Home > Εκδηλώσεις > Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΔΟΚΙΜΕΣ – κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό» «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ-ΧΟΡΙΚΑ»

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΔΟΚΙΜΕΣ – κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό» «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ-ΧΟΡΙΚΑ»

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

 

Πέμπτη 10 Αυγούστου

 

«ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΔΟΚΙΜΕΣ – κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό» στις 19.00

«ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ-ΧΟΡΙΚΑ» στις 21.00

 

«ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΘΕΟΔΩΡΟ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟ» στις 22.00

 

 

Οι παραστάσεις του 60ου Φεστιβάλ Φιλίππων «Οιδίπους Δοκιμές κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό» και «Οιδίπους Τύραννος – Χορικά» θα παρουσιαστούν την Πέμπτη 10 Αυγούστου στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων ως αποτέλεσμα του εντατικού εργαστηρίου – camp που ξεκίνησε στην περιοχή των Κρηνίδων στις 20 Ιουλίου.

 

Τιμώμενο πρόσωπο της διοργάνωσης είναι ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος.

 

——————————————————————————————————-

Οιδίπους Δοκιμές

[«κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό»]

 

Πέμπτη 10 Αυγούστου, ώρα 19.00

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

 

[…]

Ασπιδοφόρος ο ήλιος ανέβαινε πολεμώντας

κι από το βάθος της σπηλιάς μια νυχτερίδα τρομαγμένη

χτύπησε πάνω στο φως σαν τη σαΐτα πάνω στο σκουτάρι:

«Ασίνην τε… Ασίνην τε…». Να ‘ταν αυτή ο βασιλιάς της

Ασίνης

που τον γυρεύουμε τόσο προσεχτικά σε τούτη την ακρόπολη

γγίζοντας κάποτε με τα δάχτυλά μας την αφή του πάνω στις

πέτρες.

Γιώργος Σεφέρης, Ο Βασιλιάς της Ασίνης

 

Μέσα στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, την ώρα της δύσης του ήλιου, ένας περίπατος-περιήγηση-διείσδυση στο τοπίο, στην ποίηση και στο δράμα. Τρεις ηθοποιοί (Μαρία Καλλιμάνη, Άγγελος Σκασίλας, Χρυσάνθη Αυλωνίτη) κι ένας μουσικός (Μανούσος Πλουμίδης) στα ίχνη του Οιδίποδα, του τραγικού ήρωα που βαίνει προς ανάληψη. Δοκιμές επί τόπου στο υλικό των τραγωδιών που αφηγούνται το μύθο του (Οιδίπους Τύραννος – Οιδίπους επί Κολωνώ) αλλά και μια απόπειρα συνάντησης με το Σεφερικό ποιητικό βλέμμα.

 

 

Η ταυτότητα της παράστασης αναλυτικά:

 

Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου

Δραματουργία: Νίκος Φλέσσας – Σύλβια Λιούλιου

 

Παίζουν: Μαρία Καλλιμάνη, Άγγελος Σκασίλας, Χρυσάνθη Αυλωνίτη

 

Μουσικός: Μανούσος Πλουμίδης

 

Διαχειριστής (από τους “Οψόμεθα εις Φιλίππους”): Αδάμ Μάριος Πασχαλίδης

 

Σημείωση: Η παράσταση είναι ένας περίπατος μέσα στον αρχαιολογικό χώρο διάρκειας 1 ώρας και 15 λεπτών περίπου.

Ώρα συνάντησης: 19.00.

Τόπος: Τα εκδοτήρια των εισιτηρίων του θεάτρου απ’ όπου οι εθελοντές του φεστιβάλ θα οδηγήσουν τους θεατές στο σημείο έναρξης (απόσταση 7 λεπτών με τα πόδια). Προτείνονται παπούτσια περιπάτου και καπέλα.

Λόγω της φύσης της παράστασης ο αριθμός των θεατών είναι περιορισμένος (150 άτομα) και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Για δήλωση συμμετοχής μπορείτε να απευθυνθείτε στο ταμείο του Φεστιβάλ στο κέντρο πληροφόρησης επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ) Κεντρική Πλατεία, τηλ: 2510-620566, καθημερινά από τις 10:00 μέχρι τις 14:00 και από τις 18:00 μέχρι τις 21:00.

 

 

———————————————————————–

«ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ-ΧΟΡΙΚΑ»

Δραματική Σχολή ΚΘΒΕ-Φεστιβάλ Φιλίππων

 

Πέμπτη 10 Αυγούστου, ώρα 21:00

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

 

Σε πείσμα των καιρών, που θέλει να φωτίζει τους πρωταγωνιστές και τις σκηνικές τους συμπεριφορές, εμείς έχουμε την ανάγκη να φωτίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τον Χορό του έργου. Τον ποιητικό λόγο. Τις λέξεις του Σοφοκλή και τη θέση τους στη σημερινή κοινότητα. Τις πιθανές αντιστοιχίες, πόσο μας αφορούν οι λέξεις του ποιητή, πόσο ενδιαφέρουν το κοινό.

Πώς διαχειρίζεται ο χορός την απροσδόκητη πτώση του ήρωα από την ευτυχισμένη ζωή του βασιλιά, στην δυστυχισμένη ζωή του τυφλού επαίτη – όπως προδιαγράφεται από εδώ και πέρα;

Ποιοι νόμοι οφείλουν να ακολουθηθούν; Οι φυσικοί; Οι άγραφοί; Οι θεϊκοί νόμοι, που ανάγουν την καταγωγή τους στον Όλυμπο;

Για τον Χορό, η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στην τύχη. Ο Χορός νιώθει πως απειλείται η κοσμική τάξη στην οποία πίστευε και συνεχίζει να θέλει να πιστεύει. Ο Οιδίποδας, δολοφόνος του βασιλιά, σφετεριστής του θρόνου και της γυναίκας του, αιμομίκτης  που παραβιάζει τους ιερούς δεσμούς της οικογένειας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί πράγματι άναγνος, καθώς η αγνότητα σχετίζεται αποκλειστικά με τις πράξεις ανεξαρτήτως πρόθεσης. Πώς όμως ο χορός θα κρίνει ασεβή έναν ήρωα που ποτέ στη ζωή του δεν  επέλεξε να επιδείξει ασέβεια προς τα θεία ούτε με τα λόγια του ούτε με κάποια ιερόσυλη πράξη;

 

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης

Σκηνοθεσία/Διδασκαλία: Γιάννης Ρήγας, Μιχάλης Σιώνας

Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης

Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας

Κίνηση: Ειρήνη Καλογηρά

Διαχειρίστρια (από τους “Οψόμεθα εις Φιλίππους”): Ελένη Χατζηγεωργίου

 

Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος: Χρήστος Διαμαντούδης, Γιάννης Καράμπαμπας, Μαριλένη Κουζού, Ίνγκριντ Κουτσουρέλη, Νίκος Μήλιας, Κατερίνα Πλεξίδα, Μάρα Μαλγαρινού, Κατερίνα Παπαδάκη, Γκαλ Ρομπίσα, Μάγδα Σκούπρα, Δημήτρης Ροΐδης, Νίκος Σταθόπουλος-Σέυμουρ

 

 

———————————————————————–

«ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΘΕΟΔΩΡΟ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟ»

 

Πέμπτη 10 Αυγούστου, ώρα 22:00

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

 

Ο Σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος

Ομιλία του Επίκουρου Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών Γιώργου Σαμπατακάκη

 

Σαγήνη και πένθος

Ομιλία του τιμώμενου, Σκηνοθέτη Θεόδωρου Δ. Τερζόπουλου

 

Το παγκόσμιο πολιτικό, κοινωνικό και πολιτισμικό τοπίο έχει αναδιαμορφωθεί στην εποχή μας. Το θέατρο έχει ομογενοποιηθεί και τείνει να χάσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τις διδαχές των μεγάλων σχολών του 20ου αιώνα.  Μέσα από τη διαρκώς αυξανόμενη εμπορευματοποίησή του, οι ιδιαιτερότητες των σχολών και των θεατρικών συγγραφέων τείνουν να εξαφανιστούν.

Το θέατρο τείνει να μην έχει σταθερά σημεία αναφοράς, ρίζες κι εθνικά χαρακτηριστικά. Φαίνεται να είναι αποεδαφοποιημένο και οι εθνικές κουλτούρες ρευστές. Πολλά ερωτήματα προκύπτουν για τη φύση του θεάτρου σήμερα, για τον επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας και των στόχων του, για το μέλλον του.

Σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη και να κοιτάξει κανείς αντικρίζει την ίδια θεατρική εικόνα, πέρα από μερικές εξαιρέσεις. Καταργούνται βασικές αρχές της παιδείας, καταργείται η ιστορικότητα και μέσα στη νέα κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα παράγονται  θεάματα χωρίς θεατρικές ρίζες, χωρίς πνευματικότητα και χωρίς αισθητική. Για κάποιες αρχές, που τείνουν να εξαφανιστούν στην εποχή μας θα μιλήσω. Στο κέντρο του προβληματισμού η Σαγήνη και το Πένθος.

Θεόδωρος Τερζόπουλος

 

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

 

Απαγορεύεται η είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη των παραστάσεων.