Home > Πρώτο Θέμα > Σε αναζήτηση πόρων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Σερρών – Δράμας

Σε αναζήτηση πόρων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Σερρών – Δράμας

Απαντήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ σε ερώτηση του Δ. Κυριαζίδη για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Σε αναζήτηση πόρων για την αναβάθμιση

του σιδηροδρομικού δικτύου Σερρών – Δράμας

Χωρίς μελετητική ωρίμανση ακόμα η Σιδηροδρομική Εγνατία

 

ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί έργο «χωρίς μελετητική ωρίμανση τέτοια, που να είναι εφικτός ο ακριβής προϋπολογισμός του», έλαβε σε ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή στις 20 Νοεμβρίου ο βουλευτής Δράμας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριαζίδης.

Τις απαντήσεις δίνει η εταιρεία της ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ, ενώ όπως επισημαίνει ο κ. Κυριαζίδης, ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποφεύγει εντέχνως να μεταφέρει τις θέσεις της κυβέρνησής του, γνωστοποιώντας μόνο τις θέσεις των εμπλεκομένων φορέων, δηλαδή της ” ΟΣΕ Α.Ε.” και της ” ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.” (επισυνάπτονται).

Όπως επισημαίνει ο κ. Κυριαζίδης, «και για το ζήτημα αυτό η Κυβέρνηση ακολουθεί την ομιχλώδη τακτική των υποσχέσεων και της παλαιοκομματικής της πρακτικής προς άγρα θετικών εντυπώσεων, όταν δυστυχώς η πραγματικότητα έχει άλλο περιεχόμενο, καθότι τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας για 99 χρόνια την προσέφερε στο «Υπερταμείο», το οποίο και τη διαχειρίζεται μέσω των δανειστών και των αναδόχων, οι οποίοι και πάλι δυστυχώς, τα όποια μελλοντικά έργα, όπως οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, τα κατευθύνουν κατά τα συμφέροντά τους, δηλαδή, αν τα κρίνουν προς ίδιο όφελος, βιώσιμα. Άλλωστε αυτό ομολόγησε πρόσφατα ο κ. Σπίρτζης και για τον κάθετο οδικό άξονα Δράμας-Αμφίπολης».

Επισημαίνει ακόμα ο κ. Κυριαζίδης, ότι «το μόνο αισιόδοξο για το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί το γεγονός, ότι η αναβάθμισή του είχε εξασφαλισθεί σε προηγούμενο χρόνο και εκπονήθηκαν οι αναγκαίες μελέτες, πλην, όμως τώρα “θ´ αναζητηθούν πόροι για την υλοποίηση τους από τα τρέχοντα χρηματοδοτικά εργαλεία. Συνεπώς με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιηθούν οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας».

 

Οι απαντήσεις

Αυτό που αποτυπώνεται μεταξύ άλλων στην απάντηση της ΟΣΕ ΑΕ, είναι ότι και εδώ θα πρέπει να περιμένουμε:

[Αναφορικά δε με την Σιδηροδρομική Εγνατία:

α.  Η ΟΣΕ Α.Ε. αναφέρει ότι “ο σχεδιασμός της είναι σύνθετο έργο, χωρίς μελετητική ωρίμανση τέτοια, που να είναι εφικτός ο ακριβής προϋπολογισμός του έργου”, και

β. η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. αναφέρει ότι:

  1. “το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, περιλαμβάνεται μεταξύ των 4 προτάσεων επενδύσεων συνδυασμένων μεταφορών τις οποίες το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, έχει διαμορφώσει και οι οποίες έχουν κατατεθεί στην Επενδυτική Πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το σχέδιο Juncker με αρχική εκτίμηση κόστους 6,5 δισ. ευρώ”

2.”πρόκειται γα την δημιουργία ενός νέου Σιδηροδρομικού Διαδρόμου, ανάλογου με αυτού της οδικής Εγνατίας, με σκοπό την εξυπηρέτηση διεθνών μεταφορών που θα συνδέει του Λιμένες Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης (6ου προβλήτα), Νέας Καρβάλης και Αλεξανδρούπολης”

  1. “ το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες Ξάνθης, δεν σχεδιάστηκε με σκοπό την αντικατάσταση – κατάργηση ή βελτίωση της υφιστάμενης γραμμής που διέρχεται από τους νομούς Σερρών και Δράμας, αλλά ως επέκταση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου. Η διερεύνηση δε εναλλακτικών χαράξεων αποτέλεσε αντικείμενο παλαιοτέρων μελετών, του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ”].

«Στην τελευταία αυτή υποπαράγραφο ομολογείται ότι ο όποιος σχεδιασμός δεν έχει σκοπό την αντικατάσταση-κατάργηση ή βελτίωση της υφιστάμενης γραμμής που διέρχεται από τους Νομούς Δράμας και Σερρών, αλλά την επέκταση της. Με λίγα λόγια οφείλουμε όλοι μας και ο καθένας χωριστά από τον τομέα ευθύνης του, ν´ αναλάβει τις ευθύνες του», επισημαίνει ο κ. Κυριαζίδης.