Home > Πρώτο Θέμα > Γραφείο ενημέρωσης και υποστήριξης δανειοληπτών στο Δήμο Δράμας Αντιδήμαρχος Οικονομικώνστον «Π.Τ.»: Μεγάλη βοήθεια για το ιδιωτικό χρέος προς τράπεζες και δημόσιο τομέα

Γραφείο ενημέρωσης και υποστήριξης δανειοληπτών στο Δήμο Δράμας Αντιδήμαρχος Οικονομικώνστον «Π.Τ.»: Μεγάλη βοήθεια για το ιδιωτικό χρέος προς τράπεζες και δημόσιο τομέα

Ομόφωνα ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Γραφείο ενημέρωσης και υποστήριξης

δανειοληπτών στο Δήμο Δράμας

Αντιδήμαρχος Οικονομικών: Μεγάλη βοήθεια για το ιδιωτικό χρέος προς τράπεζες και δημόσιο τομέα

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΜΟΦΩΝΑ ψηφίστηκε από την τελευταία – προ εκλογών – 7η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, η δημιουργία γραφείου ενημέρωσης και υποστήριξης δανειοληπτών από το Δήμο Δράμας.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει και «τρέχει» από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, και απευθύνεται σε όσους Δήμους της χώρας ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν Γραφείο Ενημέρωσης και Εξυπηρέτησης Δανειοληπτών για το ιδιωτικό χρέος.

Το πρόγραμμα επιδοτεί τους Δήμους με δύο εμπειρογνώμονες και δίνει το δικαίωμα να γίνει πρόσληψη ενός τρίτου, ώστε να είναι στελεχωμένο με τρία άτομα. Το Γραφείο θα πρέπει να λειτουργεί στο Δήμο και συγκεκριμένα στο Δήμο Δράμας, με δύο αίθουσες που θα μπορούν να κλειδώνουν, καθώς θα πρόκειται για εμπιστευτικά ζητήματα. Να σημειώσουμε εδώ ότι το θέμα πέρασε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας.

Solakis-Aggelos

Σε δηλώσεις του στον «Πρωινό Τύπο», ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Σολάκης, επισημαίνει ότι  η ανάγκη της ίδρυσης ενός τέτοιου Γραφείου, «έρχεται από το γεγονός ότι πάρα πολλοί έχουν χρέη κυρίως προς τράπεζες.  Μ’ αυτό τον τρόπο, ο Δήμος θα μπορεί να παρέχει έναν χώρο με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Στο Γραφείο Ενημέρωσης και Εξυπηρέτησης Δανειοληπτών, θα μπορούν να προσέρχονται συνδημότες μας, για τις περιπτώσεις που τους αφορούν, για απλές και σύνθετες περιπτώσεις, ακόμα και για καταγγελίες δανείων από τις τράπεζες. Και αυτό γιατί, καταγγελία δανείου από την τράπεζα, σημαίνει ότι αυτό  είναι άμεσα απαιτητό και το 95% των περιπτώσεων αυτό φτάνει στον πλειστηριασμό».

Όπως επισημαίνει ο κ. Σολάκης, «αυτοί που έχουν καθυστερήσει στα δάνεια μία, δύο ή και τρεις δόσεις, δεν είναι τόσο το πρόβλημα. Εκεί μπορεί να γίνει επαναρύθμιση όλου του ποσού. Εκεί που έχουμε δυσκολίες μεγάλες, είναι όταν για οποιοδήποτε λόγο, έχουν καθυστερήσει ή αμελήσει πάρα πολύ. Ακόμα και η επικοινωνία με την τράπεζα, είναι ωφέλιμη. Να σηκώσεις δηλαδή το τηλέφωνο και να πεις αδυνατώ τώρα, αλλά ευελπιστώ αύριο, είναι ωφέλιμο» διευκρινίζει ο κ. Σολάκης.

Όπως επίσης σημειώνει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, «οι δημότες – φυσικά πρόσωπα (νοικοκυριά) θα μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο, για ενημέρωση σε θέματα χρηματοοικονομικής διαχείρισης και ειδικότερα για υποστήριξη οφειλών σε τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης και ειδικότερα για ρύθμιση «κόκκινων» δανείων, καθώς και για το Δημόσιο (ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ) για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επίσης, για την υποβοήθηση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, θα παρέχεται η επιδότηση κόστους δικηγόρου και λογιστή ακόμα και επιδότηση στεγαστικού δανείου».

Όπως έγινε γνωστό, αυτή τη στιγμή λειτουργούν ήδη στην Ελλάδα 27 πιλοτικά Γραφεία Ενημέρωση και Υποστήριξης Δανειοληπτών, με δύο έως τρεις αποσπασμένους υπαλλήλους, σε χώρους που έχουν παραχωρηθεί από Δήμους ή Περιφέρειες ή τον ΟΑΕΔ, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η λειτουργία άλλων 40 Γραφείων με στόχο να αγγίξουν τα 120 σε όλη τη χώρα.  Η λειτουργία των Γραφείων αναμένεται να κρατήσει 3 χρόνια.