Στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Κληρονομιάς
Δεκάδες μαθητές και μαθήτριες
από τρία Λύκεια της Δράμας έμαθαν
για την ιστορία και τον πολιτισμό μας
Με στόχο τη δράση και τη συνεργασία στον πολιτισμό και την ιστορία της περιοχής
Του Θανάση Πολυμένη
ΔΕΚΑΔΕΣ μαθητές και μαθήτριες από το 1ο και 3ο ΓΕΛ Δράμας και το ΓΕΛ Κ. Νευροκοπίου, συμμετείχαν το πρωί της Παρασκευής 27 Σεπτεμβρίου χθες, στη δράση με κεντρικό θέμα: «Αντάμωμα Σχολείων και Πολιτισμών».
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ένα πρόγραμμα του Υπουργείου Πολιτισμού, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων, όπως και στη Δράμα.
Τα τρία συγκεκριμένα Λύκεια, είχαν ήδη πραγματοποιήσει μια πρώτη δράση με το ίδιο θέμα «Αντάμωμα Σχολείων και Πολιτισμών» τον Απρίλιο φέτος, ενώ τώρα πραγματοποιήθηκε η δεύτερη δράση, η οποία θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Η δράση τους αυτή εντάχθηκε στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομίας, ενώ παράλληλα έμαθαν και για την ιστορία και το πολιτισμό του τόπου τους.
Στις εκδηλώσεις παραβρέθηκε επίσης και χαιρέτησε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού Δήμου Δράμας κα. Αβραμίδου, καθώς και εκπρόσωποι Αστυνομικών και Στρατιωτικών αρχών.
Μωυσιάδης: Σύμπραξη και συνεργασία
Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο διευθυντής του ΓΕΛ Κ. Νευροκοπίου κ. Μωυσιάδης, δήλωσε «τα τρία σχολεία είχαμε κάνει ένα πολύ ωραίο πολιτιστικό πρόγραμμα τον Απρίλιο, το οποίο μάλιστα πήρε και το πρώτο βραβείο στον 8ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό για τον Ελληνισμό της Ανατολής. Η βράβευσή τους, μαζί με άλλα σχολεία από τη Δράμα, θα γίνει τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη».
Ερωτώμενος για το τι σημαίνει αυτό για τα παιδιά και τι αποκομίζουν τελικά, ο κ. Μωυσιάδης τονίζει: «Έτσι κι αλλιώς και στο πρώτο Αντάμωμα Πολιτισμών, συμπράξαμε και συνεργαστήκαμε και τα τρία σχολεία μαζί, κάτι πολύ σοβαρό. Τα παιδιά γνώρισαν τον πολιτισμό της Δράμας, την ιστορία της, τις διαφορετικές ράτσες οι οποίες συνυπήρξαν και δημιούργησαν αυτό το μοτίβο που σήμερα έχουμε στην περιοχή. Όλοι μαζί συνεργαζόμαστε και δημιουργούμε και βλέπουμε ότι μπορούμε να συνυπάρξουμε σ’ έναν τόπο. Αυτό μπορεί να κάνει και τα παιδιά μας περήφανα, που ζουν σε έναν τόπο που είναι πλούσιος σε παραδόσεις, σε ιδέες και έτσι να αντιληφθούν το background της καταγωγής τους. Να καταλάβουν ότι κατάγονται από μια περιοχή που δημιουργεί, που έχει τη δυνατότητα συνεργασίας στη σημερινή εποχή. Νομίζω πάντως ότι τα παιδιά βγαίνουν κερδισμένα απ’ όλη αυτή την υπόθεση».
Τσελεπίδου: Κοινή δράση
Με δήλωσή της στον «Π.Τ.» η διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Δράμας κα. Τσελεπίδου, αναφέρει ότι «στόχος του κοινού πανευρωπαϊκού θέματος εορτασμού με τίτλο Ανιχνεύοντας Διαδρομές, Δίκτυα και Δεσμούς στην Πολιτιστική Κληρονομία, είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού για την ανάγκη προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς».
Όπως επισημαίνει, «τρία σχολεία του Νομού μας, αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το αποτέλεσμα της κοινής δράσης μας, που εκπονήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά και που ουσιαστικά θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στον σκοπό του εορτασμού, που όπως η ίδια η προκήρυξη ορίζει, είναι να μελετηθούν συνδέσεις και δεσμοί, δηλαδή ιδέες, αξίες και πρακτικά που γεννήθηκαν και σφυρηλατήθηκαν μέσα από την ανάγκη των ανθρώπων για τη δημιουργία δικτύων και δεσμών στο παρελθόν, πολλοί από τους οποίους μπορεί να υφίστανται ακόμα και σήμερα (θρησκεία, αθλητικοί αγώνες κ.α.) και έτσι να τονίσουμε τη σημασία της ποικιλομορφίας ως μέσου για την κοινωνική συνοχή και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».
Πουλιούδη: Απέναντι στο ρατσισμό και την ξενοφοβία
Μιλώντας στον «Π.Τ.» η διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας κα. Πουλιούδη, αναφέρεται στον σκοπό των εκδηλώσεων αυτών επισημαίνοντας: «Σκοπός των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, είναι να ευαισθητοποιήσουν το κοινό σχετικά με τον πολιτιστικό πλούτο και την ποικιλομορφίας της Ευρώπης και να προκαλέσουν το ενδιαφέρον για την πολιτιστική κληρονομιάς της Ευρώπης. Ένας άλλος στόχος είναι να αντιπαραταχθούν στον ρατσισμό και στην ξενοφοβία και να προτρέψουν για μεγαλύτερη ανοχή απέναντι στους άλλους πολιτισμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ακόμα, να ενημερώσουν το κοινό και τις κυβερνήσεις (ή τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής) σχετικά με την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομίας και να καλέσουν την Ευρώπη να ανταποκριθεί στις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις του πολιτιστικού τομέα».
Καταλήγοντας η κα. Πουλιούδη, εξηγεί ότι οι Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς πραγματοποιούνται σε 50 χώρες, ενώ «κάθε χρόνο οι εκδηλώσεις έχουν ένα ιδιαίτερο κοινό πανευρωπαϊκό θέμα. Οι χώρες μπορούν να συμμετέχουν στο ετήσιο κοινό θέμα και εναλλακτικά να διοργανώνουν εκδηλώσεις γύρω από μια τοπική προσαρμογή του θέματος ή ένα θέμα της επιλογής τους».