Home > νέα > Δίαυλος επικοινωνίας με τους πολίτες για την ανάπλαση της 19ης Μαΐου-Οι πρώτες λεπτομέρειες από το έργο του ΒΑΑ που θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο

Δίαυλος επικοινωνίας με τους πολίτες για την ανάπλαση της 19ης Μαΐου-Οι πρώτες λεπτομέρειες από το έργο του ΒΑΑ που θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο

Οι πρώτες λεπτομέρειες από το έργο του ΒΑΑ που θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο

Δίαυλος επικοινωνίας με τους πολίτες

για την ανάπλαση της 19ης Μαΐου

Δηλώσεις του αντιδημάρχου Προγραμματισμού και της προϊσταμένης της Δ/νσης Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΑΡΧΙΚΗ αναλυτική παρουσίαση σχετικά με το κύριο έργο του Σχεδίου της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που αναμένεται να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, έκανε χθες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας, κ. Μιχάλης Τάσσου. Στην ίδια συζήτηση, διευκρινιστικές λεπτομέρειες δίνει επίσης και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού του Δήμου κα. Κατερίνα Ιωσηφίδου.

Ο κ. Τάσσου αρχικά, μας ενημερώνει για τη συνάντηση που έγινε την περασμένη εβδομάδα με επιχειρηματίες της περιοχής παρέμβασης επί της 19ης Μαΐου (βλέπε και τον «Πρωινό Τύπο» του περασμένου Σαββάτου, όπου έγινε μια πρώτη παρουσίαση).

Ο κ. Τάσσου, σημείωσε ότι, «έγινε μια διαφορετική συνάντηση στο δημαρχείο Δράμας. Ήταν όπως ένα focus group όπως λέγετε επιστημονικά, της περιοχής παρέμβασης όπου θα είναι στο πρώτο κομμάτι όταν θα ξεκινήσουν οι εργασίες του κυρίως έργου. Με πρωτοβουλία του Δήμου, της Διεύθυνσης  Προγραμματισμού, της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και του εργολάβου και φυσικά με το συντονισμό του ΔΙΠΑΕ, έγινε αυτή η συνάντηση με τους επιχειρηματίες της περιοχής παρέμβασης, ακούσαμε τους προβληματισμούς τους, ακούσαμε τυχόν προβλήματα που νομίζουν ότι θα αντιμετωπίσουν, ώστε να εξετάσουμε λύσεις σ’ αυτά».

Όπως τονίζει ο ίδιος, «έχει δημιουργηθεί ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της πλευράς που πραγματοποιεί το έργο και μεταξύ των ανθρώπων της περιοχής όπου για ένα διάστημα θα υποστούν την όχληση, ώστε να έχουμε μια καλύτερη καταγραφή των πραγματικών δεδομένων, να μην τα πιθανολογούμε, αλλά να έχουμε μπροστά μας αυτά για να μπορούμε να βρούμε λύσεις. Τίθενται ζητήματα από τους περίοικους – και πολύ λογικά για το ισοζύγιο των θέσεων στάθμευσης κατά τη διάρκεια των εργασιών, τίθενται ζητήματα προσβασιμότητας στην επιχείρησή τους, ζητήματα γενικότερης όχλησης και σε όλα αυτά προσπαθούμε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο».

Το έργο

TASSOU MIXALIS

Δίνοντας το χρονοδιάγραμμα στο οποίο βρίσκεται το έργο, ο κ. Τάσσου διευκρινίζει, ότι, «αυτή τη στιγμή, η ΔΕΥΑΔ έχει τελειώσει σχεδόν το 92% του έργου που είχε αναλάβει. Αναμένεται ένα μικρό κομμάτι, ώστε να κάνει παρέμβαση όταν θα ανοίξει ο εργολάβος ή ο ΔΕΔΔΗΕ.

Ο εργολάβος του ΔΕΔΔΗΕ έχει προχωρήσει σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο για το χρονοδιάγραμμα που είχε όταν ξεκίνησε μετά την μετά κορωνοϊό εποχή. Θα είναι έτοιμος μέσα στον Σεπτέμβριο, ώστε να δώσει το πρώτο μεγάλο τετράγωνο στον εργολάβος της κύριας παρέμβασης, ώστε να ξεκινήσει την ανάπλαση της περιοχής. Το έργο θα εξελίσσεται σταδιακά.

Το έργο θα ξεκινήσει από την περιοχή του «Μύλου» στο τέλος της 19ης Μαΐου μέχρι και την οδό Θεοτοκοπούλου στο παλιό ΚΤΕΛ Σερρών. Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη δώσει μέση τάση στην περιοχή εκείνη και έχει ηλεκτροδοτήσει και τις παράπλευρες οδούς. Ταυτόχρονα, αφού τελειώσει ο ΔΕΔΔΗΕ στη Θεοτοκοπούλου και παραδώσει στον εργολάβο του κυρίως έργου, θα προχωρήσει στην επόμενη περιοχή παρέμβασης, για να δώσει τη μέση τάση και έτσι θα δουλεύουν τμηματικά».

Τόσο ο κ. Τάσσου όσο και η κα. Ιωσηφίδου, εξηγούν ότι δεν θα είναι εργοτάξιο και τάφρος η περιοχή όλο αυτό το διάστημα. «Αφού στρωθεί το πρώτο επίπεδο, αφού στρωθούν τα τσιμέντα κτλ., μέχρι να μπουν οι πρώτες πλάκες, αυτό θα δοθεί σε κυκλοφορία. Θα υπάρχει μια ασφαλτόστρωση ούτε εντελώς πρόχειρη, αλλά δεν θα είναι και το τελικό προϊόν.

Επειδή εμείς θέλουμε να βάλουμε ψυχρά υλικά, τα τελευταίο κομμάτι θα πάρει στη συνέχεια την τελευταία μορφή που θέλουμε».

Ο πλακοσκεπής αγωγός

Σε ερώτηση του «Πρωινού Τύπου» για τον πλακοσπεπή αγωγό, τις αντοχές του και αν έχει γίνει κάποια σχετική μελέτη, η κα. Ιωσηφίδου μας απαντά ότι «η ΔΕΥΑΔ έχει κάνει μια μελέτη, και ότι όλες οι μετρήσεις δείχνουν ότι η ζωή του πλακοσκεπή αγωγού της 19ης Μαΐου είναι ικανοποιητική για να μπορέσουμε να κάνουμε την ανάπλαση.

Συμπληρώνοντας ο κ. Τάσσου, τονίζει ότι με την ανάπλαση θα μειωθεί και ο φόρτος κυκλοφορίας του δρόμου, καθώς θα είναι πλέον ήπιας μορφής.

Το μεγάλο πρόβλημα σ’ εκείνη την περιοχή, είναι το γεγονός ότι ήταν ευρείας κίνησης η κυκλοφορία, λόγω της επιχειρηματικότητας που αναπτύχθηκε στην περιοχή, υπήρχε μια τεράστια επιβάρυνση σε φόρτο. Σκεφτείτε τώρα που το οδόστρωμα γίνεται μισό απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι. Οι πραγματικές θέσεις στάθμευσης χάνονται (οι ρεαλιστικές, όχι οι νόμιμες), οπότε οι πιέσεις που θα δέχεται ο πλακοσκεπής από τον φόρτο της κυκλοφορίας θα είναι μικρότερος».

Το βόρειο τμήμα

Στην ερώτηση του «Π.Τ.» για το αν υπάρχει σχεδιασμός για το βόρειο τμήμα της οδού 19ης Μαΐου, από την οδό Βενιζέλου μέχρι και τη γέφυρα της Αντιγόνου, η κα. Ιωσηφίδου απάντησε ότι «για εκεί είχε γίνει και η μελέτη της Raycap παλαιότερα. Δυστυχώς όμως αυτές οι μελέτες δεν λάμβαναν υπόψη, ότι ο πλακοσκεπής αγωγός σ’ εκείνη την περιοχή, πατάει πάνω στα κτίρια. Δηλαδή είναι πολύ επισφαλές να πούμε ότι θα ανοίξουμε και θα κάνουμε κάποια παρέμβαση. Εκεί για να πούμε ότι θέλουμε να κάνουμε κάποια παρέμβαση με πολύ μεγάλη ασφάλεια, θέλει και πολύ μεγάλη μελέτη. Ακόμα δεν έχουμε κάτι γι’ αυτό. Αυτό που έχουμε σε επόμενη φάση, είναι να κάνουμε το μοντέλο της 19ης Μαΐου, να ακολουθηθεί και στην οδό Εθνικής Αμύνης. Να κυκλώσει δηλαδή το δημοτικό κήπο και να πάει μέχρι το ξενοδοχείο «Ξενία».