού Σκρα μόνο ως άνοδο προς αυτήν, αλλά η δημοτική αρχή έκανε ακριβώς το αντίθετο, ορίζοντας αμφίδρομη την οδό Σκρά στην είσοδό της, με το να κατεβαίνουν οχήματα από την οδό Εμ. Παπά προς την Σκρα και την οδό Βεργίνας.

Ζητήθηκε επίσης από τις αντιπολιτεύσεις να τους δοθεί αυτή η κυκλοφοριακή μελέτη προκειμένου να τη γνωρίζουν, ενώ ζητήθηκε επίσης να γίνει επικαιροποίησή της, καθώς 20 χρόνια μετά, πολλά έχουν αλλάξει στην πόλη της Δράμας, όσον αφορά την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.

Αναφορά έγινε επίσης και στη μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), η οποία όχι μόνο δεν έχει δοθεί ακόμα στη δημοσιότητα, αλλά δεν την γνωρίζουν ούτε οι ίδιες οι παρατάξεις. Όπως ειπώθηκε μάλιστα, ο Δήμος πλήρωσε γι’ αυτή τη μελέτη περίπου 100.000 ευρώ, η μελέτη έχει ολοκληρωθεί, αλλά κανένας δεν γνωρίζει τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή και ζητήθηκε να δοθεί στους επικεφαλής προκειμένου να τη μελετήσουν.

Παρ’ όλα αυτά, κατά τη συζήτηση διαφάνηκε ότι γενικότερα οι αντιπολιτεύσεις δεν έχουν αντιρρήσεις στις όποιες πεζοδρομήσεις ειδικότερα στο κέντρο της πόλης, όμως αυτές δεν μπορούν να εφαρμόζονται μέσα σε μια νύχτα, με απόφαση της Υπηρεσίας ή της δημοτικής αρχής και χωρίς συζήτηση ή διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως τους καταστηματάρχες και άλλους επαγγελματίες.

Ειπώθηκε μάλιστα ότι, καλό είναι να γίνουν στο κέντρο της Δράμας ακόμα περισσότερες πεζοδρομήσεις, όμως θα πρέπει πριν απ’ όλα, να γίνει διαβούλευση, να συζητηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο και αυτό να πάρει τις όποιες αποφάσεις και όχι μόνη της η δημοτική αρχή, όπως έγινε παλαιότερα με την οδό Σκρα όπου υπήρξαν επίσης έντονες αντιδράσεις.

Μετά από συζήτηση, οι αντιπολιτεύσεις ζήτησαν να έρθει το θέμα προς συζήτηση στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο. Μάλιστα ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη+Ζωή» κ. Χαρακίδης, δεσμεύτηκε ότι αν δεν έρθει στο επόμενο, θα το φέρουν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ενώ ο επικεφαλής της παράταξης «Project Δράμα 2020» κ. Τσιαμπούσης, ζήτησε να έρθει ένα πιο ευρύ σχέδιο για τις πεζοδρομήσεις στην πόλη, επίσης στην επόμενη συνεδρίαση.

Προς το παρόν πάντως είναι άγνωστο αν έστω και σε επόμενη συζήτηση, υπάρξει ζήτημα ψηφοφορίας για την συγκεκριμένη πεζοδρόμηση ή αναθεώρηση της στάσης της δημοτικής αρχής, αν και δεν ειπώθηκε κάτι τέτοιο από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ.  Καψημάλη.

Η αντίδραση των αστικών λεωφορείων

Στο μεταξύ, η πρόταση της πεζοδρόμησης του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου της πλατείας, συναντάει και τις αντιδράσεις των αστικών λεωφορείων της πόλης μας. Όπως επισημαίνει με δηλώσεις του στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Δράμας Α.Ε. κ. Καλογιαννίδης, «εμάς μας ενημέρωσαν ότι εφόσον πεζοδρομηθεί αυτός ο δρόμος, τα αστικά δεν θα περνούν από εκεί. Πρέπει να σας πω ότι, σε όλη την Ευρώπη, μέσα από σημεία με πεζοδρομήσεις, ιστορικά κέντρα και άλλα σημεία, τα αστικά περνούν κανονικά και εξυπηρετούν τους πολίτες. Η συγκοινωνία δεν μπορεί να σταματήσει».

Ο ίδιος επισημαίνει ότι «τα ΤΑΞΙ για παράδειγμα μπορούν να περάσουν από το δρόμο της 19ης Μαΐου προς τη Βενιζέλου, το αστικό όμως δεν μπορεί να περάσει από αυτό το δρόμο καθώς είναι μεγάλο όχημα. Θα δυσκολευτεί να πάρει τη στροφή από την Αγίας Σοφίας στην 19ης Μαΐου και από εκεί να στρίψει προς την οδό Βενιζέλου».

Όπως σημειώνει, «το αστικό είναι ένα μέσον που μεταφέρει δωρεάν τους πολιτικούς αναπήρους, είναι μέσον που μεταφέρει με μισό εισιτήριο τους μαθητές… και έχουμε λαμβάνειν όποτε θυμηθούν και είναι μέσον που γενικώς εκτελεί κοινωνικό έργο: μπορεί να πηγαίνει άδειο χωρίς επιβάτες, γιατί το επιβάλει ο νόμος του κράτους».

Ο κ. Καλογιαννίδης δηλώνει «ανοιχτός σε όλα», διευκρινίζει όμως ότι, εκεί που είναι τώρα η στάση του αστικού στην πλατεία, βολεύει στον κόσμο να περιμένει χωρίς να καίγεται από τον ήλιο και χωρίς να βρέχεται. Αν πάμε πίσω από τον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου όπως κάνουμε τώρα, καταργούμε ουσιαστικά δύο στάσεις: τη μία μπροστά από το Public και αυτήν της πλατείας Ελευθερίας. Και είναι στάσεις ζωτικής σημασίας γιατί είναι στο κέντρο της πόλης. Και δεν είναι ότι θα μειωθούν τα έσοδα τα δικά μας, αλλά ότι θα κάνουμε άσκοπα και χωρίς λόγο ζικ-ζακ μέσα στην πόλη».