Home > Πρώτο Θέμα > Κυκλικοί κόμβοι στην πόλη της Δράμας μπορούν να διευκολύνουν τη κυκλοφορία Τι λέει στον «Π.Τ.» ο μηχανικός και συγκοινωνιολόγος κ. Κάππας

Κυκλικοί κόμβοι στην πόλη της Δράμας μπορούν να διευκολύνουν τη κυκλοφορία Τι λέει στον «Π.Τ.» ο μηχανικός και συγκοινωνιολόγος κ. Κάππας

Μια πρόταση με αφορμή τη δημιουργία νησίδων στις οδούς Σκρά & Βεργίνας

Κυκλικοί κόμβοι στην πόλη της Δράμας

μπορούν να διευκολύνουν τη κυκλοφορία

Τι λέει στον «Π.Τ.» ο μηχανικός και συγκοινωνιολόγος κ. Κάππας

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΧΘΕΣ βράδυ επρόκειτο να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, το ζήτημα της δημιουργίας νησίδων στη διασταύρωση των οδών Σκρά και Βεργίνας. Όπως είναι γνωστό, ο Δήμος Δράμας, προέβη στη δημιουργία νησίδων πριν από 10 μέρες περίπου στην αναφερόμενη διασταύρωση, όπου τοποθέτησε και πλαστικά κολωνάκια, οριοθετώντας έτσι την κυκλοφορία των οχημάτων.

Με τον τρόπο αυτόν, γίνεται μια προσπάθεια να λυθεί το μέγα θέμα των διπλών και τριπλών παρκαρισμάτων που υπήρχαν εκεί καθημερινά και δυσχεραίνονταν η κυκλοφορία οχημάτων και πεζών. Η συνέχεια που αναμένεται σύμφωνα με το Δήμο, είναι οι νησίδες αυτές να τσιμεντωθούν και να κρασπεδωθούν, εκτός και αν υπάρξει κάποια διαφορετική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Σ’ αυτό όμως ήρθε άμεσα η αντίδραση καταστηματαρχών της περιοχής, οι οποίοι με επιστολές τους προς το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας, διαμαρτύρονται για τις νησίδες.  Όπως υποστηρίζουν, με τον τρόπο αυτόν θα δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα στα καταστήματά τους, θα χάσουν σημαντικό μέρος της πελατείας τους, ενώ μιλάμε ακόμα και για απώλεια θέσεων εργασίας.

Πώς μπορεί όμως να διευθετηθεί διαφορετικά το ζήτημα; Υπάρχουν λύσεις για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών σε παρόμοιες διασταυρώσεις;

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο Δραμινός πολιτικός μηχανικός και συγκοινωνιολόγος κ. Αθανάσιος Κάππας, προτείνει τη δημιουργία κυκλικών κόμβων ή όπως λέγονται στη διεθνή ορολογία, roundabouts (Small or mini roundabout ανάλογα με την περίσταση).

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, αυτά είναι μια συνηθισμένη πρακτική εδώ και πάνω από 25 χρόνια.  Όπως ο ίδιος επισημαίνει, «εδώ και 25-30 χρόνια, το σκεπτικό των συγκοινωνιολόγων για τις πόλεις, είναι να μην χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης. Αυτό σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να γίνουν θέσεις πάρκιγνκ περιφερειακά του κέντρου και στο κέντρο της πόλης να γίνεται μόνο διέλευση των αυτοκινήτων. Γι’ αυτό με τους κυκλικούς κόμβους, τα αυτοκίνητα μπορούν να κινούνται γρήγορα χωρίς στάσεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν μικρές στάσεις για ψώνια έξω από τα καταστήματα».

Όπως επισημαίνει ο κ. Κάππας, «θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας για τις μικρές στάσεις μέσα στην πόλη, να μην υπάρχουν διπλοπαρκαρίσματα και παρκαρίσματα που δυσχεραίνουν την κατάσταση».

Σύμφωνα με τον κ. Κάππα, «σχεδιαστικά μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε διασταύρωση ένα μικρό roundabaout, είτε κατασκευασμένο, είτε και μόνο διαγραμμισμένο όπως στις φωτογραφίες. Μπορεί να γίνει αυτό και στη Δράμα, διευκολύνοντας την κίνηση των οχημάτων, αλλά ακόμα και να μειώσει την ταχύτητα των οχημάτων όπου υπάρχουν μεγάλες ευθείες στην πόλη. Αναλόγως πάντα του τι θέλουμε να κάνουμε μέσα στην πόλη».

Μεγάλη βάση δίνει επίσης ο κ. Κάππας στη νοοτροπία του Έλληνα, «να παρκάρει μπροστά στο περίπτερο, μπροστά στο μπακάλικο, μπροστά σε κάθε κατάστημα. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Οι συγκοινωνιολόγοι κατευθυνόμαστε σε μια λογική, ότι θα πρέπει να απεμπλακεί το κέντρο της πόλης από τέτοιες επιβαρυντικές καταστάσεις».