Home > νέα > Έγκριση μελέτης για τον περιφερειακό δρόμο Κορυλόβου στο Δήμο Δράμας – Μια ακόμα μελέτη προσφορά της εταιρείας RAYCAP

Έγκριση μελέτης για τον περιφερειακό δρόμο Κορυλόβου στο Δήμο Δράμας – Μια ακόμα μελέτη προσφορά της εταιρείας RAYCAP

Αύριο Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Έγκριση μελέτης για τον περιφερειακό

δρόμο Κορυλόβου στο Δήμο Δράμας

Μια ακόμα μελέτη προσφορά της εταιρείας RAYCAP

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΥΡΙΟ Τετάρτη 21 Απριλίου και ώρα 18.00, συνεδριάζει μέσω τηλεδιάσκεψης το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, το οποίο αναμένεται να συζητήσει και να λάβει αποφάσεις για 16 τακτικά θέματα στην ημερήσια διάταξη.

Στην πρώτη θέση, πρόκειται να συζητηθεί ένα θέμα που αφορά στο Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο «Ο Τοίχος της Καλοσύνης» Δράμας για να ψηφιστεί ένα «σύμφωνο συνεργασίας του Σωματείου με το Δήμο Δράμας. Ένα ίδιο σύμφωνο συνεργασίας έχει συνάψει το Σωματείο με το Δήμο Παρανεστίου.

Στη δεύτερη θέση, ενδιαφέρον αποκτά το θέμα της έγκριση Κανονισμού Λειτουργίας της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας Δήμου Δράμας, που όπως έχει ειπωθεί, έπρεπε να έχει συζητηθεί και οριστικοποιηθεί εδώ και αρκετό καιρό.

Διαμόρφωση περιμετρικής οδούς Κορυλόβου

Ένα αρκετά ενδιαφέρον θέμα βρίσκεται στην τρίτη θέση των θεμάτων, αυτό της έγκρισης και παραλαβής μελέτης για το έργο «Διαμόρφωση περιμετρικής οδού Κορυλόβου», η οποία πρόκειται να υποβληθεί ως υποέργο της πράξης με τίτλο «Αναβάθμιση – εκσυγχρονισμός υποδομών Δήμου Δράμας» στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Αντ. Τρίτση» στον άξονα προτεραιότητας: «Ποιότητα Ζωής και εύρυθμη λειτουργία των πόλεων, της υπαίθρου και των οικισμών» με τίτλο: «Αστική Αναζωογόνηση».

Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 4.472.000 ευρώ με τον ΦΠΑ και αφορά στη δημιουργία ζωτικών χώρων για τους πολίτες της Δράμας.

Πρόκειται για μια μελέτη που έγινε ως δωρεά από την εταιρεία RAYCAP. Αυτό είχε κάνει γνωστό ο δήμαρχος κ. Μαμσάκος, πριν από μερικές ημέρες, όταν το είχε παρουσιάσει προς τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων. Πάντως, αναμένεται να υπάρξει αρκετή συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, και να επανέλθει το θέμα με τις δωρεές, όπως και το ζήτημα των προτεραιοτήτων των έργων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης».

Η πρόταση περιλαμβάνει υπαίθριους χώρους πολλαπλών χρήσεων, που είναι εύκολα προσβάσιμοι από όλους. Η παρέμβαση αποτελεί την αρχή ενός ευρύτερου δικτύου πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων που δύναται να επεκταθεί σε όλη την πόλη και να μειώσει σημαντικά τη χρήση του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την εισήγηση, «οι προτεινόμενες παρεμβάσεις θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του χώρου, θα επηρεάσουν θετικά το μικροκλίμα της περιοχής και θα βελτιώσουν το ευρύτερο περιβάλλον. Η μελέτη διαμόρφωσης ακολουθεί τις αρχές βιώσιμου σχεδιασμού για την δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος που παρέχει συνθήκες υπαίθριας άνεσης. Προτείνονται ψυχρά υλικά με υψηλή ανακλαστικότητα και υδατοπερατά δάπεδα που επιτρέπουν τη διήθηση του νερού στο υπέδαφος, συμβάλλοντας στη μείωση των πλημμυρικών φαινομένων. Η επιλογή των υλικών συμβάλει στην εξάλειψη του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας και βελτιώνει τις κλιματικές συνθήκες.

Το φυτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε περιλαμβάνει μεσογειακά είδη, κατάλληλα για τις κλιματικές συνθήκες της Δράμας».

Όπως αναφέρεται, «η προτεινόμενη διαμόρφωση αφορά τη δημιουργία χώρων κίνησης και στάσης για τους πεζούς. Πιο αναλυτικά, προτείνονται πεζόδρομοι, ποδηλατοδρόμος, jogging Trail, χώροι στάθμευσης οχημάτων και ποδηλάτων, διαμόρφωση πλατείας μπροστά από το 6ο Γυμνάσιο Δράμας και μικρότεροι χώροι στάσης σε σημεία με ενδιαφέρουσες θεάσεις προς την πόλη και το άλσος. Η υλοποίησή του προβλέπει τη μείωση του πλάτους του οδοστρώματος, με την ταυτόχρονη απόδοση του χώρου αυτού στους πεζούς και στους ποδηλάτες, καθώς παρατηρείται πολλοί πεζοί να κυκλοφορούν εντός του οδοστρώματος, λόγω έλλειψης ικανού πλάτους πεζοδρομίων, που θα ικανοποιεί το πλήθος των πεζών».

Πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος

Σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται στη βόρεια πλευρά της περιμετρικής οδού της Δράμας, και σε άμεση σχέση με το άλσος, «πεζόδρομος πλάτους 1.50 μ. και Jogging Trail πλάτους 2.50μ. Στη νότια πλευρά της οδού, προτείνεται Πεζόδρομος πλάτους 1.80μ. και Ποδηλατοδρόμος πλάτους 2.50μ. Στο όριο με τον δρόμο και το φυσικό έδαφος, οι χώροι κίνησης οριοθετούνται με κράσπεδο, ενώ ενδιάμεσα υπάρχει αρμός από μαύρη λαμαρίνα. Για τη δημιουργία των χώρων κίνησης, προτείνεται η μείωση του πλάτους του καταστρώματος κυκλοφορίας οχημάτων σε 6.50μ., σε όλο το μήκος της οδού.

Το κατάστρωμα διατηρείται στην υφιστάμενη στάθμη, ενώ οι προτεινόμενες διαμορφώσεις βρίσκονται 15εκ. πιο πάνω από τη στάθμη του δρόμου. Στα σημεία διασταύρωσης με κάθετες οδούς και στα σημεία πρόσβασης οχημάτων, δημιουργούνται ράμπες με πολύ ήπια κλίση, προκειμένου να είναι εφικτή η διέλευση οχημάτων χωρίς να διακόπτεται η κίνηση των πεζών. Η τελική επιφάνεια της ράμπας δεν διαφοροποιείται από την τελική επιφάνεια του εκάστοτε χώρου κίνησης. Σε καίρια σημεία κατά μήκος του δρόμου και σε άμεση σχέση με τους χώρους στάσης, προτείνεται η διαμόρφωση λωρίδων μείωσης της ταχύτητας από γκρι κυβόλιθο Καβάλας.