Home > Πρώτο Θέμα > Κλειστή σύσκεψη στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Δράμας Μελετητική ωριμότητα στο τμήμα Μαυρολεύκης – Μπάφρας κατά 95%

Κλειστή σύσκεψη στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Δράμας Μελετητική ωριμότητα στο τμήμα Μαυρολεύκης – Μπάφρας κατά 95%

 

 

Κλειστή σύσκεψη στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Δράμας

Μελετητική ωριμότητα στο τμήμα

Μαυρολεύκης – Μπάφρας κατά 95%

Δηλώσεις Πατακάκη, Καραγιαννίδη, Κυριαζίδη

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΚΛΕΙΣΤΗ σύσκεψη για άλλη μια φορά, οργάνωσε στο γραφείο του ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Πατακάκης, αναφορικά με το ζήτημα της μελετητικής ωριμότητας των οδικών αξόνων που απασχολούν τη Δράμα για την έξοδό της προς την Εγνατία Οδό.

Να υπενθυμίσουμε για την ιστορία, ότι η πρώτη συνάντηση για το ζήτημα των οδικών αξόνων, φέτος τουλάχιστον, είχε γίνει πριν από μερικές ημέρες, με πρωτοβουλία του βουλευτή Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδη, στις 12 Ιουνίου 2017. Εκεί, ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιος, είχε θέση το δίλημμα να αποφασίσει η Δράμα ποιον από τους δύο δρόμους θέλει να υλοποιηθεί. Τον Δράμας – Καβάλας ή Δράμας – Αμφίπολης.

Στη συνέχεια, ενώ ο κ. Κυριαζίδης είχε ορίσει νέα συνάντηση για τη Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017, τη σκυτάλη πήρε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Πατακάκης, ο οποίος είχε προγραμματίσει αρχικά μια σύσκεψη για την περασμένη Παρασκευή 23 Ιουνίου. Όπως είχε πει τότε, θα καλούσε να συμμετείχαν στη συνάντηση αυτή, όλοι οι φορείς της Δράμας, καθώς και στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και της Εγνατίας ΑΕ.

Τελικά, η σύσκεψη αυτή δεν έγινε και το πρωί της Δευτέρας χθες, πραγματοποιήθηκε μια κλειστή συνάντηση, χωρίς την παρουσία δημοσιογράφων και χωρίς βέβαια να καταλάβουμε ποιος ήταν αυτός ο ιδιαίτερος λόγος.

Στη συνάντηση αυτή που έγινε στο γραφείο του κ. Πατακάκη, παρόντες ήταν οι δύο βουλευτές: ΣΥΡΙΖΑ κ. Καραγιαννίδης και Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης, ενώ η κα. Κεφαλίδου είχε δηλώσει ότι έχει κοινοβουλευτικό έργο και δεν μπορούσε να είναι στη Δράμα. Στη συνάντηση ήταν επίσης ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος και ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Καραμπατζάκη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Γεωργιάδης, ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σιδηρόπουλος και ο κ. Κυριαζίδης υπάλληλος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Αντιπεριφέρειας Δράμας καθώς και πρόεδρος του ΤΕΕ Αν. Μακεδονίας. Τέλος, από την Εγνατία ΑΕ και από το Υπουργείο Υποδομών δεν παραβρέθηκε κανένας, παρά μόνο δύο μελετητές, οι οποίοι συνεργάζονται με την Εγνατία ΑΕ: ο κ. Μπίλιας που είναι και πρόεδρος του ΤΕΕ Θεσσαλονίκης και ο κ. Φράγκος.

Σε ερώτηση αργότερα του «Πρωινού Τύπου» προς τον κ. Πατακάκη, γιατί η σύσκεψη ήταν κλειστή, απάντησε ότι το ζήτησαν οι δύο μελετητές και ότι ήταν περισσότερο ενημέρωση παρά κάποια σύσκεψη για αποφάσεις.

Επίσης, στις δηλώσεις του ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας, είπε ότι την ερχόμενη Παρασκευή θα γίνει νέα συνάντηση, με όλους τους φορείς αυτή τη φορά, ανοιχτή (όπως τουλάχιστον δήλωσε) και εκεί θα γίνει μια πλήρη ενημέρωση για το τι υπάρχει σήμερα από άποψη μελετών για τους δύο άξονες: Δράμας – Καβάλας και Δράμας – Αμφίπολης.

ODIKOS AXONAS AMFIPOLH

Μαυρολεύκη – Μπάφρα

Αν και δεν έχουμε πραγματική εικόνα από το τι ακριβώς συζητήθηκε στη συνάντηση αυτή, ο κ. Πατακάκης δήλωσε ότι ένα μόνο κομμάτι του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης, έχει πλήρη ωριμότητα και μπορεί άμεσα να κατασκευαστεί: ένα τμήμα 10 χιλιομέτρων από τη Μαυρολεύκη μέχρι την Μπάφρα. Όπως είπε συγκεκριμένα, αυτό το τμήμα των 10 χλμ. είναι ολοκληρωμένο κατά 95%, υπολείπεται μια μικρή ακόμα ανάθεση αξίας 135.000 € και θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση.

Για το ίδιο τμήμα, ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Καραγιαννίδης, είπε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ότι αυτό θα μπορούσε να δημοπρατηθεί προς κατασκευή ακόμα και τους επόμενους δύο μήνες. Και αναφερόμαστε σε έναν δρόμο, ο οποίος θα είναι τετράιχνος (δύο λωρίδες κυκλοφορίες ανά κατεύθυνση), με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και στηθαίο στο ενδιάμεσο. Πρόκειται για έναν κανονικό αυτοκινητόδρομο.

Χωρίς να μας δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες, ο νέος δρόμος θα γίνει στον υφιστάμενο δρόμο, χωρίς νέα χάραξη.

Από εκεί και πέρα, από την Μπάφρα μέχρι και την Παλαιοκώμη, οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο μέρος τους, χωρίς όμως αυτή τη στιγμή να μπορούν να δημοπρατηθούν για κατασκευή του δρόμου.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πατακάκης: «Ο δρόμος Μαυρολεύκη – Μπάφρα μπορεί να ξεκινήσει και συμπίπτει με τον Ε61. Υπάρχει πλήρης ωριμότητα για τα 10 πρώτα χιλιόμετρα».

Αναφερόμενος σ’ αυτά τα 10 χλμ. του δρόμου, ο κ. Καραγιαννίδης είπε ότι, «για το πολύ συγκεκριμένο κομμάτι και επειδή το κόστος δεν είναι και τόσο τραγικό, μπορούμε να το ξεκινήσουμε άμεσα, να βρεθούν τα χρήμα και μετά να υπάρξει πίεση για να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο του δρόμου μέχρι την Αμφίπολη».

Είπε επίσης ο κ. Καραγιαννίδης ότι, «ο Ε61 υφίσταται, να μην μπερδευόμαστε όμως. Εμάς μας ενδιαφέρει η έξοδός μας στην Εγνατία. Κι αυτή τη στιγμή το πιο εφικτό που μπορεί να γίνει είναι: Δράμα – Αμφίπολη. Το κομμάτι Μαυρολεύκη – Μπάφρα να είναι αυτό που θα μπορούμε να κινήσουμε τη διαδικασία αυτή.»

Για τον Ε61, είπε επίσης ότι θα υπάρξει επικαιροποίησή του, όμως, «το ζήτημα είναι να μην πέσουμε στην παγίδα της ολοκλήρωσης συνολικά του Ε61, που σημαίνει ότι ποτέ δεν θα κάνουμε κανένα έργο τελικά. Το Μαυρολεύκη – Μπάφρα είναι και τμήμα του Ε61. Και από Προμαχώνα μέχρι Αμφίπολη δεν έχει γραφτεί ούτε μια γραμμή μελέτης. Εμάς μας ενδιαφέρει να υπάρχει ο Ε61 ως γενικό αίτημα, αλλά το κομμάτι Δράμα – Αμφίπολη πρέπει κάποια στιγμή να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί.»

 

Κυριαζίδης: Πολιτική απόφαση

Στις δηλώσεις του ο κ. Κυριαζίδης, έκανε αναφορά στο ότι δεν κλήθηκαν οι φορείς και δήλωσε έκπληκτος γι’ αυτό, ενώ όταν ρωτήσαμε για ποιο λόγο η συνάντηση αυτή ήταν κλειστή στους δημοσιογράφους, σημείωσε ότι δεν γνώριζε το γιατί.

Ο κ. Κυριαζίδης είπε ότι οι δύο μελετητές τους ενημέρωσαν στην ουσία για όλα όσα είναι ήδη γνωστά. «Τίποτα το νεώτερο, για να είμαστε ουσιαστικοί. Πριν δύο χρόνια ξαναέγινε μια τέτοια συνάντηση και με εκπροσώπους της Εγνατίας, επαναλαμβάνεται αυτό σήμερα, χωρίς να έχουμε κάτι, με την έννοια του χειροπιαστού. Και γι’ αυτό το λόγο είπα ότι, καλό είναι, την Παρασκευή να κληθούν όλοι οι φορείς, να πάρουμε συγκεκριμένη απόφαση, με την έννοια να υπάρξει μια δέσμευση.»

Σε άλλο σημείο, ο κ. Κυριαζίδης είπε ότι «δυστυχώς δεν υπάρχουν μελέτες ωρίμανσης» και ότι «όλα είναι μετέωρα για να  συνεννοούμαστε. Για να ξεκαθαρίσει το τοπίο, χρειάζεται πολιτική απόφαση της κυβέρνησης, να αναλάβει τη χρηματοδότηση του όποιου έργου.»

Σε ερώτηση του «Πρωινού Τύπου» για το αν συζητήθηκε ο Ε61 είπε: «Βεβαίως και συζητήσαμε. Γι’ αυτό καταλήγουμε στο γεγονός, ότι δεν πρέπει να αποκοπεί ο Ε61 με τη σύνδεση της Δράμας είτε από την μια, είτε από την άλλη πλευρά.»

Τέλος, για το επίμαχο τμήμα Μαυρολεύκης – Μπάφρας, είπε συγκεκριμένα: «Αυτή τη στιγμή, αποφασίσαμε να επιμείνουμε στην κατασκευή του ενός τμήματος που είναι ώριμο, ώστε να κατασκευαστεί το κομμάτι Μαυρολεύκη – Μπάφρα που είναι έτοιμο. Η συνάντησή μας με τον υπουργό, είναι για να ληφθεί η πολιτική απόφαση να χρηματοδοτηθεί το έργο αυτό.

Πράγματι, υπάρχει μια ωριμότητα σ’ αυτό το κομμάτι Μαυρολεύκης – Μπάφρας και λίγο παραπέρα, σε σχέση με άλλα τμήματα. Κι αυτός ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης, είναι τρία τμήματα: Δράμα – Μαυρολεύκη, Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη και Παλαιοκώμη – Αμφίπολη. Ένα κομμάτι μόνο, το μεσαίο, έχει ωριμότητα. Και καταλήξαμε ότι αυτό συνδέεται με τον Ε61 και θα επιμείνουμε ώστε να χρηματοδοτηθεί αυτό το έργο, μήπως και κατασκευαστεί.»