Home > Πρώτο Θέμα > Διάκριση του Γυμνασίου με Λ.Τ. Νικηφόρου στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «Bravo Schools» -Η διευθύντρια του Σχολείου, κα. Πατσιάβρα μιλάει στον «Π.Τ.»

Διάκριση του Γυμνασίου με Λ.Τ. Νικηφόρου στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «Bravo Schools» -Η διευθύντρια του Σχολείου, κα. Πατσιάβρα μιλάει στον «Π.Τ.»

 

Για το Υπαίθριο Εργαστήριο Φυσικής και Πάρκο Ηλιακών Ρολογιών

Διάκριση του Γυμνασίου με Λ.Τ. Νικηφόρου

στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «Bravo Schools»

Η διευθύντρια του Σχολείου, κα. Υπερμαχία Πατσιάβρα μιλάει στον «Π.Τ.»

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

 

Την δεύτερη διάκριση κατέλαβε το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Νικηφόρου, στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «»Bravo Schools», για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Πιο συγκεκριμένα, το Σχολείο διακρίθηκε ανάμεσα σε 294 σχολεία, στον Στόχο 4 «Ποιοτική Εκπαίδευση», με τη Δράση «Υπαίθριο Εργαστήριο Φυσικής και Πάρκο Ηλιακών Ρολογιών».

Το «Bravo Schools», αποτελεί μέρος του θεσμού BRAVO, του μεγαλύτερου θεσμού διαλόγου και ανάδειξης για τα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης που αναπτύσσεται στη χώρα μας. Συνδέεται με πρωτοβουλία «in action for a better world – Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο» που διακρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα European Sustainability Awards 2019, με το βραβείο του καλύτερου προγράμματος μη κερδοσκοπικού οργανισμού που έχει αναπτυχθεί στην Ευρώπη για την επιτυχημένη προώθηση των Παγκόσμιων Στόχων του ΟΗΕ σε εθνικό επίπεδο.

Είναι η πρωτοβουλία που ενώνει την σχολική κοινότητα, την οικογένεια και την τοπική κοινωνία για ένα κοινό όραμα: Να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο!

Με αφορμή την διάκριση του Γυμνασίου με Λ.Τ. Νικηφόρου, ο «Π.Τ.» επικοινώνησε με τη διευθύντρια του Σχολείου κα. Υπερμαχία Πατσιάβρα, προκειμένου να μας μιλήσει για την συμμετοχή στον διαγωνισμό καθώς και για τις δράσεις που αναπτύσσουν στο Υπαίθριο Εργαστήριο.

«Είναι πραγματικά αξιόλογο και χαιρόμαστε ως εκπαιδευτικοί, με όλα τα σχολεία που συμμετείχαν με δραστηριότητες οι οποίες πραγματικά άξιζαν βράβευση. Όλα τα σχολεία που συμμετείχαν είχαν πολύ καλές δράσεις και πολύ καλό υλικό. Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ καλός διαγωνισμός, ο οποίος δίνει κίνητρο στους μαθητές. Το πιο σημαντικό είναι η συνεχής χρήση του Υπαίθριου Εργαστηρίου από τους μαθητές καθώς υπάρχει διάδραση, ενώ παράλληλα ανανεώνεται με δράσεις συνεχώς», υποστήριξε η κα. Πατσιάβρα.

Μάλιστα αξίζει να αναφέρουμε ότι το Υπαίθριο Εργαστήρι αποτελεί πόλο έλξης τόσο Σχολείων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όσο και επισκεπτών που παρακολουθούν τις ξεχωριστές ξεναγήσεις.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, εκπροσωπήθηκε στο Bravo Schools 2019 από τα σχολεία: 12ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, 14ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, 15o Δημοτικό Σχολείο Δράμας, 15ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, 1o Νηπιαγωγείο Φερών, 2ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, 3ο Δημοτικό Σχολείο Προσοτσάνης, Δημοτικό Σχολείο Παληού Καβάλας, Δημοτικό Σχολείο Αβδήρων, Δημοτικό Σχολείο Μικρού Εύμοιρου Ξάνθης, Δημοτικό Σχολείο Φιλίππων, Μειονοτικό Σχολείο Δοκού, 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, Γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα Καβάλας, Γυμνάσιο & Λυκειακές Τάξεις Νικηφόρου Δράμας, Γυμνάσιο Σουφλίου, Γυμνάσιο Χανδρά.

Οι δράσεις των Δραμινών συμμετοχών:

15ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

  • 1919-2019. Πόντος – 100 χρόνια μετά
  • Το πρώτο βιβλίο κάθε έθνους είναι το λεξικό της γλώσσας του
  • Αφίσες «100 χρόνια δικαίωση»
  • Γνωριμία με την ποντιακή λύρα
  • Ζωγραφιές «Πόντος – γη των προγόνων μας»
  • Ποίημα «Γλυκιά Επιστροφή»
  • Ποίημα «Πάρκο Κομνηνών»
  • Τραγούδι «Να σαν τη μάναν που γεννά»

 3ο Δημοτικό Σχολείο Προσοτσάνης

  • Φωνάζω Δυνατά

 Γυμνάσιο Λ.Τ. Νικηφόρου Δράμας

  • Υπαίθριο εργαστήριο φυσικής και πάρκο ηλιακών ρολογιών

 

Το Υπαίθριο Εργαστήριο Φυσικής και το Πάρκο Ηλιακών Ρολογιών

Στον αύλειο χώρο του Σχολείου, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Δράμας «Ο Πήγασος» και τον Δήμο Παρανεστίου έχει δημιουργηθεί ένα πάρκο ηλιακών ρολογιών, ποικίλων ειδών, καθώς και ένα υπαίθριο Εργαστήριο Φυσικής. Στον ίδιο χώρο υπάρχει και το Σπιτάκι των Ψευδαισθήσεων.

Το Σχολείο, είναι από τα λίγα στον κόσμο που διαθέτουν ανάλογες κατασκευές. Αξίζει να αναφέρουμε ότι, όλες οι κατασκευές έχουν γίνει με τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, του Δήμου Παρανεστίου, χορηγίες σε είδος και χρήματα καθώς και προσωπική εργασία μαθητών και των φίλων του Συλλόγου.

Οι χώροι αυτοί είναι επισκέψιμοι από σχολεία κυρίως, τόσο από τη Δράμα και τους γύρω νομούς, όσο και ως εκπαιδευτική δραστηριότητα σχολείων από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Την προηγούμενη χρονιά, επισκέφθηκαν τον χώρο 1149 μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, οι οποίοι ξεναγήθηκαν δωρεάν από τον υπεύθυνο καθηγητή, κ. Μιχαήλ Δογραματζίδη, ο οποίος είναι ο Φυσικός του Συλλόγου Διδασκόντων και Πρόεδρος του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας «Ο Πήγασος» καθώς και από τους μαθητές του Σχολείου. Αξιοποιώντας και τον εξοπλισμό αστροπαρατήρησης, που βρίσκεται στον ίδιο χώρο εκτός από τα πειράματα στο Εργαστήρι της Φυσικής, πραγματοποιείται με τα τηλεσκόπια και ηλιακή παρατήρηση, αλλά και νυχτερινή αστρονομική παρατήρηση αυξάνοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για την Αστρονομία.

Σε συνεργασία με τον «Πήγασο» και τον Δήμο Παρανεστίου, διοργανώνονται εκδηλώσεις με καλεσμένους ομιλητές διακεκριμένους αστρονόμους καθηγητές Πανεπιστημίων –ελληνικών και ξένων- ή εργαζόμενους σε ερευνητικά κέντρα (ΕSA, NASA κ.α.).

Οι δράσεις αυτές, έχουν ευρεία αναγνώριση και συμμετοχή από την τοπική κοινωνία, τους κατοίκους του Δήμου Παρανεστίου αλλά και ευρύτερα από την κοινωνία του νομού Δράμας και των γειτονικών νομών.

Από τα εγκαίνια του χώρου τον Μάρτιο του 2013 μέχρι σήμερα, έχουν επισπευτεί το Εργαστήριο 5164 μαθητές από 75 σχολεία.

Η επιτυχία του Αστρονομικού παρατηρητηρίου μπορεί να αξιολογηθεί μέσω της επισκεψιμότητας που θα έχει, αλλά και μέσω των συνεργασιών που θα αναπτύξει με άλλα σχολεία αλλά και ερευνητικά κέντρα  του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού. Σημαντικό κριτήριο επιτυχίας θα είναι και η έρευνα που θα μπορούσε να γίνει μέσω του παρατηρητηρίου. Με τον εξοπλισμό αυτό, σκοπός είναι να αναπτυχθούν κοινές δράσεις με άλλα σχολεία (παρατηρήσεις από το χώρο τους με χειρισμό του τηλεσκοπίου μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή  και του διαδικτύου), ενώ σχεδιάζουν να συμμετάσχουν σε ερευνητικά προγράμματα Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (πχ ΑΠΘ).