Home > νέα > Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή προς υπ. Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη Για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στο πλαίσιο του ΤΑΙΠΕΔ

Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή προς υπ. Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη Για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στο πλαίσιο του ΤΑΙΠΕΔ

Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή προς υπ. Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη

Για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης

της Εγνατίας Οδού στο πλαίσιο του ΤΑΙΠΕΔ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, κατέθεσε η βουλευτής Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κα. Χ. Κεφαλίδου, μαζί με άλλους βουλευτές του κόμματος. Το θέμα της ερώτησης αφορά στην παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στο πλαίσιο των δράσεων του ΤΑΙΠΕΔ.

Στην ερώτηση, αναφέρεται μεταξύ άλλων, αν έχουν εξεταστεί όλοι οι παράγοντες στο πλαίσιο σχεδιασμού της δημοπράτησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και με ποιο τρόπο σκοπεύει το ΤΑΙΠΕΔ να τους αντιμετωπίσει, γιατί η διάρκεια της παραχώρησης είναι τόσο μακρά ( 25-35 έτη), και εάν έχει διερευνηθεί ως δεδομένο της διαγωνιστικής διαδικασίας η εφαρμογή του πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με τίμημα τη διανυόμενη απόσταση από τον χρήστη και εάν έχει προβλεφθεί η υιοθέτηση εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες και για τους κατοίκους μικρών παρόδιων οικισμών που δεν έχουν πρακτικά εναλλακτική διαδρομή;

 

Η ερώτηση

Αναλυτικότερα, στην ερώτησή τους οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, αναφέρουν μεταξύ άλλων: [Ένα ζήτημα που απασχολεί όλη τη βόρεια Ελλάδα αφορά στη βέλτιστη μέθοδο παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στο πλαίσιο των δράσεων του ΤΑΙΠΕΔ. Υπάρχει σοβαρή χρηματοοικονομική τεκμηρίωση, αλλά και με βάση την πρόσφατη εμπειρία, αντί για τη μορφή παραχώρησης να προχωρήσει η διαδικασία ενός ΣΔΙΤ.

Σημαντικά στοιχεία στη λήψη της σχετικής απόφασης αναφέρονται στην παράμετρο της ανάληψης του κινδύνου από αυτόν ο οποίος μπορεί να τον διαχειριστεί καλύτερα. Ιδιαίτερη αναφορά μπορεί να γίνει στον κίνδυνο γεωτεχνικών, κ.ά. αστοχιών και την αντοχή των κατασκευών στο χρόνο, όπως επίσης και τον κυκλοφοριακό φόρτο ο οποίος επηρεάζεται από την εξέλιξη των σχέσεων με τις γειτονικές χώρες και ασφαλώς από την πορεία εξέλιξης της εθνικής οικονομίας.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Έχουν εξεταστεί οι παραπάνω παράγοντες, στο πλαίσιο σχεδιασμού της δημοπράτησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και πώς σκοπεύει το ΤΑΙΠΕΔ να τους αντιμετωπίσει μιας και επιλέγει τη μέθοδο της παραχώρησης;
  2. Έχει εξεταστεί η εφαρμογή του εργαλείου της ΣΔΙΤ με την καταβολή από τον Ανάδοχο ετήσιων τιμημάτων κατάλληλα αναπροσαρμοζόμενων που αφορούν μόνον στη λειτουργία (περιπολίες οχημάτων, τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης κ.λπ.), την ελαφρά/τακτική συντήρηση και τη συλλογή των διοδίων;
  3. Γιατί η διάρκεια της παραχώρησης είναι τόσο μακρά, 25 έως 35 έτη, όταν γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες, οικονομικές και αναπτυξιακές, μετά τη δεκαετία πρόκειται να αλλάξουν προς το καλύτερο για τη χώρα;
  4. Έχει διερευνηθεί ως δεδομένο της διαγωνιστικής διαδικασίας η εφαρμογή του πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με τίμημα τη διανυόμενη απόσταση από τον χρήστη;
  5. Έχει προβλεφθεί η υιοθέτηση εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες, όπως επίσης και πρόσθετες ειδικές εκπτώσεις αποκλειστικά για τους κατοίκους μικρών παρόδιων οικισμών που δεν έχουν πρακτικά εναλλακτική διαδρομή (π.χ. σύνδεση Μαλακασίου με Μέτσοβο);]