Home > νέα > Αξιέπαινη η συμμετοχή των δραμινών ομάδων MikroRobots και Robot-Tech στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής

Αξιέπαινη η συμμετοχή των δραμινών ομάδων MikroRobots και Robot-Tech στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής

Περισσότεροι από 3000 μαθητές από 850 Σχολεία της Ελλάδας

Αξιέπαινη η συμμετοχή των δραμινών ομάδων MikroRobots και Robot-Tech

στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Με επιτυχία διεξήχθη την περασμένη Κυριακή 5 Μαρτίου, η τελική φάση του πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στην Αθήνα.

Εκατοντάδες μαθητές όλων των ηλικιών, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, βρέθηκαν στο Κλειστό Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γαλατσίου έχοντας πάρει πρώτα την πρόκριση από την περιφέρειά τους.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, κατά την διεξαγωγή του Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου, στην Αλεξανδρούπολη, προκρίθηκαν από την Δράμα στην δεύτερη θέση το Δημοτικό Σχολείο Μικρόπολης, και στην τρίτη θέση η ανεξάρτητη ομάδα «Robot-Tech».

Οι Δραμινές ομάδες, συμμετείχαν στο θέμα: «Ο Εποικισμός του Άρη». Η ομάδα MikroRobots, με διαγωνιζόμενους τους: Μητούση Χριστίνα, Αθανασιάδης Λάμπρος, Αθανασάδης Ιορδάνης, Αβράμ Μαρία, και Ηλιάδης Παναγιώτηςκαι προπονήτρια την κα. Χριστίνα Παπαδοπούλου, από το Δημοτικό Σχολείο της Μικρόπολης, είχαν συγκεντρώσει 169 βαθμούς, ενώ η ανεξάρτητη ομάδα Robot-Tech, με διαγωνιζόμενους τους: Γαλανό Ιωάννη, Καραγιαννίδη Απόστολο, Λαμπριανίδου Βασιλική, Δήμου Νίκο, και Τικταπανίδη Βασίλη, με προπονήτρια την κα. Μαρία Σαρπότα, συγκέντρωσαν 165 βαθμούς, στον Περιφερειακό Διαγωνισμό.

Οι δυο Δραμινές ομάδες, στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, κατέκτησαν τις θέσεις από 41-84.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο διαγωνισμός αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας ένα έντονο ταξίδι διάρκειας 6 μηνών, από την ανακοίνωση των θεμάτων τον Οκτώβριο έως τη διεξαγωγή του τελικού το Μάρτιο.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός έχει τρεις κατηγορίες, για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Για κάθε βαθμίδα, τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Συνολικά 850 σχολεία και πάνω από 3.000 μαθητές, έλαβαν μέρος στο ξεκίνημα του διαγωνισμού, που έγινε αρχικά σε περιφερειακό επίπεδο.

Για το Δημοτικό, ο φετινός διαγωνισμός προσκαλούσε τους μαθητές να φανταστούν το συναρπαστικό μέλλον, κατασκευάζοντας μοντέλα με αυτοματισμούς σύμφωνα με το θέμα: «Εποικισμός του Άρη» ή να παίξουν «Wedo 2.0 Ποδόσφαιρο», στο πλαίσιο πιλοτικού διαγωνισμού, όπου συμμετείχαν παίζοντας ποδόσφαιρο με ρομπότ ομάδες από τις Περιφέρειες Αττικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η διαγωνιστική πίστα του Γυμνασίου, προσκαλούσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατασκευάσουν γρήγορα ρομπότ τα οποία θα επίλυαν προβλήματα που σχετίζονται με το ιστορικό θέμα: «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)». Συγκεκριμένα, ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή, τα ρομπότ έπρεπε να περισυλλέξουν συγκεκριμένα αντικείμενα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Οι μαθητές του Λυκείου, κλήθηκαν να δημιουργήσουν μία κατασκευή ελεύθερης έμπνευσης, η οποία θα λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα περιέχει αυτοματισμούς που λύνουν προβλήματα στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, σύμφωνα με το θέμα: «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα».

Τις πρώτες θέσεις στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, κατέκτησαν στα Δημοτικά το Σχολείο Θυμιανών Χίου, στα Γυμνάσια αυτό του Διονύσου και στα Λύκεια το 12ο ΓΕΛ Πατρών. Όμως όλα τα παιδιά, μέσα από αυτόν τον διαγωνισμό βγαίνουν κερδισμένα δείχνοντας τι σημαίνει συνεργασία μεταξύ των ομάδων, επίλυση προβλημάτων, αλλά και παρουσίαση project.

Το ερχόμενο καλοκαίρι, θα διεξαχθεί και η Πανελλήνια Ολυμπιάδα Ρομποτικής, στην οποία θα συμμετέχουν οι νικητές του Πανελλήνιου Διαγωνισμού, και θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής, η οποία φέτος θα φιλοξενηθεί στις αρχές Νοεμβρίου στην Ταϊλάνδη.