Home > νέα > Μας λείπουν 45 εκατ. € για να ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος Μαυρολεύκης – Μπάφρας!

Μας λείπουν 45 εκατ. € για να ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος Μαυρολεύκης – Μπάφρας!

Νέα σύσκεψη για τους οδικούς άξονες στην Αντιπεριφέρεια Δράμας

Μας λείπουν 45 εκατ. € για

να ξεκινήσει η κατασκευή

του τμήματος Μαυρολεύκης – Μπάφρας!

Πλήρης μελετητική ωριμότητα – Πολιτική βούληση η τελική απόφαση για να δοθούν τα χρήματα

Μελετητής Α. Φράγκος: Η μελέτη είναι έτοιμη από το 2013, το 2014 τις πήρε η «Εγνατία ΑΕ»

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ σύσκεψη με μοναδικό θέμα τους οδικούς άξονες της Δράμας προς την Εγνατία Οδό και συγκεκριμένα το τμήμα από Μαυρολεύκη μέχρι και Μπάφρα, πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι. Η σύσκεψη έγινε στην «Αίθουσα Αυτοδιοίκησης» στην Αντιπεριφέρεια Δράμας, με συντονιστή τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Πατακάκη και με την παρουσία του μελετητή του συγκεκριμένου τμήματος κ. Φράγκου.

Η σύσκεψη αυτή, ήταν η συνέχεια εκείνων που είχαν πραγματοποιηθεί τον περασμένο Ιούλιο, όσον αφορά το συγκεκριμένο τμήμα, για να φανεί πόσο ώριμο είναι από άποψη μελετών, για να μπορέσει κάποια στιγμή και πότε, να ξεκινήσει η κατασκευή του.

Σε μια πρώτη ανάγνωση, από την όλη παρουσίαση που έκανε ο κ. Φράγκος, το τμήμα από Μαυρολεύκη μέχρι και Μπάφρα, μήκους 10 χλμ., έχει μελετητική ωριμότητα 95% και υπολείπονται μόνο μια-δύο τεχνικές μελέτες κόστους 100.000 – 130.000 € για σήματα  ασφαλείας κ.α., οι οποίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν σε διάστημα 1-2 μηνών, από την στιγμή που ανατεθεί από το Υπουργείο. Από εκεί και πέρα, το μόνο που απομένει είναι η θετική εισήγηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ώστε να δοθεί το ποσό των 45 εκατ. € για την κατασκευή του έργου. Αν όλα αυτά γίνουν ίσως μέχρι τον Οκτώβριο ή το Νοέμβριο, πέσουν οι υπογραφές και ξεκινήσουν οι δημοπρασίες, το πρώτο εργοτάξιο για την κατασκευή του δρόμου θα μπορούσε να στηθεί σε ένα χρόνο περίπου στη Μαυρολεύκη για να ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα.

syskepri axones 01 (2)

Παρουσίες στη σύσκεψη

Στη σύσκεψη παρέστησαν, ο βουλευτής Δράμας κ. Καραγιαννίδης, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Πατακάκης, οι δήμαρχοι Δράμας κ. Μαμσάκος, Δοξάτου κ. Δαλακάκης και Παρανεστίου κα. Σωτηριάδου, και από τους φορείς: Επιμελητήριο κ. Γεωργιάδης, Εργατικό Κέντρο κ. Σαβρίδης, Δικηγορικός Σύλλογος κ. Πούλιος, Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών κ. Μουρμούρης, Εμπορικός Σύλλογος κ. Σκουλίδης, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης κ. Λιθηρόπουλος και από τους υπηρεσιακούς παράγοντες: Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Δράμας κ. Σιδηρόπουλος, ΤΕΕ Αν. Μακεδονίας κ. Κυριαζίδης, Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Ιώβης, Δ/νση Γεωργίας κ. Σαρήγκολη, Δ/νση Δημόσιας Υγείας κα. Μπουραζάνη και ο Δ/ντής Αστυνομίας Δράμας ταξίαρχος κ. Καϊπάκης.

Κεντρικό πρόσωπο στη σύσκεψη αυτή βέβαια, ο μελετητής κ. Φράγκος δ/ντής της εταιρείας «Οδός Μελετητική»  που έχει αναλάβει τον συντονισμό των μελετών Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

Η ενημέρωση

Μια γενική ενημέρωση έκανε αρχικά ο κ. Πατακάκης, προαναγέλλοντας τον κ. Φράγκο, λέγοντας ότι το έργο είναι σημαντικό για τη Δράμα, καθώς έχει αργήσει να γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Επειδή ο κ. Φράγκος άργησε να παραστεί μερικά λεπτά, αναλυτικότερη ενημέρωση έκανε ο προϊστάμενος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της ΠΕ Δράμας κ. Σιδηρόπουλος.

Όπως είπε ο κ. Σιδηρόπουλος, η μελέτη από τα φανάρια του «Βασιλόπουλου» μέχρι τις σιδηροδρομικές γραμμές έγινε από τη Νομαρχία Δράμας. Η ΔΕΚΕ μελέτησε το τμήμα από τις σιδηροδρομικές γραμμές (ΚΕΓΕ) μέχρι την έξοδο της Μαυρολεύκης από το νομό Δράμας, για λογαριασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ. Από εκεί και πέρα, από την Μαυρολεύκη μέχρι και την Παλαιοκώμη, τη μελέτη είχε αναλάβει το Υπουργείο Δημοσίων Έργων  και την ολοκλήρωσε κατά 95%. Μελετητής αυτού του τμήματος, είναι η εταιρεία του κ. Φράγκου.

Όπως είπε ο κ. Σιδηρόπουλος, όλες αυτές οι μελέτες παραδόθηκαν στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» το 2014, λέγοντας: «Από την στιγμή που τα πήρε η Εγνατία μέχρι σήμερα, δεν είδαμε να γίνεται  καμία κίνηση από την πλευρά της. Το κομμάτι αυτό είναι 29 χιλιόμετρα και ανήκει στο Νομό Σερρών.»

Όπως συμπλήρωσε μάλιστα, η νέα χάραξη έχει χαρακτηριστεί ως Εθνική Οδός και στη συνέχεια ων αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας για να έχει 4 λωρίδες, διαχωριστικό στη μέση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).Οι αρχικές μελέτες στην αρχή δεν προέβλεπαν ΛΕΑ. Ο κ. Σιδηρόπουλος είπε επίσης ότι, έγινε «απαγόρευση ζώνης απαλλοτρίωσης για να μην μπορεί να χτίσει κανένας».

 

Φράγκος: Προτείνουμε το βόρειο τμήμα…

Με τη σειρά του ο μελετητής κ. Φράγκος επιβεβαίωσε την ωριμότητα της μελέτης στο 95% από το 2013 ακόμα και έχει μείνει ένα τυπικό μέρος από το σύνολό της. Οι μελέτες που χρειάζονται είναι συμπληρωματικού αντικειμένου και μπορούν να γίνουν με μια αμοιβή της τάξης των 120.000 € περίπου. «Αν γίνει αυτό, τότε μπορούμε να πούμε ότι σε ένα διάστημα λίγων μηνών από σήμερα, θα έχουμε πλήρη μελετητική ωριμότητα στο τμήμα αυτό».

Ο κ. Φράγκος προτείνει να ξεκινήσει η κατασκευή του βορειότερου τμήματος του δρόμου, αυτό που ξεκινάει από τη Μαυρολεύκη και φτάνει μέχρι την Μπάφρα, τα 10 χλμ. από το σύνολο των 30 χλμ. Και προτείνεται αυτό το τμήμα, γιατί είναι από τα σημαντικότερα σημεία του άξονα, είναι στρατηγικής σημασίας καθώς συναντάται με διάφορα άλλα τμήματα, προς την Καβάλα και προς την Εξοχή στα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, αλλά είναι και μέρος του άξονα Ε61.

Αναφερόμενος στο ζήτημα του κόστους, είπε ότι αυτό εκτιμάται στα 25 εκατ. €, με δεδομένο ότι περίπου 150 εκατ. € είναι το συνολικό κόστος των 38 χλμ. Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη χωρίς ΦΠΑ και με δεδομένο ότι θα υπάρχουν οι συνήθεις εκπτώσεις της εποχής. Όπως τόνισε σε άλλο σημείο, αν κατασκευαστούν αυτά τα 10 χλμ., τότε θα μπορεί η Δράμα να πιέσει ακόμα περισσότερο, ώστε να ολοκληρωθούν και άλλα τμήματα του δρόμου αυτού, όπως τόσο προς τα βόρεια του έργου (από Μαυρολεύκη μέχρι την πόλη της Δράμας), αλλά και νοτιότερα προς την Παλαιοκώμη.

Από την όλη συζήτηση που έγινε στη συνέχεια, προέκυψε για άλλη μια φορά, ότι το τελικό ζήτημα είναι η χρηματοδότηση κατασκευής. Αν το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν δώσει αυτά τα χρήματα, τα 45 εκατ. € περίπου (με τις εκπτώσεις 25 εκατ. €), τότε δεν μπορεί να ξεκινήσει τίποτα. Και η πλειοψηφία των παρόντων, συμφώνησε ότι, αν αυτή τη στιγμή δεν ξεκινήσει κάτι για το έργο, τότε δεν πρόκειται πλέον ποτέ να γίνει.

 

Βελτίωση δρόμου Μπάφρα – Παλαιοκώμη

Τέλος, σε άλλο σημείο της συζήτησης, ο κ. Σιδηρόπουλος ανέφερε ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου, δημοπρατούνται 2 εκατ. € για βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Δράμας – Αμφίπολης και συγκεκριμένα του τμήματος Μπάφρας – Παλαιοκώμης.