Home > νέα > Χρ. Μέτιος: «Η Δράμα πρέπει να διαλέξει ποιον δρόμο θέλει για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί…»

Χρ. Μέτιος: «Η Δράμα πρέπει να διαλέξει ποιον δρόμο θέλει για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί…»

Σύσκεψη για τα προβλήματα που ταλανίζουν το Νομό Δράμας από τον κ. Κυριαζίδη

Χρ. Μέτιος: «Η Δράμα πρέπει

να διαλέξει ποιον δρόμο θέλει

για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί…»

Δ. Κυριαζίδης: «Ανάγκη να υπάρξει ένας συντονισμός και στρατηγικός σχεδιασμός για τα ζητήματα που ταλανίζουν τον τόπο μας…»

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΤΟ ΠΡΩΙ της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύσκεψη για την καταγραφή των προβλημάτων του Νομού Δράμας και άλλων ζητημάτων που την απασχολούν και έγινε μια αρχική συζήτηση για τις πιθανές προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν.

Τη σύσκεψη με την παρουσία των φορέων του Νομού Δράμας, προκάλεσε ο βουλευτής Δράμας της Νέας Δημοκρατίας κ. Δ. Κυριαζίδης και παρόντες σ’ αυτήν ήταν: ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Χρ. Μέτιος, ο πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Αθ. Καραμπίνης, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Α. Πατακάκης, οι δήμαρχος Δράμας κ. Χρ. Μαμσάκος, Δοξάτου κ. Δ. Δαλακάκης, Παρανεστίου κα. Α. Σωτηριάδου και Προσοτσάνης κ. Λύσσελης. Οι περιφερειακοί σύμβουλοι ΑΜΘ κ.κ. Λιθηρόπουλος και Κινατζίδης, ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Δράμας κ. Δ. Καραμπατζάκης, ο αντιδήμαρχος Κ. Νευροκοπίου κ. Σαββίδης εκπροσωπώντας το δήμαρχο κ. Β. Γιαννόπουλο, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Στ. Γεωργιάδης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Αν. Μακεδονίας κ. Δ. Κυριαζίδης, ο πρόεδρος και ο γραμματέας του ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας κ.κ. Ζ. Μυστακίδης και Κ. Σωφρονίδης, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου κ. Γ. Γεωργιάδης, ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου κ. Γ. Σαβρίδης, ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου κ. Δ. Ράγιας, ενώ για προσωπική του υπόθεση απουσίαζε ο διοικητής του Νοσοκομείου Δράμας κ. Λιάτσης. Απουσίαζε επίσης εκπρόσωπος από την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Δράμας. Παρόν ήταν επίσης ο πρώην δήμαρχος κ. Θ. Μαργαρίτης και ο πρώην Νομάρχης και πρώην διευθυντής Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας κ. Γ. Καπατζόγλου.

Εισήγηση με το άνοιγμα της σύσκεψης, έκανε ο βουλευτής Δράμας κ. Κυριαζίδης, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε σύντομα στην ανάγκη να καταγραφούν άμεσα τα προβλήματα που απασχολούν τον τόπο, αλλά κυρίως να γίνει μια οριοθέτηση αυτών, καθώς και να τεθούν προτεραιότητες όσον αφορά ποια είναι τα σημαντικότερα, να τεθούν προτεραιότητες διεκδίκησής τους, ενώ όπως είπε, θα ακολουθήσει και μια δεύτερη αλλά και περισσότερες συναντήσεις στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Για το λόγο αυτό, η επόμενη συνάντηση τέθηκε για τη Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017, ώστε να υπάρξει μέχρι τότε μια ολοκληρωμένη καταγραφή και πιθανότατα να τεθούν επισήμως πια, προτεραιότητες ως προς τη διεκδίκησή τους.

Ο κ. Κυριαζίδης τόνισε ιδιαίτερα ότι η συνάντηση αυτή δεν γίνεται για κομματικούς λόγους και τα προβλήματα της Δράμας πρέπει να παραμείνουν έξω από κόμματα και μικροπολιτικές γραμμές. Έκανε μια σύντομη αναφορά στα ζητήματα που απασχολούν τον τόπο, ενώ επικεντρώθηκε κυρίως στους οδικούς άξονες, αναφέροντας ένα πολύ σύντομο ιστορικό. Ζήτησε να υπάρξει ένα χρονοδιάγραμμα, ώστε να φτάσει η Δράμα να διαμαρτυρηθεί προς την κεντρική κυβέρνηση.

Μεταξύ άλλων, στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα ότι τα προβλήματα είναι τοπικά και δεν έχουν κομματικά και πολιτικά χρώματα.

 

Μέτιος: «Η Δράμα να διαλέξει δρόμο…»

Η πρώτη ουσιαστικά τοποθέτηση ήταν του περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας κ. Χρ. Μέτιου, ο οποίος επί της ουσίας έθεσε στο τραπέζι και το σπουδαιότερο ζήτημα αυτή την εποχή που απασχολεί το Νομό Δράμας: τους οδικούς άξονες. Τον Δράμας – Καβάλας και Δράμας – Αμφίπολης.

Ο κ. Μέτιος, ζήτησε ανοικτά και ξεκάθαρα από τους φορείς της Δράμας και την τοπική κοινωνία, να διαλέξει έναν από τους δύο άξονες, για το λόγο ότι και οι δύο μαζί δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν, εφόσον τα χρήματα θα βγουν από τον ίδιο κωδικό, τα Τομεακά Προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών.

Αυτό που τόνισε ιδιαίτερα ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος, είναι ότι, αυτή τη στιγμή, η Περιφέρεια ΑΜΘ, χρηματοδότησε κατ’ αρχήν τις μελέτες για τον άξονα Δράμας – Καβάλας, ο οποίος ανήκει στην Περιφέρεια, και μάλιστα κατ’ εξαίρεση από τον ΕΣΠΑ που διαθέτει. Όπως είπε, το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί μελέτες και  πολύ περισσότερο μελέτες δρόμων. Όταν όμως οι δρόμοι αυτοί ξεκινήσουν να υλοποιούνται, τότε αυτοί θα γίνουν από χρήματα των Τομεακών Προγραμμάτων του Υπουργείου Υποδομών και έτσι δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν και οι δύο.

Αναφορικά με το τμήμα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας, τόνισε ότι μέχρι τέλος του έτους, όλη η μελέτη θα είναι έτοιμη, εκτός από ένα μικρό τμήμα στο δάσος του Αγίου Σύλλα στην Καβάλα και τόνισε: «Επομένως, θα μπορούμε στη συνέχεια να διεκδικήσουμε, αν όχι το σύνολο του έργου, ενδεχομένως και ένα τμήμα απ’ αυτά -(μπορεί να χωριστεί σε δύο τμήματα)- να γίνει από το ΕΣΠΑ που διανύουμε και το επόμενο τμήμα από το επόμενο ΕΣΠΑ. Όμως πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη άποψη από τη Δράμα, τους φορείς της και την τοπική κοινωνία, ποια είναι η προτεραιότητα. Διότι αν προσπαθήσει η Περιφέρεια να ζητήσει να χρηματοδοτηθεί αυτό το έργο και άλλοι φορείς ζητούν για το άλλο έργο από τον ίδιο κωδικό, δεν θα πετύχουμε τίποτα. Περιμένω μια θέση της Δράμας, κατά το δυνατόν ομόφωνη, ώστε εκεί να εστιάσουμε την προσοχή μας. Λόγω του γεγονότος ότι ο δρόμος Δράμας – Καβάλας ανήκει στην Περιφέρειά μας, έχουμε την ευθύνη να ετοιμάσουμε εμείς τις μελέτες και θεωρώ ότι μέχρι τέλος του έτους αυτές θα είναι έτοιμες.

Στον άλλο δρόμο προς Αμφίπολη, το βάρος των μελετών θα πέσει στην Κεντρική Μακεδονία. Όμως ούτως ή άλλως, η χρηματοδότηση δεν θα γίνει από διαφορετικούς κωδικούς, αλλά από έναν.»

Siskepsi05

Οι απόψεις

Αναφορικά με το ζήτημα των οδικών αξόνων, ο κ. Πατακάκης ανέφερε ότι ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης είναι σημαντικός, γιατί κάθε χρόνο διακινούνται 33.700 νταλίκες με 80% μάρμαρα και λιγότερο αγροτικό και δασικά προϊόντα προς τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, ενώ είναι σημαντικό στοιχείο στον τουριστικό μας τομέα, η ανάπτυξη του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού.

Ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, ανάμεσα σε άλλα, ανέφερε ότι η Δράμα χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό θα υπολείπεται σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στον τομέα της ανάπτυξης.

Ο δήμαρχος Προσοτσάνης κ. Λύσσελης, είπε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν έχει περιφερειακή συνείδηση και ότι πρέπει να σφυρηλατηθεί η περιφερειακή ενίσχυση, ενώ αναρωτήθηκε αν η δίοδος από και προς τη Βουλγαρία, τελικά έλυσε προβλήματα ή δημιούργησε νέα, αναφερόμενος σε διάφορα περιστατικά.

Ενδιαφέρον για τους οδικούς άξονες είχε η δήλωση του δημάρχου Δοξάτου κ. Δαλακάκη, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι, «η επιλογή αυτή είναι διχαστική, καθώς ο δρόμος είναι ένας και είναι ο Ε61». Όπως είπε μάλιστα, «ως πολίτης, θα ήθελα να γίνει ο δρόμος Δράμας – Αμφιπόλεως γιατί συχνά πηγαίνω στη Θεσσαλονίκη για δουλειές, άλλο που το καλοκαίρι πηγαίνουμε για μπάνια στην Καβάλα. Από εκεί και πέρα ο δρόμος είναι ένας. Και είναι ο Ε61. Κι εμείς οφείλουμε να διεκδικήσουμε την χρηματοδότηση ολόκληρου του Ε61 και πιάνει από το λιμάνι της Καβάλας μέχρι και τις Σέρρες».

 

Δηλώσεις Κυριαζίδη

Πριν από τη σύσκεψη, ο βουλευτής Δράμας κ. Κυριαζίδης, έκανε δηλώσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Αναφερόμενος στη σύσκεψη, εξέφρασε την ανάγκη ότι «πρέπει να γίνει μια προσπάθεια, ώστε να υπάρξει ένας συντονισμός, να υπάρξει ένας στρατηγικός σχεδιασμός για τα ζητήματα που ταλανίζουν τον τόπο, τα οποία δυστυχώς καρκινοβατούν ως προς την αντιμετώπισή τους.»

Ζήτησε να υπάρξει «μια κοινή συνισταμένη, οργανωμένη, με ένα χρονοδιάγραμμα, ώστε να μπορέσουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να έχουμε κάποια αποτελέσματα. Τίθενται και συζητούνται συνέχεια τα ζητήματα, γίνεται λόγος πολύς, γράφεται κι εσείς οι δημοσιογράφοι γι’ αυτά και αποτέλεσμα δεν έχουμε. Μένουμε στις διαπιστώσεις, χωρίς αποτέλεσμα.»

Ο Κυριαζίδης τόνισε ότι πρέπει να αναλάβουμε ενέργειες, «να πιέσουμε το κέντρο. Έχουμε δύο κυβερνήσεις. Μια τοπική και μια κεντρική και οφείλουμε όλοι μαζί να προσπαθήσουμε για τα προβλήματα. Δεν  υπάρχουν χρώματα, ούτε μπλε, ούτε κόκκινα, ούτε πράσινα σε ότι αφορά τα ζητήματα αυτά.»

Σε ερώτηση του «Πρωινού Τύπου», ότι έχουν γίνει πολλές τέτοιες συναντήσεις και στο παρελθόν αλλά δεν φαίνεται να οδήγησαν πουθενά και ότι η φιλολογία συνεχίζεται γύρω από τα προβλήματα του Νομού, ο κ. Κυριαζίδης απάντησε:

«Σωστά το λέτε. Έγιναν αναπτυξιακά συνέδρια, μέναμε στις αναφορές και τις καταγραφές. Χρειάζεται όμως ένας σχεδιασμός, μια συνέχεια, βούληση που πιστεύω ότι  θα υπάρξει από όλους μας. Έχουμε ξεπεράσει επίσης κάποια ζητήματα, έχουμε ωριμάσει πολιτικά, ξέρουμε όλοι τι συμβαίνει στην κεντρική πολιτική σκηνή, ας ξεπεράσουμε στον τόπο μας τα μικροπολιτικά για να δούμε τα ζητήματα που μας απασχολούν. Δεν γίνεται διαφορετικά. Με συγκεκριμένο πλαίσιο, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, να έχουμε και μια απάντηση.»

Ερωτηθείς ότι είναι παράδοξο να συγκαλεί μια τέτοια σύσκεψη ένας βουλευτής της αντιπολίτευσης και κατά πόσο αυτό θα έχει αποτέλεσμα, ο κ. Κυριαζίδης σημείωσε ότι «οι συνάδελφοι βουλευτές κάποια στιγμή θα είναι εδώ. Δεν τελειώνουμε σήμερα εδώ. Μακάρι να τελειώναμε εδώ. Θα υπάρξει ένα συντονιστικό όργανο, μια επιτροπή, με μέλη από  κάθε φορέα, ώστε ο καθένας να καταθέσει προτάσεις. Σήμερα έχουμε μια πρώτη επαφή. Υπάρχουν άμεσα ζητήματα, μακροπρόθεσμα. Είδαμε πρόσφατα ότι υπήρξε το ζήτημα των διοδίων. Η Καβάλα αντέδρασε, γιατί έχει δρόμο. Εμείς εδώ δεν έχουμε δρόμο και δεν αντιδρούμε. Οι πρώτοι που θα έπρεπε να αντιδράσουν για τα διόδια είμαστε εμείς, γιατί εμείς πληρώνουμε χωρίς να έχουμε και δρόμο.»