Home > Πρώτο Θέμα > Δρόμος Δράμας – Αμφίπολης=Η μελέτη κόστους οφέλους αναδεικνύει την αναγκαιότητα κατασκευής του νέου δρόμου

Δρόμος Δράμας – Αμφίπολης=Η μελέτη κόστους οφέλους αναδεικνύει την αναγκαιότητα κατασκευής του νέου δρόμου

Δρόμος Δράμας – Αμφίπολης

Η μελέτη κόστους οφέλους

αναδεικνύει την αναγκαιότητα

κατασκευής του νέου δρόμου

► Το Υπ. Υποδομών αργεί να δώσει το συνολικό κόστος κατασκευής του

► Νέες καθυστερήσεις στη μελέτη κόστους οφέλους για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης

► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Πολίτης, μέλος της ομάδας που διενεργεί την έρευνα για τη μελέτη κόστους οφέλους

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΙΝΑΙ γεγονός ότι, όσον αφορά τις εξελίξεις του έργου κατασκευής του νέου οδικού άξονα της εξόδου της Δράμας προ την Εγνατία Οδό, μας έχει κουράσει όλους.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, μπορεί να είχε υποσχεθεί τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, ότι σε 18 μήνες θα είχαμε μπει στην τελικά ευθεία για να προχωρήσει το έργο με τις πρώτες προκηρύξεις αναδόχου τμημάτων του έργου, παρ’ όλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν έχουμε φτάσει ακόμα σ’ αυτό το σημείο.

Αυτή την ώρα, υπάρχει σε εξέλιξη η διενέργεια της ηλεκτρομηχανολογικής μελέτης του νέου δρόμου, ενώ επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται και η μελέτη κόστους οφέλους του νέου δρόμου, δηλαδή η μελέτη σκοπιμότητας της κατασκευής του. Μια μελέτη που είναι αναγκαία να γίνει, διαφορετικά δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα.

Η μελέτη κόστους οφέλους, ξεκίνησε να διενεργείται ήδη από το καλοκαίρι. Παρ’ όλα αυτά οι καθυστερήσεις του Υπουργείου Υποδομών στην πορεία της, προκειμένου να παραχωρήσει ορισμένα απαιτούμενα στοιχεία για την πορεία της μελέτης αυτής, είναι αυτή που καθυστερεί και την ολοκλήρωσή της.

Μέχρι στιγμής, η μελέτη κόστους οφέλους – η μελέτης σκοπιμότητας δηλαδή – έχει πάρει τρεις παρατάσεις, με την τελευταία να λήγει στο τέλος Φεβρουαρίου 2022.

Σύμφωνα μ’ αυτή τη μελέτη, αυτό που αναδεικνύεται επί της ουσίας, είναι η αναγκαιότητα κατασκευής ενός νέου οδικού άξονα, καθώς ο υφιστάμενος δρόμος, αποδεικνύει για άλλη μια φορά, το πόσο παλιός είναι, τις μεγάλες καθυστερήσεις που υπάρχουν στην οδική σύνδεση και την κυκλοφορία των οχημάτων καθώς και άλλα προβλήματα.

Για ορισμένα αποτελέσματα από τη μελέτη κόστους οφέλους ή μελέτη σκοπιμότητας, μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Ιωάννης Πολίτης, μέλος της ομάδας που διενεργεί την έρευνα αυτή. Ο κ. Ι. Πολίτης, είναι Επίκουρος Καθηγητής Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κινητικότητας στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Ένας αργός δρόμος

Αυτό που συνάγεται ως γενικό συμπέρασμα για τον υφιστάμενο δρόμο, είναι ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι αυτή τη στιγμή, δημιουργούν μια πτώση της ταχύτητας ελεύθερης ροής σε κάποια σημεία της τάξης του 30%.

Όπως εξηγεί ο κ. Πολίτης, «αυτό συμβαίνει σε διάφορα σημεία του υφιστάμενου δρόμου. Εκεί δηλαδή που η ταχύτητα ελεύθερης ροής, μπορεί να είναι στα 80 χλμ. ή 90 χλμ. ανά ώρα, σε περίπτωση που κάποιος οδηγός βρει ένα βραδυπορούν όχημα, αυτή η ταχύτητα μπορεί να πέσει και στα 60 – 65 χλμ. την ώρα. Την έχουμε μετρήσει. Αυτό συμβαίνει αν συναντήσουμε ένα φορτηγό, αν περάσουμε μέσα από κάποιο χωριό κτλ.»

«Ένα άλλο χαρακτηριστικό το οποίο μειώνει την ικανότητα της οδού όπως είναι σήμερα, είναι το γεγονός ότι, περίπου στο 80% του σημερινού δρόμου, υπάρχει απαγόρευση προσπέρασης λόγω της χάραξης. Δεν είναι ένας δρόμος που θα μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο» σημειώνει επίσης ο κ. Πολίτης και συνεχίζει: «Αυτό ουσιαστικά οδηγεί στην πτώση της ταχύτητας, καθώς δεν επιτρέπονται πάρα πολύ εύκολα οι προσπεράσεις».

Ο ίδιος αναφέρεται επίσης και στην χωρητικότητα του δρόμου, η οποία τόσο για τους παραπάνω λόγους όσο και για άλλους, ουσιαστικά είναι σημαντικά μειωμένη:

«Ως προς τον κυκλοφοριακό φόρτο, αυτό που είδαμε, είναι ότι αυτή την στιγμή ο δρόμος δέχεται μόνο το 30% – 40% της χωρητικότητάς του. Δηλαδή, ενώ ο δρόμος μπορεί να εξυπηρετήσει περίπου 1.000 οχήματα την ώρα, εμείς τον έχουμε μετρήσει σε κάποια σημεία γύρω στα 350 – 400 οχήματα την ώρα. Βεβαίως αυτό έχει να κάνει και με την σύνδεση της κυκλοφορίας. Περίπου οι τιμές είναι εκεί».

Τονίζει ακόμα ο κ. Πολίτης ότι, «αυτό, στα επόμενα χρόνια, με βάση τις προβλέψεις που έχουμε κάνει, θα δημιουργήσει μια πολύ δυσμενή κατάσταση, καθώς ο δρόμος πλέον θα λειτουργεί σε συνθήκες πάνω από το 60% – 70% της χωρητικότητάς του, που θα το καταστήσει ουσιαστικά, πάρα πολύ αντιλειτουργικό.

Άρα λοιπόν – και αυτό πιστεύουμε ότι θα φανεί και από τα επόμενα σημεία της μελέτης που θα κάνουμε – αναμένουμε να φανούν τα οφέλη που θα προκύψουν να είναι αρκετά σημαντικά ως προς το χρόνο και βεβαίως ως προς τους ποιοτικούς παράγοντες που είναι τα ατυχήματα κτλ».

Διευκρινίζει τέλος ο ίδιος ότι, αυτό που λείπει τώρα για να ολοκληρωθεί η μελέτη κόστους οφέλους, είναι να δώσει το Υπ. Υποδομών το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου.  Έτσι βρισκόμαστε ήδη στην τρίτη παράταση για την ολοκλήρωση της μελέτης, τουλάχιστον μέχρι τέλος Φεβρουαρίου.

Το γενικό συμπέρασμα που εξάγεται πάντως, είναι ότι πρόκειται για μια θετική μελέτη, η οποία αναδεικνύει την αναγκαιότητα της κατασκευής ενός νέου δρόμου, ο οποίος μάλιστα θα μπορεί να είναι και βιώσιμος.