Home > Πρώτο Θέμα > «Φωτογραφίες της Δράμας και του υπέροχου κόσμου της» Μια πρωτοβουλία του Δραμινού εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη

«Φωτογραφίες της Δράμας και του υπέροχου κόσμου της» Μια πρωτοβουλία του Δραμινού εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη

Μια πρωτοβουλία του Δραμινού εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη

«Φωτογραφίες της Δράμας και του υπέροχου κόσμου της»

Η αναφορά στην Άννα Κορακάκη και το σκοπευτήριο!

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΑ ΤΕΛΗ του 2017 (Δεκέμβριος), κυκλοφόρησε μια από τις καλύτερες φωτογραφικές δουλειές για το Νομό της Δράμας, όπου αναδεικνύονται η ιστορία της, ο πολιτισμός της, τα τοπία της, η παλιά και η  σύγχρονη Δράμας.

Πρόκειται για μια εξαιρετικής ποιότητας έκδοση, για έναν πανόδετο τόμο 240 σελίδων με τίτλο: «Φωτογραφίες της Δράμας και του υπέροχου κόσμου της», από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «ΚΥΚΛΩΨ». Η έκδοση έγινε με πρωτοβουλία του Δραμινού εφοπλιστή κ. Άρη Θεοδωρίδη, ο οποίος έχει ιδρύσει την παραπάνω ΜΚΟ «ΚΥΚΛΩΨ» και εγκαινιάζει τις δραστηριότητές της με την συγκεκριμένη έκδοση.

Το συγκεκριμένο λεύκωμα περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό και κείμενα για τη Δράμα, τους ανθρώπους της, την ιστορία, τα βουνά, τα ποτάμια και τον κάμπο της. Πρόκειται για μια ξεχωριστή και συναρπαστική καταγραφή της ιστορίας του μαγευτικού τοπίου της περιοχής.

Στο ποιοτικό αυτό άλμπουμ, παρουσιάζεται ασπρόμαυρο και έγχρωμο φωτογραφικό υλικό από έναν αιώνα ιστορίας του τόπου. Η έκδοση, δεν δίνει μόνο μια πανοραμική εικόνα της διαχρονικής φυσιογνωμίας της πόλης και του νομού της Δράμας, αλλά αποκαλύπτει πόσο ελκυστική υπήρξε με τις πηγές και τα νερά της ως «μοντέλο» για πολλούς και σημαντικούς φωτογράφους από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.

KYKLOPS 02

Επισημαίνουμε επίσης ότι, το φωτογραφικό υλικό, προέρχεται από αρχεία Δραμινών συλλεκτών αλλά εμπλουτίζεται και από πολλές υπέροχες σύγχρονες φωτογραφίες, συνοδεύεται από σύντομα εισαγωγικά κείμενα και λεζάντες που συμβάλλουν στην χρονολόγηση, την ιστορική αξιοποίηση και την αισθητική αποτίμησή του. Και παρότι προβάλλει εμφατικά τη Δράμα, δεν έχει χαρακτήρα ούτε διαφημιστικό, ούτε τουριστικό, αλλά αποτυπώνει στις σελίδες του τη νοσταλγία για τη Δράμα που χάθηκε και την αγάπη για τη Δράμα που υπάρχει.

Το έργο προλογίζεται από τον ακαδημαϊκό Άγγελο Δεληβοριά, τον άνθρωπο που επί της ουσίας είναι ο «ιθύνον νους» του Μουσείου Μπενάκη. Όπως ο ίδιος αναφέρει: «Το βιβλίο του Θεοδωρίδη δεν κατατάσσεται σε όσα διατρέχει κανείς με την αναγκαστική πειθαρχία της αναγνωστικής συνέπειας, αλλά σε όσα κυριολεκτικά “ρουφάει” με τη βουλιμία της αχόρταγης ματιάς», ενώ σε άλλο σημείο αναφέρει: «H έκδοση αυτή μπορεί να προσγραφεί ανενδοίαστα στα λίγα εκείνα βιβλία που προσφέρουν μια απέραντη χαρά στην όραση αλλά και μια ξεχωριστή συγκίνηση στη μνήμη». Η σχέση των δύο ανδρών μετράει αρκετά χρόνια, με αποκορύφωμα τη δωρεά Θεοδωρίδη για την κατασκευή της νέας πτέρυγας του Μουσείου Μπενάκη Πειραιώς το 2016.

Επίσης, ιστορικό σημείωμα παρατίθεται από τον Δραμινό Φιλόλογο Χρίστο Π. Φαράκλα, τον Φωτογράφο Κώστα Γ. Βιδάκη, και το Φωτογράφο και συλλέκτη Ευστράτιο Γ. Κασμερίδη.

Το Μουσείο Φωτογραφίας

Σ’ αυτό το σημείο, θα πρέπει επίσης να αναφερθούμε στη μεγάλη επένδυση στην πολιτιστική ιστορία της Δράμας, που ετοιμάζει ο Δραμινός εφοπλιστής Άρης Θεοδώρου, ο οποίος σήμερα μετράει 84 χρόνια ζωής.

Όπως έχει γίνει γνωστό, έχει αγοράσει το γνωστό «μαρμάρινο σπίτι» όπως έχει μείνει να λέγεται, στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας, δίπλα στο «Νησάκι». Πρόκειται για την οικία και καπναποθήκη του Ιωάννη Αποστολίδη, η οποία χρονολογείται από το 1975.

Σ’ αυτόν τον χώρο, ο Άρης Θεοδωρίδης, προτίθεται να στήσει ένα Μουσείο Φωτογραφίας, ως έναν νέο πολιτιστικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή.

Στο δικό του πρόλογο ο κ. Θεοδωρίδης, αναφέρεται στην φωτογραφία, η οποία αποτελεί το προσωπικό του πάθος και χόμπι, κάνει λόγο για του σκοπούς της ΜΚΟ «ΚΥΚΛΩΨ» που ίδρυσε, ενώ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη φωτογραφία στη Δράμα. Στους παλιούς φωτογράφους του δημοτικού κήπου, πώς γινόταν η εκτύπωση των φωτογραφιών κτλ.

Σε κάποιο σημείο μάλιστα του προλόγου του, μας λέει για το πώς «κόλλησε το μικρόβιο της φωτογραφίας» και κάνει αναφορά στο Δραμινό φωτογράφο Ιορδάνη Αρτσίδη, «ο οποίος έφυγε από τη Δράμα μετά την απελευθέρωση του 1944 με τα πρώτα κύματα μεταναστών – εργατών στην Γερμανία» και αργότερα γύρισε στη Δράμα και άνοιξε το δικό του φωτογραφείο, το «Φώτο-Σπορ». Μας εξηγεί επίσης πώς έγινε συλλέκτης φωτογραφικών μηχανών και μας ξεναγεί στον κόσμο των φωτογράφων της εποχής 1945-1951.

Η αναφορά στην Άννα Κορακάκη

Ειδική αναφορά κάνει επίσης ο Άρης Θεοδωρίδης, στη Δραμινή διπλή Ολυμπιονίκη Άννα Κορακάκη, σημειώνοντας ότι είναι και οικογενειακοί φίλοι. Από τον πρόλογο αυτού του λευκώματος, βγαίνει μάλιστα και μια σχετική είδηση, καθώς ο ίδιος αναφέρει: «Με αυτό ως γνώμονα, η ΚΥΚΛΩΨ ήδη ελέγχει οικόπεδο κοντά στη Δράμα ικανών διαστάσεων που πληροί τις προϋποθέσεις για να γίνει σκοπευτήριο – προπονητήριο με αξιοπρεπείς εγκαταστάσεις και με σωστές προδιαγραφές προπονήσεων για ολυμπιακά αθλήματα σκοποβολής 10, 25 και 50 μέτρων. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο το 2020 είναι κοντά και οι προπονήσεις θα πρέπει να ξεκινήσουν εντατικά από την αρχή του 2018, τόσο για την Άννα όσο και για τον αδελφό της Διονύση, επίσης πρωταθλητή Ελλάδος της σκοποβολής στους εφήβους και του οποίου το μέλλον προβλέπεται με πολλά μετάλλια».

Η πώληση του λευκώματος

Πέρα από τα βιβλιοπωλεία της πόλης, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, η ΜΚΟ «ΚΥΚΛΩΨ» έχει διαθέσει ως δωρεά έναν σημαντικό αριθμό αντιτύπων στην Εναλλακτική Κοινότητα Πελίτι, στον Σύλλογο Παραπληγικών Νομού Δράμας και στην Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης. Μέσω των πωλήσεων των αντιτύπων αυτών, οι Σύλλογοι μπορούν να διαθέσουν τα χρήματα αυτά για τη διευκόλυνση του έργου τους.