Ένας Δραμινός ειδικός στο σχεδιασμό κυκλοφορίας στον εναέριο χώρο με έδρα τη Νέα Υόρκη - Πρωινός Τύπος
Home > Πρώτο Θέμα > Ένας Δραμινός ειδικός στο σχεδιασμό κυκλοφορίας στον εναέριο χώρο με έδρα τη Νέα Υόρκη

Ένας Δραμινός ειδικός στο σχεδιασμό κυκλοφορίας στον εναέριο χώρο με έδρα τη Νέα Υόρκη

Ο Δρ. Σταύρος Σιδηρόπουλος Founder & CEO της VIANAIR Inc μιλάει στον «Πρωινό Τύπο»

Ένας Δραμινός ειδικός

στο σχεδιασμό κυκλοφορίας

στον εναέριο χώρο με έδρα τη Νέα Υόρκη

► Πρόσφατα η εταιρεία που ίδρυσε και διευθύνει βραβεύτηκε με 1 εκατ. δολάρια από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ

► Πελάτες της Vianair Inc, η Fraport, το Port Authority NY NJ (Υπηρεσία διαχείρισης των πέντε αεροδρομίων της Νέας Υόρκης) κ.α.

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

Ο Δρ. Σταύρος Σιδηρόπουλος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος (Founder & CEO) της εταιρείας Vianair Inc με έδρα τη Νέα Υόρκη, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Δράμα. Σήμερα ζει στη Νέα Υόρκη και διαχειρίζεται την εταιρεία Vianair Inc, η οποία δραστηριοποιείται σε συστήματα κυκλοφορίας αεροπλάνων και διαχείρισης αεροδρομίων σε όλο τον κόσμο.

Ο Δρ. Σταύρος Σιδηρόπουλος, είναι γιος του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Δράμας κ. Θεόδωρου Σιδηρόπουλου και τις μέρες αυτές βρέθηκε στη Δράμα. Ευτυχή συγκυρία, που μας έδωσε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με τον κ. Σιδηρόπουλος για να μας πει μερικά πράγματα σχετικά με την εταιρεία Vianair Inc που ίδρυσε και έχει έδρα τη Νέα Υόρκη, μέρος της οποίας εδρεύει επίσης και στη Θεσσαλονίκη.

H Vianair Inc, δημιουργεί και διαχειρίζεται λογισμικό για αεροδρόμια, μέσω του οποίου προγραμματίζεται η διαχείριση της κυκλοφορίας των αεροπλάνων και γενικότερα των αεροδρομίων.  Επίσης, αναπτύσσει συνεχώς το λογισμικό της, προκειμένου να αντιμετωπίζει την αυξανόμενη πολυπλοκότητα των αεροδρομίων. Πρόσφατα μάλιστα, η εταιρεία βραβεύτηκε για τη δουλειά της, με 1 εκατομμύριο δολάρια, από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών της ΗΠΑ, το οποίο υπάγεται απευθείας στον πρόεδρο των ΗΠΑ. Πελάτες της Vianar Inc, η γνωστή Fraport, η οποία διαχειρίζεται τα αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το Port Authority NY NJ που διαχειρίζεται τα πέντε αεροδρόμια της Νέας Υόρκης και άλλα αεροδρόμια.

 

Η ίδρυση της Vianari Ind

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο Δρ. Σταύρος Σιδηρόπουλος, σημειώνει ότι ο ίδιος έχει ξεκινήσει μια εταιρεία, τη Vianair Inc, η οποία φτιάχνει ένα λογισμικό για διαχείριση αεροδρομίων στην εναέρια κυκλοφορία, αμέσως μετά το διδακτορικό του.

Όπως τονίζει ο κ. Σιδηρόπουλος, «ξεκίνησα την εταιρεία με το διδακτορικό μου στο οποίο ασχολήθηκα με το ίδιο θέμα και είχα συνεργαστεί με τα πέντε αεροδρόμια της Νέας Υόρκης που διαθέτει ένα από τα πιο πολύπλοκα συστήματα στον κόσμο. Οπότε βλέποντας το ενδιαφέρον που έχουν για την έρευνα που είχα κάνει, ξεκίνησα και ίδρυσα την Vianair Inc. Η εταιρεία έχει έδρα στη Νέα Υόρκη, ενώ έχουμε γραφεία και στη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκονται όλοι οι προγραμματιστές – developers».

Όπως μας λέει ο κ. Σιδηρόπουλος, «αυτή τη στιγμή έχουμε πελάτες το Port Authority NY NJ (Υπηρεσία διαχείριση των πέντε αεροδρομίων της Νέας Υόρκης) οι οποίοι έχουν το λογισμικό μας και το χρησιμοποιούν για διαχείριση, σχεδιασμό και άλλες δουλειές, τη Fraport η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και παράλληλα έχουμε δύο δοκιμαστικά διπλώματα με την United Airlines (η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο) και την Jet new Airwick στην Αμερική για τα εσωτερικά δρομολόγια».

Όπως εξηγεί ο κ. Σιδηρόπουλος, «αυτό που κάνουμε στην εταιρεία, είναι η ανάπτυξη πολύπλοκης τεχνολογίας για τις αερομεταφορές».

Stavros Sidiropoylos

Η βράβευση

Αναφορικά με τη βράβευση της εταιρείας, μας λέει: «Στις ΗΠΑ, έχει ένα πρόγραμμα, το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών, το οποίο κάνει επιχορηγήσεις κάθε χρόνο σε εταιρείες startups, μικρές εταιρίες που θέλουν να αναπτύξουν μια νέα τεχνολογία, η οποία μπορεί να έχει μεγάλο όφελος στην κοινωνία γενικότερα. Αυτά τα προγράμματα είναι πολύ ανταγωνιστικά και το πρόγραμμα το συγκεκριμένο υπάγεται απευθείας στον πρόεδρο των ΗΠΑ.

Αυτό γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, το 2019, είχαμε κερδίσει ένα ακόμα βραβείο 225.000 δολάρια ως ενίσχυση της εταιρείας. Όσες εταιρείες είχαν κερδίσει την πρώτη φάση, έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν μια νέα πρόταση στη φάση 2 για συνέχιση της έρευνας. Οπότε, πέρυσι τον Σεπτέμβριο είχαμε υποβάλει την αίτηση αυτή, η οποία αποτελείται από ένα τεχνικό πλάνο για το τι κάνει η εταιρεία, ποιο είναι το επιστημονικό κομμάτι, πώς θα το αποδείξεις κτλ., ενώ συνοδεύεται και από ένα επιχειρηματικό πλάνο για να δείξεις πως η τεχνολογία αυτή θα βγει στην αγορά και θα βοηθήσει αεροδρόμια κτλ. στη δική μας περίπτωση. Έτσι, στη φάση 2 κερδίσαμε το βραβείο του 1 εκατομμυρίου δολαρίων που είναι πολύ μεγάλο και θα μας βοηθήσει πάρα πολύ για να συνεχίσουμε την τεχνολογία μας».

 

Η τεχνολογία

Αναφερόμενος στην τεχνολογία που αναπτύσσει η εταιρεία, επισημαίνει: «Η τεχνολογία που αναπτύσσουμε, βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων, αλλά έχει και πολλά οφέλη για το περιβάλλον, για το θόρυβο που παράγεται από τα αεροπλάνο και πολλά άλλα. Θα βοηθήσει εν τέλει στο σύστημα αυτό, να προχωρήσει στο μέλλον. Και αυτό γιατί, όσο μεγαλώνει η κυκλοφορία, γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκο το σύστημα. Έχει διαφορετικών ειδών αεροσκάφη και δεν έχουν όλα τις ίδιες δυνατότητες. Δεν είναι όλος ο στόλος ίδιος. Ειδικά σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως στην Αμερική αλλά και την Ευρώπη φυσικά, έχει πολλά αεροδρόμια το ένα κοντά στο άλλο και αυτό γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο για να το διαχειριστείς σωστά.

Αυτός είναι ο στόχος της εταιρείας, έχουμε ξεκινήσει γενικά καλά και αυτή η χορήγηση μας δίνει μεγάλη ώθηση για να συνεχίσουμε. Το πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε μεγάλους  πελάτες, όπως η Fraport και το Port Authority NY NJ που διαχειρίζεται τα πέντε αεροδρόμια της Νέας Υόρκης και βέβαια και άλλες εταιρείες».

 

Οι πτήσεις

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με το αν έχουν επανέλθει γενικότερα οι πτήσεις με την πανδημία του κορωνοϊού τονίζει: «Τώρα οι πτήσεις στο εσωτερικό των ΗΠΑ, έχουν φτάσει στα παλιά επίπεδα πλέον, στο 90%  ή στο 100% σε άλλες περιπτώσεις. Το πρόβλημα υπάρχει στις διεθνείς πτήσεις, όπου απαγορεύονται ακόμα λόγω των μέτρων. Θεωρώ ότι σύντομα θα ανοίξουν, ίσως μόνο για εμβολιασμένους θα το δούμε αυτό».

Ερωτώμενος αν θα αλλάξει κάτι στο μέλλον εξ αιτίας της πανδημίας, σημειώνει: «Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει κάτι προς το χειρότερο. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πετάνε ακόμα περισσότερο. Στις ΗΠΑ, είναι ήδη σε φυσιολογικά επίπεδα στις εσωτερικές πτήσεις, ενώ έχει ήδη μεγάλη αύξηση σε νέες τεχνολογίες, όπως είναι τα εναέρια ΤΑΞΙ, τα drones, τα οποία στις ΗΠΑ ήδη τα τεστάρουν και τα επόμενα χρόνια θέλουν να τα εντάξουν στην κυκλοφορία. Οπότε θα έχουμε περισσότερη κίνηση στον αέρα. Σε πιο χαμηλά ύψη μεν, αλλά θα πρέπει να συνδέονται με τον εναέριο χώρο, γιατί είναι θέμα ασφαλείας κυρίως».

Ο Δρ. Σταύρος Σιδηρόπουλος, σπούδασε στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός, στη συνέχεια στο Imperial College στο Λονδίνο όπου έκανε master στα Συγκοινωνιακά και πήρε το Διδακτορικό του από εκεί στις αερομεταφορές.