Home > Πρώτο Θέμα > Από τον Αύγουστο το πρώτο τμήμα των έργων στην 19ης Μαΐου -Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο αντιδήμαρχος κ. Τάσσου και η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ κα. Καζάνα

Από τον Αύγουστο το πρώτο τμήμα των έργων στην 19ης Μαΐου -Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο αντιδήμαρχος κ. Τάσσου και η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ κα. Καζάνα

Η πρώτη διαβούλευση με καταστηματάρχες της περιοχής για το έργο του ΒΑΑ

Από τον Αύγουστο το πρώτο

τμήμα των έργων στην 19ης Μαΐου

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο αντιδήμαρχος κ. Τάσσου και η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ κα. Καζάνα

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ την Τετάρτη 15 Ιουλίου, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, η πρώτη συνάντηση και συζήτηση με τους καταστηματάρχες – επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται επί της οδού 19ης Μαΐου.

Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο της ανάπλασης της οδού και της περιοχής της 19ης Μαΐου, στο πλαίσιο του έργο της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ), το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές Σεπτεμβρίου και μετά. Μέχρι σήμερα, όπως έχουμε δημοσιεύσει, ολοκλήρωσαν τα έργα τους η ΔΕΥΑ Δήμου Δράμας με ύδρευση και αποχέτευση, ενώ ολοκληρώνεται μέχρι τέλος Αυγούστου και το έργο του ΔΕΔΔΗΕ με την υπογειοποίηση καλωδίων.

Από εκεί και πέρα, στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να εγκατασταθεί και ο εργολάβος, ο οποίος θα ξεκινήσει το μεγάλο έργο της ανάπλασης. Το όλο έργο, μαζί με τις κάθετες οδούς και μέχρι και την οδό Βενιζέλου μπροστά από τον Ιερό Ναού Αγίου Νικολάου, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 20 μηνών σύμφωνα με την σύμβαση, εφόσον όλα τρέξουν σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Η συνάντηση

Η συνάντηση με την πρώτη ομάδα καταστηματαρχών –επιχειρηματιών, οργανώθηκε από το Δίκτυο Διακυβέρνησης Βιοκλιματικής – Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης της Δράμας (ΔΙΔΙΑΚ – Δράμας), με τη συνδρομή της Τεχνικής Υπηρεσίας και του Τμήματος Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας, καθώς και της αναδόχου εταιρείας ΤΑΪΡΗΣ ΑΕ.

Στη συνάντηση παραβρέθηκε επίσης ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου κ. Ιωάννης Κιοσσές, η προϊσταμένη του Τμήματος Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας κ. Αικατερίνη Ιωσηφίδου, ενώ εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ΤΑΪΡΗΣ ΑΕ ο μηχανικός κ. Θεόδωρος Τσαούσης. Από πλευράς του ΔΙ.ΔΙΑΚ.-ΔΡΑΜΑΣ συμμετείχαν η κ. Βασιλική Καζάνα, καθηγήτρια του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος που συντόνισε τη συζήτηση και η κ. Ευθυμία Χρυσανθίδου επιστημονική συνεργάτης του δικτύου.

BAA (5)

Το πρώτο τμήμα του έργου

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» η υπεύθυνη του ΔΙΔΙΑΚ κα. Καζάνα, σημείωσε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης, «οι επιχειρηματίες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν θέματα ενδιαφέροντος για τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανάπλασης. Ακολούθησε λεπτομερής καταγραφή αυτών των θεμάτων ανά επιχείρηση με επίκεντρο κυρίως την πρόσβαση προμηθευτών, εργαζόμενων και πελατών στα καταστήματα, τη στάθμευση των οχημάτων, αλλά και περιβαλλοντικά θέματα όπως σκόνη και θόρυβος που αναμένονται να υπάρξουν κατά την υλοποίηση του έργου, έτσι ώστε αυτά να ληφθούν υπόψη από τους αρμόδιους φορείς με σκοπό την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων για τις επιχειρήσεις από το έργο ανάπλασης».

Όπως εξήγησε στον «Π.Τ.» η κα. Καζάνα, το πρώτο τμήμα του έργου θα ξεκινήσει από την περιοχή του «Μύλου» και αφορά στο πρώτο οικοδομικό τετράγωνο μέχρι και την οδό Παρμενίδη δεξιά προς το ΚΤΕΛ, και την οδό Θεοτοκοπούλου στην αριστερή πλευρά. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνονται επίσης και έργα επί των οδών Παπαδιαμάντη και Σούτσου.

Σύμφωνα με την ίδια και όπως εξήγησε στη συνάντηση ο μηχανικός της εταιρείας, «θα κλείσει εντελώς όλο αυτό το τμήμα, θα ξηλωθούν εντελώς οδόστρωμα και πεζοδρόμια, καθώς και στους παράδρομους Σούτσου και Θεοτοκοπούλου. Επί της ουσίας δεν θα υπάρχει κυκλοφορία και έμπαινε ένα ζήτημα προβληματισμού για τους ανθρώπους που επιχειρούν στην περιοχή».

Η κα. Καζάνα διευκρινίζει ότι, η εταιρεία διαβεβαίωσε τους ανθρώπους αυτούς, ότι θα υπάρχει πάντα πρόσβαση των συμπολιτών μας στα καταστήματά τους, θα υπάρχουν διάδρομοι επικοινωνίας, καθώς και πρόσβαση προμηθευτών στα καταστήματά τους, φορτοεκφόρτωση κτλ.

Η ίδια σημειώνει ότι για πρώτη φορά γίνεται διαβούλευση με τους πολίτες σε ένα δημόσιο έργο, ώστε να εξεταστούν τα προβλήματα που θα δημιουργούνται από αυτό και να λύνονται άμεσα. «Εμείς είμαστε μια δομή με την οποία θα μπορούν να επικοινωνούν οι ενδιαφερόμενοι, ώστε ανάλογα να απευθυνόμαστε στις υπηρεσίες και να δίνονται λύσεις».

Αναφορικά με τα τεχνικά ζητήματα, η κα. Καζάνα σημειώνει ότι στο μεγάλο άνοιγμα των οδών19ης Μαΐου και Παρμενίδη, εκεί θα γίνει η πρώτη μεγάλη πλατεία, και το βάθος εδάφους στο οποίο θα εξελιχθούν οι εργασίες, δεν θα ξεπερνάει τα 30 εκατοστά.

Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθούν και νέες συναντήσεις με άλλους επιχειρηματίες της περιοχής, προκειμένου να μπορέσουν και αυτοί να βοηθηθούν κατά τη διάρκεια του έργου.

Η κα. Καζάνα σημειώνει πάντως, πως οι ενδιαφερόμενοι συμπολίτες μας της περιοχής, είτε πρόκειται για κατοίκους, ή καταστηματάρχες, μπορούν να απευθύνονται στο ΔΙΔΙΑΚ και στα τηλέφωνα 2521060460, 2521060422, 6944744558 και να αναζητούν πληροφορίες στις ηλεκτρονικές ιστοσελίδες: https://astikianaptiksidramas.wordpress.com/, στο Facebook στη σελίδα https://www.facebook.com/astikianaptiksidramas και στο Twitter στο σύνδεσμο https://twitter.com/anaptiksidramas

Τάσσου: Καινοτομία η συμμετοχή πολιτών

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Μιχάλης Τάσσου, τονίζοντας ότι στο πλάνο του έργου, «είναι να ξεκινήσουν στοχευμένα γκρουπ με ανθρώπους της περιοχής σε μικρές ομάδες, μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και εργολάβου, ώστε να μπορούν και τα παράπονά τους να λένε, τους προβληματισμούς και να γίνεται μια αναλυτική συζήτηση στην εξέλιξη του έργου».

Όπως τόνισε ο ίδιος, «το χρονοδιάγραμμα πηγαίνει αρκετά καλά και το πρώτο κομμάτι ήδη ο ΔΕΔΔΗΕ το έχει τελειώσει, ώστε να το δώσει σύντομα στον εργολάβο» και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ιδιαίτερα καινοτόμο, σε ένα τόσο μεγάλο τεχνικό έργο, να υπάρχει ουσιαστικά η συμμετοχή των πολιτών στη λήψη κάποιων αποφάσεων. Είναι πρωτοποριακό, γίνεται πρώτη φορά και δείχνει ότι θέλουμε να συνδιαμορφώσουμε μαζί την πορεία του έργου. Γίνεται διαβούλευση στην πράξη και θέλουμε να είναι συντονισμένο και στοχευμένο, ώστε να έχει καλύτερα απτά αποτελέσματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η στάθμευση και επεξεργαζόμαστε λύσεις γι’ αυτό».