Home > νέα > Επιστολή Θ. Μαργαρίτη προς την Τεχνική Υπηρεσία Σερρών για το δρόμο προς Αμφίπολη Να μην παραληφθεί το έργο… Εφαρμόστε την μελέτη ! ! !

Επιστολή Θ. Μαργαρίτη προς την Τεχνική Υπηρεσία Σερρών για το δρόμο προς Αμφίπολη Να μην παραληφθεί το έργο… Εφαρμόστε την μελέτη ! ! !

Επιστολή Θ. Μαργαρίτη προς την Τεχνική

Υπηρεσία Σερρών για το δρόμο προς Αμφίπολη

 «Κάντε σωστή διαγράμμιση, κλείστε λάκκους,

βάλτε σήμανση, λειτουργήστε τον φωτισμό»

Να μην παραληφθεί το έργο… Εφαρμόστε την μελέτη!!!

 

Ανοικτή επιστολή προς τους αρμόδιους της Τεχνικής Υπηρεσίας Σερρών για τις εργασίες που εκτελούνται στο δρόμο από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη, έστειλε ο δικηγόρος Δράμας, πρώην Δήμαρχος Δράμας, τέως Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας και νυν Πρόεδρος του «Ομίλου Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα», κ. Θωμάς Μαργαρίτης.

thomas_margaritis2

Η επιστολή που κοινοποιήθηκε στους δύο Περιφερειάρχες ΑΜ-Θ και Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και στους Αντιπεριφερειάρχες Σερρών και Δράμας, έχει ως ακολούθως:

«Αξιότιμοι κύριοι,

Ο δρόμος ευθύνης σας από Μαυρολεύκη (όρια Ν. Δράμας) μέχρι και την Αμφίπολη, συνολικού μήκους 43 χλμ. περίπου, αποτελεί την μοναδική συντομοτέρα έξοδο ημών των Δραμινών στην Εγνατία οδό. Το οδόστρωμα του τμήματος του παραπάνω δρόμου από Μαυρολεύκη έως το τέλος της Παλαιοκώμης, μήκους 27,5 χλμ. παρουσίαζε και παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα ασφαλτόστρωσης και διαγράμμισης, ενώ αντίθετα, το υπόλοιπο τμήμα από Παλαιοκώμη μέχρι την Αμφίπολη συντηρούνταν, συντηρείται και διαγραμμίζεται άψογα από την Υπηρεσία σας.

Για δεκαετίες δεν υπήρχε σπουδή για επεμβάσεις στο τμήμα αυτό των 27,5 χλμ., αν και επρόκειτο για δρόμο που εξυπηρετεί πέραν των τοπικών χρήσεων και ολόκληρο τον Νομό Δράμας με μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων (ΙΧ, φορτηγών με εμπορεύματα, φορτηγών με μάρμαρα, υπεραστικών λεοφορείων ΚΤΕΛ Δράμας, ασθενοφόρων του Νοσοκομείου Δράμας κλπ).

Επιτέλους, πέρσι, αλλά κυρίως φέτος, πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις ασφαλτόστρωσης στο τμήμα από Μαυρολεύκη έως το τέλος της Παλαιοκώμης, μήκους 27,5 χλμ., καθόσον όλο το οδόστρωμα ήταν απαράδεκτο και αδιαγράμμητο.

Ωστόσο, παρά τις τοπικές παρεμβάσεις, αρκετά κομμάτια του τμήματος αυτού παραμένουν σε απαράδεκτη κατάσταση και είναι άκρως επικίνδυνα για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών. Κρίνεται απαραίτητο και επιβεβλημένο να καλυφθούν τουλάχιστον οι λακκούβες και οι τραχοαυλακώσεις που δεν επισκευάσθηκαν.

Το κόστος για τις μικροπαρεμβάσεις αυτές, που είναι όμως ουσιαστικές για την ασφάλεια οδηγών και οχημάτων, είναι ελάχιστο και μπορεί να αντιμετωπισθεί άμεσα χωρίς νέα εργολαβία, διότι τρύπες επιβάλλεται να κλείσουν!!!

ΕΠΙΣΗΣ,

1) Δυνάμει του υπ’ αρίθμ. πρωτ. 517249(3667)/18-10-2018 εγγράφου σας γνωστοποιήσατε ότι η διαγράμμιση του οδικού αυτού τμήματος θα ολοκληρωθεί εντός του μηνός Νοεμβρίου 2018 και θα πραγματοποιηθεί σε όλο το μήκος του οδικού άξονα (όρια Ν. Δράμας έως τον κόμβο της Παλαιοκώμης), δηλαδή σε ασφαλτοστρωθέντα φέτος και μη ασφαλτοστρωθέντα τμήματα, γιατί διαγράμμιση ουσιαστικά δεν υπήρχε πουθενά.

Πράγματι, η διαγράμμιση ξεκίνησε μόνο στο κέντρο του οδοστρώματος, χωρίς να ολοκληρωθεί ακόμα. Όμως διαπιστώσαμε με έκπληξη ότι είναι εν πολλοίς απαράδεκτη. Αλλού οι γραμμές είναι στενές, αλλού είναι λίγο πιο φαρδιές, αλλού πιο πυκνές, αλλού πάρα πολύ αραιές, αλλού γίνονται μικροσυμπληρώσεις των παλαιών σβησμένων γραμμών και διάφορα τέτοια τραγελαφικά. Επίσης, Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΠΟΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΓΙΑ ΦΩΣΦΟΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΗ. ΣΑΝ ΝΑ ΧΑΡΑΧΘΗΚΑΝ ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕ ΚΙΜΩΛΙΑ Ή ΑΠΛΟ ΑΣΒΕΣΤΗ … !!!

Αξιότιμοι κύριοι,

Κατ’ αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο θα διαγραμμισθεί όλο το οδικό τμήμα;

Τίθενται επομένως αμείλικτα τα ερωτήματα, τα οποία ζητούν απάντηση:

Α) Τηρείται το προβλεπόμενο στον προϋπολογισμό της μελέτης (ομάδα Δ σημείο 12) άρθρο Ε-17.1 του τιμολογίου 14 με κωδικό αναθεώρησης Οικ. 7788 που προβλέπει τη διαγράμμιση του οδοστρώματος με ανακλαστική βαφή 11.430 m2, τιμής μονάδος 3,80 συνολικού ποσού 43.434€ και οι προδιαγραφές που το παραπάνω άρθρο (Ε-17.1) θέτει;

Β) Τηρούνται τα σχετικά άρθρα της μελέτης που συντάχθηκε από την Υπηρεσία σας, που προβλέπουν τον τρόπο διαγράμμισης του οδοστρώματος με ανακλαστική βαφή, με αντανακλαστικό υλικό υψηλής οπισθανάκλασης με γυάλινα σφαιρίδια κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 1424, συνοδευόμενο με πιστοποιητικό επιδόσεων κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 1436, δοκιμών πεδίου κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 1824 και φυσικών χαρακτηριστικών κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 1871, σύμφωνα με τη μελέτη σήμανσης της οδού και την ΕΤΕΠ 05-04-02-00 «οριζόντια σήμανση οδών»;

Πέραν τούτων, πρέπει να τονίσω ότι στο υπ’ αρίθμ. πρωτ. 517249(3667)/18-10-2018 έγγραφό σας περί διαγραμμίσεων του οδικού τμήματος, μιλήσατε για διαγράμμιση όλου του μήκους του οδικού άξονα, χωρίς να διευκρινίζετε εάν θα βαφεί μόνο το κέντρο (που βάφεται απαράδεκτα κατά τα ανωτέρω) ή θα γίνουν γραμμές και δεξιά ή αριστερά του οδοστρώματος, πράγμα που ως τώρα δεν είδαμε. Θα είναι τραγικό και άκρως επικίνδυνο να περιορισθείτε στη διαγράμμιση μόνο του κέντρου του δρόμου, χωρίς τις πλάγιες διαγραμμίσεις. Αντιλαμβάνεσθε ότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος εκτροπής των οχημάτων στα παρακείμενα χωράφια και να κινδυνεύσουν ζωές, πέραν των υλικών ζημιών, χωρίς τις πλάγιες διαγραμμίσεις.

2) Επίσης, αναμένουμε την ολοκλήρωση των μέτρων σήμανσης και ασφάλειας που δεν τοποθετήθηκαν ακόμη (στηθαίο ασφαλείας, πλευρικές πληροφοριακές πινακίδες με αναγραφές και σύμβολα από αντανακλαστική μεμβράνη τύπου 2, τριγωνικές πινακίδες επικίνδυνων θέσεων, στύλο πινακίδας από γαλβανισμένο σιδηροσωλήνα DN κλπ.

3) Τέλος, στις διασταυρώσεις με τα χωριά του οδικού αυτού τμήματος υπάρχουν πυλώνες φωτισμού (Συμβολή, Μπάφρα, Πρώτη, Ροδολίβος κλπ). Δυστυχώς ο φωτισμός δεν λειτουργεί. Είναι αστείο να πληροφορούμαι ότι ενώ υπάρχουν οι πυλώνες, ο φωτισμός δεν λειτουργεί διότι λείπουν λάμπες και καλώδια!!!

Αξιότιμοι κύριοι,

Κατόπιν τούτων, παρακαλώ:

Α) Να προβείτε άμεσα σε κάλυψη λακκουβών, τρυπών και τραχοαυλακώσεων σε όλο το μήκος του οδικού άξονα των 27,5 χλμ πέραν των ασφαλτοστρώσεων που πραγματοποιήθηκαν. Το κόστος είναι ελάχιστο, χωρίς να απαιτηθεί νέα εργολαβία, κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα.

Β) Να γίνει διαγράμμιση όχι μόνο στο κέντρο του δρόμου αλλά και δεξιά και αριστερά αυτού, κατά τον τρόπο που προβλέπεται στη μελέτη, με ανακλαστική βαφή, με αντανακλαστικό υλικό υψηλής οπισθανάκλασης με γυάλινα σφαιρίδια κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 1424, συνοδευόμενο με πιστοποιητικό επιδόσεων κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 1436. Επιβάλλεται να μην γίνει παραλαβή του έργου με την βαφή που ήδη διαγραμμίζεται ο δρόμος χωρίς να αποκατασταθούν τα πράγματα και μέχρι την ορθή εκτέλεση των εργασιών διαγράμμισης.

Γ) Να λειτουργήσει ο φωτισμός στους κόμβους. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν πυλώνες και να μην λειτουργούν τα φώτα, γιατί λείπουν λάμπες ή καλώδια.

Δ) Να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατό οι προβλεπόμενες από την εργολαβία σημάνσεις κατά τα ανωτέρω.

Μόνο εάν τηρηθούν όλα τα παραπάνω θα αρθεί σε ικανοποιητικό βαθμό η επικινδυνότητα αυτού του οδικού τμήματος και δεν θα υπάρχει κίνδυνος για οχήματα και ανθρώπους. Έτσι μόνο θα πάψουμε εμείς οι Δραμινοί αλλά και οι τοπικοί χρήστες του δρόμου να κλείνουμε ραντεβού στα τυφλά με το θάνατο στην έξοδό μας προς την Εγνατία οδό και τη Θεσσαλονίκη.

Οφείλω να σημειώσω επίσης ότι ο Όμιλος Ενεργών Πολιτών που εκπροσωπώ, πιέζει στην κατεύθυνση της υπογραφής διαπεριφερειακής συνεργασίας – προγραμματικής σύμβασης των δύο Περιφερειών (ΑΜ-Θ και Κεντρικής Μακεδονίας), ώστε διά των Αντιπεριφερειών Σερρών και Δράμας και διά κοινών χρημάτων να ανακατασκευασθεί πλήρως ο δρόμος αυτός μόλις 27,5 χλμ. Μέχρι όμως αυτό να επιτευχθεί, παρακαλώ εκ νέου όπως υλοποιηθούν άμεσα τα αιτηθέντα διά της παρούσης επιστολής μου, διότι είναι ζωτικής σημασίας.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΩ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΤΗΘΕΝΤΩΝ.

Με εκτίμηση,

ΘΩΜΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ»