Home > Νέα > Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ ► Οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν σε διδακτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ ► Οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν σε διδακτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν σε διδακτικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης

 

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, επιχείρησαν να προσεγγίσουν το θέμα με υπευθυνότητα και ευαισθησία, ενεργοποιώντας τη σκέψη των μαθητών του σχολείου σε ζητήματα διαφορετικότητας και αποδοχής της, με σεβασμό απέναντι στα άτομα με αναπηρία.

Μπορεί να μην είναι σε κατάλληλη ηλικία οι μαθητές του σχολείου,  για να κατανοήσουν πλήρως το νόημα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, είναι όμως σε κατάλληλη ηλικία για να δοθούν τα ερεθίσματα, να έρθουν σε επαφή με εικόνες και πληροφορίες που θα τα βοηθήσουν να γνωρίσουν τον κόσμο των Ανθρώπων.

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκαν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που αφορούσαν, στο δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Το θέμα της αναπηρίας προσεγγίστηκε μέσα από εικαστικές δημιουργίες μαθητών, και προβολή ταινιών μικρού μήκους διάρκειας περίπου 6 λεπτών, οι οποίες αποσκοπούσαν στην ανάδειξη της φωνής των μαθητών με αναπηρία και την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας,

Ακόμη, από ακούσματα τραγουδιών, ποιημάτων και λογοτεχνικών αποσπασμάτων, από την παρουσίαση  φωτογραφικού υλικού, και από τη δημιουργία των μαθητών πόστερ – αφίσες που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τέλος, με παιχνίδια  όπως το να δέσουν τα μάτια των παιδιών (όχι όλα μαζί ταυτόχρονα) και να κινηθούν στο χώρο, χωρίς βοήθεια ή και με βοήθεια άλλου παιδιού και μετά να περιγράψουν το πως ένιωσαν. Αν ήταν εύκολο ή δύσκολο και τι συναισθήματα τους προκάλεσε η έλλειψη όρασης και επαφής με το χώρο. Παιχνίδια παντομίμας, ώστε να προσπαθήσουν να συνεννοηθούν σε ζευγάρια χωρίς όμως να μιλάνε. Επιπλέον, οι δάσκαλοι προέτρεψαν τους μαθητές να σκεφτούν άλλους τρόπους εκτός από την ομιλία για να ζητήσουν συγκεκριμένα πράγματα.

Η 3η Δεκεμβρίου  ανακηρύχθηκε το 1992, από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Η ημέρα αυτή, αποτελεί μια επιπλέον ευκαιρία στη σχολική κοινότητα για να εστιάσει την προσοχή της στα ανθρώπινα δικαιώματα προβάλλοντας  ταυτόχρονα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, γνωρίζοντας λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και τον τρόπο ζωής τους.

Σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει, ότι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι άτομα με αναπηρία, ενώ περίπου 190.000.000 αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή. Τα άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζουν εμπόδια στην καθημερινή ζωή, όταν η κοινωνία  δε λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας πληθυσμού, τις δυνατότητες και τις ειδικές τους ανάγκες.

Η αναπηρία, αφορά λειτουργικούς περιορισμούς που παρουσιάζουν ένας μεγάλος αριθμός ατόμων σε όλες τις χώρες του κόσμου. Η αναπηρία, είναι το αποτέλεσμα της σχέσης των ικανοτήτων ενός ατόμου και των απαιτήσεων του περιβάλλοντος. Τα άτομα με αναπηρία, βιώνουν συχνά το φαινόμενο του κοινωνικού αποκλεισμού. Αισθάνονται την περιθωριοποίηση και στέρηση της συμμετοχής στα κοινωνικά, δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, που πρέπει να είναι κοινά σε όλους τους πολίτες ενός κράτους. Τα άτομα με αναπηρία, δε ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει η ζωή τους ΙΣΗ με τη δική μας.