Home > νέα > Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών στη Δράμα για υγειονομικά μέτρα – Εκπαιδευτικοί: Μπορούν να βρεθούν αίθουσες στη Δράμα για να αραιώσουν τα τμήματα

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών στη Δράμα για υγειονομικά μέτρα – Εκπαιδευτικοί: Μπορούν να βρεθούν αίθουσες στη Δράμα για να αραιώσουν τα τμήματα

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών

στη Δράμα για υγειονομικά μέτρα

Εκπαιδευτικοί: Μπορούν να βρεθούν αίθουσες

στη Δράμα για να αραιώσουν τα τμήματα

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΥΚΕΝΤΡΩΣΗ διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν το απόγευμα της Τρίτης 22 Σεπτεμβρίου, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δράμα. Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε νωρίς το βράδυ της Τρίτης στην πλατεία Ελευθερίας με θέμα τα υγειονομικά μέτρα στα σχολεία για την προστασία από τον Covid-19, παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν η ελάχιστη που θα μπορούσε να είναι.

Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώθηκε από το Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας, καθώς και από την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Ν. Δράμας, και τα αιτήματά τους επικεντρώνονται κυρίως στο ζήτημα της μείωσης μαθητών ανά τάξη, σε 15 το ανώτερο για Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, ενώ πρωτεύον ζήτημα είναι η καθαριότητα, καθώς οι καθαρίστριες που έχουν προσληφθεί φέτος, δεν επαρκούν για όσα έχουν να κάνουν.

Artemiadis Lazaros

Αρτεμιάδης: Μπορούν να βρεθούν αίθουσες

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Αρτεμιάδης, πρόεδρος του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας, αναφέρεται στα αιτήματα των εκπαιδευτικών καθώς απηχούν στα ζητήματα της υγειονομικής προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών μέσα στο σχολείο.

«Εμείς ζητάμε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών, το Υπουργείο δεν κατανοεί ότι είναι ένας τρόπος για να υπάρχει καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία του σχολείου», τονίζει ο κ. Αρτεμιάδης και συνεχίζει: «Το Υπουργείο επικαλείται το κόστος, αλλά θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πολλούς νομούς, αν καθόντουσαν και έκαναν μια αξιολόγηση και του μαθητικού δυναμικού σε κάθε νομό και έδινε τη δυνατότητα της ευελιξίας. Εδώ στη Δράμα, θα μπορούσε πολύ άνετα να εφαρμοστεί το 1 προς 15 χωρίς να έχουμε μεγάλες αυξομειώσεις στο προσωπικό. Το ότι χρειάζεται περισσότερους εκπαιδευτικούς, δεν είναι ένα επιχείρημα το οποίο ευσταθεί σε όλη τη χώρα».

Αναφερόμενος στα υπόλοιπα αιτήματα, σημειώνει ο ίδιος ότι, «άλλα ζητήματα είναι αυτά της καθαριότητας. Οι καθαρίστριες ναι μεν ήρθαν στα σχολεία έστω και με καθυστέρηση, αλλά όπως διαπιστώνουμε δεν επαρκούν, διότι είναι αυξημένες οι ανάγκες μέσα σ’ αυτό το καινούριο πλαίσιο που έρχονται να λειτουργήσουν οι καθαρίστριες».

Ένα άλλο από τα αιτήματα, είναι το θέμα της κάμερας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας για όσα παιδιά κάνουν τηλεκπαίδευση: «Εμείς ζητάμε να μην υπάρχει κάμερα στην τάξη για να γίνονται μαθήματα για τα παιδιά τα οποία θα απουσιάζουν».

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «ζητάμε επαναλαμβανόμενα τεστ Covid-19 σε εκπαιδευτικούς και σε παιδιά γιατί καθημερινά αυξάνονται οι αριθμοί των σχολείων που κλείνουν λόγω κορωνοϊού, ενώ γενικότερα υπάρχει ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών. Στην ειδική αγωγή έγινε μια προσπάθεια κάλυψης κενών, όμως δεν έχει καλυφθεί ακόμα η παράλληλη στήριξη ούτε τα τμήματα ένταξης».

Στην ερώτηση για το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα μαθήματα με λιγότερους μαθητές στα σχολεία, ο κ. Αρτεμιάδης τονίζει ότι «θα μπορούσαν να βρεθούν αίθουσες και να λειτουργήσουν κανονικά χωρίς εναλλασσόμενο ωράριο. Έχει αίθουσες ανενεργές σε χωριά, κλειστά σχολεία, σε κτίρια που δεν λειτουργούν. Όλα αυτά έπρεπε να είχαν γίνει το καλοκαίρι, αλλά η κυβέρνηση φάνηκε να είναι απροετοίμαστη και η εύκολη λύση είναι 22-25 παιδιά σε μια αίθουσα με μάσκες. Ενώ λέει να κρατάμε αποστάσεις σε άλλους χώρους, αυτό στο σχολείο δεν ισχύει».

DHMHTRHS MAVRIDIS

Μαυρίδης: Η Τράπεζα Θεμάτων

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και ο γενικός γραμματέας της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας κ. Δημήτρης Μαυρίδης, ο οποίος σε ερώτηση για το πώς είναι η κατάσταση σήμερα στα Γυμνάσια και Λύκεια του Ν. Δράμας, τονίζει: «Είναι λίγες μέρες τώρα που έχουν ανοίξει τα σχολεία και υπάρχουν πολλά προβλήματα και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι ότι με τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών μέσα στα τμήματα, δεν μπορούν να ληφθούν τα απαραίτητα, αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Βασικό πάγιο αίτημά μας, είναι μικρότερα τμήματα το ανώτερο 15 μαθητών, ώστε να μπορούν να τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας».

Ο κ. Μαυρίδης τόνισε επίσης ότι «ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και σχολικών αιθουσών, γιατί αυτό συνυφαίνεται το ένα το άλλο. Μέσα σ’ αυτό το πάγιο αίτημα, περιλαμβάνεται και η απαίτηση για πρόσληψη μεγαλύτερου αριθμού εκπαιδευτικών».

Τόνισε ακόμα ο ίδιος, ότι, «θα εξακολουθούμε να απαιτούμε δωρεάν αριθμό κατάλληλων μασκών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και σε διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, είναι απαραίτητη η παρουσία περισσότερων καθαριστριών», ενώ αναφέρθηκε και στην αντίθεση των εκπαιδευτικών για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερα μέσω της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης.

Τράπεζα Θεμάτων

Ο κ. Μαυρίδης θέτει ένα ακόμα ζήτημα από τα αιτήματα των μαθητών, που είναι η Τράπεζα Θεμάτων. Όπως επισημαίνει, «το θέμα αυτό πέρασε φέτος στα ψιλά γράμματα. Πρόκειται για μια διαδικασία φροντιστηριοποίησης ακόμα περισσότερο του δημόσιου σχολείου, και πέραν αυτού είναι κάτι που συνυφαίνεται και με τη βάση του 10. Θα είναι πολύ δύσκολο για την ψυχολογία των παιδιών, να μπουν σε έναν ανταγωνισμό αυτού του είδους, που βιώνουν στο τελευταίο έτος του Λυκείου. Τώρα πλέον θα το βιώνουν και από την πρώτη Λυκείου με όλα τα επακόλουθα στην τσέπη του γονιού και την ψυχολογία του παιδιού. Η Τράπεζα Θεμάτων, είναι μια ταξική λειτουργία, γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο διαχωρίζονται μαθητές, κατηγοριοποιούνται σε πλούσιους και φτωχούς, σ’ αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στα ζητήματα της Τράπεζας Θεμάτων».