Home > Πρώτο Θέμα > Ανατέθηκε από το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη κόστους οφέλους του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Ανατέθηκε από το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη κόστους οφέλους του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Υπεγράφη από τον  υπουργό Κ. Καραμανλή στις 28 Μαΐου 2021

Ανατέθηκε από το Υπ. Υποδομών

και Μεταφορών η μελέτη κόστους

οφέλους του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Ξεκινά η διαδικασία ωρίμανσης για τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα στο Τμήμα Παλαιοκώμης όρια Ν. Σερρών και Ν. Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΑ ΤΕΛΗ Απριλίου 2021, ευρισκόμενος στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, μαζί με τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλή και τον γενικό γραμματέα του ίδιου Υπουργείου Γ. Καραγιάννη, είχε ανακοινώσει ότι εντός του έτους, θα γίνει η πρώτη δημοπράτηση για το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης.

Στην ίδια εκδήλωση μάλιστα, είχαν δοθεί στη δημοσιότητα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων. Πιο συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο. Θα γίνει κατ’ αρχήν με αποκατάσταση του υπάρχοντος οδικού δικτύου για περίπου 13,5 χλμ και με κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Από αυτά τα 16,5 χλμ, παρακάμπτοντας του οικισμούς Ροδολίβους και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ για την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει σ’ αυτό το κομμάτι μέσα και την κατασκευή του κόμβου της Δράμας. Συνολικά το έργο περιλαμβάνει 9 κόμβους που θα το συνδέσουν με τις υφιστάμενες οδούς.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν επίσης, το έργο θα χρηματοδοτηθεί και θα κατασκευαστεί με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ). Επί της ουσίας, αυτά είναι τα τελευταία νέα.

AMFIPOLH DROMOS3

Μελέτη κόστους οφέλους

Πέρα από τα παραπάνω, το Υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, συνεχίζει να προετοιμάζει τη μελέτη κόστους οφέλους για το έργο. Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι προ ημερών, εγκρίθηκε τελικά η ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, στην εκπόνηση Ανάλυσης Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ), στη διενέργεια μετρήσεων κυκλοφοριακή φόρτων και έρευνα προέλευσης προορισμού για το έργο «Νέος Οδικός Άξονας Δράμας – Αμφίπολης, Τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη».

Στο έγγραφο που βγήκε στη δημοσιότητα με υπογραφή του υπουργού κ. Καραμανλή, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «στην παρούσα φάση το Υπ. Υποδομών – Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννοήσεις και διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή έργων σημαντικής περιφερειακής σημασίας. Στα υποψήφια έργα που θα χρηματοδοτηθούν από την ΕΤΕπ περιλαμβάνεται και το έργο «Νέος Οδικός Άξονας Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη».

Παρακάτω αναφέρεται ότι, «οι εκπρόσωποι της ΕΤΕπ έχουν αποδεχθεί κατ’ αρχήν να συμπεριληφθεί το υπόψη έργο στον κατάλογο των προς χρηματοδότηση έργων. Όμως η απόφαση της ΕΤΕπ για την έγκριση χρηματοδότησης της υλοποίησης του έργου, θα ληφθεί αφού το Υπουργείο υποβάλει την σχετική Αξιολόγηση Κόστους Οφέλους με βάση την οποία θα τεκμηριωθεί η σκοπιμότητα του έργου και το όφελος που προκύπτει απ’ αυτό».

Όπως αναφέρεται επίσης, για την υλοποίηση της Ανάλυσης Κόστους Οφέλους, οι βασικές θεματικές ενότητες εργασιών, που απαιτούνται είναι: α) Ανάλυση και προβλέψεις κυκλοφορίας, β) Χρηματοοικονομική ανάλυση, γ) Κοινωνικοοικονομική ανάλυση, δ) Ανάλυση ευαισθησίας κινδύνου, ε) Επιπτώσεις στην απασχόληση κτλ.

Επιπλέον, όσο αφορά στην τεκμηρίωση της σκοπιμότητας του έργου «Νέος Οδικός Άξονας Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη», η ΕΤΕπ έχει ζητήσει τη διεξαγωγή έρευνας Προέλευσης – Προορισμού, προκειμένου να προσδιοριστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα στοιχεία που αφορούν στη ζήτηση των μετακινήσεων.

Για τη διεξαγωγή της έρευνας προέλευσης – προορισμού απαιτείται κατάλληλος σχεδιασμός εντύπων – ερωτηματολογίων έρευνας προέλευσης προορισμού όπου καταγράφονται τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων, κατάλληλη οργάνωση και εκπαίδευση συνεργείων και ειδική επεξεργασία των δεδομένων που θα προκύψουν.

Η καταβολή της αμοιβής του θα γίνεται τμηματικά: Για την εργασία: μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων – 14.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Για την εργασία: διεξαγωγή έρευνας προέλευσης – προορισμού – 33.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Για την εργασία: αξιολόγηση κόστους οφέλους – 43.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Η σύμβαση ορίζει ότι η διάρκεια των εργασιών είναι 7 μήνες και χαρακτηριστικό είναι ότι, «εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ νωρίτερα, εκδίδεται βεβαίωση περαίωσης».

Μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών

Επίσης, εκδόθηκε και η δέσμευση ποσού 172.360 ευρώ με τον ΦΠΑ, για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ.Ο.Υ.) στις διαδικασίας ωρίμανσης των μελετών για τη δημοπράτηση δύο έργων: το ένα αφορά το έργο «Δράμα – Αμφίπολη στο τμήμα Παλαιοκώμη – όρια Ν. Σερρών και Ν. Δράμας» και το άλλο είναι: «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο Ν. Λασιθίου». Σκοπός του έργου της ωρίμανσης των δύο έργων, είναι η δημοπράτησή τους στη συνέχεια.

Όσον αφορά το έργο που μας ενδιαφέρει, η σύμβαση για την περιοχή μας είχε υπογραφεί στις 11 Μαρτίου 2009 στα πλαίσια της οποίας εκπονήθηκε μέρος του τεχνικού αντικειμένου το οποίο δεν ολοκληρώθηκε.

Για το έργο «Δράμα – Αμφίπολη στο τμήμα Παλαιοκώμη – όρια Ν. Σερρών και Ν. Δράμας», οι μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων προβλέπουν: α) Ηλεκτροφωτισμός οδών και κκόμβων (4 κόμβοι και επιπλέον οδικά τμήμα μήκους 2.800 μ.) β) Μελέτη για τηλέφωνα ανάγκης σε όλο το μήκος του τμήματος). γ) Μελέτη Τηλεματικής / ΟΤΕ σε όλο το μήκος του τμήματος. δ) Μελέτη εγκατάστασης κατακόρυφης σήμανσης – πινακίδες μεταβλητού περιεχομένου.

Με την ωρίμανση της μελέτης, το έργο θα ενταχθεί κατά απόλυτη προτεραιότητα για τα προτεινόμενα προς ένταξη έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης.