20 Masters of Wine από 10
διαφορετικές χώρες του κόσμου
επισκέφθηκαν οινοποιεία της Μακεδονίας
Είκοσι «Masters of Wine», από Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Κίνα, Γερμανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αυστρία, Γαλλία, Ιρλανδία, επισκέφθηκαν οινοποιεία της Μακεδονίας (Δράμα, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Επανομή, Νάουσα, Αμύνταιο) και δύο οινοποιεία της Ηπείρου, διοργάνωση που επιμελήθηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ).
Οι επισκέπτες δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή και διακίνηση οίνων σε σούπερ μάρκετ, κλάδο Ho.Re.Ca. και στην οινική εκπαίδευση.
Το ταξίδι σε οινοποιεία της ένωσής «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος», είχε αναρίθμητες γευστικές δοκιμές και masterclasses, όπου οι προσκεκλημένοι Masters of Wine είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις εξελίξεις στην αμπελουργία και την οινοποίηση στον βορειοελλαδίτικο αμπελώνα σήμερα, τις ζώνες ΠΟΠ, τις περιοχές ΠΓΕ, τις ποικιλίες που καλλιεργούνται και την εξέλιξή τους μέχρι να φτάσουν στο ποτήρι.
Γηγενείς ποικιλίες, ευρέως διαδεδομένες όπως το Ασύρτικο, η Μαλαγουζιά και το Ξινόμαυρο, σπανιότερες ποικιλίες όπως το Περκνάδι, το Λημνιό, το Βλάχικο, η Νεγκόσκα και η Ντεμπίνα, μαζί με διεθνείς ποικιλίες όπως Syrah, Cabernet Sauvignon και Sauvignon Blanc, έκλεψαν τις εντυπώσεις αποδεικνύοντας την αλματώδη εξέλιξη του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού, με συναρπαστικά αποτελέσματα.
Ακόμη περισσότερο όμως, οι MS γνώρισαν από κοντά τους δημιουργούς αυτών των κρασιών, ενώ παράλληλα βίωσαν τη φιλοξενία, απόλαυσαν τη γαστρονομία και τον πολιτισμό της κάθε περιοχής που επισκέφθηκαν.
Όπως ανέφερε και η πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών Βορείου Ελλάδος, Ελένη Σίντου:«Η επίσκεψη των Masters of Wine στη Βόρεια Ελλάδα άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για την ποιότητα των κρασιών, ενώ όσοι είχαν επισκεφθεί ξανά τη χώρα μας, μίλησαν για εντυπωσιακή πρόοδο σε όλα τα επίπεδα. Τους κέρδισαν οι σπάνιες ποικιλίες, η συνέπεια των οινοποιών και η αυθεντικότητα του ελληνικού αμπελώνα. Το ελληνικό κρασί διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για να πρωταγωνιστήσει στις διεθνείς αγορές. Το επόμενο βήμα είναι να ενισχύσουμε την εξωστρέφειά του, με έξυπνες και στοχευμένες στρατηγικές marketing.»