Home > νέα > Ποιοι είναι οι νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία σε όλη την Περιφέρεια Μιλάει στον «Π. Τ.» το μέλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» κ. Ιωακειμίδης

Ποιοι είναι οι νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία σε όλη την Περιφέρεια Μιλάει στον «Π. Τ.» το μέλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» κ. Ιωακειμίδης

 

Όχι σε νέα διόδια είπε η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης

Ποιοι είναι οι νέοι σταθμοί διοδίων

στην Εγνατία σε όλη την Περιφέρεια

Μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» το μέλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» κ. Ιωακειμίδης

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΜΠΟΡΕΙ η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αν. Μακεδονίας – Θράκης, πριν από μέρες, να στάθηκε αρνητικά στη δημιουργία και τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης επί της Εγνατίας Οδού, παρ’ όλα αυτά όμως, ο σχεδιασμός της εταιρείας «Εγνατίας Οδού ΑΕ» για τα διόδια που είχε εγκριθεί από το 2014, θα προχωρήσει χωρίς άλλα προσκόμματα.

Αυτό διαφαίνεται από την όλη διαδικασία που ήδη έχει ξεκινήσει, ενώ σήμερα Πέμπτη δημοπρατείται ο σταθμός διοδίων Ασπροβάλτας, ο οποίος θα τοποθετηθεί μεταξύ Ασπροβάλτας και Κερδυλίων και  θα χρεώνει από Ρεντίνα έως Στρυμώνα, με μήκος χρέωσης 29 χλμ. Να σημειώσουμε εδώ, ότι, αυτή τη στιγμή, η χρέωση που ισχύει είναι 3 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο διαδρομής.

Για τους νέους σταθμούς διοδίων που πρόκειται να τοποθετηθούν, που έχουν ήδη εγκριθεί με ΚΥΑ του Χρυσοχοΐδη από το 2014 και των οποίων η κατασκευή πρόκειται να ολοκληρωθεί το αργότερα στα τέλη του 2018, μίλησε στον «Πρωινό Τύπο», το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» κ. Ιωάννης Ιωακειμίδης. Όπως εξήγησε συνοπτικά ο κ. Ιωακειμίδης, το θέμα είναι ότι, όσο πυκνώνουν οι σταθμοί διοδίων κατά μήκος  της Εγνατίας Οδού, τόσο θα μειώνεται και το τέλος ανά σταθμό διοδίων, αφού θα μειώνονται οι χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ τους.

 

Το  πρόβλημα στη Μέστη

Η Μέστη, βρίσκεται στον Έβρο και στα όρια με το Νομό Ροδόπης. Εκεί εντοπίζεται ένα ιδιαίτερο πρόβλημα, για το πόσα χιλιόμετρα θα πρέπει να χρεώνει ο νέος σταθμός διοδίων όταν κατασκευαστεί εκεί.

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Ιωακειμίδης, εξήγησε: «Το ζήτημα είναι για το πόσα χιλιόμετρα θα χρεώνουν τα διόδια της Μέστης τα οποία ήδη κατασκευάζονται και με βάση τα αιτήματα και τις διαμαρτυρίες των κατοίκων. Αν δηλαδή, ο σταθμός αυτός θα χρεώνει από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής που θα είναι το δίκαιο για κάποιους που ζουν στην Αλεξανδρούπολη και κινούνται προς την Κομοτηνή, ή αν στο μήκος χρέωσης περιληφθεί και το τμήμα από τους Κήπους μέχρι τη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, που σημαίνει πολύ αυξημένο τέλος. Σ αυτή την περίπτωση πηγαίνουμε στο 2,70 €, διαφορετικά πάμε στο 1,60 €.»

Ioakeimidis

Ίασμος – Μουσθένη – Ασπροβάλτα

Οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων, από τα ανατολικά προς τα δυτικά είναι: στον Ίασμο και ο νέος που θα κατασκευαστεί στα Άσπρα Χώματα Καβάλας, ο λεγόμενος και ως σταθμός διοδίων Καβάλας. Στη συνέχεια είναι ο υφιστάμενος σταθμός της Μουσθένης (μεταξύ Ελευθερούπολης και Μουσθένης) και τέλος φτάνουμε στην Ασπροβάλτα.

Εξηγώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Ιωακειμίδης, σημειώνει ότι ο σταθμός της Ασπροβάλτας δημοπρατείται σήμερα Πέμπτη 18 Μαΐου, όπως και ο νέος σταθμός Θεσσαλονίκης (προς τον ΠΑΘΕ).

Ο σταθμός διοδίων της Καβάλας στα Άσπρα Χώματα έχει πάρει τη Περιβαλλοντική Μελέτη και στη συνέχεια έχουμε τον σταθμό διοδίων στον Λαγκαδά και ο νέος που θα δημοπρατηθεί στη συνέχεια, από Θεσσαλονίκη προς τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ. Αυτός ο σταθμός θα τοποθετηθεί στο υψηλότερο σημείο από το ΤΙΤΑΝ προς τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ λίγο πριν από τον κόμβο της Έδεσσας και στη συνέχεια μπαίνουμε στην Εθνικό Οδό.»

 

Οι αντιδράσεις από τον κόσμο

Ρωτήσαμε τον κ. Ιωακειμίδη για το θέμα των έντονων αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες και την αντίδραση φυσικά της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης. Όπως είπε, «το καταλαβαίνω, αυτό και κατά την προσωπική μου άποψη είναι δίκαιες οι αντιδράσεις αυτές. Αυτή τη στιγμή, περιμένουμε την αντίστοιχη ΚΥΑ που θα βγει σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική.»

diodia1

Χρεώσεις ανά χιλιόμετρο

Ερωτώμενος για το ζήτημα των χρεώσεων στους νέους σταθμούς διοδίων, ο εκπρόσωπος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» κ. Ιωακειμίδης, τονίζει ιδιαίτερα ότι, «ουσιαστικά, αυτό που αλλάζει με τους νέους σταθμούς διοδίων, είναι ότι αλλάζουν τα μήκη χρέωσης. Το μήκος χρέωσης σ’ αυτή τη φάση, παραμένει στα 0,03 λεπτά € ανά χιλιόμετρο για τα αυτοκίνητα Β΄ κατηγορίας (ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα). Επομένως, μ’ αυτή την πύκνωση των διοδίων, ας πούμε ότι επιτυγχάνεται μια καλύτερη αναλογικότητα. Δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος κατά την άποψή μου βέβαια, την οποία έχω δηλώσει και στο διοικητικό συμβούλιο της  εταιρείας και δημοσίως. Δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για τα μετωπικά διόδια, είναι κάπως παρωχημένος πια, αφού το ηλεκτρονικό σύστημα χρέωσης αρχίζει να μπαίνει σε όλη την Ευρώπη.»

Όπως επισημαίνει ο κ. Ιωακειμίδης, «οι χρεώσεις δεν αλλάζουν δραματικά, πέρα από το  θέμα που υπάρχει πραγματικά στον υπό κατασκευή σταθμό της Μέστης. Εκεί, όντως έχουμε θέμα, διότι κάποιος που κινείται από την Αλεξανδρούπολη προς τη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, θα χρεώνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Αρδανίου μέχρι τη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, ή διαφορετικά περισσότερα, αν προστεθεί το μήκος του δρόμου από τους Κήπους του Έβρου. Νομίζω ότι στην πρώτη περίπτωση, θα είναι μια δίκαιη χρέωση για την πλειοψηφία των χρηστών του δρόμου. Τώρα, αν περιλαμβάνει και το κομμάτι Αρδάνιο – Κήπους, πραγματικά αυξάνεται η χρέωση αδικαιολόγητα για τους κατοίκους της Αλεξανδρούπολης για παράδειγμα.»

 

Πύκνωση και μειώσεις

Στην ερώτηση για το ότι, αν με την πύκνωση των σταθμών διοδίων θα υπάρξουν και μειώσεις στους γειτονικούς υφιστάμενους σταθμούς, ο κ. Ιωακειμίδης απάντησε ως εξής:

«Η πρόβλεψη είναι να υπάρχει μια μικρή χρέωση. Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω ακριβώς. Η γενική λογική πάντως, είναι ότι, πυκνώνοντας τους σταθμούς διοδίων, μειώνονται οι χρεώσεις  στους γειτονικούς.

Για παράδειγμα, επειδή υπήρχε μια αντίδραση επίσης σημαντική της τοπικής κοινωνίας για τα διόδια της Παμβώτιδας έξω από τα Ιωάννινα, με την τοποθέτηση του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων, εκτιμώ ότι το μήκος χρέωσης θα είναι γύρω στο 1,10 € (περιμένουμε πάντα την αντίστοιχη ΚΥΑ), θα σημάνει αντίστοιχα ότι τα διόδια της Τύριας, από 2,40 € που είναι τώρα, θα χρεώνουν γύρω στο 1,80 €. Άρα υπάρχει μια αντίστοιχη απομείωση. Όπως καταλαβαίνεται, εφόσον πυκνώνουν οι σταθμοί διοδίων, τότε και το μήκος χρέωσης γίνεται μικρότερο. Επομένως αλλάζει και η χρέωση, πάντα με την γενική αρχή ότι κινούμαστε με τιμή στα 0,03 λεπτά € στα οχήματα της Β΄ κατηγορίας (ΙΧ επιβατικά).»

 

Χρονοδιάγραμμα

Ερωτώμενος για το αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των έργων των σταθμών διοδίων στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ο κ. Ιωακειμίδης είπε ότι, αυτοί αναμένεται να είναι έτοιμοι κατασκευαστικά, το αργότερο στο τέλος του 2018.

Αναλυτικότερα, σημείωσε σχετικά: «Το αρχικό χρονοδιάγραμμα είχε τοποθετηθεί περίπου στα τέλη του 2017. Τώρα έχουμε πάει λίγο πίσω και αναμένεται να μπούμε και στο 2018, αν και όπου οι κατασκευές έχουν ξεκινήσει, προχωράνε αρκετά γρήγορα.

Με εξαίρεση τον σταθμό της Θεσσαλονίκης πριν από τον ΠΑΘΕ που έχει και πολλά συνοδά έργα.  Οι υπόλοιποι σταθμοί, χρειάζονται κάποιες διαπλατύνσεις επιχωμάτων και οι κατασκευές δεν είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες. Υπολογίστε ότι, για κάθε σταθμό διοδίων, από την στιγμή που θα υπογραφεί η σύμβαση, προβλέπεται χρόνος κατασκευής 5-6 μήνες.»