Home > νέα > Την ανάκληση της πεζοδρόμησης της πλατείας Ελευθερίας ζητάει η αντιπολίτευση του Δ. Δράμας

Την ανάκληση της πεζοδρόμησης της πλατείας Ελευθερίας ζητάει η αντιπολίτευση του Δ. Δράμας

Χωρίς πολιτική απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Την ανάκληση της πεζοδρόμησης

της πλατείας Ελευθερίας ζητάει

η αντιπολίτευση του Δ. Δράμας

Επιμονή του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου να μην υπάρξει ψηφοφορία

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΓΑΛΗ κουβέντα υπήρξε για άλλη μια φορά στη συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, για τη μόνιμη πεζοδρόμηση μέρους της οδού Κύπρου στη δυτική πλευρά της πλατείας Ελευθερίας.

Η συζήτηση έγινε το βράδυ της Δευτέρας 28 Σεπτεμβρίου, μετά από πρόταση του επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Γιώργου Μήτρου, θέτοντας ως έκτακτο το θέμα τη μόνιμη πεζοδρόμηση μέρους του τμήματος της πλατείας Ελευθερίας. Στο σκεπτικό του, ο κ. Μήτρου ζητούσε στο τέλος να παρθεί μια πολιτική απόφαση από το ΔΣ, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για ανάκληση της απόφασης της δημοτικής αρχής και να έρθει στη συνέχεια το θέμα σε διαβούλευση ή να υπάρξει νέα μελέτη.

Στην πρότασή του ο κ. Μήτρου, σημείωνε ότι [για μια ακόμα φορά, η διοίκηση του Δήμου Δράμας χρησιμοποιώντας τη γνώριμη τακτική της να αιφνιδιάζει , προχώρησε στην πεζοδρόμηση μέρους δρόμου περιμετρικά της Πλατείας Ελευθερίας. Μετά την αντικατάσταση του δαπέδου στο συγκεκριμένο κομμάτι και χωρίς μελέτη, χωρίς γνωμοδότηση της Τροχαίας, χωρίς τη γνώμη των επαγγελματιών του κέντρου της Δράμας που βιώνουν στο πετσί τους τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19, χωρίς γνωστοποίηση στον Εμπορικό Σύλλογο και στο Επιμελητήριο, τοποθέτησε τρεις κώνους και άρχισε να υπερηφανεύεται ότι λίγο-πολύ το κέντρο της Δράμας έγινε «πράσινο».]

Στην πρότασή του ο ίδιος, σημείωνε ότι ορισμένοι φορείς της πόλης δεν συμφωνούν με αυτή την κατάσταση και αναφέρει σχετικά:

[Οι επαγγελματίες του κέντρου δεν συμφωνούν, σύμφωνα και με το κείμενο υπογραφών που επιδόθηκε στον Δήμο. Το Επιμελητήριο δεν συμφωνεί. Ο Εμπορικός Σύλλογος δεν συμφωνεί. Το Αστικό ΚΤΕΛ Δράμας δεν συμφωνεί. Οι οδηγοί ταξί δεν συμφωνούν.\ Έχουμε την εντύπωση ότι και η Τροχαία δεν συμφωνεί. Με δηλώσεις τους στον τοπικό Τύπο, ειδικοί συγκοινωνιολόγοι είναι αντίθετοι με τη συγκεκριμένη πεζοδρόμηση.

Εμείς συμπληρώνουμε ότι μια κυκλοφοριακή μελέτη που επικαλείται ο Δήμος, η οποία έγινε πριν από 20 και πλέον χρόνια, είναι ακατάλληλη καθώς οι κυκλοφοριακές συνθήκες έχουν αλλάξει.]

Επεσήμαινε τέλος, ότι «τέτοιου είδους ενέργειες διαταράσσουν τις λεπτές ισορροπίες της αγοράς αυτήν τη δύσκολη περίοδο και πρέπει να γίνονται τεκμηριωμένα και εφόσον έχουν προβλεφθεί τα αντίμετρα που θα αμβλύνουν τις όποιες επιπτώσεις. Εδώ και έναν μήνα στην πράξη βλέπουμε ότι η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση μόνο προβλήματα έχει δημιουργήσει, γι’ αυτό ζητάμε την άμεση άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία στη συγκεκριμένη οδό καθώς και να έρθει το θέμα προς ψήφιση με τη μορφή του έκτακτου στο δημοτικό συμβούλιο».

 

Δυο διαφορετικά θέματα

Στο μεταξύ, εξ αρχής στη συζήτηση, ο δημ. σύμβουλος κ. Μελισσινός από την «Πόλη+Ζωή» είχε θέσει τον προβληματισμό του για την πεζοδρόμηση της πλατείας τις Κυριακές, από τις 09.00 έως και τις 21.00. Για το ίδιο αυτό θέμα, ο κ. Χαρακίδης σημείωσε ότι ήταν λανθασμένη η ομόφωνη απόφαση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου από όλες τις παρατάξεις και ζήτησε και επίσημα την ανάκληση αυτής της απόφασης.

Οφείλουμε να σημειώσουμε εδώ ότι, στη συζήτηση υπήρξε ένα μπέρδεμα με δύο διαφορετικά θέματα. Το ένα θέμα αφορά το κλείσιμο και την πεζοδρόμηση δρόμων γύρω από την πλατεία Ελευθερίας τις Κυριακές από τις 09.00 έως 21.00, μέτρο που πάρθηκε με ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στα πλαίσια των μέτρων κατά του Covid19, να δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς. Το μέτρο αυτό θα ισχύει μέχρι και τέλος Νοεμβρίου.

Το άλλο θέμα για το οποίο έγινε μεγάλη συζήτηση, αφορά τη μόνιμη πεζοδρόμηση που αποφάσισε η δημοτική αρχή με εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, μέρους της οδού Κύπρου, δυτικά από την πλατεία, του τμήματος που πρόσφατα ανακατασκευάστηκε το οδόστρωμα. Είναι δύο διαφορετικά θέματα.

 

Ανάκληση της πεζοδρόμησης

Όπως ειπώθηκε και σε προηγούμενη συζήτηση στο σώμα από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Καψημάλη, το θέμα της μόνιμης πεζοδρόμησης αποφασίστηκε από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Και όπως επιμένουν οι αντιπολιτεύσεις, δεν υπήρξε ποτέ, καμιά διαβούλευση, καμιά συζήτηση στο ΔΣ, καμιά συζήτηση με επαγγελματίες και κατοίκους της περιοχής και όχι μόνο, ούτε ποτέ πέρασε από τη Δημοτική Κοινότητα Δράμας, ούτε και από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Ο κ. Καψημάλης ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε λόγος να γίνουν όλα αυτά, καθώς η υπηρεσία αποφάσισε μια μέρα να εφαρμόσει την κυκλοφοριακή μελέτη του 2000 για το Δήμο, που προέβλεπε την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος.

Κατά την παρουσίαση της πρότασής του, ο κ. Μήτρου, ζήτησε από τον πρόεδρο να τεθεί σε ψηφοφορία και με ένα ναι ή ένα όχι, λευκό ή άκυρο, «να παρθεί μια πολιτική απόφαση, αν είμαστε υπέρ ή κατά της άρσης περιορισμού κυκλοφορίας, όπως επιβλήθηκε ενάμιση μήνα έπειτα από την πεζοδρόμηση της οδού. Επιμένουμε στην απόφαση αυτή», σημείωσε.

Αναφερόμενος στο θέμα ο επικεφαλής της «Πόλη+Ζωή» κ. Χαρακίδης, σημείωσε ότι «κανονικά θα έπρεπε να προηγηθεί διαβούλευση, ωστόσο όταν βάλαμε το θέμα στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος απάντησε ότι θα κάνει συνάντηση με μια ομάδα ανθρώπων που πλήττονται, αλλά η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για την πεζοδρόμηση είναι ειλημμένη και θα γίνει αυτό που εισηγήθηκε η υπηρεσία του δήμου».

Πρόσθεσε ακόμα ο κ. Χαρακίδης ότι αυτό το θέμα δεν είναι υπηρεσιακό, αλλά πολιτικό και παρ’ όλα αυτά θα έπρεπε να έχει γίνει συνάντηση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους πολίτες. Σε διαφορετική περίπτωση, πρόσθεσε, θα πρέπει να επανέλθει το θέμα και να ληφθεί νέα απόφαση. Μάλιστα, θύμισε και το πρόσφατο τραγικό περιστατικό με θύμα έναν ανήλικο ποδηλάτη στη διασταύρωση των οδών Βενιζέλου και 19ης Μαΐου, σημειώνοντας ότι κανείς δεν θέλει να δει επανάληψη τέτοιων καταστάσεων.

Ο κ. Τσιαμπούσης του «Project Δράμα 2020», σημείωσε ότι χρειάζεται ένα «ολοκληρωμένο πλάνο πεζοδρομήσεων, το οποίο θα κατατεθεί, θα συζητηθεί, θα ακολουθηθούν όλες οι μελέτες, οι οποίες είναι αναγκαίες και κάποιες αποφάσεις οι οποίες είναι πολύ δύσκολες και αφορούν κατά βάση το θέμα του πάρκινγκ, γιατί το ζήτημα των πεζοδρομήσεων είναι άμεσα συνδεδεμένο με την εξεύρεση θέσεων στάθμευσης. Άρα λοιπόν κάθε αποσπασματική κίνηση μας βρίσκει αντίθετους. Όχι τόσο στο ζήτημα για να δείξουμε ότι κάτι πεζοδρομούμε».

Επίσης, ο κ. Τσιαμπούσης ζήτησε «η απόφαση αυτή να λάβει τη μορφή ψηφίσματος του ΔΣ, και ένα τέτοιο ψήφισμα είναι πολύ ισχυρό επιχείρημα για να συμφωνήσουμε όλοι μαζί, ότι δεν βγήκε αυτό και θα το δούμε εν ευθέτω χρόνω και σε μια καλύτερη στιγμή.  Προτείνουμε να αναιρεθεί το κλείσιμο του δρόμου μέχρις ότου έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πεζοδρομήσεων».

Από την πλευρά του, ο κ. Ηλιόπουλος από την «Αυτοδιοίκηση Πολιτών», είπε ότι η παράταξή του είχε καταθέσει πρόταση από το 2014 «για μια συνολική πεζοδρόμηση του κέντρου, θεωρώντας ότι αυτή έχει αναπτυξιακό ρόλο. Έχουμε δει ότι οι πόλεις που έχουν πεζοδρομημένο το κέντρο τους, λειτουργούν πολύ διαφορετικά.

Από την άλλη, θέλουμε να πούμε ότι, για να πεζοδρομηθεί ένα κέντρο, θέλει μια ολοκληρωμένη μελέτη. Άρα αυτό που ζητάμε είναι να επικαιροποιηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη που είχε γίνει προ 20ετίας και να γίνει μια πλήρης εφαρμογή της και όχι αποσπασματικά. Όσον αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου, αυτή τη στιγμή υπάρχουν διχασμένες απόψεις από την κοινωνία, από την πλευρά των επαγγελματιών της περιοχής και άλλοι που θεωρούν ότι καλώς έγινε η πεζοδρόμηση. Θεωρώ ότι θα πρέπει να δούμε το θέμα από επιστημονικής άποψης, να γίνει μια μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία για τα υπέρ και κατά και μέχρι τότε να μείνει ανοικτός ο δρόμος.  Λέμε άρση της απόφασης μέχρι νεωτέρας».

Πέρα από την ομόφωνη εκφρασμένη άποψη της αντιπολίτευσης για την αναστολή της λειτουργίας της μόνιμης πεζοδρόμησης στο συγκεκριμένο τμήμα της πλατείας Ελευθερίας, υπήρξε και μια έντονη συζήτηση επί διαδικαστικού ζητήματος. Η αντιπολίτευση ζητούσε επιμόνως να υπάρξει ψηφοφορία – πολιτική απόφαση του σώματος ώστε να ανακληθεί η πεζοδρόμηση και να πάμε σε μια μελέτη ή διαβούλευση, παρ’ όλα αυτά, ο πρόεδρος του σώματος κ. Χαραλαμπίδης αρνούνταν σθεναρά να προχωρήσει σε ψήφιση. Θεώρησε ότι δεν υπάρχει κανένα αποφασιστικό κομμάτι στην πρόταση του κ. Μήτρου και των αντιπολιτεύσεων και έτσι έληξε η συζήτηση κάπως … άδοξα θα έλεγε κανείς, χωρίς καμιά ενέργεια, χωρίς καμιά απόφαση. Ενδεχόμενα, σε κάποια άλλη συνεδρίαση οι αντιπολιτεύσεις να επαναφέρουν το θέμα με άλλη διαδικασία ώστε να υπάρχει αποφασιστικό μέρος προς ψήφιση.