Home > Πρώτο Θέμα > Ομαλά κύλησε η σχολική χρονιά στα Δημοτικά σχολεία της Δράμας Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των βιβλίων που έχουν συμπληρώσει 15ετία

Ομαλά κύλησε η σχολική χρονιά στα Δημοτικά σχολεία της Δράμας Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των βιβλίων που έχουν συμπληρώσει 15ετία

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στον «Π.Τ.»

Ομαλά κύλησε η σχολική χρονιά

στα Δημοτικά σχολεία της Δράμας

► Λ. Αρτεμιάδης: Πρέπει να γίνουν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτών

► Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των βιβλίων που έχουν συμπληρώσει 15ετία

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΥΡΙΟ Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019, τα Δημοτικά Σχολεία σε όλη τη χώρα κλείνουν. Είναι η τελευταία μέρα λειτουργία τους, και ο «Πρωινός Τύπος» ζήτησε από τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρο Αρτεμιάδη να κάνει μια αποτίμηση της χρονιάς που φεύγει.

Ο κ. Αρτεμιάδης, αναφέρεται κυρίως στα ζητήματα αδιοριστίας, στο ζήτημα των αναπληρωτών που κάθε χρόνο συμπληρώνουν τα κενά στα σχολεία, ενώ κάνει λόγο και για την αναγκαία πλέον, αλλαγή των βιβλίων του Δημοτικού, καθώς αυτά θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν, προκειμένου να διευκολύνουν το εκπαιδευτικό και το μαθησιακό έργο.

Σημαντικό κεφάλαιο επίσης, είναι η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, η οποία από τη νέα σχολική χρονιά 2019-2020 θα λειτουργεί σε όλο το Νομό Δράμας. Απουσίαζε ο Δήμος Δράμας, ο οποίος εντάχθηκε πρόσφατα.

Σε γενικότερο επίπεδο πάντως, όπως αποτιμά ο κ. Αρτεμιάδης, ήταν μια καλή σχολική χρονιά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στο Νομό Δράμας

Αναγκαίοι διορισμοί εκπαιδευτικών

Αναφερόμενος αρχικά στο πώς κύλησε η σχολική χρονιά που μόλις κλείνει, ο κ. Αρτεμιάδης σημειώνει ότι «ήταν μια χρονιά, η οποία χαρακτηρίστηκε από τα θέματα της αδιοριστίας. Συνάδελφοι που είχαν κάνει αιτήσεις για διορισμό, πιθανόν είναι εγκλωβισμένοι, διότι ναι μεν έκαναν αιτήσεις αλλά έχουν παγώσει οι διαδικασίες και λόγω των εκλογών θα πρέπει να δοθεί μια λύση και γι’ αυτούς αλλά και για τους επόμενους να κάνουν δήλωση και οι αναπληρωτές για να μπορέσουν τον Σεπτέμβριο να λειτουργήσουν τα σχολεία».

Συμπληρώνοντας, σημείωσε ότι η χρονιά κύλησε με ηρεμία «αν και γενικά είχαμε κάποιες απεργιακές κινητοποιήσεις, σχετικές με το σύστημα των διορισμών το οποίο ανακοίνωσε η κυβέρνηση και το οποίο καλλιεργεί ένα προσοντολόγιο και γίνεται κυνήγι πτυχίων και χαρτιών γιατί όλα μοριοδοτούνται. Εμείς ζητάμε να μοριοδοτείται και όλη η προϋπηρεσία χωρίς πλαφόν».

Κενά στα σχολεία

Στην ερώτηση για το αν καλύφθηκαν όλα τα κενά στα σχολεία του Νομού Δράμας, ο κ. Αρτεμιάδης απάντησε ότι έχουν καλυφθεί, τόσο με το μόνιμο προσωπικό που υπάρχει, όσο και με τους αναπληρωτές, όπως γυμναστές και αγγλικών, ενώ τόνισε ότι υπήρξαν και όλες οι σχετικές ειδικότητες που χρειάζονται για να δουλέψουν τα νέα ολοήμερα σχολεία με εικαστικά και θεατρική αγωγή. «Είναι συνάδελφοι, οι οποίοι έρχονται Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και φέτος ήταν μια χρονιά η οποία είχε τις περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών» τόνισε.

Σε σχετική ερώτηση για την Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη, ο κ. Αρτεμιάδης σημειώνει ότι κάθε χρόνο λέγονται «τα ίδια και τα ίδια» και «κάθε χρόνο τον Σεπτέμβριο ξεκινάμε με τις ίδιες ελλείψεις. Αυτό πρέπει να τελειώσει. Πρέπει να γίνουν οι διαγωνισμοί οι οποίοι έχουν προκηρυχθεί, έχουν γίνει 28.000 αιτήσεις συναδέλφων στην Ειδική Αγωγή και δεν ξέρουμε ποια θα είναι η τύχη τους λόγω των εκλογών. Θα πρέπει να γίνουν άμεσα αυτοί οι διορισμοί και να ξεπεραστεί το εμπόδιο που λέει ότι παγώνουν όλα λόγω εκλογών».

Στην ερώτηση για το πόσοι αναπληρωτές προσλαμβάνονται κάθε χρόνο στη Δράμα, ο κ. Αρτεμιάδης εξηγεί ότι οι προσλήψεις αυτές, «γίνονται συνήθως στην Ειδική Αγωγή και την παράλληλη στήριξη και των εικαστικών και είναι περίπου 80 εκπαιδευτικοί, ανάλογα με τις ανάγκες των σχολείων».

Δίχρονη προσχολική αγωγή

Όσον αφορά στην υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, από τη νέα σχολική χρονιά εντάσσεται και ο Δήμος Δράμας. Αναφορικά με το ζήτημα για το πώς λειτούργησε ήδη στην πρώτη εφαρμογή της, ο κ. Αρτεμιάδης επισημαίνει ότι τα πρώτα δείγματα ήταν θετικά:

«Στα θετικά ήταν η δίχρονη προσχολική αγωγή που σε επίπεδο Νομού Δράμας εντάχθηκε φέτος και ο Δήμος Δράμας και όλος ο νομός είναι πλέον στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή.  Ήταν ένα αίτημα που έγινε πραγματικότητα.

Είχαμε παιδιά που πήγαν πλέον στα Νηπιαγωγεία, αν και σε κάποια χωριά τα έστελναν ούτως ή άλλως. Φέτος που ήρθε και στη Δράμα, είδαμε ότι είχαμε μια αύξηση στα Νηπιαγωγεία».

Ο κ. Αρτεμιάδης επισημαίνει ότι «δεν υπάρχει σύγκρουση με τους συναδέλφους που είναι στους Παιδικούς Σταθμούς καθώς ο καθένας έχει το διακριτό του ρόλο. Δεν είμαστε σε αντιπαράθεση και το λέω αυτό, γιατί πέρσι υπήρξαν κάποιες φωνές διαμαρτυρίας. Όλοι έχουν χώρο, ο καθένας έχει τα δικά του επαγγελματικά δικαιώματα και θα προσφέρει αναλόγως αυτό που χρειάζονται τα παιδιά».

Σε μια αποτίμηση για το πόσα παιδιά εντάχθηκαν στη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, επισημαίνεται ότι «μια πρώτα εικόνα που έχουμε δείχνει να είναι περίπου 150 παιδιά παραπάνω από την περσινή χρονιά, προς το παρόν όμως η Υπηρεσία συγκεντρώνει ακόμα τα στοιχεία», τονίζοντας όμως ότι, «το θέμα της υπογεννητικότητας συνεχίζει να παραμένει».

Ειδική Αγωγή – Παράλληλη Στήριξη

Η Ειδική Αγωγή και η Παράλληλη Στήριξη είχαν πάντα προβλήματα με κενά. Όπως τονίζει ο κ. Αρτεμιάδης, «φέτος η Ειδική Αγωγή έχει απορροφήσει ένα μεγάλο αριθμό πιστώσεων, έχει καλύψει το 100% της Παράλληλης Στήριξης, πράγμα που δείχνει την ανάγκη μόνιμων διορισμών. Τα παιδιά που είχαν φέτος Παράλληλη Στήριξη, θα τη χρειαστούν και του χρόνου και οι γονείς που δεν θα έχουν εκπαιδευτικό, θα αναγκαστούν να καταφύγουν σε ιδιώτη εκπαιδευτικό και θα πληρώνουν από την τσέπη τους. Αυτά πρέπει να σταματήσουν».

Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου

Για πρώτη από την τρέχουσα σχολική χρονιά, λειτούργησαν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που αντικατέστησαν το θεσμό των Σχολικών Συμβούλων. Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς δούλεψε το νέο σύστημα, ο κ. Αρτεμιάδης τονίζει ότι «είμαστε ακόμα σε μια περίοδο προσαρμογής, γιατί δεν δούλεψε όλο το πακέτο που προέβλεπε ο νόμος. Είχε κάποια θέματα που αφορούσαν την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου τα οποία έχουν παγώσει και θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο,  οι νέοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου προσπαθούν να βρουν το βηματισμό τους, είναι κοντά στους συναδέλφους και είναι σε ένα στάδιο προσαρμογής. Ενόψει εκλογών δεν ξέρουμε ανάλογα με το αποτέλεσμα τι θα έχουμε στη συνέχεια. Από 1 Σεπτεμβρίου θα λειτουργήσει όλος ο νόμος για την εκπαίδευση, καθώς κάποια μέρη του είναι παγωμένα».

Εκσυγχρονισμός βιβλίων

Η τελευταία αναφορά από τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδης, είναι για τα βιβλία του Δημοτικού σχολείου. Όπως λέει, χρειάζεται να εκσυγχρονιστούν, γιατί αυτά διδάσκονται εδώ και 15 χρόνια και επισημαίνει σχετικά:

«Κάποια στιγμή θα πρέπει να δούμε επίσης και το κομμάτι εκείνο που λέγεται βιβλία. Να σταματήσουν οι πειραματισμοί και όλοι μαζί να συνεργαστούμε για ένα καλύτερο σχολείο.

Τα βιβλία έχουν ήδη έρθει στα σχολεία. Είναι όμως τα ίδια από το 2004, έχουν περάσει 15 χρόνια. Παλιά λέγαμε για τα προηγούμενα ότι είναι ξεπερασμένα. Αυτά τα βιβλία έχουν τα προβλήματά τους και θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν.

Υπάρχουν ζητήματα. Είναι γεγονός ότι τα βιβλία του Δημοτικού, είναι αρκετά δύσκολα για το μαθητικό δυναμικό. Πράγματα τα οποία είχαμε κάνει σε μεγαλύτερες τάξεις γίνονται σε μικρότερες. Τα παιδιά νιώθουν μια πίεση, ένα άγχος το ίδιο και ο εκπαιδευτικός και αυτό μεταφέρεται και στην τάξη και στου γονείς οι οποίοι προσπαθούν να βοηθήσουν τα παιδιά. Θα πρέπει να καθίσουμε να τα δούμε όλα από την αρχή.

Για παράδειγμα, το βιβλίο των μαθηματικών, για χρόνια λέγαμε ότι δεν είναι το κατάλληλο και άλλαξε μόλις τη χρονιά που μας πέρασε. Αυτό είναι κακό. Θα πρέπει κάθε φορά που κάτι είναι κακό και δεν περπατάει, να αλλάζει άμεσα. Δυστυχώς έχουν περάσει 15 χρόνια και ακόμα δεν έχουμε δει πώς έχουν λειτουργήσει αυτά τα σχολικά βιβλία».