Home > Πρώτο Θέμα > Από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας η βελτίωση του δρόμου Δράμας-Αμφίπολης-Υποσχέσεις του υφυπ. Υποδομών & Μεταφορών από τη Δράμα

Από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας η βελτίωση του δρόμου Δράμας-Αμφίπολης-Υποσχέσεις του υφυπ. Υποδομών & Μεταφορών από τη Δράμα

Υποσχέσεις του υφυπ. Υποδομών & Μεταφορών από τη Δράμα

Από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας

η βελτίωση του δρόμου Δράμας-Αμφίπολης

► Μέχρι τον Σεπτέμβριο η οριστικοποίηση των μελετών της νέας χάραξης

► Από το Υπουργείο η επικαιροποίηση της μελέτης του τμήματος Δράμας – Μαυρολεύκης

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΧΡΙ τον Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμες οι οριστικές μελέτες για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, τόνισε το Σάββατο από τη Δράμα, ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννης, ενώ υποσχέθηκε ότι στο μεταξύ θα υπάρξει και βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου μέσα από σχετικό πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που θα εκπονήσει το Υπουργείο.

Ο υφυπουργός, βρέθηκε στη Δράμα το περασμένο Σάββατο, καλεσμένος της ΝΟΔΕ Δράμας, προκειμένου να συμμετέχει στην εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας του κόμματος, ενώ το πρωί παραβρέθηκε στο πανδραμινό μνημόσυνο στα Κοιμητήρια της Δράμας. Στη συνέχεια, επισκέφθηκε το Μητροπολίτη Δράμας κ. Παύλο, ακολούθησε επίσκεψη στο δήμαρχο Δράμας με το επιτελείο του δημάρχου και στη συνέχεια παραβρέθηκε στην ημερίδα του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Ν. Δράμας.

Το μεσημέρι, παραβρέθηκε σε σύσκεψη με τους δημάρχους της Π.Ε. Δράμας στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαδόπουλου, με  τους δημάρχους: Δράμας κ. Μαμσάκο, Δοξάτου κ. Ζεκερίδη, Παρανεστίου κ. Καγιάογλου, Κ. Νευροκοπίου κ. Κυριακίδη και Προσοτσάνης κ. Αθανασιάδη. Στην συνάντηση παραβρέθηκε επίσης ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Μπλούχος, καθώς και ο πρώην βουλευτής του ίδιου κόμματος κ. Κυριαζίδης και άλλα στελέχη της ΝΟΔΕ Δράμας.

DHMARXOI KEFALOGIANNIS

Τον Σεπτέμβριο οι μελέτες

Τόσο από την σύσκεψη, όσο και από τις δηλώσεις του υφυπουργού αργότερα στα μέσα ενημέρωσης, τα ουσιαστικά στοιχεία που εξάγονται είναι τα παρακάτω.

– Για το δρόμο Μαυρολεύκης – Παλαιοκώμης, οι μελέτες αναμένεται να οριστικοποιηθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο ενεστώτος έτους.

– Οι μελέτες που υπάρχουν για το τμήμα Δράμας – Μαυρολεύκης, χρειάζονται επικαιροποίηση καθώς είναι 10 ετών. Ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Παπαδόπουλος ζήτησε η επικαιροποίηση αυτή να γίνει από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, καθώς η Εγνατία ΑΕ που έχει την ευθύνη τους, λόγω της υποστελέχωσής της δεν μπορεί να την πραγματοποιήσει. Ο υφυπουργός έδωσε θετική απάντηση επ’ αυτού.

Όσον αφορά τις δημοπρατήσεις και την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος, αυτά θα γίνουν από την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

– Η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμους Μαυρολεύκης  – Αμφίπολης, μπορεί να γίνει από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Θα υπάρξει συγκεκριμένο κονδύλι από το πρόγραμμα προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου και όχι για άλλους δρόμους στην Π.Ε. Σερρών.

– Τέλος, όσον αφορά τα τμήματα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας, το τμήμα Σταυρού – Κρηνίδων που χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε. του Υπουργείου, αναμένεται να δημοπρατηθεί περίπου τον Ιούνιο φέτος, ενώ θα υπάρξει παρέμβαση του Υπουργείου για το τμήμα Σταυρός – Άγιος Σίλλας, προκειμένου να ξεμπλοκάρουν οι άδειες για τις περιβαλλοντικές μελέτες.

 

Κεφαλογιάννης: Συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε δηλώσεις του προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης τόνισε μεταξύ άλλων: «Όπως είπα και στη συζήτηση, βασική προτεραιότητα του Υπουργείου και δική μου προσωπικά αλλά και του υπουργού κ. Καραμανλή, είναι να μπορούμε να συζητάμε όλα τα αναπτυξιακά προβλήματα. Είχα την χαρά να ακούσω μια σειρά από προβλήματα που αφορούν το Νομό συνολικά αλλά και τους Δήμους της περιοχής.

Από την πλευρά μας ως Υπουργείο κάναμε και μια ενημέρωση για τα μεγάλα οδικά θέματα του Νομού, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για συγκεκριμένα τμήματα, τα οποία είναι προς ένταξη το επόμενο χρονικό διάστημα και βεβαίως έγινε και μια ενημέρωση για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που τρέχει το Υπουργείο μας. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο προς την Αυτοδιοίκηση για να γίνουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις, πράγμα που αποτελεί μια βασική προτεραιότητα και του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη και συνολικά της κυβέρνησης.

Από εκεί και πέρα, η συνεργασία είναι συνεχής. Αυτό που έχω πει κατ’ επανάληψη, είναι ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό στη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β ΄ βαθμού και αυτό το οποίο θέλουμε να αφήσουμε πίσω, είναι ένα θετικό αποτύπωμα ακριβώς μέσα από αυτή την συνεργασία και κυρίως για τις υπηρεσίες που θα λαμβάνει ο πολίτης.

Επίσης, είχα την ευκαιρία να ενημερώσω για κάποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι οποίες θα καλυφθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, και θα αφορούν τόσο το κομμάτι των υποδομών όσο και τις μεταφορές και νομίζω ότι αυτή η συζήτηση ήταν αποδοτική και θεωρώ ότι αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα».

 

Για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης

Αναφερόμενος πιο συγκεκριμένα στο ζήτημα του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε: «Είχαμε μια διαλογική συζήτηση και βεβαίως είναι λογικό, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε γίνει τίποτα για το Νομό Δράμας, να υπάρχει και μια αμφισβήτηση και μια καχυποψία σε πάρα πολλά πράγματα. Εμείς επομένως μιλήσαμε για συγκεκριμένα ζητήματα, με χρονοδιαγράμματα, μιλήσαμε για συγκεκριμένες μελέτες και είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι ο Νομός Δράμας το επόμενο διάστημα θα έχει μόνο θετικά νέα».

Απαντώντας σε ερώτηση του «Π.Τ.» αναφορικά με το ζήτημα των βελτιώσεων στον υφιστάμενο δρόμο Δράμας – Αμφίπολης, ο κ. Κεφαλογιάννης εξήγησε:

«Θα τρέξει ένα πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που θα αφορά το σύνολο της επικράτειας. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι έχουμε εξασφαλίσει μια χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και θα υπογραφεί το αντίστοιχο δάνειο μέχρι τον Απρίλιο. Επομένως, κάποιες παρεμβάσεις που έχει ήδη τρέξει η Εγνατία και έχει ήδη εντοπίσει στα οδικά δίκτυα, θα μπορούν  να γίνουν αντίστοιχες παρεμβάσεις.  Μόλις υπογραφεί το δάνειο, μόλις γίνει η αντίστοιχη κατανομή του ποσού, θα είμαστε σε θέση για να σας πούμε και για συγκεκριμένα θέματα».

Ζητώντας περισσότερες διευκρινήσεις από τον  κ. Κεφαλογιάννη, για τη νέα χάραξη του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης σημείωσε: «Το θέμα των μελετών θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τετράμηνο του 2020, δηλαδή μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι μελέτες θα είναι έτοιμες».

 

Παπαδόπουλος: Επικαιροποίηση μελετών

Δηλώσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης έκανε και ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος μίλησε για θετικά αποτελέσματα: «Το αποτέλεσμα της επίσκεψης του κ. Κεφαλογιάννη στη Δράμα ήταν πολύ θετικό. Επικαιροποίησε και με την παρουσία του εδώ σήμερα ο υφυπουργός, αυτά που έχουμε πει όλο το προηγούμενο διάστημα, όσον αφορά το πού βρίσκεται το έργο Δράμας – Αμφίπολης. Από εκεί και πέρα, έθεσα ένα ζήτημα για το Δράμα – Μαυρολεύκη, που είναι της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης και εκεί υπάρχει ένα ζήτημα, όσον αφορά το χαρτοβασίλειο που έχει δημιουργηθεί γύρω απ’ αυτό το κομμάτι.

Πήρε λοιπόν από μένα ένα ΦΕΚ του 2013, στο οποίο ορίζεται ότι αυτό το κομμάτι βρίσκεται στην ευθύνη της Εγνατίας ΑΕ. Σήμερα, η Εγνατία ΑΕ με την υποστελέχωση που έχει, δεν μπορεί να κάνει την επικαιροποίηση αυτής της μελέτης που έχουμε εδώ και μια δεκαετία. Έτσι, ζήτησα να πάρει αυτό το κομμάτι το Υπουργείο, να κάνει την χρηματοδότηση, γιατί όπως είπε και ο υφυπουργός, εδώ και 5 χρόνια, από το Υπουργείο Υποδομών προς την Π.Ε. Δράμας δεν έχουμε πάρει τίποτα χρηματικά.

Εκεί ζητώ, η επικαιροποίηση των μελετών αυτών, του Δράμα – Μαυρολεύκη, να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο ώστε να ξεμπλοκάρει και την χρηματοδότηση για το έργο να την κάνουμε στη συνέχεια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ.  Είναι απλά και δεν κατάλαβα γιατί κάποιοι συνάδελφοι μπερδεύουν τα πράγματα. Ο κύριος υφυπουργός κατάλαβε τι ζητάμε ως Π.Ε. Δράμας και επ’ αυτού είπε ότι θα το υιοθετήσει.

Επίσης, όσον αφορά την βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Και αυτό πιστοποιήθηκε από τον κ. Κεφαλογιάννη. Ο ίδιος είχα δει τον χάρτη στο υπουργείο, που έχει να κάνει βέβαια με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Και αυτό έχει πάρει το δρόμο της εφαρμογής υλοποίησης».

Όπως διευκρίνισε τέλος, «θα δοθεί συγκεκριμένο ποσό για τον συγκεκριμένο δρόμο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και δεν θα χρησιμοποιηθεί αλλού».