Home > Πρώτο Θέμα > Η θέση περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιου σχετικά με τους οδικούς άξονες της Δράμας «Ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς…»

Η θέση περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιου σχετικά με τους οδικούς άξονες της Δράμας «Ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς…»

Η θέση περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιου σχετικά με τους οδικούς άξονες της Δράμας

«Ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων

με ατυχείς χαρακτηρισμούς…»

Απάντηση στους χαρακτηρισμούς του βουλευτή Δράμας Χρ. Καραγιαννίδη

 

 

 

 

ΟΠΩΣ σημειώναμε και χθες σε σχετικό ρεπορτάζ σχετικά με τα όσα ειπώθηκαν από τον πρωθυπουργό κ. Τσίπρα στο 6ο Περιφερειακό Συνέδριο Αν. Μακεδονίας – Θράκης για τους οδικούς άξονες της Δράμας, καθώς και το δελτίο Τύπου του κυβερνητικού βουλευτή Δράμας κ. Καραγιαννίδη, ο οποίος χαρακτήρισε τον περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιο ως «εχθρό της Δράμας», ο τελευταίος εξέδωσε χθες το απόγευμα γραπτή ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει τις θέσεις του για τους οδικούς άξονες της Δράμας, ενώ απαντάει και στους χαρακτηρισμούς του κ. Καραγιαννίδη.

Όπως γράφαμε, σε κλειστή σύσκεψη που προηγήθηκε της ομιλίας του πρωθυπουργού, φαίνεται να υπήρξε διαφωνία όσον αφορά το ποιος από τους δύο άξονες (προς Αμφίπολη ή προς Καβάλα) θα έπρεπε να προχωρήσει πρώτα και ποιος στη συνέχεια. Όταν πάντα, βέβαια, διατεθούν τα απαραίτητα χρηματικά ποσά. Ο κ. Μέτιος φέρεται να εξέφρασε την άποψη ότι ο Δράμας – Καβάλας έχει προτεραιότητα και ότι αυτόν μπορεί να στηρίξει.

Στην απάντησή του λοιπόν ο περιφερειάρχης ΑΜΘ, ξεκαθαρίζει οριστικά το ζήτημα αυτό, λέγοντας ότι ο δρόμος προς την Καβάλα ανήκει στην Περιφέρεια ΑΜΘ και μπορεί να τον διεκδικήσει και να τον χρηματοδοτήσει, ενώ ο δρόμος προς την Αμφίπολη ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και σαφώς εκεί δεν μπορεί να επέμβει.

Ξεκαθαρίζει επίσης ότι, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας, μπορεί να χρηματοδοτήσει το τμήμα Καβάλα – Δράμα – Μαυρολεύκη ως μέρος του Ε61, ενώ δεν μπορεί να κάνει το ίδιο για τμήματα του δρόμου Μαυρολεύκη – Αμφίπολη, καθώς διοικητικά και θεσμικά ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

METIOS

Η απάντηση του κ. Μέτιου

Αναλυτικότερα, η απάντηση του περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης έχει ως εξής:

[Η αλήθεια και η θέση της Περιφέρειας για τον άξονα Ε61 (Καβάλα-Δράμα-Σέρρες) και η σύνδεσή του με την Αμφίπολη

Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 173/17-12-2015 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το Χωροταξικό Σχέδιο της Περιφέρειας, οδικά έργα βασικής προτεραιότητας μεταξύ άλλων είναι και:

  1. Η κατασκευή του άξονα Ε61, δηλαδή Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών-Νέα Μπάφρα-Σέρρες.
  2. Η εξασφάλιση της σύνδεσης του Ε61 με την Εγνατία Οδό, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη.

Αρμόδιος φορέας υλοποίησης των ανωτέρω είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία ολοκληρώνει τις απαιτούμενες μελέτες.

Μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού μας Προγράμματος είναι δυνατόν να χρηματοδοτήσουμε μόνο το τμήμα που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειάς μας, δηλαδή το τμήμα Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών, συνολικού μήκους περίπου 44 χιλιομέτρων, για το οποίο η Περιφέρεια έχει διαθέσει ήδη το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για πραγματοποίηση μελετών.

Αυτό ακριβώς ανέφερε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος στη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και τα μέλη της κυβέρνησης κατά τις εργασίες του αναπτυξιακού συνεδρίου της ΑΜΘ στην Κομοτηνή. Ο κ. Περιφερειάρχης επισήμανε ότι για το πρώτο τμήμα Δράμα-Άγιος Αθανάσιος, μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είναι καταρχήν έτοιμο μελετητικά, θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Όσον αφορά στη σύνδεση του Ε61 με την Αμφίπολη, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη, αποτελεί θεσμική θέση της Περιφέρειας να υλοποιηθεί, όπως άλλωστε διατυπώνεται και στο Χωροταξικό μας Σχέδιο, θέση την οποία στηρίζουμε ξεκάθαρα.

Ωστόσο, το τμήμα αυτό ανήκει γεωγραφικά και διοικητικά στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συνεπώς δεν έχουμε τη θεσμική δυνατότητα να το χρηματοδοτήσουμε. Επιπλέον, η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι απαιτούνται κάποια χρόνια για την ωρίμανση της μελέτης που υλοποιούν η Εγνατία Οδός ΑΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με αυτά ως δεδομένα, γίνεται σαφές ότι ο Περιφερειάρχης δεν μπορεί παρά να μεριμνά για τα έργα που είναι στη δική του γεωγραφική και διοικητική αρμοδιότητα. Όλα τα άλλα δεν αποτελούν παρά ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς, με τα οποία ο κ. Περιφερειάρχης δεν έχει καμία θεσμική σχέση.

Παρόλα αυτά, θα χαρεί ιδιαίτερα αν, και με τη συμβολή του κ. Καραγιαννίδη, ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή της σύνδεσης του άξονα Ε61 με την Αμφίπολη από την Εγνατία Οδό Α.Ε. (η Διοίκηση της οποίας ορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.]