Home > Πρώτο Θέμα > Χαρακτηρισμός του δρόμου ως Εθνική Οδό του δευτερεύοντος οδικού δικτύου και ταχείας κυκλοφορίας – Κλειστός αυτοκινητόδρομος ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας

Χαρακτηρισμός του δρόμου ως Εθνική Οδό του δευτερεύοντος οδικού δικτύου και ταχείας κυκλοφορίας – Κλειστός αυτοκινητόδρομος ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας

Κλειστός αυτοκινητόδρομος ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας

Χαρακτηρισμός του δρόμου

ως Εθνική Οδό του δευτερεύοντος

οδικού δικτύου και ταχείας κυκλοφορίας

► Παπαθεοδώρου: Τυπικός ο χαρακτηρισμός˙ γίνεται για να αναλάβει το δρόμο η Περιφέρεια

► Τοψίδης: Χωρίς εισόδους και εξόδους καθ’ όλο το μήκος του δρόμου και χωρίς χρονοδιάγραμμα

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΘΕΜΑ της αλλαγής του χαρακτηρισμού της οδού «Ε61 Καβάλα – Δράμα» και του χαρακτηρισμού της από «Εθνική Οδό του πρωτεύοντος δικτύου» σε «Εθνική Οδό δευτερεύοντος δικτύου», συζητήθηκε το βράδυ της Τρίτης 27 Ιουλίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την περιφερειακή αρχή και την παράταξη του περιφερειάρχη κ. Μέτιου, η παράταξη του κ. Τοψίδη ψήφισε λευκό, ενώ η παράταξη του κ. Κατσιμίγα καταψήφισε το θέμα.

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Παπαθεοδώρου, επισημαίνει ότι «με βάση οδηγία του Υπουργείου, έπρεπε να τροποποιήσουμε την προηγούμενη απόφαση του Π.Σ. και να χαρακτηρίσουμε πλέον το δρόμο, ως Εθνική Οδό του δευτερεύοντος οδικού δικτύου και ως οδό ταχείας κυκλοφορίας».

Ο κ. Παπαθεοδώρου εξηγεί ότι, αυτό γίνεται «προκειμένου η ανάληψη της ευθύνης της συντήρησης του δρόμου να φύγει από την Εγνατία και να έρθει στις υπηρεσίες της Περιφέρειας ΑΜΘ. Έπρεπε να πάρουμε την απόφαση αυτή, προκειμένου κατ’ επιταγή του Υπουργείου να προχωρήσει άμεσα η δημοπράτηση του πρώτου κομματιού, που ξεκινάει από τον Σταυρό και φτάνει στις Κρηνίδες και να αναλάβουμε ως Περιφερειακό Συμβούλιο την ευθύνη συντήρησης του δρόμου μέσω των Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Δράμας».

Όπως διευκρινίζει ο κ. Παπαθεοδώρου, «οι αντιπολιτεύσεις δεν καταλάβαιναν κατά πόσο υπάρχει υποβάθμιση ή αναβάθμιση του οδικού δικτύου, και απαντήθηκε από το κ. Παράσχου, το διευθυντή του Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της ΠΑΜΘ, ότι δεν πρόκειται ούτε για υποβάθμιση, ούτε για αναβάθμιση. Ο χαρακτηρισμός είναι τυπικός, προκειμένου να μπορέσουμε εύκολα, ώστε να μην μπλοκάρει το έργο και να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του πρώτου κομματιού. Ο κ. Κατσιμίγας είπε ότι είναι πολύ κακό που φεύγει η συντήρηση του δρόμου από την ευθύνη της Εγνατίας, και ότι η Εγνατία παραχωρεί τη συντήρηση ευθύνης του δρόμου στην Περιφέρεια, αλλά θα μπορέσει να ανταποκριθεί σ’ αυτό η Περιφέρεια, να συντηρεί αυτό το οδικό δίκτυο».

Όπως σημειώνει ακόμα ο κ. Παπαθεοδώρου, στη συζήτηση τέθηκε θέμα του ότι δεν υπάρχουν έξοδοι και είσοδοι σε κάθε χωριό. Όπως σημειώνει ο ίδιος, «σε έναν τέτοιο κλειστό αυτοκινητόδρομο, δεν μπορούμε να έχουμε κόμβους σε κάθε χωριό. Ο συγκεκριμένος δρόμος θα έχει κόμβο στον Σταυρό και στη Χωριστή, στην είσοδο και την έξοδο. Αυτό όμως, επουδενί δεν είναι λόγος για να αλλάξει ή να καθυστερήσει το έργο».

Αντιδράσεις Τοψίδη

Στο μεταξύ χθες, η παράταξη «Περιφερειακή Σύνθεση» του κ. Τοψίδη, εξέδωσε σχετικό δελτίο Τύπου, στο οποίο κάνει λόγο για «δύο τεράστιες παραλείψεις της διοίκησης της Περιφέρειας, οι οποίες σαφώς και θα έχουν επιπτώσεις τόσο στους πολίτες της Π.Ε. Δράμας και της Π.Ε. Καβάλας, όσο και στο σύνολο της Περιφέρειας ΑΜΘ».

Όπως αναφέρεται, «διαπιστώθηκε ότι πρώτον δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα όσον αφορά την πορεία του έργου και την προσδοκώμενη πορεία ολοκλήρωσής του, όπως επίσης, προφανώς, δεν υπάρχει και κάποιος απολογισμός της πορείας του έργου κατά τα τελευταία δύο χρόνια της διοίκησης της Περιφέρειας.

Επιπλέον όμως το τραγικό είναι ότι χθες διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχει κόμβος με είσοδο / έξοδο στον δρόμο αυτό στην μέση της διαδρομής καθώς οι μόνοι κόμβοι που προβλέπονται βρίσκονται στα δύο άκρα του».

Η «Περιφερειακή Σύνθεση» επισημαίνει ότι «αφενός αποκλείεται ο ενταγμένος στην Λίστα Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων και αφετέρου οι κάτοικοι που εγκαταβιούν στο μέσο της οδού θα πρέπει να οδηγούν αρκετά χιλιόμετρα περισσότερα ώστε να μπορέσουν να εισέλθουν στον νέο δρόμο και να κατευθυνθούν στον προορισμό τους. Έτσι π.χ. ο κάτοικος του Αγίου Αθανασίου που επιθυμεί να φθάσει στην Καβάλα θα πρέπει είτε να πηγαίνει πρώτα ως την Δράμα (περίπου) για να μπει στον δρόμο και να πάει στην Καβάλα, όπως και ο κάτοικος των Φιλίππων θα πρέπει πρώτα να οδηγεί ως τον Αμυγδαλεώνα για να μπορέσει μετά να φθάσει στην Δράμα. Ενώ οι επισκέπτες του Αρχαιολογικού Χώρου των Φιλίππων θα πρέπει να ακολουθούν την παλαιά οδό με τα γνωστά προβλήματα που την διέπουν για να φθάσουν εκεί».