Home > Πρώτο Θέμα > Πρώτος των πρώτων στο Νομό Δράμας ο Σταύρος Μπραζιώτης

Πρώτος των πρώτων στο Νομό Δράμας ο Σταύρος Μπραζιώτης

Εισάγεται 2ος στη Σχολή Χημικών Μηχανικών Α.Π.Θ.

Πρώτος των πρώτων στο Νομό

Δράμας ο Σταύρος Μπραζιώτης

► Είχε πρωτεύσει και στο Διαγωνισμό «Βασίλης Ξανθόπουλος» το 2019

► Δηλώσεις της μητέρας του και του διευθυντή του 2ου ΓΕΛ Δράμας

 

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

Ο ΠΡΩΤΟΣ των πρώτων από τους μαθητές των Λυκείων του Νομού Δράμας, είναι ο Σταύρος Μπραζιώτης. Μαθητής του 2ου Γενικού Λυκείου Δράμας, εισάγεται δεύτερος σε γενική κατάταξη, στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με 18.879 μόρια και βαθμό απολυτηρίου 19,7.

Ο Σταύρος Μπραζιώτης, έχει επίσης αρκετές επιτυχίες στο ενεργητικό του, όπως ότι είναι από τους πρωτεύσαντες στο Διαγωνισμό Μαθηματικών στη μνήμη του Βασίλη Ξανθόπουλου που γίνεται κάθε χρόνο στη Δράμα. Ο ίδιος, ασχολείται επίσης έντονα και με το αγαπημένο του σπορ, το ποδόσφαιρο, καθώς είναι και τερματοφύλακας στην ομάδα του «Κεραυνού Αρκαδικού» Δράμας.

Ο «Πρωινός Τύπος», επικοινώνησε χθες με τον ίδιο μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, καθώς βρισκόταν σε επίσκεψη στο γνωστό Κέντρο πυρηνικών ερευνών και ειδικότερα επί της σωματιδιακής φυσικής στο CERN στη Γενεύη. Ήταν μια από τις απολαβές από την επιτυχία του στο μαθηματικό διαγωνισμό «Βασίλης Ξανθόπουλος».

Όπως επισημαίνει μιλώντας στον «Π.Τ», αισθάνεται πολύ χαρούμενος «και ικανοποιημένος για την επίτευξη του στόχου μου. Ήταν μια δύσκολη και απαιτητική χρονιά, όμως οι κόποι και οι θυσίες εν τέλει ανταμείφθηκαν. Οι γερές βάσεις των προηγούμενων ετών,  το μεθοδικό και με συγκέντρωση διάβασμα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την επιτυχία».

Mpraziotis 03 copy

Στην ερώτηση αν πήγαινε σε φροντιστήρια, απαντάει ότι έκανε ιδιαίτερα στα μαθηματικά και την έκθεση, ενώ για φυσική και χημεία ήταν σε γκρουπάκι 4 ατόμων. Και όπως σημειώνει, «έπαιξαν σίγουρα πολύ σημαντικό ρόλο, με τον διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας του καθενός. Ο τρόπος διδασκαλίες τους, σε συνδυασμό με το σωστό διάβασμα, επέφεραν την όσο γίνεται μεγαλύτερη εμβάθυνση στην ύλη».

Για τον Σταύρο Μπραζιώτη, η Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ, ήταν η πρώτη του επιλογή, και μιλώντας στον «Π.Τ.», μας λέει: «Αν και δεν ήταν κάτι που ήθελα εξ αρχής, αλλά ήταν μια απόφαση που πήρα, αφού έγραψα. Την επέλεξα λόγω του ενδιαφέροντος που είχα για τον τομέα της έρευνας και της βιομηχανίας, χώρο στον οποίο θα ήθελα να ασχοληθώ στο μέλλον».

Όσο για το αν σκέφτεται να ακολουθήσει στη συνέχεια κάτι περισσότερο από το ΑΠΘ, για παράδειγμα αν σκέφτεται να συνεχίσει στο εξωτερικό, μεταπτυχιακά κτλ. μας λέει: «Το επάγγελμα του χημικού μηχανικού δυστυχώς δεν έχει πολλές προοπτικές στην Ελλάδα. Αν βρεθεί επάγγελμα σχετικό με τα ενδιαφέροντά μου, με δυνατότητα εξέλιξης θα το προτιμήσω. Παρ’ όλα αυτά το εξωτερικό δεν είναι κάτι που με τρομάζει και είναι πολύ πιθανό να το επιδιώξω. Όσον αφορά τις μεταπτυχιακές αλλά και διδακτορικές σπουδές, σίγουρα αποτελούν μετέπειτα στόχο».

Στην ερώτηση να μας σχολιάσει το φαινόμενο του brain drain  και ότι αναγκάζονται οι νέοι άνθρωποι να φεύγουν στο εξωτερικό, απαντάει ότι, «σίγουρα είναι ένα φαινόμενο που πρέπει να μας προβληματίσει. Η κυβέρνηση οφείλει να στοχεύσει στην ανάπτυξη μακροπρόθεσμων προγραμμάτων και στη δημιουργία φιλικού για τις επιχειρήσεις περιβάλλοντος.

Ως εκ τούτου, θα προσελκύσει η χώρα ξένο κεφάλαιο, αλλά και θα αναπτυχθούν και ντόπιες επιχειρήσεις και βιομηχανίες, καταπολεμώντας την ανεργία που είναι και ο κύριος λόγος ύπαρξης του brain drain. Ταυτόχρονα κι εμείς οφείλουμε να αποποιηθούμε το σύμπλεγμα κατωτερότητας και ξενομανίας που μας διακατέχει και να στηρίξουμε όσο μπορούμε τη χώρα μας. Αφορά, με άλλα λόγια, από κοινού προσπάθειες Κράτους και πολιτών και σίγουρα απαιτεί χρόνο».

Τέλος, τον ρωτήσαμε πως είδε την ξενάγησή του στο CERN: «Στο CERN ήρθαμε σήμερα το πρωί (χθες) και έχουμε άλλη μια ξενάγηση αύριο. Μέχρι στιγμής λοιπόν, αποτελεί αναμφισβήτητα μια εξαιρετική και μοναδική εμπειρία. Πολύ ενδιαφέρον χώρος και μάθαμε απ την ξενάγηση πολλά νέα πράγματα. Εξαίρετη πρωτοβουλία αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι και φυσικά ευχαριστούμε πολύ για αυτό, το Σύλλογο Θετικών Επιστημών Δράμας και τη Raycap που το χρηματοδότησε».

 

Μητέρα: «Ήταν συνειδητοποιημένος»

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και η μητέρα του, η κα. Ευδοκία Κουτσικίδου, η οποία μεταξύ άλλων μας είπε ότι όλο αυτό το διάστημα, συνέχιζε κανονικά τις προπονήσεις του και συμμετείχε στους αγώνες της ποδοσφαιρικής ομάδας «Κεραυνός Αρκαδικού», όπου παίζει ως τερματοφύλακας.

Όπως μας λέει η ίδια, δεν ήταν καθόλου αγχωμένος όλη την περίοδο των εξετάσεων, ενώ σε γενικό επίπεδο «ήταν πολύ συνειδητοποιημένος και σίγουρος γι’ αυτό που έκανε και πρόκειται για μια δουλειά συστηματική ετών. Δεν βασίστηκε μόνο στη φετινή χρονιά. Και ο ίδιος δικαιώθηκε και οι φροντιστές του και όλοι εμείς φυσικά».

Όπως τονίζει ιδιαίτερα η κα. Κουτσικίδου, «ήταν πολύ συνειδητοποιημένος σ’ αυτό που ήθελε να κάνει, αλλά και πώς να το κάνει για να πετύχει. Από την πρώτη τάξη ακόμα του Λυκείου».

Στο Διαγωνισμό «Βασίλης Ξανθόπουλος», συμμετείχε και πέρυσι, ενώ στη Β΄ Λυκείου είχε βγει πρώτος και με τα άλλα δύο παιδιά που συμμετείχαν είχε πάει στο Ηράκλειο. Επίσης, είχε συμμετάσχει στον μαθηματικό διαγωνισμό «Ευκλείδης» και στη συνέχεια συμμετείχε στη Μαθηματική Ολυμπιάδα και είχε έρθει δεύτερος στην Ελλάδα.

 

Διευθυντής 2ου ΓΕΛ κ. Κόλτσης: Μεγάλη επιτυχία…

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Δράμας, κ. Χρήστος Κόλτσης, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Είναι μεγάλη χαρά για εμάς, κάθε φορά που κάποιος μαθητής περνάει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ασχέτως τι μόρια παίρνει. Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τα μόρια του συγκεκριμένου μαθητή, είναι νομίζω η 9η φορά στα 17 χρόνια, σε σχέση με τον έπαινο που δίνει η Τράπεζα Eurobank, που είναι ο πρώτος των πρώτων από το 2ο Λύκειο. Θέλω να εκφράσουμε τη χαρά μας για το γεγονός αυτό και χωρίς καμιά διάθεση να περιαυτολογήσω για το σχολείο, απλά χαιρόμαστε από τις επιτυχίες αυτές».

Όπως επισημαίνει ο κ. Κόλτσης στον «Π.Τ.», «είναι σίγουρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι κάποια παιδιά εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα, και για τα παιδιά τα οποία δεν τα κατάφεραν, δεν είναι το τέλος του δρόμου αυτό. Είμαι σίγουρος ότι αυτό θα σταθεί αφορμή, ώστε να υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους και να βγουν πολλές φορές νικητές. Όλος ο δρόμος και η ζωή τους είναι μπροστά. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Είναι ένας πολύ σημαντικός σταθμός αυτές οι πανελλήνιες εξετάσεις για όλα τα παιδιά, αλλά σίγουρα θα υπάρξουν και πολλές άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους, που θα τους δώσουν την ευκαιρία να σταθούν στα πόδια τους και να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ζωής τους από εδώ και πέρα».

Ερωτώμενος αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σύστημα να διαβάζει κανείς, ο κ. Κόλτσης τονίζει ότι «δεν μπορεί να υπάρχει ένα τέτοιο σύστημα. Υπάρχουν και μαθητές, όπως ο πρώτος των πρώτων στη χώρα, που λέει ότι δεν πήγε ποτέ φροντιστήριο. Δεν υπάρχουν σταθερές και κριτήρια που να καθορίζουν τον τρόπο με το οποίο θα περάσει κάποιος. Το σημαντικό είναι να προσπαθεί, και από εκεί και πέρα, πιστεύω, οι προσπάθειες όλων των παιδιών θα ευοδωθούν».