Home > νέα > Από 1 Ιανουαρίου λειτουργεί γραμματεία στα επείγοντα περιστατικά του Νοσοκομείου

Από 1 Ιανουαρίου λειτουργεί γραμματεία στα επείγοντα περιστατικά του Νοσοκομείου

Μεγάλη η έλλειψη αναισθησιολόγων στο Νοσοκομείο Δράμας

Από 1 Ιανουαρίου λειτουργεί

γραμματεία στα επείγοντα

περιστατικά του Νοσοκομείου

Ν. Λιάτσης: «Σύντομα εφαρμογή στο ίντερνετ για ραντεβού στο Νοσοκομείο και από κινητό τηλέφωνο»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα αντιμετωπίζει το Νοσοκομείο Δράμας, όσον αφορά το ζήτημα της έλλειψης αναισθησιολόγων. Σε ρεπορτάζ του «Πρωινού Τύπου» στο φύλλο της Τετάρτης 31 Ιανουαρίου, φιλοξενούσαμε δηλώσεις του γραμματέα της Ένωσης Ιατρών του Νοσοκομείου Δράμας κ. Ξάνθη, ο οποίος τόνιζε ότι δεν υπάρχουν αναισθησιολόγοι στη Δράμα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στα χειρουργεία.

Το πρόβλημα επιβεβαίωσε χθες στον «Πρωινό Τύπο» και ο διοικητής του Νοσοκομείου κ. Λιάτσης, ο οποίος παραδέχθηκε ότι η έλλειψη της συγκεκριμένης ειδικότητας είναι πολύ μεγάλη, ενώ σημείωσε ότι έχει δεσμευτεί ένα ποσό για την πρόσληψη αναισθησιολόγου όταν βρεθεί.

Αναλυτικότερα, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας ο κ. Λιάτσης, συμφώνησε ότι υπάρχει έλλειψη αναισθησιολόγων και τόνισε: «Έφυγαν δύο από αυτούς που είχαμε, γιατί πήραν μόνιμη θέση σε άλλα Νοσοκομεία. Ο ένας πήγε στην Καβάλα και μία άλλη πήγε στο Διδυμότειχο. Αυτή τη στιγμή η Δράμα έχει δύο μόνιμους και έναν επικουρικό».

Όπως εξήγησε ο κ. Λιάτσης, «έχουμε δεσμεύσει χρήματα προϋπολογισμό μας για να πάρουμε έναν επικουρικό αναισθησιολόγο στη συνέχεια. Όμως στη λίστα των επικουρικών που βρίσκεται στην 4η ΥΠΕ, δεν υπάρχει κάποιος ο οποίος να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη Δράμα. Είχαμε άλλη μια επικουρική αναισθησιολόγο με παράταση ουσιαστικά στο Νοσοκομείο μας, της οποίας όμως η θητεία τελείωσε και έφυγε. Αυτό ήταν πραγματικά ένα πλήγμα για το τμήμα της αναισθησιολογίας, αλλά και γενικότερα για το Νοσοκομείο. Όμως το Νοσοκομείο από το καλοκαίρι έχει κάνει προσπάθειες στο να βρει αναισθησιολόγο και να εκμεταλλευτεί κατά κάποιο τρόπο, τη δυνατότητα που δίνει η δημοτική αρχή ώστε να πριμοδοτηθεί με το επίδομα του ενοικίου. Αυτό είναι σημαντικό γιατί δίνεται έτσι ένα κίνητρο προσέλκυσης γενικά των επικουρικών και λέω ότι, στη λίστα της ΥΠΕ δεν υπάρχει αναισθησιολόγος. Προσπαθούμε όμως και είμαστε σε επαφή με τον διοικητή της ΥΠΕ να λύσουμε το πρόβλημα. Το πρόβλημα με τους αναισθησιολόγους όμως είναι γενικό και όλα τα Νοσοκομεία το αντιμετωπίζουν».

epeigonta

Γραμματεία επειγόντων περιστατικών

Από την 1 Ιανουαρίου 2018, το Νοσοκομείο έχει ξεκινήσει την λειτουργία γραμματείας στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. Η γραμματεία των επειγόντων περιστατικών, είναι επιφορτισμένη να καταγραφεί τα στοιχεία των ασθενών που εισέρχονται στα επείγοντα, κάτι που μέχρι σήμερα γινόταν από τους ίδιους τους γιατρούς.

Αναλυτικότερα, όπως τόνισε στον «Πρωινό Τύπο» ο διοικητής του Νοσοκομείου κ. Λιάτσης, «έχουμε δημιουργήσει τη νέα γραμματεία επειγόντων περιστατικών η οποία λειτουργεί στο ΤΕΠ. Οι πολίτες που θα έρχονται στα επείγοντα περιστατικά, θα μπορούν γρήγορα να καταγράφονται, με σκοπό να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Η γραμματεία αυτή θα καταγράφει τον πολίτη που προσέρχεται, όλα του τα στοιχεία και ότι χρειάζεται, ώστε ο γιατρός που θα τον εξετάσει να μην μπαίνει σ’ αυτή τη διαδικασία.

Έτσι θα μειωθεί το πρόβλημα της καταγραφής των στοιχείων, είτε για δαπάνες, συνταγογράφησης ή οτιδήποτε άλλο. Από την άλλη επίσης, οργανώνεται το Νοσοκομείο και το Γραφείο Κίνησης μαζί με την γραμματεία Εξωτερικών Ιατρείων με τον καλύτερο τρόπο. Η γραμματεία του ΤΕΠ θα είναι σε δύο συνεχόμενες βάρδιες, πρωί και απόγευμα, και όσα περιστατικά υπάρξουν το βράδυ, θα καταγράφονται το πρωί της επόμενης ημέρας».

 

Νέα υπηρεσία ραντεβού το 2018

Το ζήτημα του κλεισίματος ραντεβού των  πολιτών με τα Νοσοκομεία, εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο σε μια δύσκολη κατάσταση. Το Νοσοκομείο Καβάλας για παράδειγμα, έκανε γνωστό ότι καταργεί το τετραψήφιο τηλεφωνικό νούμερο που έχει και δίνει στη δημοσιότητα δεκαψήφια σταθερά νούμερα πόλης, στα οποία θα μπορεί κάποιος να κλείνει ραντεβού, χωρίς να πληρώνει διάφορα ποσά σε τηλεφωνικές υπηρεσίες. Η υπηρεσία αυτή περνάει πλέον στο ίδιο το Νοσοκομείο.

Μιλώντας με το διοικητή του Νοσοκομείου Δράμας κ. Λιάτση, αν θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο και στη Δράμα, μας είπε ότι «για να γίνει αυτό χρειάζεται το απαραίτητο διοικητικό προσωπικό. Η καβάλα μπορεί να το έκανε αυτό, γιατί έχει διοικητικό προσωπικό και μπορεί να το αναθέσει σε δική του υπηρεσία από το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό. Το Νοσοκομείο μας αντιμετωπίζει  υποστελέχωση, την οποία κουβαλάει εδώ και μερικά χρόνια. Εμείς προσπαθούμε να κρατηθούμε ζωντανή και να κάνουμε εξοικονόμηση χρημάτων. Σ’ αυτή τη φάση είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε κάτι τέτοιο».

Παρ’ όλα αυτά όμως, φαίνεται ότι κάτι θα αλλάξει εντός του 2018 για το ζήτημα του κλεισίματος ραντεβού στο Νοσοκομείο Δράμας. Όπως εξηγεί ο κ. Λιάτσης, «σκοπεύουμε εντός του 2018 να υλοποιήσουμε μια εφαρμογή μέσω ίντερνετ, αρκετά απλή που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και μέσω κινητού τηλεφώνου. Από την ιστοσελίδα του Νοσοκομείου, θα μπορεί ο πολίτης να βλέπει τις διαθέσιμες ημερομηνίες των ραντεβού για να μπορεί να επισκέπτεται τα ιατρεία που επιθυμεί. Μακάρι σε δεύτερη φάση να έχουμε στελέχωση της διοικητικής υπηρεσίας και να μπορέσουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω την υπηρεσία του Νοσοκομείου για πληροφορίες».

 

Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού

Επίσης, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό και δημοσίευσε και ο «Π.Τ», πριν από δυο μέρες ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιος, υπέγραψε την ένταξη προμήθειας νέου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού του Νοσοκομείου Δράμας μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της  Περιφέρειας, ύψους 2.177.500 ευρώ.

Ο διοικητής του Νοσοκομείου κ. Λιάτσης, σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι, «ο ιατρικός εξοπλισμός ενός νοσοκομείου μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα της αξιοπιστίας του, σε συνδυασμό πάντα με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που τον χειρίζεται. Η Διοίκηση του νοσοκομείου της Δράμας σε συνεργασία με την Περιφέρεια ΑΜΘ και με την 4η ΥΠΕ, εκσυγχρονίζει τις υποδομές του νοσοκομείου ώστε να λειτουργεί καλύτερα  και με ασφάλεια με τελικούς ωφελούμενους τους πολίτες.

Η προμήθεια του νέου εξοπλισμού, θα συμβάλλει στην ουσιαστική βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στους ασθενείς της περιοχής ευθύνης του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας και ταυτόχρονα οι ασθενείς θα επωφελούνται από την εφαρμογή σύγχρονων και διευρυμένων μεθόδων διάγνωσης με προφανή θετικά οφέλη στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Η υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου είναι αποτέλεσμα σκληρής  και συλλογικής δουλειάς των Τμημάτων του Νοσοκομείου».