Home > νέα > Αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ με την ενδεχόμενη υποβάθμιση τμημάτων του ΔΙΠΑΕ σε Δράμα και Καβάλα

Αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ με την ενδεχόμενη υποβάθμιση τμημάτων του ΔΙΠΑΕ σε Δράμα και Καβάλα

Ψήφισμα για τη συρρίκνωση σχολών του ΔΙΠΑΕ από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

με την ενδεχόμενη υποβάθμιση τμημάτων

του ΔΙΠΑΕ σε Δράμα και Καβάλα

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του  Π.Σ.  κ. Παπαθεοδώρου και ο π.σ. Κ. Κατσιμίγας

 

 

Του  Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ της Τετάρτης συνεδρίασε  μέσω τηλεδιάσκεψης το Περιφερειακό Συμβούλιο Αν. Μακεδονίας – Θράκης. Κατά πάσα πιθανότητα ήταν η τελευταία που έγινε με τηλεδιάσκεψη, μιας  και η επόμενη μετά το Πάσχα έχει προγραμματιστεί να γίνει διά ζώσης.

Από τα θέματα που συζητήθηκαν, το σημαντικότερο ήταν η έγκριση τροποποίησης του Προγράμματος Δράσης. Είναι η  δεύτερη τροποποίηση που γίνεται και εμπλουτίζεται με νέες δράσεις ανά Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) όσο και σε επίπεδο  Περιφέρειας.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του  Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ κ. Παπαθεοδώρου, σημειώνει ότι «αυτά που ξεχωρίζουν είναι τα έργα που αφορούν στην τροποποίηση της πίστωσης για την ανάδειξη του Μονοπατιού Ε6. Μια ιστορία που έχει ξεκινήσει  από παλαιότερα και συνεχίζεται. Ακόμα συμπεριλαμβάνεται η έκδοση ενός δίσκου με ντόπια τραγούδια της Δράμας σε μια προσπάθεια  διαφύλαξης της παράδοσης των χωριών της».

Επίσης, στα θέματα αυτά αφορά και η Ολομέλεια  των προέδρων των Περιφερειακών Συμβουλίων που θα γίνει στη Δράμα και Θάσο, ενώ εντάσσονται και οι Αγώνες Ποδηλασίας  με το Δήμο Παρανεστίου.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο και στην Π.Ε. Δράμας και πανελλήνια και είναι μια σύμπραξη που κάνουμε με το Δήμο Παρανεστίου».

Σιδηρόδρομος και ΔΙΠΑΕ

Όσον αφορά τις επερωτήσεις, μία απ’ αυτές αφορούσε την ενεργειακή αναβάθμιση του Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου του Δήμου  Τοπείρου στην  Ξάνθη και η άλλη ήταν μια επερώτηση από τον κ. Κατσιμίγα, που αφορούσε στην κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θράκη.

Όπως εξηγεί στον «Π.Τ.»  ο κ. Παπαθεοδώρου, «ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος εξήγησε τόσο την υφιστάμενη κατάσταση, όσο και τα σχεδιαζόμενα βήματα, γιατί αντιλαμβάνεστε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να  λυθεί ή έστω να διορθωθεί μόνο με την ευθύνη της Περιφέρειας. Το θέμα  είναι πολύ μεγαλύτερο, αφορά  πρωτίστως την κεντρική κυβέρνηση και δεσμεύτηκε για άλλη μια φορά ο περιφερειάρχης, ότι προς την κατεύθυνση βελτίωσης των υποδομών της σιδηροδρομικής γραμμής, θα συμβάλει και η Περιφέρεια όταν έρθει η ώρα».

Όσον αφορά την εκτός ημερήσιας συζήτησης, συζητήθηκαν δύο θέματα: Το ένα αφορούσε την αντίθεση  του Π.Σ. στην ενδεχόμενη συγχώνευση σχολών – ή κατάργησή τους αλλά και τη γενικότερη υποβάθμιση του ΔΙΠΑΕ.

Όπως είπε ο κ. Παπαθεοδώρου, «υπάρχει μια φημολογία που λέει ότι απειλείται η αυτοτέλεια συγκεκριμένων τμημάτων». Το θέμα  έφεραν προς συζήτηση, η παράταξη του κ. Σιμιτσή και η παράταξη του κ. Κατσιμίγα και μετά από συζήτηση, το Π.Σ. με εκτεταμένη πλειοψηφία 34-3 (καταψήφισε μόνο η «Λαϊκή Συσπείρωση), εξέδωσε ένα ψήφισμα αντίθεσης στην υποβάθμιση του ΔΙΠΑΕ.

Το δεύτερο ψήφισμα, αφορά  όλα όσα συμβαίνουν στα  Πετρέλαια Καβάλας, τη  μοναδική μονάδα εξόρυξης υδρογονανθράκων της χώρας, όπου πρόσφατα μάλιστα  ξέσπασε και μια πυρκαγιά. Όπως είπε κ. Παπαθεοδώρου, «το ψήφισμα αφορά στην επαναπρόσληψη προσωπικού το οποίο έχει απολυθεί – κυρίως έμπειρων τεχνικών – προκειμένου να συνεχίσει σωστά αυτή τη φορά και παρά τα προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί το  τελευταίο διάστημα».

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Κατσιμίγας: Η κυβέρνηση δεν ασχολείται με το τρένο στην περιοχή μας

Δηλώσεις στον «Πρωινό Τύπο» έκανε χθες ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κατσιμίγας, που είχε θέσει την επερώτηση για τη σιδηροδρομική γραμμή στην περιοχή της Περιφέρειας ΑΜΘ και ειδικότερα  στη Θράκη.

Ο κ. Κατσιμίγας, κατέθεσε επίσης επερώτηση σχετικά με τις αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του ΔΙΠΑΕ και έχουν σχέση με την πιθανή υποβάθμιση τμημάτων στην Καβάλα και στη Δράμα.

Αναφερόμενος αρχικά  στο ζήτημα των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ στις δυο Π.Ε., ο κ. Κατσιμίγας σημείωσε ότι το «ψήφισμα ήταν σχεδόν ομόφωνο, με τη μειοψηφία μόνο των 3 συμβούλων του ΚΚΕ, για την κατάργηση των τμημάτων του προτείνει η Διοικούσα Επιτροπή. Μην  ξεχνάμε ότι δεν είναι πρόταση του Υπ. Παιδείας, αλλά της Διοικούσας Επιτροπής».

Όπως επισημαίνει ο κ. Κατσιμίγας όσον αφορά το ψήφισμα, «όλοι κάναμε ένα βήμα πίσω, εμείς  θέλαμε να είναι λίγο πιο αιχμηρό, αλλά όταν η πλειοψηφία θέλει να  στρογγυλεύει τα πράγματα, αναγκαστήκαμε κι εμείς να προσαρμοστούμε σε ένα κοινής αποδοχής κείμενο».

Όσον αφορά το τρένο, ο κ. Κατσιμίγας σημειώνει αρχικά, ότι, «σαφέστατα και δεν περίμενα από τον περιφερειάρχη να απαντήσει και τον προκάλεσα να μην απαντήσει ως κυβέρνηση, γιατί δεν είναι κυβέρνηση. Ήθελα να  ακούσω τις αγωνίες του και κατά πόσο μοιράζεται μαζί μας αυτό το θέμα της κατάργησης κατ’ αρχήν των δρομολογίων, αλλά και του εμπαιγμού που μας λένε για το τρένο ότι δρομολογήθηκε  κτλ.»

Όπως διευκρινίζει ο ίδιος, «όπως είναι γνωστό, αυτή τη στιγμή δεν έχουμε παρά μόνο μια μελέτη χάραξης 3 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο οι μελέτες κοστίζουν πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Δηλαδή είμαστε στην αρχή της αρχής. Δηλαδή, είναι πάρα πολύ μακριά οι σιδηροδρομικές μεταφορές. Λίγο πολύ τα παραδέχτηκε και ο περιφερειάρχης, αλλά το γεγονός είναι ότι η κυβέρνηση αδιαφορεί παντελώς, για τα σιδηροδρομικά πράγματα στην περιοχή μας. Την ενδιαφέρει να τελειώσει τον ΠΑΘΕ, δηλαδή Πάτρα –  Αθήνα – Ειδομένη – Προμαχώνας. Αν δεν τελειώσει αυτό, εμείς δεν πρόκειται να  δούμε τίποτα».

Χαρακτηριστικά σημειώνει εδώ ο κ. Κατσιμίγας επίσης  και το εξής: «Αν δείτε έγγραφα για την προσωρινή αναστολή της γραμμής Αμφίπολη – Νέα Ζίχνη, είναι τραγικό. Οι γραμμές έχουν ξηλωθεί. Δεν είναι σε προσωρινή αναστολή μια γραμμή που ξηλώθηκε και έχουν γίνει χωράφια ή αγροτικοί δρόμοι. Σε άλλο σημείο στην Αλεξανδρούπολη είναι σε προσωρινή αναστολή ένα άλλο τμήμα, από το οποίο το περισσότερο το έχει φάει η Εγνατία. Για εμάς, η κυβέρνηση λέει ότι η γραμμή σήμερα  είναι σε κανονική λειτουργία, ενώ φυσικά δεν έρχεται κανένα τρένο. Αυτά είναι τραγικά πράγματα».

Τόνισε επίσης χαρακτηριστικά ότι, «αυτό που γίνεται με τη Δράμα είναι ολέθριο. Δεν πρόκειται να γίνει κάθετος άξονας που δεν θα γίνει. (σ.σ. εννοεί σιδηροδρομικά). Κι αν γίνει δεν θα λειτουργήσει. Οι Ιταλοί λένε ότι, αν δεν είσαι πάνω σε μια διαδρομή, τελείωσες, έχεις πεθάνει».

Περιφερειακή Σύνθεση

Στο μεταξύ, δελτίο Τύπου σχετικά με τη συνεδρίαση του  Π.Σ. της Τετάρτης, εξέδωσε η  παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης με τίτλο: «Εκτός των ορίων του δημοκρατικά αποδεκτού,  η συμπεριφορά του Περιφερειάρχη ΑΜΘ στη συνεδρίαση του Π.Σ.»

Στην ανακοίνωσή της, η παράταξη σημειώνει:

[Το κακό αλλά αναμενόμενο πλέον πρόσωπό του έδειξε για άλλη μία φορά ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, όταν, σε μία αντιδημοκρατική έξαρση αυταρχισμού δήλωσε ότι δεν θέλει να απαντήσει σε επερώτηση της παράταξής μας!

Αυτή η συμπεριφορά συνιστά έμπρακτη απαξίωση του ίδιου του Οργάνου και δεν μπορούμε φυσικά να παραβλέψουμε και τη στάση του Προέδρου του Π.Σ., ο οποίος, προσβάλλοντας την θεσμική του θέση, έσπευσε να «νομιμοποιήσει» την απαράδεκτη συμπεριφορά του Περιφερειάρχη.

Ειδικότερα η συγκεκριμένη επερώτηση αφορούσε την απόρριψη του αιτήματος του Δήμου Τοπείρου (ΠΕ Ξάνθης) για ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου του Ειδικού Σχολείου της Θαλασσιάς. Ως παράταξη, θέσαμε την ερώτηση εάν παρά τα τυπικά κωλύματα για την ένταξη του συγκεκριμένου έργου, η Διοίκηση της Περιφέρειας προτίθεται να διερευνήσει τρόπους ώστε τα κωλύματα αυτά να υπερκεραστούν και το έργο να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες του συγκεκριμένου Ειδικού Σχολείου να φοιτούν σε ένα σύγχρονο περιβάλλον].

Τέλος, σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης επισημαίνονται τα εξής:

[Αξίζει να σημειώσουμε ότι στόχος της παράταξης μας δεν είναι η στείρα αντιπολίτευση, αλλά η προαγωγή των συμφερόντων της Περιφέρειας ΑΜΘ και των πολιτών της γι’ αυτό και κατόπιν διεξοδικής συζήτησης συνυπογράψαμε τα ψηφίσματα που ήρθαν στη συνεδρίαση για δύο διαφορετικά ζητήματα: Το μεν πρώτο αφορούσε στη διόρθωση των λανθασμένων χειρισμών του ΔΙΠΑΕ σχετικά με τα πανεπιστημιακά τμήματα της Περιφέρειας μας και το δεύτερο στο πρόσφατο ατύχημα στα «Πετρέλαια Καβάλας» και την ανάγκη διερεύνησης των αιτιών.]