Home > Πρώτο Θέμα > Δεν πέτυχε η προσπάθεια του ΟΣΕ να μεταφέρει στην Αθήνα ιστορική εστιάμαξα!► Ζητήθηκε να χρησιμοποιηθεί σε γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής μαγειρικής!!!

Δεν πέτυχε η προσπάθεια του ΟΣΕ να μεταφέρει στην Αθήνα ιστορική εστιάμαξα!► Ζητήθηκε να χρησιμοποιηθεί σε γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής μαγειρικής!!!

Εμπόδισαν χθες δημοτικοί σύμβουλοι την αναχώρηση από το Σ.Σ. Δράμας

Δεν πέτυχε η προσπάθεια του ΟΣΕ

να μεταφέρει στην Αθήνα ιστορική εστιάμαξα!

► Ζητήθηκε να χρησιμοποιηθεί σε γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής μαγειρικής!!!

► Λίγο μετά το μεσημέρι οι αμαξοστοιχίες έφυγαν και η εστιάμαξα γύρισε στην αποθήκη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΑΝ ΝΑ μην έφτανε το πρόβλημα ότι τα τρένα σταματάνε στη Δράμα και δε συνεχίζουν προς την Αλεξανδρούπολη από το καλοκαίρι του 2019, δεν φτάνει που πλέον τα δρομολόγια του τρένου έχουν περιπέσει σε μεγάλη υποβάθμιση και από τη Δράμα περνάει μόνο ένα δρομολόγιο κι αυτό με λεωφορεία… τώρα προσπαθούν να απογυμνώσουν ολοκληρωτικά πλέον και το Μουσείο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας και τα ιστορικά βαγόνια που έχει στην κατοχή του!

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε προχθές, όταν η διοίκηση του ΟΣΕ και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Σπηλιόπουλος, ζήτησε με επιστολή του προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ την «προσωρινή μεταφορά Μουσειακή Εστιάμαξας WR 59 73 88-20 701-5 από το Μηχανοστάσιο Δράμας στο Σιδηροδρομικό Μουσείο».

Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, πρόκειται για μια ιστορική και μουσειακή εστιάμαξα (βαγόνι εστιατόριο), του Orient Express, το οποίο βρίσκεται στη Δράμα εδώ και πολλά χρόνια.

Η αιτιολογία είναι ότι αυτό έχει ζητηθεί από την γνωστή εκπομπή Master Chef  του τηλεοπτικού καναλιού Star Channel, προκειμένου αυτό να χρησιμοποιηθεί σε γυρίσματα της εκπομπής.

Σύμφωνα με το έγγραφο, με το πέρας των γυρισμάτων θα υπάρξει επιστροφή της εστιάμαξας στη Δράμα, κάτι όμως που αμφισβητείται από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σιδηροδρομικών «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» και ζήτησαν άμεσα τη βοήθεια του δημάρχου κ. Μαμσάκου, ο οποίος τάχθηκε άμεσα κατά της μεταφοράς του βαγονιού στην Αθήνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπηλιώπουλος σημειώνει ότι «η πραγματοποίηση των γυρισμάτων θα συντελέσει στην προβολή του Σιδηροδρόμου καθώς και την ένταξη του τρένου ως μέσο μεταφοράς στην κουλτούρα του σύγχρονου Έλληνα».

estiamaxa (3)1

Το εσωτερικό της εστιάμαξας. Κάποτε στα χρόνια του Orient Express ήταν η πολυτέλεια για τους λίγους!

Έντονη αντίδραση

Ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, μόλις ενημερώθηκε χθες λίγο πριν το μεσημέρι, κινητοποίησε άμεσα δημοτικούς συμβούλους και φίλους της παράταξής του και πολύ γρήγορα έκαναν κατάληψη της γραμμής στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στη Δράμα, λίγη ώρα πριν έρθουν οι μηχανές του ΟΣΕ να δέσουν το βαγόνι και να το πάρουν στην Αθήνα.

Παρόντες στον χώρο μπροστά στο βαγόνι, ήταν και σιδηροδρομικοί υπάλληλοι αλλά και μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΗΦΑΙΣΤΟΥ» Σιδηροδρομικών, όπως ο κ. Μερκούρης, ο οποίος με δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, εξέφρασε την αντίθεσή του στο να φύγει το ιστορικό βαγόνι από τη Δράμα.

Όπως τόνισε συγκεκριμένα ο κ. Μερκούρης, «στα χέρια μας έπεσε ένα έγγραφο της διοίκησης του ΟΣΕ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μεταφερθεί αυτή η ιστορική εστιάμαξα του Orient Express, στην Αθήνα για μια τηλεοπτική εκπομπή. Η αντίδρασή μας ήταν άμεση, ενημερώσαμε τους τοπικούς φορείς και το δήμαρχο. Νομίζουμε ότι αν αυτή μεταφερθεί στην Αθήνα διατρέχει μεγάλους κινδύνους γιατί έχει να κάνει επιθεώρηση εδώ και 15 χρόνια και κινδυνεύει. Πρόκειται για ένα μουσειακό όχημα υψηλής ιστορικής αξίας».

Όπως τόνισε ο κ. Μερκούρης, «το βαγόνι το συντηρούμε εμείς, το έχουμε στην αποθήκη και το προσέχουμε σαν τα μάτια μας, ενώ το επισκέπτονται ακόμα και σχολεία».

Απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση αν ο ΟΣΕ ενδιαφέρεται για τη Δράμα και όλα αυτά, σημείωσε ότι «δεν μπορώ να το πω. Ειδικά για την περιοχή μας, μας έχουν ξεχασμένους και παραμελημένους», ενώ σημείωσε ότι «θα έπρεπε να ερωτάται και ο Σύλλογος και η τοπική κοινωνία, καθώς αυτά προσελκύουν κόσμο στη Δράμα, κάτι από τα λίγα που μας έχουν απομείνει».

Καταλήγοντας ο κ. Μερκούρης, εξέφρασε τους φόβους του ότι, «φοβόμαστε πως με τη μεταφορά αυτή δεν πρόκειται να ξαναγυρίσει στην πόλη μας η εστιάμαξα, όπως μια δεύτερη ατμομηχανή που είχαμε εδώ, η οποία είχε πάει για γυρίσματα της ταινίας για τον Τσιτσάνη στη Θεσσαλονίκη εδώ και 4 χρόνια και έχει μείνει εκεί».

Μαμσάκος: Τα ιστορικά κειμήλια της Δράμας ανήκουν στη Δράμα και το λαό της

Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, σημείωσε αρχικά ότι «τα ιστορικά κειμήλια της Δράμας, ανήκουν στη Δράμα και το λαό της και δεν υπάρχει περίπτωση, ό,τι κι αν συμβεί, να επιτρέψουμε τη μεταφορά αυτής της σημαντικής εστιάμαξας» και συνέχισε:

«Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Αντίστοιχα βαγόνια υπάρχουν και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα που μπορούν να γυριστούν κάλλιστα όλα όσα θέλουν χωρίς έξοδα. Και στο κάτω-κάτω, αυτές οι τηλεοπτικές σειρές που θέλουν να αναδείξουν αυτό το ιστορικό κειμήλιο, ας έρθουν στη Δράμα. Ήδη εδώ όπως ξέρουμε γυρίστηκαν και σκηνές από το «Κόκκινο Ποτάμι» και αν πραγματικά η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να αναδείξει το έργο της, ας έρθουν στη Δράμα».

Στο μεταξύ, στο χώρο συγκεντρώθηκαν και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι από άλλες παρατάξεις και όταν έφτασαν οι αμαξοστοιχίες για να παραλάβουν το βαγόνι, τις εμπόδισαν να το δέσουν.

Ο δήμαρχος μίλησε τηλεφωνικά με την παραγωγή της εκπομπής, με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ καθώς και με το διευθυντή του γραφείου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, δηλώνοντας ότι το βαγόνι δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει από τη Δράμα. Μετά από λίγη ώρα, γύρω στις 3 το μεσημέρι, οι αμαξοστοιχίες αποχώρησαν από το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ και το βαγόνι μεταφέρθηκε με τα χέρια στις αποθήκες του Μουσείου όπου και κλειδώθηκε για την προστασία του.