Home > νέα > Πως μέσα από τις μαθησιακές δυσκολίες αναδεικνύονται τα προτερήματα αλλά και οι δεξιότητες των μαθητών-Με πλήθος κόσμου η 3η ενημερωτική συνάντηση στη Δράμα

Πως μέσα από τις μαθησιακές δυσκολίες αναδεικνύονται τα προτερήματα αλλά και οι δεξιότητες των μαθητών-Με πλήθος κόσμου η 3η ενημερωτική συνάντηση στη Δράμα

 Με πλήθος κόσμου η 3η ενημερωτική συνάντηση στη Δράμα

Πως μέσα από τις μαθησιακές δυσκολίες

αναδεικνύονται τα προτερήματα αλλά

και οι δεξιότητες των μαθητών

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Άλλη μια εβδομαδιαία ενημερωτική συνάντηση, η τρίτη κατά σειρά, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 19 Νοεμβρίου, με γενικό τίτλο: «Ελάτε να μιλήσουμε για μας και τα παιδιά μας».

Οι ενημερωτικές συναντήσεις, αφορούν γονείς και κηδεμόνες μαθητών και μαθητριών, οι οποίοι φοιτούν σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Δράμας.

Η τρίτη αυτή συνάντηση, είχε αρκετά μεγάλη απήχηση στο κοινό, και είχε ως θέμα τις μαθησιακές δεξιότητες. Αναλυτικότερα, όπως αναφέρθηκε και στην ενημερωτική συνάντηση, οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), συχνά συνοδεύονται από δυσλειτουργίες στο σχολείο και στο σπίτι. Σκοπός της συνάντησης, ήταν να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για τη φύση αυτών των δυσκολιών και να δημιουργηθεί ένα βιωματικό εργαστήρι για να μπουν στη θέση αυτού του μαθητή που σκέφτεται με πολύ διαφορετικό τρόπο.

Ομιλητές της ενημερωτικής συνάντησης με θέμα: «Μαθησιακές Δεξιότητες», ήταν ο Προϊστάμενος του ΚΕΣΥ Δράμας, κ. Γιώργος Αλβανόπουλος, η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Δράμας, κα. Βαΐα Μίκικη, και η υπεύθυνη της ομάδας υποστήριξης εφήβων με ΕΜΔ, κα. Ευθυμία Αγαθαγγελίδου.

ALBANOPOYLOS 2

Γιώργος Αλβανόπουλος

Σε δηλώσεις του στον «Π.Τ.», ο κ. Αλβανόπουλος, μίλησε για τις μαθησιακές δεξιότητες, που όπως σημείωσε έρχονται σε αντίθεση με τις μαθησιακές δυσκολίες, γιατί προσπαθούν να τονίσουν ότι υπάρχει και η θετική πλευρά. Συνήθως, επικεντρωνόμαστε μόνο στα αρνητικά και αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα στην λειτουργία της οικογένειας του παιδιού, στην αυτοεκτίμησή του, και την λειτουργικότητά του, οπότε όπως εξήγησε ο κ. Αλβανόπουλος, θέλουμε να δώσουμε και μια άλλη πτυχή αυτής της δυσκολίας, η οποία έχει και θετικές πλευρές.

«Συνήθως έχουμε την τάση να μένουμε στο μαθησιακό, και μάλιστα στο μαθησιακό που έχει να κάνει με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Εκεί ξέρουμε ότι τα παιδιά δυσκολεύονται, και όταν τους ζητάς πράγματα σε έναν τομέα που ξέρεις ότι δυσκολεύονται είναι σαν να τα σπρώχνεις στο γκρεμό. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να αναδείξει κάποιος τις ικανότητές τους, και κυρίως να συναισθανθείς τις δυσκολίες που βιώνουν για πολλά χρόνια χωρίς να ευθύνονται τα ίδια για κάτι», υποστήριξε μεταξύ άλλων ο κ. Αλβανόπουλος.

AGATHAGGELIDOY 1

Ευθυμία Αγαθαγγελίδου

Από την πλευρά της η κα. Αγαθαγγελίδου, η οποία είναι Κοινωνιολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια και υπεύθυνη στο Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής Υγείας «Δράση», μίλησε για τη σύνδεση του Κέντρου, πάνω στην πτυχή της προαγωγής ψυχοκοινωνικής υγείας με τις μαθησιακές δυσκολίες.

«Ο Σύλλογος έχει δημιουργηθεί για να μοιράζονται οι γονείς τις ανησυχίες τους και τα θέματα τους απέναντι στα παιδιά τους που έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Τα παιδιά όμως, πως μοιράζονται  τις δυσκολίες τους που κανένας δεν τις καταλαβαίνει; Τα παιδιά δεν συζητούν ούτε μεταξύ τους τις μαθησιακές δυσκολίες που ενδεχομένως έχουν. Τους συμβαίνει απλώς, και προσπαθούν ως δια μαγείας, σιωπηρά, είτε στα σχολεία, είτε στην οικογένεια να προσπαθήσουν για τις προσδοκίες που έχει το σχολείο αλλά και η οικογένεια από αυτούς», ανέφερε η κα. Αγαθαγγελίδου.

Στην πρώτη συνάντηση, όπως εξήγησε η κα. Αγαθαγγελίδου, αυτό που ακούστηκε τελικά από τα παιδιά ήταν ότι πρώτη φορά άνοιξαν αυτό το θέμα, και μοιράστηκαν τη μαθησιακή δυσκολία που έχουν. «Αυτό που νομίζω ότι ήταν δύσκολο να μπορέσουν να βγάλουν από πάνω τους τα παιδιά, είναι αυτή η ταμπέλα του «δυσ», το χαρτί που έχουν. Αυτό το χαρτί καθορίζει τη συμπεριφορά, τόσο τη δική τους, όσο και του περιβάλλοντος τους. Τελικά, μπήκαμε στην διαδικασία όχι τόσο να διαχειριστούμε τις μαθησιακές δυσκολίες που έχουν, αλλά να δουλέψουμε την εφηβεία, όπως κάθε παιδί ψάχνει την ταυτότητά του με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες σε αυτή την ηλικία.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι ένα βάρος από πάνω τους αν μπορούμε να το θέσουμε έτσι, και ότι «ξεκλείδωσαν» δεξιότητες και ικανότητες τις οποίες δεν πίστευαν ότι είχαν. Εστιάσαμε κυρίως στις ικανότητες των παιδιών, χωρίς να διαπραγματευτούμε τη μαθησιακή τους δυσκολία. Επομένως τα παιδιά αυτά μπορούν να μάθουν αλλά με άλλο τρόπο και ρυθμό, όπως όλοι μας», σημείωσε μεταξύ άλλων η κα. Αγαθαγγελίδου.

MIKIKI 2

Βαΐα Μίκικη

Τέλος, η κα. Μίκικη, μίλησε για το βιωματικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ενημερωτικής συνάντησης, μέσω του οποίου ουσιαστικά προσπάθησαν οι παρευρισκόμενοι να βιώσουν τα συναισθήματα ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες.

«Επιχειρούμε να μπούμε όλοι στην εμπειρία των μαθητών που έχουν κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία. Μέσα από το βιωματικό εργαστήρι, θα προσπαθήσουμε να βιώσουμε την αδυναμία να ανταποκριθούμε σε κάποια θέματα τα οποία θεωρούνται υποχρεώσεις ρουτίνας για έναν μαθητή. Έτσι, θα νιώσουμε και το συναίσθημα της αδυναμίας αλλά και της ματαίωσης, της απογοήτευσης που έχει ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες.

Εμείς θέλουμε να ενεργοποιηθούμε σε κριτική σκέψη απέναντι στην δικιά μας στάση απέναντι στα παιδιά μας και στους μαθητές μας, έτσι ώστε εμείς πρώτα να αλλάξουμε  τη στάση μας, και τελικά να διορθώσουμε τις δικές μας μαθησιακές δυσλειτουργίες. Ο σκοπός του εργαστηρίου, είναι να αντιληφθούμε ότι όλοι εμείς που υποτίθεται έχουμε μεγαλύτερη ευθύνη του πράγματος, έχουμε την αδυναμία να ανταπεξέλθουμε στον ρόλο μας, και στις ανάγκες του παιδιού μας και του μαθητή μας», επεσήμανε μεταξύ άλλων η κα. Μίκικη.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, οι απογευματινές αυτές εβδομαδιαίες ενημερωτικές συναντήσεις, διοργανώνονται από το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) ΑΜΘ, δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ), κ.κ. Αναστασία Παναγιωτίδου, Αντιγόνη Ζήση, Γιώργο Καράογλου και Ανανία Τοζακίδη, το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας «ΔΡΑΣΗ», την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και τον Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Δράμας.

Η επόμενη προγραμματισμένη ενημερωτική συνάντηση, είναι την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, στις 5.30 μ.μ., στο δημαρχείο Δράμας, με θέμα: «Ουσιοεξάρτηση: Μύθος και Πραγματικότητα».