Home > νέα > Συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου για τον οδικό άξονα Δράμας Αμφίπολης ► Παρέμβαση του Βουλευτή Δράμας της Ν.Δ., Δημήτρη Κυριαζίδη ► Σπίρτζης: «…αν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ Κυβέρνηση το έργο θα είναι έτοιμο το 2023»!!!

Συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου για τον οδικό άξονα Δράμας Αμφίπολης ► Παρέμβαση του Βουλευτή Δράμας της Ν.Δ., Δημήτρη Κυριαζίδη ► Σπίρτζης: «…αν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ Κυβέρνηση το έργο θα είναι έτοιμο το 2023»!!!

Συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή

Παραγωγής & Εμπορίου για

τον οδικό άξονα Δράμας Αμφίπολης

► Παρέμβαση του Βουλευτή Δράμας της Ν.Δ., Δημήτρη Κυριαζίδη

► Σπίρτζης: «…αν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ Κυβέρνηση το έργο θα είναι έτοιμο το 2023»!!!

 

 

 

 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ για το γνωστό ζήτημα της κατασκευής του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης και πολύ περισσότερο την ωρίμανση των μελετών του τελικού σταδίου, υπήρξε μεταξύ άλλων στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, που διεξήχθη την Πέμπτη 18 Απριλίου στη Βουλή.

Η συζήτηση στην Επιτροπή, αφορούσε τις συμβάσεις για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και συγκεκριμένα για το Τμήμα 2 (Αμαλιάδα – Δουναίικα), ενώ παρέστη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, και μεταξύ άλλων και ο βουλευτής  Δράμας της Ν.Δ. κ. Δημήτρης Κυριαζίδης.

Ο βουλευτής Δράμας, έδωσε χθες στη δημοσιότητα το μέρος των πρακτικών που αφορά στη συζήτηση που είχε ο ίδιος με τον κ. Σπίρτζη, ενώ σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι, τόσο ο κ. Σπίρτζης όσο και ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Καραγιαννίδης, «δεσμεύονταν ότι η ωρίμανση του έργου Δράμα – Αμφίπολη θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2018» και υπενθυμίζει δηλώσεις των παραπάνω, ότι «οι μελέτες θα είναι έτοιμες το φθινόπωρο του 2018, προσδοκώντας να γίνει η δημοπράτηση του έργου των 30 χλμ. μέχρι το τέλος του 2018».

Στην ίδια ανακοίνωση, τονίζει ο κ. Κυριαζίδης ότι, [ο κ. Σπίρτζης κατά τη χθεσινή συζήτηση προσπάθησε απαντώντας αποπροσανατολιστικά, με τη συνήθη τακτική και πρακτική του, να μας πείσει ότι για όλα φταίει: «Η Ν.Δ., λοιπόν, και ο νεοφιλελευθερισμός στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όταν μια υποδομή αναπτύσσει μια περιοχή, δεν κοιτάει ούτε την  οδική ασφάλεια  ούτε την κοινωνική αναγκαιότητα. Κοιτάει τη βιωσιμότητα ενός έργου, την κερδοφορία ενός έργου.» και επανέλαβε πολλάκις «τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία που θα γίνει Κυβέρνηση;»]

 

Αποσπάσματα από τα  πρακτικά

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα πρακτικά, στην αρχική τοποθέτησή του ο κ. Κυριαζίδης είπε ότι η Δράμα είναι «ο μόνος νομός στη Βόρεια Ελλάδα, ο οποίος δεν συνδέεται με την Εγνατία Οδό» και αναφέρθηκε στον κ. Σπίρτζη, λέγοντας ότι «είχε δεσμευτεί, ότι μέχρι τέλος του 2018, θα έχουν περατωθεί όλες οι διαδικασίες και θα μπούμε σε υλοποίηση αυτής της σύνδεσης της Δράμας με έναν ασφαλή οδικό άξονα, Δράμας – Αμφίπολης, έτσι ώστε, επιτέλους, αυτή η απομόνωση της Δράμας από το εθνικό δίκτυο, θα έλεγα από τον κορμό της Ελλάδας, να παύσει να υπάρχει».

Στη συνέχεια, υπήρξε μια έντονη συζήτηση σχετικά με το ότι η Ν.Δ. στο πρόγραμμά της δεσμεύεται για σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία, ενώ η κυβέρνηση μιλάει για την κατασκευή του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης, ενώ έγινε αναφορά και στην κατασκευή του δρόμου Δράμας – Καβάλας, μέσα από ένα πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜΘ, ύψους 95 εκατ. ευρώ.

Σε κάποιο άλλο σημείο, αναφερόμενος στο έργο της ωρίμανσης των μελετών του συγκεκριμένου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, ο κ. Σπίρτζης είπε σχετικά: [Για να μην μπαίνουμε σε μια τέτοια συζήτηση, επειδή η Εγνατία αδυνατούσε να προχωρήσει κάποιες διαδικασίες, κυρία Πρόεδρε, έχει αναλάβει το Υπουργείο και σε 6 μήνες έχει αναθέσει τις συμβάσεις στους συμβούλους και σε περίπου 6 μήνες θα έχουμε ωριμότητα του έργου Δράμα – Αμφίπολη.]

Σε άλλο σημείο λίγο αργότερα, υπήρξε μια διαμάχη για το θέμα της χρηματοδότησης ή μη της κατασκευής του έργου. Όπως υποστήριξε ο κ. Κυριαζίδης, υπήρχε παλαιότερα απάντηση του υπουργού από τον Μάρτιο, ότι η χρηματοδότηση θα μπορούσε να γίνει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπος είχε απαντήσει στο βουλευτή της Δράμας, ότι δεν υπάρχει τέτοιο αίτημα από την ελληνική κυβέρνηση.

Στο σημείο αυτό, ο κ. Σπίρτζης απαντάει ότι αυτή η απάντηση δόθηκε από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» και όχι από το Υπουργείο του, ενώ αναφέρει επίσης: [Υπήρχαν εκατοντάδες εκατομμύρια αποθεματικά στην Εγνατία Οδό, έχουνε ονοματιστεί στη έγκριση του προϋπολογισμού της Εγνατίας για αξιοποίηση αυτών των αποθεματικών, για την επόμενη τετραετία και μέσα σε αυτά τα έργα, είναι και το Δράμα –Αμφίπολη.

Επειδή έχουμε κυρία Πρόεδρε και Ευρωεκλογές, θα είναι καλό ο κύριος Κυριαζίδης, να μάθει, ότι οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που επικράτησαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν μας αφήνουν να κάνουμε αυτοκινητόδρομους, δρόμους και συνδέσεις, εκεί που υπάρχει ανάγκη, είτε οδικής ασφάλειας ,είτε ανάπτυξης των περιοχών, αλλά βλέπουν την έγκριση των έργων μέσα από ένα νεοφιλελεύθερο μοντέλο, που λέει ό,τι για να κάνεις έναν αυτοκινητόδρομο, πρέπει να έχεις 20.000 αυτοκίνητα ημερησίως.]

Στη συνέχεια, ο κ. Σπίρτζης κάνει αναφορά στο έργα «Πάτρα – Πύργος», όπου μεταξύ άλλων αναφέρει και τα παρακάτω, που επί της ουσίας αφορούν και το ζήτημα της Δράμας και σίγουρα αυτό έχει μεγάλη σημασία εδώ: [Για να κάνεις έναν αυτοκινητόδρομο χρειάζεσαι 20.000 αυτοκίνητα, ημερησίως.  Έρχεται , λοιπόν, σήμερα η Ν.Δ. και λέει: «Δεν θα κάνουμε το δρόμο αυτό, αυτοκινητόδρομο; Γίνεται;» με αυτά που ψήφισαν οι ίδιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρέπει κάποια στιγμή να διαβάσετε και εσείς στη Ν.Δ., τι ισχύει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που εσείς τα  ψηφίσατε. Εσείς τα ψηφίσατε, όχι εμείς] και καταλήγει με τη φράση: [Έρχομαι τώρα στα υπόλοιπα. Έρχομαι στη δική μας δέσμευση ότι αν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ Κυβέρνηση το έργο θα είναι έτοιμο το 2023.]