Home > νέα > Αντίθετος ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας στο να περάσουν σε παρόχους ενέργειας προγράμματα όπως το «Εξοικονομώ»

Αντίθετος ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας στο να περάσουν σε παρόχους ενέργειας προγράμματα όπως το «Εξοικονομώ»

Αντίθετος ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας

στο να περάσουν σε παρόχους ενέργειας

προγράμματα όπως το «Εξοικονομώ»

Επιστολή του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας στο Υπ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Ανάπτυξης & Επενδύσεων

 

 

ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ του, για την ανάθεση των προγραμμάτων «Εξοικονομώ» και «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» σε παρόχους ενέργειας, εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας.

Αυτό που επισημαίνει μάλιστα, είναι ότι, με τον τρόπο αυτό, οδηγεί τον εμπορικό και τεχνικό κόσμο στους παρόχους ενέργειας, μετατρέποντάς τους έτσι σε εξαρτώμενους πελάτες.

Αναλυτικότερα, ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Παπασταύρου και στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Θεοδωρικάκο, η οποία κοινοποιείται επίσης στους αντίστοιχους υφυπουργούς κ.κ. Τσάφο και Ταγαρά, καθώς και στην γεν. γραμ. Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων Πρώτων Υλών κα. Παληαρούτα.

Το κεντρικό θέμα της επιστολής είναι: [Απόλυτη αντίθεση στην ανάθεση των προγραμμάτων «Εξοικονομώ» και «Αλλάζω συστήματα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» στους παρόχους ενέργειας.]

Ο Εμπορικός Σύλλογος «εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του και την έντονη διαμαρτυρία του απέναντι στη μεθόδευση που επιχειρείται για την ανάθεση της υλοποίησης των παραπάνω προγραμμάτων, απευθείας σε παρόχους ενέργειας. Η απόφαση αυτή συνιστά καίριο πλήγμα στον εμπορικό και τεχνικό κόσμο και στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της χώρας».

Μια «προδήλως λανθασμένη» απόφαση

Αυτό που επισημαίνει στην επιστολή του προς το κυβερνητικό επιτελείο ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας, είναι ότι «η επιλογή να περάσουν τα προγράμματα στους παρόχους ενέργειας, οι οποίοι θα αναλαμβάνουν τη μελέτη, την προμήθεια, την εγκατάσταση και τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων, μετατρέποντας τον πολίτη σε εξαρτώμενο πελάτη τους μέσω της αποπληρωμής από τον λογαριασμό ρεύματος, είναι προδήλως λανθασμένη. Πρόκειται για μια πολιτική που συγκεντρώνει την οικονομική ωφέλεια, τη διαχείριση των έργων και την επιλογή των προϊόντων στα χέρια λίγων ενεργειακών ομίλων, αποκλείοντας χιλιάδες μηχανικούς, τεχνικά γραφεία, εμπορικά καταστήματα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει χρόνια σε ανθρώπινο δυναμικό, τεχνογνωσία και εξοπλισμό».

Σύμφωνα με τη αντίθεση του εμπορικού κόσμου της Δράμας, «με την απόφαση αυτή, καταστρέφονται χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ενεργειακή αναβάθμιση, διατηρώντας προσωπικό, υποδομές και επενδύσεις αποκλειστικά για αυτό τον σκοπό.

Εξοντώνονται επαγγελματικά οι μηχανικοί, που μέχρι σήμερα φέρουν την επιστημονική και τεχνική ευθύνη υλοποίησης των έργων με όρους διαφάνειας, αντικειμενικότητας και μετρήσιμης αποτελεσματικότητας.

Καταργείται ο υγιής ανταγωνισμός, αφού το έργο συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων ισχυρών παρόχων, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα ολιγοπώλιο σε βάρος των πολιτών και των ελεύθερων επαγγελματιών.

Υπονομεύεται η ποιότητα και η αντικειμενικότητα των παρεμβάσεων, καθώς η σύνδεση της χρηματοδότησης με τον πάροχο ενέργειας ανοίγει το δρόμο για αδιαφανείς σχέσεις συμφέροντος και μονομερείς πρακτικές».

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο, «είναι αδιανόητο, στο όνομα της “απλοποίησης”, να εξαφανίζονται κλάδοι που απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και να παραδίδεται η ενεργειακή αναβάθμιση στα χέρια των παρόχων, οι οποίοι δεν διαθέτουν ούτε την επιστημονική κατάρτιση, ούτε την πολυετή εμπειρία, ούτε την αντικειμενικότητα των μηχανικών και των εξειδικευμένων τεχνικών επιχειρήσεων.

Η εξέλιξη αυτή, εφόσον εφαρμοστεί, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον οικονομικό αφανισμό ενός ολόκληρου παραγωγικού κλάδου, στην κατάργηση του υγιούς ανταγωνισμού και στη δημιουργία ενός κλειστού, ολιγοπωλιακού συστήματος που δεν υπηρετεί ούτε την οικονομία, ούτε τον πολίτη αλλά μόνο τέσσερις πέντε μεγάλες εταιρείες Πανελλαδικά. Είναι απαράδεκτο και χυδαίο στον βωμό της πράσινης μετάβασης να θυσιάζονται οι άνθρωποι που τη στήριξαν ουσιαστικά τα προηγούμενα χρόνια με επιστημονική ευθύνη και τεχνική επάρκεια».

Καταλήγοντας στην επιστολή του ο Σύλλογος αναφέρει τα εξής:

[Η αγορά δεν μπορεί και δεν πρέπει να παραδοθεί στους παρόχους ενέργειας. Η υλοποίηση ενεργειακών παρεμβάσεων πρέπει να παραμείνει στα χέρια των μηχανικών, των τεχνικών επιχειρήσεων και των εμπορικών καταστημάτων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και της πραγματικής αγοράς.

Σας καλούμε:

– Να ανακαλέσετε άμεσα κάθε σχετική μεθόδευση.

– Να διασφαλίσετε ότι η ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών θα παραμείνει υπό τον έλεγχο της υφιστάμενης αγοράς, με σεβασμό στον ελεύθερο ανταγωνισμό, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των επαγγελματιών.

– Να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, τα Επιμελητήρια και τους Επαγγελματικούς συλλόγους, ώστε να διαμορφωθεί ένα δίκαιο και βιώσιμο πλαίσιο για όλους.

Η απόφαση να παραχωρηθεί ο τομέας αυτός στους παρόχους μας βρίσκει πλήρως αντίθετους και δηλώνουμε ότι θα παλέψουμε με όλα τα μέσα και τους τρόπους που διαθέτουμε προκειμένου να αποτρέψουμε την καταστροφή στην οποία οδηγούνται οι μηχανικοί, οι τεχνικές επιχειρήσεις, τα εμπορικά καταστήματα και συνολικά η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Η ευθύνη για τις συνέπειες αυτής της πολιτικής επιλογής θα βαρύνει αποκλειστικά την Πολιτεία.]