Home > Πρώτο Θέμα > Πολύ δύσκολο το παζλ για τη λειτουργία των σχολείων όταν θα ανοίξουν-Δηλώσεις του διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας στον «Π.Τ.»

Πολύ δύσκολο το παζλ για τη λειτουργία των σχολείων όταν θα ανοίξουν-Δηλώσεις του διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας στον «Π.Τ.»

Δηλώσεις του διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας στον «Πρωινό Τύπο»

Πολύ δύσκολο το παζλ για τη λειτουργία

των σχολείων όταν θα ανοίξουν

Αν. Σαλής: «Είναι πολύ άσχημη η εικόνα ενός άδειου σχολείου χωρίς μαθητές και φωνές…»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΗΔΗ, από τις 11 Μαΐου σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, ανοίγουν τα σχολεία για να υποδεχθούν τους μαθητές της Γ΄ τάξης Λυκείου, ενώ από τις 18 Μαΐου, θα ανοίξουν για να υποδεχθούν και τους υπόλοιπους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου καθώς και των Γυμνασίων.

Το άνοιγμα των σχολείων και το πώς θα λειτουργήσουν, παρουσιάζεται ως ένα πολύ δύσκολο παζλ, καθώς χρειάζεται ένας αρκετά καλός προγραμματισμός, ώστε όχι μόνο να μην χάνονται ώρες διδασκαλίας, αλλά κυρίως να μην παραμένουν άσκοπα στο σχολείο μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Για τις ιδιαιτερότητες και τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δράμα, ο «Πρωινός Τύπος» επικοινώνησε και μίλησε με τον διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας κ. Αναστάσιο Σαλή, ο οποίος τονίζει ότι προς το παρόν υπάρχουν πολλές απορίες και ερωτηματικά και ζητούνται διευκρινήσεις από το Υπουργείο Παιδείας.

Ο ίδιος πάντως, εκφράζει την αγωνία του για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα σχολεία και σημειώνει ότι θα έπρεπε να γίνουν μόνο οι πανελλαδικές και από εκεί και πέρα να μην ανοίξουν τα σχολεία και να πάνε κατευθείαν είτε στις 20 Αυγούστου, είτε την 1η Σεπτεμβρίου.

Αγωνία για τις απουσίες

Μιλώντας στον «Πρωτινό Τύπο» και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ κ. Σαλής, επισημαίνει ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι συνάδελφοί του, «είμαστε όλοι επιφυλακτικοί, καθώς υπάρχει αβεβαιότητα και υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα για τη λειτουργία των σχολείων, για τα μέτρα ασφάλειας που μπορούμε να έχουμε κυρίως για τα παιδιά, αλλά και για τους καθηγητές».

Ερωτώμενος για το ποιες είναι οι βασικές αγωνίες μαθητών και γονέων, απαντάει ότι κυρίως συζητάνε για τις απουσίες: «Αυτό που έχει τεθεί είναι ότι θα μπαίνουν απουσίες αλλά δεν θα προσμετρούνται, για εκείνα τα παιδιά που για σοβαρούς λόγους είτε θέματα υγείας των ίδιων των μαθητών, είτε για σοβαρούς λόγους ευπαθών ατόμων στην οικογένεια, με υπεύθυνες δηλώσεις και γνωματεύσεις, δεν θα έρχονται στο σχολείο.

Δεν είπαν ότι θα είναι προαιρετικό. Το σχολείο θα λειτουργεί κανονικά. Και όπως και με την εποχική γρίπη, θα μπαίνουν απουσίες αλλά δεν θα προσμετρούνται σε κάποιες περιπτώσεις, αποδεδειγμένα φαντάζομαι».

Ο ίδιος, επιβεβαιώνει ότι σίγουρα κάποια παιδιά που ανήκουν τα ίδια σε ευπαθείς ομάδες «θα μπορούν να μην έρχονται στο σχολείο, αλλά θα παίρνουν απουσίες και δεν θα μετράνε»

SALHS

Τηλεκπαίδευση

Στην ερώτηση για το αν θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση, ο κ. Σαλής μας λέει ότι όσα παιδιά δεν έρχονται στο σχολείο θα μπορούν να παρακολουθούν τόσο την ασύγχρονη που θα συνεχιστεί κανονικά, όσο και την σύγχρονη τηλεκπαίδευση, η οποία γίνεται από εκπαιδευτικούς που για σοβαρούς λόγους δεν θα μπορούν να διδάσκουν.

Στην ερώτηση για το πώς είδε τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης μέχρι σήμερα, ο κ. Σαλής εκφράζει την θετική του γνώμη και επισημαίνει μεταξύ άλλων:

«Μας παρουσίασαν κάποια φανταστικά εργαλεία, για τα οποία όμως θα μπορούσαν να μας είχαν επιμορφώσει κάποια στιγμή αρκετά πριν, για να μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Ξεκινήσαμε από το μηδέν, κάναμε ένα τεράστιο αγώνα για να μπορέσουν να κάνουν οι μαθητές ηλεκτρονικό λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που δεν είχαν και ήταν απαραίτητη προϋπόθεση, να εκπαιδευτούν οι μαθητές για το πώς, πού, τι, από ποια συσκευή βλέπουν, πώς βλέπουν και τι βλέπουν, πώς θα εγκατασταθούν οι εφαρμογές και όλα αυτά, να εκπαιδευτούν οι συνάδελφοι για τα εργαλεία που τους προσφέρονται και να ξεκινήσουμε.

Όλα αυτά έγιναν σε απίστευτο χρόνο. Όλοι οι συνάδελφοι σε όλη την Ελλάδα και στο σχολείο μας, αξίζουν όλοι συγχαρητήρια, γιατί από το μηδέν φτάσαμε να κάνουμε μάθημα από απόσταση. Τα παιδιά στην αρχή το αγκάλιασαν πάρα πολύ, αλλά σε καμιά περίπτωση βέβαια, αυτό, δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία».

Σημαντικό είναι όπως λέει, ότι ειδικά οι μαθητές της Γ΄ τάξης που πρόκειται να δώσουν πανελλαδικές, δεν έχαναν μαθήματα, ενώ θύμισε ότι η συμμετοχή τους ήταν προαιρετική και δεν υπήρχαν απουσίες. «Νομίζω ότι αυτό το εργαλείο μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε πολύ καλά τα επόμενα χρόνια,  για να συμπληρώσει τη δια ζώσης διδασκαλία».

Αγωνίες και φόβοι των παιδιών

Ερωτώμενος για τις αγωνίες και τους φόβους των παιδιών αλλά και των γονιών τους, ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας μας λέει ότι, αρχικά, οι συζητήσεις ήταν γύρω από το ζήτημα αν θα χαθεί ή όχι η χρονιά. Όταν αυτό ξεκαθάρισε σύντομα, υπήρχε η αγωνία για τις απουσίες, ύστερα η αγωνία για το πότε θα γίνουν οι εξετάσεις και τέλος, αν και πώς θα ξαναγυρίσουμε στα σχολεία.

«Είχαμε επίσης αρκετά θέματα από γονείς που τα παιδιά τους δεν μπορούσαν να συνδεθούν στην τηλεκπαίδευση, είτε γιατί δεν υπήρχε ίντερνετ στο σπίτι, είτε γιατί δεν υπήρχε η κατάλληλη συσκευή. Τέτοιες περιπτώσεις υπήρχαν σε αρκετά σχολεία. Τα σχολεία μας επίσης είχαν μια επαφή με τους γονείς, μια ενημέρωση με ό,τι μέσον διαθέτει το σχολείο ώστε να απαντήσουμε και να αμβλύνουμε κάποιες αγωνίες των γονέων και των μαθητών. Οι διευθυντές δεν φύγαμε από τα σχολεία μας και ήμασταν όλη την ημέρα εκεί», λέει ο ίδιος.

Στην ερώτηση για το πώς οι μαθητές είδαν την τηλεκπαίδευση, μας λέει ότι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες χάρηκαν, επειδή η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν αρκετά διαδραστική και αυτό τους άρεσε: «Δεν είχαν απέναντι έναν καθηγητή ο οποίος απλά τους μιλούσε. Αυτό το παράξενο γεγονός, να γίνεται μάθημα από απόσταση, γρήγορα αγκαλιάστηκε, αλλά μπορώ να πω ακόμα ότι κούρασε κιόλας. Δηλαδή, τελευταία, κατά την εξαγγελία ότι θα ανοίξουν τα σχολεία, η συμμετοχή στην τηλεκπαιδευση μειώνεται».

 

Να μην ανοίξουν τα σχολεία

Τέλος, ρωτήσαμε τον κ. Σαλή να μας πει την προσωπική του άποψη για το άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων.

«Η προσωπική μου άποψη και νομίζω και των περισσότερων συναδέλφων, είναι ότι θα έπρεπε, τώρα που δεν έχουμε πολλά κρούσματα, να καλέσουμε τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου αρχές Ιουνίου, να γίνουν οι πανελλαδικές αφού δεν θα γίνουν προαγωγικές εξετάσεις και να τελείωνε εκεί. Και όλοι οι υπόλοιποι να κληθούμε 20 Αυγούστου ή 1 Σεπτεμβρίου, ανάλογα με το τι θα αποφάσιζε το Υπουργείο, και να ξεκινούσαμε με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς αγωνία.

Προσωπικά, θα ήθελα να μην έρθουν τα παιδιά στο σχολείο, αν και μας έλειψαν, γιατί είναι άδειο το σχολείο. Το σχολείο είναι άδειο και είναι μια πολύ άσχημη εικόνα αυτό. Είναι άσχημη εικόνα σε ένα τεράστιο κτίριο να μην υπάρχουν μαθητές, να μην ακούς φωνές, να μην έρχονται να μας χτυπήσουν την πόρτα. Αλλά για την ασφάλεια όλων μας έπρεπε να γίνει έτσι».

Καταλήγοντας, εκφράζει την αγωνία όλων, καθώς δεν θα ήθελαν να έχουν κανένα κρούσμα στο σχολείο και σε κανένα σχολείο και περιμένουν από το Υπ. Παιδείας «να ξεκαθαρίσει αρκετά πράγματα, πώς θα γίνει η μετακίνηση συναδέλφων από νομό σε νομό, από την ώρα που αυτή την στιγμή υπάρχει απαγόρευση μετακίνησης και άλλα πολλά θέματα».

Σημειώνει επίσης στο τέλος, ότι «θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλες τις αιτήσεις μαθητών και καθηγητών που δεν θα παρακολουθήσουν δια ζώσης μαθήματα ή δεν θα διδάξουν, να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα ώστε να μην κρατάμε τα παιδιά άσκοπα στο σχολείο και κάνουμε κενά και οτιδήποτε, ειδικά στα σχολικά συγκροτήματα που είναι πολλά στη Δράμα θα πρέπει να τροποποιήσουμε έτσι το πρόγραμμα ώστε να μην συναθροίζονται όλοι μαζί στα διαλείμματα.  Υπάρχει ένα παζλ απίστευτο για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία».