Home > νέα > Στο Πειθαρχικό Δραμινή εκπαιδευτικός που αρνήθηκε πιλοτικό πρόγραμμα σε νηπιαγωγείο του Σελέρου Ξάνθης

Στο Πειθαρχικό Δραμινή εκπαιδευτικός που αρνήθηκε πιλοτικό πρόγραμμα σε νηπιαγωγείο του Σελέρου Ξάνθης

Στο Πειθαρχικό Δραμινή εκπαιδευτικός

που αρνήθηκε πιλοτικό πρόγραμμα

σε νηπιαγωγείο του Σελέρου Ξάνθης

 

 

ΣΕ ΜΙΑ μεγάλη περιπέτεια η οποία κρατάει σχεδόν ένα χρόνο τώρα, έχει μπει η νηπιαγωγός κα. Δέσποινα Παρτσαλίδου, καθώς αρνήθηκε να εφαρμόσει το πρόγραμμα «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στη Νηπιαγωγεία της Θράκης».

Η κα. Παρτσαλίδου είναι Δραμινή και δίδασκε  στο 2/θεσιο Νηπιαγωγείο Σελέρου Ν. Ξανθής, όταν ανακοινώθηκε η εφαρμογή του σχετικού προγράμματος.

Η ίδια αρνήθηκε να συμμετάσχει σ’ αυτό αν και ήταν προαιρετικό για τις νηπιαγωγούς, παρ’ όλα αυτά, οδηγήθηκε σε ΕΔΕ και στη συνέχεια στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, απ’ όπου όμως η διαδικασία δεν έχει ακόμα τελειώσει, καθώς κρατάει αρκετούς μήνες. Όπως μάλιστα η ίδια καταγγέλλει, η υπόθεσή της δεν εξετάστηκε εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος, με αποτέλεσμα όλη αυτή η ιστορία να την έχει ισοπεδώσει ψυχολογικά.

Το πρόγραμμα

Το σχετικό πρόγραμμα, υλοποιήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 και περιελάμβανε και την Πράξη «Πιλοτικές Παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης».

Όπως αναφέρεται σχετικά στην ιστοσελίδα τού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, «αντικείμενο της Πράξης αποτελεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης με τη σύγχρονη παρουσία στην τάξη της/ου νηπιαγωγού και συνεργάτριας/η μέλους της μειονότητας πτυχιούχου ΑΕΙ, με σκοπό την αποτελεσματική διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες που στηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αξιοποιώντας και τη μητρική τους γλώσσα». Επί της ουσίας πρόκειται για μια προσπάθεια εκμάθησης ως δεύτερης γλώσσας της τουρκικής στα νηπιαγωγεία της Θράκης.

Η κα. Δέσποινα Παρτσαλίδου, για τους λόγους τους οποίους περιγράφει σε επιστολή της που απέστειλες στις 15 Ιουνίου 2020 προς την υπ. Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως, τον υπ. Δικαιοσύνης κ. Κώστα Τσιάρα και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας κα. Κατερίνα Σακελλαροπούλου, αρνήθηκε τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα αυτό.

Ανοιχτή επιστολή της εκπαιδευτικού Παρτσαλίδου Δέσποινας
[Ξάνθη,15-6-2020
Προς
1.Υπουργο Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως
2.Υπουργο Δικαιοσύνης, κο Κώστα Τσιάρα
3.Προεδρο της Δημοκρατίας , κα Σακελλαροπούλου
Αξιότιμη Πρόεδρε της Δημοκρατίας και αξιότιμοι υπουργοί
Ονομάζομαι Παρτσαλίδου Δέσποινα και υπηρετώ ως νηπιαγωγός στο 2/θεσιο Νηπιαγωγείο Σελέρου Ν. Ξανθής. Στα μέσα Αυγούστου του 2019 παρέλαβα έγγραφο με ΥΠ.ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ ΕΠ132 Α του Περιφερειακού Διευθυντή Αν. Μακεδονίας και Θράκης κου Μπαντίκου Κωνσταντίνου, ότι παραπέμπομαι στο πειθαρχικό συμβούλιο με την κατηγορία της άρνησης εκτέλεσης υπηρεσίας σε παράνομη και καταχρηστική εντολή του κου Τσαχαλά Κωνσταντίνου, προϊσταμένου της γενικής διεύθυνσης σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, να επιτρέψω την είσοδο στους γλωσσικούς διαμεσολαβητές του προγράμματος “Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης” ενώ οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Σελέρου δηλώσαμε εγγράφως με το ΥΠ.ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ. 41/5-11-2018 έγγραφο κατά λέξη τα ακόλουθα..
Δεν δυνάμεθα και επιπλέον δεν επιθυμούμε να συμμετάσχουμε στην υλοποίηση του προγράμματος που συμφωνήθηκε μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και ΙΕΠ με ΑΔΑ 9 ΡΙΜ4653ΠΣ432 για τους παρακάτω λόγους
1.Διοτι δεν έχουμε την έγγραφη απόφαση της Προϊσταμένης Αρχής για την τοποθέτηση των συνεργατριών.
2.Δεν έχουμε έγγραφη συναίνεση γονέων για την παρουσία των συνεργατριών στις αίθουσες διδασκαλίας.
3.Αδυνατουμε να αναλάβουμε την ευθύνη, ως υπεύθυνες της τάξης, σε περίπτωση που η συνεργάτρια υποπέσει σε παράπτωμα κατά των μαθητών και σε περίπτωση δικού της ατυχήματος.
4.Αδυνατουμε να αναλάβουμε την ευθύνη κατά την οποία γονείς καταγγείλουν την παρουσία των συνεργατριών στις τάξεις.
5.Δεν συναινούμε και δεν επιθυμούμε στην καταγραφή του εκπαιδευτικού μας έργου από τρίτους που παρίστανται στην τάξη εκτός των θεσμικών μας οργάνων.
Παρακαλούμε κατόπιν των ανωτέρω, να μας απαντήσετε εγγράφως για την παραμονή η όχι των συνεργατριών στις αίθουσες διδασκαλίας μας.
Αντί απαντήσεως στο ερώτημα μας, η υπηρεσία μας, μας επέβαλε αυταρχικά και αυθαίρετα την παρουσία των γλωσσικών διαμεσολαβητών στις αίθουσες μας στερώντας μας συνταγματικές ελευθερίες, καταπατώντας εργασιακά μας δικαιώματα, προσβάλλοντας την προσωπικότητα μας ως εκπαιδευτικούς και ως ανθρώπους με το να μας καταγράφουν καθημερινά το εκπαιδευτικό μας έργο χωρίς τη θέληση μας.
Κατόπιν της αρνήσεως μας ακολούθησαν απειλητικά και παραπλανητικά έγγραφα, απειλητικό εξώδικο από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κο Κουζέλη Γεράσιμο να συμμορφωθώ με τις εντολές της Πράξης διαφορετικά θα υποστώ τις συνέπειες του νόμου.
Μετά το εξώδικο που στείλαμε δια μέσω των δικηγόρων μας στην υπηρεσία οι γλωσσικοί διαμεσολαβητές δεν επέστρεψαν στις τάξεις μας.
Στο πανελλήνιο συνέδριο της ΔΟΕ για τη μειονοτική εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Ξάνθη στις 9-10-11 Μαΐου κατήγγειλα την παράνομη υλοποίηση του προγράμματος στο Νηπιαγωγείο μας και οι τοπικοί σύλλογοι Ξάνθης και Κομοτηνής, καθώς και οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ δεν πήραν θέση στις καταγγελίες μου και κράτησαν σιγή ιχθύος.
Λίγες μέρες μετά ο Περιφερειακός Διευθυντής Αν. Μακεδονίας -Θράκης κος Μπαντίκος Κωνσταντίνος διέταξε ΕΔΕ. την οποία διενήργησε ο κος Σαλπιγγίδης Ανδρέας, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας, βάσει του εγγράφου 42379/Δ1/19-03-2019 του Υπουργείου Παιδείας. Αποτέλεσμα της ΕΔΕ μετά από 7 μήνες που οι γλωσσικοί διαμεσολαβητές ήταν εκτός τάξης ,υπήρξε η παραπομπή μου στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Η πειθαρχική μου δίωξη έπρεπε να ολοκληρωθεί εντός τετραμήνου αλλά το Α τμήμα του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας-Θράκης επιλέγει την τακτική της παράτασης του εργασιακού μου στιγματισμού και του πλήγματος της ψυχικής μου ακεραιότητας με την αναίτια και αδικαιολόγητη καθυστέρηση της πειθαρχικής απόφασης. Ως διωκόμενη έχω κάθε δικαίωμα προστασίας από το νόμο για την ταχύτερη ολοκλήρωση της πειθαρχικής διαδικασίας μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, χωρίς να καταλήγει εις βάρος μου η αδικαιολόγητη καθυστέρηση, χωρίς να πλήττονται τα συμφέροντα μου, εργασιακά και προσωπικά και χωρίς να απειλείται η εργασιακή μου ασφάλεια.
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας μετά από την πρόσφατη επίσκεψη της στην όμορφη και ακριτική Θράκη μας, σε δημόσια δήλωση της ανέφερε πως η Θράκη αποτελεί παράδειγμα ισονομίας και ισοπολιτείας. Αυτό δυστυχώς δεν ισχύει στη δική μου περίπτωση. Οι πληγές και τα ψυχικά τραύματα από την ανήθικη τρομοκρατία που δέχτηκα, από την ψυχική κακοποίηση στον εργασιακό μου χώρο (mobbing), από την ηθική μου μείωση και υπονόμευση για την υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος κατά βάση προαιρετικού, φυσικά και δεν επουλώνονται. Είναι εδώ μαζί μου και τα κουβαλάω καθημερινά για να μου θυμίζουν το μέγεθος της κατάχρησης εξουσίας που βίωσα τα τελευταία δύο χρόνια από τα θεσμικά μου όργανα και τώρα συνεχίζουν τα πειθαρχικά.
Η άρνηση μου για τη συμμετοχή μου στο πιλοτικό πρόγραμμα ήταν κυρίως για τον αυταρχικό και βίαιο τρόπο που επεβλήθη και όχι για τη φιλοσοφία που διέπει το ίδιο το πρόγραμμα. Η δεκαετής συνεργασία μου με τους γονείς και τα παιδιά της μειονότητας στηρίχτηκε τόσα χρόνια στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, στον αλληλοσεβασμό και στην πεποίθηση ότι συνεργαζόμαστε για έναν κοινό στόχο. Το καλό των παιδιών.
Επικαλούμαι την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την Υπουργό Παιδείας και τον Υπουργό Δικαιοσύνης να επέμβουν για την άμεση ολοκλήρωση της πειθαρχικής διαδικασίας και την αποστολή της πειθαρχικής απόφασης για να θέσω τέλος στην υπηρεσιακή μου στοχοποίηση, στην ηθική μου κηλίδωση, στο διασυρμό του προσώπου και της οικογένειας μου ,στον κοινωνικό και εργασιακό μου θάνατο.
Ως Ελληνίδα πολίτης ,περήφανη για αυτή τη χώρα που ανέδειξε τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, στη χώρα που όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στο νόμο, αγωνιώ και αποζητώ τη διασφάλιση των εργασιακών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων μου, γιατί ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά αποτελεί μια οντότητα αξία πλήρους σεβασμού.

Παρτσαλίδου Δέσποινα

Εκπαιδευτικός»