Home > Πρώτο Θέμα > Πρόταση για την επιλογή της χάραξης της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας Γεωργιάδης στον «Π.Τ.»: «Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η παλιά γραμμή Νέας Ζίχνης – Αμφίπολης ως κάθετος άξονα της Δράμας»

Πρόταση για την επιλογή της χάραξης της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας Γεωργιάδης στον «Π.Τ.»: «Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η παλιά γραμμή Νέας Ζίχνης – Αμφίπολης ως κάθετος άξονα της Δράμας»

Επιστολή του Επιμελητηρίου Δράμας προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Πρόταση για την επιλογή

της χάραξης της Ανατολικής

Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Γεωργιάδης στον «Π.Τ.»: «Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η παλιά γραμμή Νέας Ζίχνης – Αμφίπολης ως κάθετος άξονα της Δράμας»

 

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, απέστειλε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Γεωργιάδης, σχετικά με το ζήτημα της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – λιμάνι Καβάλας. Στην επιστολή του ο κ. Γεωργιάδης, κάνει αναφορά σε μια συγκεκριμένη πρόταση, μέσω της οποίας όπως γράφει, μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της Δράμας και των Σερρών, καθώς οι δύο πόλεις μένουν εκτός της νέας χάραξης.

Στην πρότασή του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Γεωργιάδης, αναφέρει ως λύση, την παλιά σιδηροδρομική γραμμή Αμφίπολης – Νέας Ζίχνης, η οποία σήμερα δεν χρησιμοποιείται και έχει καταργηθεί από το 1969. Μ’ αυτό τον τρόπο, η Δράμα θα αποκτήσει κάθετο σιδηροδρομικό άξονα προς τον παλιό σταθμό της Αμφίπολης, αλλά και οι Σέρρες θα μπορούν να έχουν τη δίοδό τους προς το λιμάνι της Καβάλας. Και φυσικά και η Δράμα θα μπορέσει να διατηρήσει το δικό της σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως εξηγεί μεταξύ άλλων με δήλωσή του στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Γεωργιάδης, «προτεραιότητα άλλωστε έχει για τον ΟΣΕ, η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης από Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα – Αλεξανδρούπολη με ηλεκτροκίνηση».
Όπως μας εξηγεί για τη διαδρομή αυτή ο κ. Γεωργιάδης: «Από Δράμα πηγαίνουμε προς Ζίχνη. Εκεί το τρένο στρίβει βόρεια για Σέρρες στην υφιστάμενη γραμμή. Αντί να ανέβει τρένο στη Ζίχνη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντί να κάνει τον κύκλο μέσω Κιλκίς, φεύγει κατευθείαν με τα 16 χιλιόμετρα της παλαιάς γραμμής στη νέα σιδηροδρομική Εγνατία. Αυτό το κομμάτι έχει σταματήσει από το 1969. Ο κ. Καραμανλής το είχε πει αυτό στη Βουλή 31 Αυγούστου 2020».

Όπως επισημαίνει επίσης ο κ. Γεωργιάδης, «στις 25 Μαΐου είχαμε κάνει μια τηλεδιάσκεψη με τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίνη, ο οποίος είπε ότι αυτή η πρόταση μελετάται και δίνει λύση. Και εκεί τελειώνει η ιστορία και η Δράμα δεν μένει απ’ έξω».

Σε άλλο σημείο, ο κ. Γεωγιάδης αναφέρει στον «Πρωινό Τύπο», ότι «υπάρχει γενικότερος σχεδιασμός και θα πρέπει να πούμε ότι στη συνέχεια θα γίνει και σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής Δράμας με τη σιδηροδρομική γραμμή», χωρίς όμως να δώσει περισσότερες εξηγήσεις γι’ αυτό.

STEFANOS GEORGIADIS

Η επιστολή του κ. Γεωργιάδη

Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, αναφέρει τα εξής:

[Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Αναμφίβολα η προοπτική ενός σύγχρονου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, όπου ο σιδηρόδρομος θα παίζει κυρίαρχο ρόλο στις συνδέσεις λιμένων, βιομηχανικών περιοχών  και πυλών προς Βαλκάνια και Ευρώπη, είναι μέγιστη πολιτική επιλογή για το όφελος της οικονομίας και της χώρας γενικότερα.

Η επιλογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να σχεδιάσει την νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Τοξότες ως τμήμα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας με την νέα διαδρομή Θεσσαλονίκη -Γαλλικός-Αμφίπολη-Αμυγδαλεώνας-Ν.Καρβάλη-Τοξότες΄΄, ενώ διορθώνει τα προβλήματα της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής όσον αφορά την ανάγκη σύνδεσης του λιμένα της Καβάλας και την ανάγκη σημαντικής συντόμευσης της συνολικής διαδρομής, αφήνει εκτός των πλεονεκτημάτων αυτών, τα σημαντικά αστικά κέντρα της Βορειοανατολικής Ελλάδας Δράμα και Σέρρες. Το έργο  αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής Δράμα –Σέρρες- Θεσσαλονίκη μερικώς αποκαθιστά μεν το πρόβλημα, αλλά δεν ολοκληρώνει την έννοια του έργου στην βάση των συνδυαστικών μεταφορών.

Η νέα προς υλοποίηση γραμμή ως μέρους της  Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αφήνει σημαντικά κενά στο στόχο της πλήρους ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών που θέλει να υπηρετήσει το νέο έργο, με κυριότερα προβλήματα, ότι:

Η Δράμα ως σημαντικό εξαγωγικό κέντρο μαρμάρου της χώρας (Πρώτη σε παραγωγή και εξαγωγές) μένει εκτός του νέου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών (Δεν υπάρχει σύντομη πρόσβαση της Δράμας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης).

Για τον λιμένα της Καβάλας και την Καβάλα, που συνδέεται στο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, αυτό θα μπορούσε να γίνει με ακόμη καλύτερο τρόπο σε σχέση με την χάραξη,  αφού τώρα συνδέεται με τις σιδηροδρομικές πύλες της χώρας (Προμαχώνας, Ορμένιο) μόνον μέσω Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης που ήδη διαθέτουν μεγάλους ανεπτυγμένους λιμένες και σχετικά αποξενώνεται από τις γειτονικές πόλεις Δράμα και Σέρρες.

Για τις Σέρρες, που ενώ έχουν πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τον Προμαχώνα, δεν υπάρχει άμεση διέξοδος στην νέα χάραξη για το λιμάνι της Καβάλας και του παραλιακού μετώπου της περιοχής Αμφίπολης, μειώνοντας την σημασία της συνδυασμένης εμπορευματικής & επιβατικής μεταφοράς.

OSE DRAMAS 11

Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός της γραμμής της νέας χάραξης, έχει ολοκληρωθεί και το έργο βρίσκεται σε φάση έναρξης διαδικασίας υλοποίησης, είναι δόκιμο να γίνουν τώρα βελτιώσεις &  να διορθωθούν με παρεμβάσεις άμεσης πρόβλεψης και υλοποίησης οι κάθετες συνδέσεις, οι οποίες θα διατηρήσουν ενεργό το σιδηροδρομικό δυναμικό των αστικών κέντρων συνολικά, ενώ θα ολοκληρώσουν ουσιαστικά το πλαίσιο συνδυασμένων μεταφορών στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Ειδικότερα μια πολύ μικρή αλλά μείζονος σημασίας παρέμβαση  που δίνει λύση είναι  η  άμεση συμπερίληψη στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες της νέας προς υλοποίηση γραμμής της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και τον κάθετο άξονα σύνδεσης στον παλαιό σταθμό της Αμφίπολης, της  υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας-Σερρών στο προσφορότερο τεχνικά σημείο και ενδεικτικά αναφέρουμε την θέση της καταργημένης γραμμής (1969) των ΣΕΚ Αμφίπολη Λιμένας-Ν.Ζίχνη.

Σε αυτό εξάλλου είχατε αναφερθεί στην Βουλή σε σχετική ερώτηση, πράγμα που για μας αποτελεί θετική πρόταση και λύση.

Δεδομένων των αποφάσεων που ήδη δρομολογούνται, ο προτεινόμενος να συμπεριληφθεί στο έργο της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, κάθετος άξονας Αμφίπολη-υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, θα θεραπεύσει προβλήματα της νέας χάραξης΄΄Θεσσαλονίκη-Γαλλικός-Αμφίπολη-Αμυγδαλεώνας-Ν.Καρβάλη-Τοξότες΄΄ και

-θα συντομεύσει ισότιμα με τις άλλες πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης την σιδηροδρομική σύνδεση της Δράμας με τη Θεσσαλονίκη

-θα συντομεύσει την σύνδεση των Σερρών με τον λιμένα της Καβάλας, την Θράκη και την πύλη των Κήπων

– θα συντομεύσει την σύνδεση του λιμένα της Καβάλας με την πύλη του Προμαχώνα

-θα ολοκληρώσει στα πλαίσια των ήδη δρομολογούμενων επιλογών το σύστημα των συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, δεδομένου ότι και τα υπόλοιπα προγραμματιζόμενα έργα από τον ΟΣΕ στην περιοχή θα υλοποιηθούν.

Ταυτόχρονα μια απογοήτευση & πικρία,  που επικρατεί στους πολίτες της Δράμας και των Σερρών, τόσο για την νέα χάραξη αλλά και την διαχρονική υποβάθμιση του σιδηροδρόμου παύει να υφίσταται με την λύση που προτείνουμε.

Κύριε Υπουργέ

Η παλαιά γραμμή Νέα Ζίχνης –Αμφίπολης είναι το κλειδί που επιλύει το πρόβλημα λοιπόν και μάλιστα περισσότερο εύκολα από οποιαδήποτε άλλη λύση με νέες χαράξεις. Παρακαλώ θερμά να εξετάσετε την άμεση ένταξη του στις μελέτες του έργου της νέας χάραξης. ]