Home > Πρώτο Θέμα > Μπορεί να ανατραπεί ο σχεδιασμός του ΟΣΕ που εκπορεύεται από οικονομικά συμφέροντα-Ομιλία και δηλώσεις Κατσιμίγα στη Δράμα για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Μπορεί να ανατραπεί ο σχεδιασμός του ΟΣΕ που εκπορεύεται από οικονομικά συμφέροντα-Ομιλία και δηλώσεις Κατσιμίγα στη Δράμα για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Ομιλία και δηλώσεις Κατσιμίγα στη Δράμα για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Μπορεί να ανατραπεί ο σχεδιασμός

του ΟΣΕ που εκπορεύεται

από οικονομικά συμφέροντα

Η νέα σιδηροδρομική χάραξη μπορεί να περάσει από Σέρρες, Δράμα, λιμάνι Καβάλας

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ βρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης και το πρωί της Πέμπτης, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας, με στόχο την ενημέρωση των Δραμινών, σχετικά με τη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από τη Θεσσαλονίκη μέχρι και τους Τοξότες Ξάνθης.

Το βράδυ της Τετάρτης 22 Ιουλίου ο κ. Κατσιμίγας μίλησε σε εκδήλωση στο θεατράκι της Αγίας Βαρβάρας με κεντρικό τίτλο: «Η υπό διαβούλευση μελέτη χάραξης νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καβάλας. Οι στόχοι και οι συνέπειες της πρότασης. Ο επαπειλούμενος σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Δράμας».

Όπως ήδη έχει ειπωθεί πολλάκις το τελευταίο διάστημα, αλλά και στον «Πρωινό Τύπο» έχουν υπάρξει σχετικά δημοσιεύματα, η νέα σιδηροδρομική χάραξη που σχεδιάζει ο ΟΣΕ, ξεκινάει από τη Νέα Φιλαδέλφεια στον Γαλλικό ποταμό πριν από το Κιλκίς και ουσιαστικά θα καταλήγει στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας. Και εν συνέχεια θα υπάρχει μια σύνδεση μέχρι τους Τοξότες της Ξάνθης, αφήνοντας απ’ έξω το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια χάραξη που επιλέχθηκε να περάσει νότια και κάτω από τις λίμνες Βόλβη και Κορώνεια, θα βγαίνει στην Αμφίπολη και από εκεί μέσω της Πιέριας Κοιλάδας πίσω και βόρεια του Παγγαίου θα φτάνει στον Αμυγδαλεώνα. Αυτός είναι ο σχεδιασμός που θέλει ο ΟΣΕ και που θα αποτελεί επί της ουσίας το Ανατολικό Τμήμα του μεγάλου έργου της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

KATSIMIGAS SIDHRODROMOS (2) (1)

Η πρόταση Κατσιμίγα

Το πρόβλημα είναι όμως ότι, από αυτή τη νέα χάραξη, μένουν εκτός νέας σύνδεσης οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας καθώς και το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, το οποίο είναι το βαθύτερο λιμάνι της χώρας μετά από αυτό του Πειραιά και μπορεί να δεχθεί ακόμα και μεγάλα εμπορικά πλοία. Το ένα ζήτημα εδώ που τίθεται όσον αφορά το λιμάνι της Καβάλας όπως τονίζει ο κ. Κατσιμίγας, είναι ότι προς το παρόν δεν έχει ακόμα τις κατάλληλες εκείνες λιμενικές υποδομές, ώστε να θεωρηθεί ένα μεγάλο λιμάνι για να μπορεί να υποδέχεται και ανάλογα εμπορικά πλοία.

Στο γενικό πλαίσιο, η νέα πρόταση του κ. Κατσιμίγα προκειμένου να ενσωματωθούν στη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή η Δράμα, οι Σέρρες και το λιμάνι της Καβάλας, είναι να υπάρξει διαφορετική χάραξη. Η πρόταση αυτή, έχει την ίδια αφετηρία στη Νέα Φιλαδέλφεια στον Γαλλικό ποταμό και το ίδιο σημείο άφιξης στον Αμυγδαλεώνα, με τη διαφορά ότι από την αρχή της θα κατευθύνεται προς Σέρρες και πολύ βόρεια των λιμνών Βόλβης και Κορώνειας, να κατευθύνεται στη Δράμα και θα κατεβαίνει στον Αμυγδαλεώνα. Από εκεί θα μπορεί να υπάρξει η σύνδεση με Τοξότες Ξάνθης και λιμάνι Καβάλας άμεσα.

Σ’ αυτή τη εναλλακτική διαδρομή, η παράταξη του κ. Κατσιμίγα προτείνει τη χρήση μέρους του υφιστάμενου δικτύου σιδηροδρομικής γραμμής καθώς και την χάραξη και κατασκευή νέας σιδηροδρομική γραμμής προκειμένου να εκσυγχρονιστεί, ώστε να μπορεί να δέχεται υψηλότερες ταχύτητες.

Το μάρμαρο ως παράδειγμα

Σε δηλώσεις του χθες το πρωί μέσω συνέντευξης Τύπου προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο κ. Κατσιμίγας αναφέρθηκε αρχικά στην περιοχή της Δράμας, η οποία ναι μεν διαθέτει αρκετά σημεία ανάπτυξης σε όλους τους τομείς, παρ’ όλα αυτά όπως είπε «έχει υστέρηση στον τριτογενή τομέα, των υπηρεσιών, ωστόσο χρειάζεται μια συστράτευση, με υψηλό φρόνιμα όπου πρέπει όλες οι αναπτυξιακές δυνάμεις του τόπου να συστρατευθούν».

KATSIMIGAS SIDHRODROMOS (12)

Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της εξαγωγής μαρμάρων από τη Δράμα ως ένα παράδειγμα, που είναι από τους «μεγαλύτερους εξαγωγικούς χώρους μαρμάρων στη χώρα μας, ένας τομέας ιδιαίτερα παραγωγικός για την εθνική οικονομία», σημειώνοντας ότι το μάρμαρο θα πρέπει να συνεχίσει να είναι μια πηγή πλούτου για την περιοχή.

Στο ίδιο θέμα, ο κ. Κατσιμίγας τόνισε ιδιαίτερα ότι «η Δράμα θα πρέπει να μην εξάγει μόνο όγκους μαρμάρων, αλλά και συσκευασμένο, κομμένο σε παλέτες. Για να συμβεί όμως αυτό, θα πρέπει να βελτιωθούν οι μεταφορικές υποδομές, οι οποίες είναι δυστυχώς αυτές που γνωρίζετε. Για να φύγει ένας όγκος από τη Δράμα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κοστίζει 600 ευρώ, ενώ για να φύγει στη συνέχεια στην Κίνα ή στις Αραβικές χώρες, έχει κόστος μικρότερο απ’ όσο κόστισε να πάει από τη Δράμα στη Θεσσαλονίκη».

Το παράδειγμα αυτό έφερε ο κ. Κατσιμίγας, προκειμένου να καταδείξει ότι η σιδηροδρομική μεταφορά είναι η χαμηλότερη, «πράγμα που σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να φτάσει μέχρι και τη ΒΙ.ΠΕ.» της Δράμας.

Διεκδικήσεις

Στο ζήτημα των διεκδικήσεων για τη νέα χάραξη και θέλοντας να καταδείξει ότι ακόμα δεν έχει γίνει κατανοητό από τις πόλεις της Περιφέρειας τι συμβαίνει, ο κ. Κατσιμίγας σημείωσε ότι, «αυτή τη στιγμή με τον σχεδιασμό που κάνει ο ΟΣΕ, ουσιαστικά η διακίνηση γίνεται μέσω Θεσσαλονίκης ή μέσω Αλεξανδρούπολης. Αυτό είναι καταστροφικό για την Καβάλα, αλλά είναι και σκοπούμενο. Διότι τα οικονομικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν θέλουν να δημιουργηθούν άλλοι αναπτυξιακοί πόλοι. Η Καβάλα έχει τη δυνατότητα. Η Δράμα, παρεμπιπτόντως ήδη πληρώνει τη νύφη, ενώ οι Σερραίοι δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι και αυτούς τους θίγει. Αυτοί χαίρονται επειδή θεωρούν ότι είναι προάστιο της Θεσσαλονίκης και τους νοιάζει πόσο πιο γρήγορα θα πάνε. Δεν έχουν καταλάβει ότι αν υλοποιηθεί η δική μας πρόταση, οι Σέρρες θα είναι 30 λεπτά από τη Θεσσαλονίκη. Προκειμένου να ευνοηθεί όλη η Περιφέρεια ανεξαιρέτως, γιατί αυτός είναι ο κύριος σκοπός, να υπάρχει μια ενιαία αναπτυξιακή πορεία και μια περιφερειακή συνείδηση, θα πρέπει το πρόβλημα του κάθε τόπου χωριστά, να είναι και πρόβλημα όλης της Περιφέρειας.  Διαφορετικά δεν πρόκειται να επιτευχθεί τίποτα απολύτως. Η Καβάλα δείχνει ήδη μια εσωστρέφεια γιατί δεν πολυενδιαφέρεται για το τι συμβαίνει στη Δράμα. Η Καβάλα πρέπει να καταλάβει ότι αυτή είναι το μεγάλο θύμα, η Δράμα θα βγει κερδισμένη μόνο αν καταλάβει η Καβάλα αυτό το ζητούμενο, και θα πρέπει να συστρατευθούν και όλες οι πόλεις της Θράκης γιατί θα είναι και αυτές ωφελημένες».

Μπορεί να ανατραπεί!

Σε ερώτηση του «Πρωινού Τύπου» αν μπορεί να αλλάξει ο κεντρικός σχεδιασμός του ΟΣΕ προς όφελος της περιοχής μας και η νέα χάραξη να περάσει από Σέρρες και Δράμα και να ακολουθήσει την υπόλοιπη πορεία του, ο κ. Κατσιμίγας απάντησε χαρακτηριστικά: «Ναι, μπορούν να ανατραπούν τα πάντα, όταν όμως καταλάβει το κέντρο λήψης αποφάσεων και η πολιτική ηγεσία και η διοίκηση του ΟΣΕ, ότι πλέον το κατέχουμε το θέμα. Γιατί αυτοί προσπαθούν να επιβάλουν τις απόψεις που τους έχουν επιβάλει τα οικονομικά συμφέροντα. Στη Θεσσαλονίκη κάποιοι επένδυσαν για να γίνουν μεταφορικές υποδομές για να πάρουν μεγάλο μεταφορικό έργο. Όταν αυτό μεταφερθεί στην Καβάλα, αφαιρείται κομμάτι από την οικονομία της  Θεσσαλονίκης. Είναι λοιπόν το οικονομικό μονοπώλιο των δύο κέντρων, δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, όπου τα οικονομικά συμφέροντα έχουν επενδύσει εκεί και δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να δημιουργηθούν νέοι οικονομικοί αναπτυξιακό πόλοι. Εμείς πιστεύουμε ότι η Καβάλα έχει τη δυνατότητα να γίνει αναπτυξιακός πόλος, με Βαλκανικό ρόλο, όπως είχε η Δράμα τον προηγούμενο αιώνα».