Home > νέα > Δεν μπορούν να κάνουν συμψηφισμό από το 12% επιχειρήσεις στην ΠΑΜΘ που δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές

Δεν μπορούν να κάνουν συμψηφισμό από το 12% επιχειρήσεις στην ΠΑΜΘ που δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές

Η παγίδα του ν. 4706/2020 για το 12% στις επιχειρήσεις της ΑΜΘ

 Δεν μπορούν να κάνουν συμψηφισμό

από το 12% επιχειρήσεις στην ΠΑΜΘ

που δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές

 Επιχειρήσεις – δικαιούχοι, που δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, υποχρεούνται να δημιουργήσουν οφειλές, όμως αδυνατούν να λαμβάνουν φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες

 

 

ΣΕ ΠΑΓΙΔΑ φαίνεται να εξελίσσεται η γνωστή μας υπόθεση του 12% για τις επιχειρήσεις της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Σταϊκούρα, τα Επιμελητήρια της Αν. Μακεδονίας – Θράκης, κάνουν λόγο στο θέμα, επισημαίνοντας ότι ο ν. 4706/2020 για το 12% προς τις επιχειρήσεις, δημιουργεί προβλήματα στις επιχειρήσεις, καθώς σ’ αυτόν μπορούν να ενταχθούν μόνο όσες έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές κάνοντας συμψηφισμό με το πρόγραμμα.

Όπως επισημαίνουν, για να επωφεληθούν και άλλες επιχειρήσεις που είναι δικαιούχοι, θα πρέπει να δημιουργήσουν ληξιπρόθεσμα χρέη για να πετύχουν τον συμψηφισμό, ενώ έτσι δεν θα μπορούν να λαμβάνουν φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες.

Στην επιστολή τους προς τον υπουργό Οικονομικών, αναφέρονται στο θέμα και μεταξύ άλλων επισημαίνουν:

«Ειδικότερα, με το άρθρο 3, της υπ’ αρ. ΚΥΑ 47284/359, ορίστηκε η διαδικασία εκκαθάρισης από τον ΟΑΕΔ, όπου από την παράγραφο 1 προβλέπεται η εκκαθάριση των απαιτήσεων των δικαιούχων, αρχικά μέχρι το ύψος των υφιστάμενων απαιτήσεων της Φορολογικής Διοίκησης και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) , και στη συνέχεια με μελλοντικές προκύπτουσες απαιτήσεις αυτών, ύστερα από αίτημα του ΟΑΕΔ και προσδιορισμό του ύψους της οφειλής από την Φορολογική Διοίκηση και τον e-ΕΦΚΑ.

Στην ίδια παράγραφο του άρθρου, γίνεται η επισήμανση ότι προηγείται η διαδικασία συμψηφισμού των ανεξόφλητων απαιτήσεων προς τη Φορολογική Διοίκηση, εφόσον υπάρχουν, και έπεται η διαδικασία της παρακράτησης και απόδοσης των απαιτήσεων στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. (…)

Στο άρθρο 4 της ανωτέρω ΚΥΑ, καθορίζεται η διαδικασία επιβεβαίωσης των οφειλών προς συμψηφισμό, όπου προβλέπεται ο ΟΑΕΔ σε μηνιαία βάση και συνολικά, για τις βέβαιες και ανεξόφλητες απαιτήσεις έναντι αυτού, αποστέλλει ηλεκτρονικό αρχείο στην Φορολογική Διοίκηση και τους Φ.Κ.Α. προκειμένου να ενημερωθεί για την ύπαρξη τυχόν οφειλών προς αυτούς. Οι παράγραφοι 3, 4 και 5 του εν λόγω άρθρου ορίζουν την διαδικασία με την οποία ο ΟΑΕΔ ενημερώνεται για την περίπτωση ύπαρξης οφειλών προς την Φορολογική Διοίκηση και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, έτσι ώστε να προχωρήσει περαιτέρω στην ισόποση εξόφληση τους με την έκδοση των χρηματικών ενταλμάτων σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της ΚΥΑ.

Όμως, διακρίνεται ότι στην ανωτέρω ΚΥΑ 47284/359/17.11.2020 δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη για την περίπτωση όπου μία επιχείρηση δικαιούχος, δεν έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Φορολογική Διοίκηση και τους Φ.Κ.Α.

Ωστόσο, με την υπ’ αρ. εγκύκλιο 72751/25.11.2020 του ΟΑΕΔ, και ειδικότερα στην παράγραφο 5, ορίζεται ότι το ΚΠΑ2 εκκαθαρίζει τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων δικαιούχων αρχικά μέχρι του ύψους των υφιστάμενων απαιτήσεων της Φορολογικής Διοίκησης και των Φ.Κ.Α. και εκδίδει απόφαση εκκαθάρισης, και στη συνέχεια με μελλοντικές προκύπτουσες απαιτήσεις αυτών. Η  εν λόγω διαδικασία εφαρμόζεται τόσο κατά την πρώτη εκκαθάριση των ανεξόφλητων απαιτήσεων των επιχειρήσεων – δικαιούχων όσο και στις μελλοντικές εφόσον αυτές υπάρχουν.

Από την εγκύκλιο αυτή, νοείται ότι ο ΟΑΕΔ εκκαθαρίζει μελλοντικές απαιτήσεις της Φορολογικής Διοίκησης και των Φ.Κ.Α. από τις επιχειρήσεις – δικαιούχους, όταν αυτές οι απαιτήσεις καταστούν βέβαιες και ίσως ληξιπρόθεσμες, αν ληφθεί υπόψη ο χρόνος που απαιτείται μεταξύ της ημερομηνίας βεβαίωσης και εξόφλησης από το χρηματικό ένταλμα του ΟΑΕΔ.

Έτσι, γίνεται αντιληπτό ότι οι επιχειρήσεις – δικαιούχοι, που δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν οφειλές, προκειμένου να τις εξοφλήσουν με συμψηφισμό των απαιτήσεων τους από τον ΟΑΕΔ. Όμως η πρακτική αυτή δημιουργεί ήδη σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις αυτές, αφού με την δημιουργία φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών, αδυνατούν να λαμβάνουν φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συνέχεια των χρηματοδοτήσεων τους και την συνολική λειτουργία των δραστηριοτήτων τους».