Home > νέα > Εγκρίθηκαν οι όροι δημοπράτησης για τη Βιοκλιματική Αναβάθμιση δημοσίων χώρων επί της οδού 19ης Μαΐου

Εγκρίθηκαν οι όροι δημοπράτησης για τη Βιοκλιματική Αναβάθμιση δημοσίων χώρων επί της οδού 19ης Μαΐου

Κατά πλειοψηφία από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Δράμας

Εγκρίθηκαν οι όροι δημοπράτησης

για τη Βιοκλιματική Αναβάθμιση

δημοσίων χώρων επί της οδού 19ης Μαΐου

Τι περιλαμβάνει το νέο έργο προϋπολογισμού 3.266.129,03 ευρώ

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΚΑΤΑ πλειοψηφία πέρασε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Δράμας, η έγκριση των όρων δημοπράτησης και συγκρότησης της επιτροπής του διαγωνισμού του έργου της Βιοκλιματικής Αναβάθμισης δημοσίων χώρων της περιοχής ανάμεσα στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας και το δημοτικό κήπο Δράμας. Εν ολίγοις, τις αλλαγές που θα γίνουν επί της οδού 19ης Μαΐου.

Πολυαναμενόμενο έργο, το οποίο στο σύνολό του αγγίζει τα 8,5 εκατομμύρια ευρώ, και ήδη μεγάλο μέρος του, περίπου το 80% έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατ. Μακεδονία – Θράκη 2014-2020», ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους.

Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Δράμας που πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2018 και ανέβηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ μόλις στις 6 Νοεμβρίου 2018, πέρασε κατά πλειοψηφία το συγκεκριμένο έργο με προϋπολογισμό 3.266.129,03 ευρώ.

 

Το πρώτο υποέργο

Το πρώτο υποέργο από το σύνολο του προγράμματος, ασχολείται με ζητήματα ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή της 19ης Μαΐου, από την περιοχή ΔΕΚΠΟΤΑ στο πάρκο  της Αγίας Βαρβάρας μέχρι και ο ύψος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου. Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη γίνει γνωστά και έχει δημοσιεύσει κατά καιρούς και ο «Πρωινός Τύπος», η ΔΕΥΑ του Δήμου Δράμας υπέγραψε ήδη την σύμβαση του έργου με τον εργολάβο, ο οποίος αναμένεται να εγκατασταθεί και να ξεκινήσει τις πρώτες εργασίες από μέρα σε μέρα.

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Από την πλευρά των μελών της αντιπολίτευσης  υπήρξαν αντιρρήσεις. Ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη+Ζωή» κ. Μλεκάνης, δεν υπερψήφισε το θέμα με την παρατήρηση ότι, «υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη καθυστέρηση και ο δήμος ζημιώνεται από αυτήν την καθυστέρηση. Διότι είναι έργο του ΕΣΠΑ και από τα έργα του ΕΣΠΑ του ΠΕ της Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης θα προκύψουν ουρές στις οποίες δυστυχώς δεν θα μπορούμε να συμμετέχουμε γιατί δεν θα έχουμε τελειώσει το πρόγραμμα, το οποίο κατ’ αρχήν έχουμε αναλάβει. Οι άλλοι έχουν σχεδόν τελειώσει στο 50- 60% η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα και εμείς θα δημοπρατήσουμε τώρα για να δούμε πότε θα έχουμε ανάδοχο. Οι άλλοι θα έχουν τελειώσει, και όταν τα υπόλοιπα των εκπτώσεων εκείνοι θα τα διεκδικούν εμείς θα είμαστε απ’ έξω».

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Στεφανίδης, είπε ότι, «δεν συμφωνεί με την πρόταση του συγκεκριμένου έργου γιατί κατ’ αρχήν είναι ένα έργο το οποίο θα γίνει επάνω σ’ ένα πλακοσκεπή αγωγό σαθρό. Δεν ξέρουμε κατά πόσο αυτός ο πλακοσκεπής αγωγός θα μπορεί να αντέξει όλη αυτήν την επιβάρυνση και κατά δεύτερον οι ανάγκες του Δήμου, της πόλεως και της περιοχής ενδεχόμενα θα είχανε εξυπηρετηθεί καλλίτερα μέσα από τα προγράμματα αυτά από άλλου είδους παρεμβάσεις».

19ης-ΜΑΙΟΥ

Τι αφορά το νέο έργο

Το νέο έργο του προγράμματος της Βιοκλιματικής Αναβάθμισης, αφορά έργα σε δύο διαμορφωμένους πυρήνες πρασίνου του αστικού ιστού της σύγχρονης πόλης της Δράμας, τις πηγές της Αγίας Βαρβάρας προς τα δυτικά και το δημοτικό πάρκο προς τα ανατολικά.

Το περίγραμμα της περιοχής μελέτης είναι οι οδοί: Καραϊσκάκη, Θεοτοκοπούλου, Σούτζου, πεζόδρομος Ορφέως, 19ης Μαΐου, Παρμενίδη, Βίτσι, Κύπρου και οριοθετεί έκταση 30.380 τ.μ. Η επέμβαση προσανατολίζεται στη δημιουργία χρηστικού χώρου για τους πεζούς και τη βελτίωση των τοπικών συνθηκών θερμικής άνεσης.

Το έργο αναλυτικότερα περιλαμβάνει:

  1. Αναδόμηση του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων του δικτύου όλων των οδικών αξόνων της περιοχής επέμβασης.
  2. Διαμόρφωση παρτεριών και φυτεύσεις κυρίως κατά μήκος της οδού 19ης Μαΐου και δευτερευόντος στους υπόλοιπους άξονες.
  3. Εγκατάσταση ειδικών κατασκευών βιοκλιματικής αναβάθμισης κατά μήκος της οδού 19ης Μαΐου.
  4. Κατασκευή δικτύων υποδομής με έμφαση στο σύστημα απορροής ομβρίων υδάτων.
  5. Ηλεκτροφωτισμό στο δίκτυο των δημοσίων χώρων της περιοχής επέμβασης.
  6. Οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρεται επίσης, για την επιτυχία των σκοπών του έργου, είναι απαραίτητο να προηγηθεί η υπογειοποίηση του δικτύου ηλεκτροδρότησης στην περιοχή επέμβασης που θα γίνει από τη ΔΕΔΔΗΕ με το 1ο υποέργο. Επίσης, για την ορθή διαμόρφωση των χώρων κίνηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές σχεδιασμού, απαιτείται μικρή μετακίνηση υφιστάμενων περιπτέρων, ενώ έχει ληφθεί μέριμνα ώστε οι νέες εργασίες να μην θίξουν τα υφιστάμενα δίκτυα.

Επίσης, στο κέντρο της περιοχής, διαμορφώνεται «πλατεία» όπου συντρέχουν οι άξονες σύνδεσης των εκατέρωθεν περιοχών πρασίνου. Τα διευρυμένα πεζοδρόμια γίνονται αποδέκτες φύτευσης δένδρων και χαμηλού πρασίνου, ενώ το οδόστρωμα υψώνεται στην στάθμη των πεζοδρομίων σε μεγάλο τμήμα της περιοχής. Ο αστικός εξοπλισμός του δημόσιου χώρου, περιλαμβάνει στοιχεία βελτίωσης του μικροκλίματος του αστικού περιβάλλοντος όπως: μεγάλης κλίμακας σκίαστρα (οριζόντιες φυτεμένες επιφάνειες – μεταλλικές κατασκευές), στέγαστρα στάσεων όπου ενσωματώνονται φωτοβολταϊκά και συλλέκτες, συστήματος υδατονέφωσης, ενώ οι δαπεδοστρώσεις σε όλη την περιοχή γίνονται με ψυχρά υλικά, που μαζί με τις φυτεύσεις και τα στοιχεία βελτίωσης του μικροκλίματος, ολοκληρώνουν την επέμβαση βιοκλιματικής αναβάθμισης της περιοχής