Home > νέα > Εγκρίθηκαν για άλλη μια χρονιά ολιγομελή τμήματα σε Λύκεια της Δράμας Απορίας άξιο γιατί δεν ακολουθείται υπηρεσιακή οδός και πρέπει να υπάρχει πάντα παρέμβαση κυβερνητικού βουλευτού

Εγκρίθηκαν για άλλη μια χρονιά ολιγομελή τμήματα σε Λύκεια της Δράμας Απορίας άξιο γιατί δεν ακολουθείται υπηρεσιακή οδός και πρέπει να υπάρχει πάντα παρέμβαση κυβερνητικού βουλευτού

Ποια είναι τα ολιγομελή τμήματα που εγκρίθηκαν

Εγκρίθηκαν για άλλη μια χρονιά

ολιγομελή τμήματα σε Λύκεια της Δράμας

Απορίας άξιο γιατί δεν ακολουθείται υπηρεσιακή οδός και πρέπει να υπάρχει πάντα παρέμβαση κυβερνητικού βουλευτού

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΓΙΑ ΑΛΛΗ μια σχολική χρονιά, εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, τα νέα ολιγομελή τμήματα σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Π.Ε. Δράμας.

Την αρχική είδηση έδωσε χθες το πρωί στη δημοσιότητα, ο κυβερνητικός βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Μπλούχος, ο οποίος με σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε, αναφέρει ότι «κατόπιν επικοινωνίας που είχαμε με την υπουργό κα. Κεραμέως, την υφυπουργό κα. Μακρή και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες, σε συνεννόηση και με τη Διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, προσπαθήσαμε να καταστήσουμε σαφές, το πόσο σημαντικό είναι η απρόσκοπτη λειτουργία όλων εν δυνάμει των σχολικών τμημάτων των εκπαιδευτηρίων του Νομού Δράμας».

Όπως επισημαίνει στο δελτίο του ο βουλευτής Δράμας κ. Μπλούχος, «η γεωγραφική ιδιαιτερότητα και η ακριτικότητα του νομού Δράμας, καθιστά αναγκαία την κατ’ έτος, προσεκτική εξέταση από μέρους των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Παιδείας των αιτημάτων των σχολείων μας για κανονική λειτουργία τμημάτων που δεν πληρούν οριακά τις προδιαγραφές των κείμενων διατάξεων των εγκυκλίων που υφίστανται».

Φυσικά, ο βουλευτής ευχαριστεί «ιδιαίτερα» την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας «που μας άκουσαν και για ακόμη μια φορά έδειξαν την δέουσα προσοχή και κατανόηση».

Τα ολιγομελή τμήματα

Τα ολιγομελή τμήματα, είναι τμήματα τα οποία έχουν συνήθως λίγους μαθητές, κάτω από δέκα ή περίπου πέντε άτομα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν συμπληρώνουν τον απαραίτητο αριθμό ενός τμήματος με 20 μαθητές για παράδειγμα, προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν.

Και φυσικά τα ολιγομελή τμήματα δεν αφορούν μόνο τη Δράμα, αλλά και άλλες περιοχές της χώρας. Η γενικότερη μείωση των μαθητών σε διάφορα μέρη της χώρας, όπως στην ακριτική Δράμα για παράδειγμα καθώς και άλλα ζητήματα αλλά και η χαμηλή ζήτηση κάποιων ειδικοτήτων σε ορισμένα σχολεία, καθιστούν αναγκαία τη λειτουργία αυτών των ολιγομελών τμημάτων.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κα. Βαμβούρη, μας ενημέρωσε ποια είναι αυτά τα ολιγομελή τμήματα:

Τμήματα του 1ου ΕΠΑΛ Τμήμα Θερμοϋδραυλικών και Φυσικού Αερίου  και του 2ου ΕΠΑΛ Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Νικηφόρου (Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Τομέας Υγείας και άλλα συνολικά πέντε τμήματα).

Του ΓΕΛ Δοξάτου όπου εγκρίθηκε το Τμήμα Οικονομίας και Πληροφορικής.

Του ΓΕΛ Καλαμπακίου άλλα δύο Τμήματα.

Το θέμα αφορά στην αναγκαιότητα της λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων, καθώς τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να φοιτήσουν σε άλλα σχολεία στον ίδιο Νομό.

Απορίες

Και οι απορίες πολλών από εμάς, θα μπορούσαν να είναι οι εξής: γιατί θα πρέπει κάθε χρόνο να υπάρχει πολιτική παρέμβαση από τον κυβερνητικό βουλευτή αλλά και από της αντιπολίτευσης, προκείμενου να γίνει έγκριση λειτουργίας μερικών ολιγομελών τμημάτων, σε μια ακριτική περιοχή όπως είναι η Δράμα;

Γιατί  αυτή η διαδικασία δεν γίνεται μόνο υπηρεσιακά όπως γίνεται φυσικά, παρ’ όλα αυτά για να εγκριθεί, χρειάζεται η παρέμβαση ενός βουλευτού, προκειμένου να καταδείξει στην υπουργό Παιδείας και τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου, την αναγκαιότητα της λειτουργίας αυτών των τμημάτων;

Το Υπουργείο Παιδείας δεν γνωρίζει ποια είναι η πραγματικότητα στη Δράμα για παράδειγμα, ότι κάθε χρόνο αυτές οι παρεμβάσεις είναι αναγκαίες και ότι οφείλει να προχωρήσει άμεσα στην αναγνώριση των ολιγομελών τμημάτων;