Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρώην δήμαρχος Δράμας κ. Θωμάς Μαργαρίτης
Δημιουργία ενός πεζοπορικού
διαδρόμου παράλληλα με το ποτάμι
νότια της Αγίας Βαρβάρας
Ένας σχεδιασμός για ενιαίο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας που ποτέ δεν έγινε
ΑΡΚΕΤΟΣ ΛΟΓΟΣ γίνεται το τελευταίο διάστημα σχετικά με την Αγία Βαρβάρα και τις όποιες παρεμβάσεις έχει προγραμματίσει ο Δήμος Δράμας.
Όπως ήδη γράψαμε προ ημερών, στην τελευταία Λογοδοσία της δημοτικής αρχής, ειπώθηκε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, ότι θα αλλάξουν οι ξύλινοι διάδρομοι και θα γίνουν ορισμένα άλλα πράγματα εκεί, με ήπιες παρεμβάσεις. Και ακόμα, έγινε μια αναφορά στο ζήτημα του τοίχου στη νότια πλευρά του πάρκου.
Αυτά τουλάχιστον για το βόρειο τμήμα του πάρκου. Όμως, το πάρκο της Αγίας Βαρβάρας δεν είναι μέχρι την οδό Πατρ. Διονυσίου και τη γέφυρα Ζώνκε, αλλά επί της ουσίας συνεχίζεται και στη νότια πλευρά, έτσι όπως ρέει το ποτάμι μέχρι και τα φανάρια (Βασιλόπουλου) στη διασταύρωση της οδού Κων/νου Καραμανλή με την οδό Παγγαίου.
Από τη διασταύρωση των οδών 19ης Μαΐου και Πατρ. Διονυσίου προς Αρκαδικό, στη δεξιά πλευρά μας συνεχίζεται το ποτάμι της Αγίας Βαρβάρας, το οποίο στη συνέχεια περνάει νοτιοανατολικά και συναντάει τον χείμαρρο Καλλιφύτου μέχρι τη σωληνωτή γέφυρα του Αρκαδικού και φεύγει προς τα νότια.
Σ’ αυτό λοιπόν το τμήμα του ποταμού, παράλληλα με την οδό Κων/νου Καραμανλή και στις όχθες του ποταμού της Αγίας Βαρβάρας, υπάρχει ένας ωραίος διάδρομος, ικανός για πεζοπορία έστω κι αυτά τα λίγα μέτρα. Αυτός ο όμορφος διάδρομος ξεκινάει από το μικρό πάρκο στη νότια πλευρά από τη γέφυρα και τους μύλους Ζώνκε και συνεχίζει μέχρι και τα φανάρια (στο σημείο της διασταύρωσης στου «Βασιλόπουλου).
Θα μπορούσε αυτός ο διάδρομος να προστατευτεί, να καθαριστεί και να δεχτεί μια ήπια παρέμβαση, ώστε να μπορεί να διαμορφωθεί σε έναν ωραίο διάδρομο δίπλα στο ποτάμι, μέσα στο πράσινο. Το έργο δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να γίνει και προφανώς δεν χρειάζεται και κάποιο μεγάλο κονδύλιο.
Ο διαχωρισμός του πάρκου της Αγίας Βαρβάρας
Ένας τέτοιος σχεδιασμός είναι εφικτός, και ίσως η δημοτική αρχή θα μπορούσε να τον εντάξει στον γενικότερο σχεδιασμό που έχει για την κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας, στη διασταύρωση της 19ης Μαΐου, της Πατρ. Διονυσίου και της Κων/νου Καραμανλή, ως μια γενικότερη ανάπλαση.
Ένας σχεδιασμός υπήρχε παλαιότερα από το δήμαρχο Δράμας κ. Θωμά Μαργαρίτη, που είχε προσπαθήσει να αλλάξει τη ροή των οχημάτων από τη γέφυρα Ζώνκε, να δημιουργήσει εκεί έναν ήπιο δρόμο μόνο για ασθενοφόρα και απορριμματοφόρα και να έδινε έτσι, μια ενιαία μορφή στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, ενώνοντας το βόρειο και το νότιο τμήμα σε ένα. Με τον τρόπο αυτόν, το πάρκο θα είχε μια συνέχεια. Βέβαια, για να ολοκληρωνόταν ο σχεδιασμός αυτός, θα έπρεπε να πέσει και μέρος του τοιχίου. Με τον τρόπο αυτό θα είχε δημιουργηθεί μια μεγαλύτερη έκταση του πάρκου.
Αναλυτικότερα για το θέμα αυτό και τον σχεδιασμό που είχε τότε, μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρώην δήμαρχος Δράμας κ. Θωμάς Μαργαρίτης, αναφέροντας αρχικά ότι, «δυστυχώς έμεινε αναξιοποίητη η νότια πλευρά της Αγίας Βαρβάρας, που ξεκινάει από τη γέφυρα του μύλου του Ζώνκε και φτάνει μέχρι και τη διασταύρωση του “Βασιλόπουλου””.
Μας θυμίζει ότι «εκεί υπήρχε το παντοπωλείο του Βαλεργάκη, για το οποίο όταν ήμουν δήμαρχος επίσπευσα την απαλλοτρίωση και κάναμε ένα μικρό πάρκο με τη φιλοδοξία στη συνέχεια, να επέμβουμε και στη νότια πλευρά της Αγίας Βαρβάρας. Είναι ένα τεράστιο κομμάτι το οποίο βρίσκεται στη νότια πλευρά, έχει δύο καταπληκτικούς μύλους, ποτάμι το οποίο διασταυρώνεται με νερά τα οποία τρέχουν από τη βόρεια πλευρά της Αγίας Βαρβάρας».
Αλλαγή κυκλοφορίας
Όπως εξηγεί μάλιστα, «στον αρχικό σχεδιασμό, υπήρχε η σκέψη να πέσει και ο τοίχος, να καταργηθεί η διέλευση από τη γέφυρα, να υπάρχει η γέφυρα ως πεζογέφυρα και μόνο για τη διέλευση ασθενοφόρων και απορριμματοφόρων, ήπιας κυκλοφορίας, και η κίνηση που διαμορφώθηκε με την οδό Κων/νου Καραμανλή, να συνεχίζει και να στρίβει δεξιά στα φανάρια και την πλευρά του γηπέδου της Δόξης, από την πρώην “τραπ”, αφού μεγάλωνε το κομμάτι της διασταυρώσεως εκεί δεξιά που επιστρέφει προς την Ταξιαρχία».
Όπως τονίζει, «εκεί υπάρχει ένα ρέμα, το οποίο έχει μπαζωθεί, υπάρχει πλακοσκεπής αγωγός της ΔΕΥΑΔ από κάτω στις εργατικές κατοικίες του Αρκαδικού, το οποίο διασταυρώνεται με την οδό Δουμπέσα. Από εκεί θα βγαίναμε κατευθείαν και έτσι θα ενσωματώνονταν η βόρεια και η νότια πλευρά και όλη η πλευρά της Ταξιαρχίας ως ενιαίο πάρκο».
Αλλαγές όδευσης
Αναφερόμενος στην γενικότερη συλλογική του, ο κ. Μαργαρίτης τονίζει ότι, «εάν σήμερα δεν υπήρχε ο δρόμος που κόβει το πάρκο της Αγίας Βαρβάρας στη νότια και βόρεια πλευρά ση μέση, θα διανοούνταν κάποιος να περνούσε ο δρόμος από εκεί; Όχι!
Άρα μπορούσαμε και έπρεπε να αποκαθιστούσαμε τα πράγματα στο σωστό. Και τώρα, εφόσον υπάρχει δυνατότητα αυτής της κίνησης – βέβαια πρέπει να αλλάξουν κάποιες οδεύσεις όπως για παράδειγμα η οδός Περδίκκα και η οδός Δουμπέσα. Ο κόμβος θα μεταφέρονταν στη συμβολή των οδών Δουμπέσα με κυκλικό κόμβο στην πίσω πλευρά του γηπέδου της Δόξης στα μαρμαράδικα».
Ο πεζοπορικός διάδρομος
Αναφερόμενος τέλος στο αν σήμερα μπορεί να γίνει ο μικρός πεζοπορικός διάδρομος παράλληλα με την οδό Κων/νου Καραμανλή και πλάι στο ποτάμι, απαντάει θετικά: «Η δίοδος μπορεί να γίνει από τα κοινόχρηστα σημεία. Ένας περιπατητικός διάδρομος εκεί μπορεί να γίνει. Διασταυρώνεται το ποτάμι. Μην κοιτάτε που τώρα είναι ζούγκλα. Είναι εύκολο να γίνει, αλλά χρειάζεται τόλμη. Το ποτάμι από τις δύο όχθες του είναι κοινόχρηστα. Μέχρι τον “Βασιλόπουλο” είναι ένα καταπληκτικό τοπίο».

