Home > Πρώτο Θέμα > Με 4 ταχυδρόμους έμεινε η Δράμα μετά από το πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου-Από το Ν. Δράμας αποχωρούν 12 άτομα, εκ των οποίων οι 6 ήταν διανομείς

Με 4 ταχυδρόμους έμεινε η Δράμα μετά από το πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου-Από το Ν. Δράμας αποχωρούν 12 άτομα, εκ των οποίων οι 6 ήταν διανομείς

Μεγάλα τα προβλήματα με τα ΕΛ.ΤΑ. καθώς αλλάζουν τα πάντα…

Με 4 ταχυδρόμους έμεινε η Δράμα μετά

από το πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου

Από το Ν. Δράμας αποχωρούν 12 άτομα, εκ των οποίων οι 6 ήταν διανομείς

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΓΑΛΑ τα προβλήματα που προκύπτουν από την εθελουσία έξοδο που είχε ξεκινήσει στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) από τη διοίκηση στις αρχές Φεβρουαρίου. Το πρόγραμμα της εθελουσίας εξόδου ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου και ολοκληρώθηκε πλέον, με την εθελούσια αποχώρηση 1.968 ατόμων, οι οποίοι θα έπρεπε να είχαν συμπληρώσει 15ετία εργασίας στον Οργανισμό.

Πρακτικά όμως αυτό σημαίνει ότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα στο ζήτημα τόσων των εσωτερικών υπηρεσιών, όσο κυρίως στη διανομή των επιστολών.

Τέσσερις διανομείς στη Δράμα

Μπορεί βέβαια η διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. να μιλάει για εξυπηρέτηση σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, παρ’ όλα αυτά όμως τα προβλήματα που προκύπτουν από την εθελούσια έξοδο του προσωπικού, δεν είναι λίγα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μπόρεσε και συγκέντρωσε ο «Πρωινός Τύπος», από το Νομό Δράμας αποχωρούν τελικά 12 άτομα, ενώ μέχρι σήμερα έχουν φύγει ήδη οι 8, εκ των οποίων οι 6 ήταν ταχυδρομικοί διανομείς. Όσοι έχουν δηλώσει εθελούσια έξοδο, θα πρέπει να αποχωρήσουν μέχρι τέλος Απριλίου. Και αυτή την ώρα, η Δράμα έχει μείνει με 4 ταχυδρομικούς διανομείς, οι οποίοι θα πρέπει να διεκπεραιώνουν καθημερινά όλη την αλληλογραφία σε όλη την πόλη της Δράμας και όχι μόνο!

Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά; Ότι επί της ουσίας, ο διανομέας των ΕΛΤΑ θα περνάει από κάθε σημείο της πόλης της Δράμας, κάθε 3 ημέρες. Για παράδειγμα, αν ένας ταχυδρόμος περάσει από μια συγκεκριμένη διεύθυνση τη Δευτέρα, τότε θα ξαναπεράσει από εκεί την Τετάρτη.

Και είναι χαρακτηριστικό γι’ αυτό το σημείο, ότι, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), έχει θεσμοθετήσει διαφορετικές προτεραιότητες πλέον για την αποστολή μιας επιστολής, ενός αντικειμένου. Για παράδειγμα, Η ΕΕΤΤ, έχει ορίσει μια επιστολή πρώτης προτεραιότητας εντός 3 ημερών και όχι την επόμενη μέρα, πράγμα που σημαίνει ότι έτσι μπορεί να μειωθεί πλέον το προσωπικό των ΕΛ.ΤΑ. σε όλα τα επίπεδα.

Εκεί λοιπόν που η πόλη της Δράμας είχε 12 διανομείς μέχρι προ ημερών, πλέον έχει μόνο 4 διανομείς, οι οποίοι θα περνούν από κάθε σημείο κάθε 3 ημέρες.

Η εθελούσια έξοδος

Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, καθώς τα ΕΛ.ΤΑ. παρουσιάζουν σημαντική ζημιά της τάξης των 7 εκατ. ευρώ ανά μήνα και άρα έπρεπε να μειωθεί κατά πολύ το προσωπικό. Στόχος της διοίκησης ήταν να αποχωρήσουν περίπου 2.000 άτομα, ενώ σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η ολοκλήρωση του προγράμματος αποτελεί κομβικό σημείο του εταιρικού μετασχηματισμού και πλέον η διοίκηση των ΕΛΤΑ προχωράει στα επόμενα βήματα του στρατηγικού σχεδιασμού, που έχουν στόχο τη μετεξέλιξη του Οργανισμού σε μια σύγχρονη και κερδοφόρα επιχείρηση, που θα παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες της διαφυλάσσοντας παράλληλα τον κοινωνικό της ρόλο ως φορέας της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας.

Συνολικά, τα ΕΛ.ΤΑ. μέχρι σήμερα είχαν 5.500 υπαλλήλους, εκ των οποίων θα μείνουν πλέον 3.500 περίπου. Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι να γίνονται εποχιακές προσλήψεις κατά περιόδους, χωρίς μόνιμο προσωπικό, κάτι που σημαίνει φυσικά και πολύ χαμηλότερο κόστος μισθοδοσίας.

Το μέσο ύψος αποζημίωσης πάντως ξεπερνά τις 70.000 ευρώ, καθώς προβλέπεται καταβολή μισθών έως και 4 ετών που θα φτάνουν έως και τα 95.000 ευρώ, με κοινωνικά κριτήρια που καλύπτουν ανήλικα τέκνα, τέκνα ΑΜΕΑ, καθώς και πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη.  Ουσιαστικά η αποζημίωση έχει οριστεί κατ’ ελάχιστον στα 30.000 ευρώ μικτά με πλαφόν τα 95.000 εκτός των περιπτώσεων, στις οποίες προκύπτει περαιτέρω ενίσχυση από τα οικονομικά κίνητρα που αφορούν τα τέκνα.

Χαρακτηριστικό είναι πάντως, ότι, από εδώ και πέρα, οι νέες προσλήψεις που θα γίνονται θα είναι σε μια εντελώς διαφορετική βάση, εποχιακή, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, χωρίς μονιμότητα πλέον και ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Η κυβέρνηση πάντως σκέφτεται να ακολουθήσει το παράδειγμα των ΕΛ.ΤΑ. το οποίο θεωρεί μάλλον πετυχημένο αυτή την ώρα, και σε άλλες ΔΕΚΟ και υπηρεσίες με την ίδια μέθοδο.