Home > νέα > Ένταξη των Σχολών Οδηγών στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες-► Μαστοράκης: Σύντομα τα πρώτα μαθήματα οδήγησης για τους 17ρηδες

Ένταξη των Σχολών Οδηγών στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες-► Μαστοράκης: Σύντομα τα πρώτα μαθήματα οδήγησης για τους 17ρηδες

Δηλώσεις του πρ. του Συνδέσμου Εκπαιδευτών Οδήγησης ΑΜΘ στον «Π.Τ.»

Ένταξη των Σχολών Οδηγών

στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες

► Μαστοράκης: Σύντομα τα πρώτα μαθήματα οδήγησης για τους 17ρηδες

► Οι ελλείψεις εξεταστών και με ποιο τρόπο θα λειτουργούν οι κάμερες κατά την εξέταση οδήγησης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 21 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα τηλεδιάσκεψη, με θέμα τις νέες ψηφιακές υπηρεσίας του gov.gr.

Η τηλεδιάσκεψη αυτή διοργανώθηκε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Μεταφορών κ. Παπαδόπουλου, του υφυπουργού ψηφιακής διακυβέρνησης κ. Γεωργαντά, του προέδρου του Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Χατζηθεοδοσίου, και του περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη.

Στην τηλεδιάσκεψη εκπροσωπήθηκε και ο Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Οδήγησης Ανατ. Μακεδονίας Θράκης μέσω του προέδρου του κ. Αντωνίου Μαστοράκη, ο οποίος μίλησε χθες στον «Πρωινό Τύπο» και αναφέρθηκε στα ζητήματα που αφορούν τις Σχολές Οδηγών.

Από τα κύρια ζητήματα που αφορούν τις Σχολές Οδηγών, τόσο σε όλη τη χώρα, αλλά και στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης και τη Δράμα, είναι η ψηφιοποίηση της δουλειάς τους σε μεγάλο βαθμό.

Αναλυτικότερα, όπως είπε στον «Π.Τ.» ο κ.  Μαστοράκης, «πλέον όλες οι υπηρεσίες ψηφιοποιούνται. Στην τηλεδιάσκεψη αυτή, μας έγινε παρουσίαση των νέων ψηφιακών διαδικασιών  και προσπαθήσαμε να δούμε κάποια προβλήματα που υπάρχουν και να κάνουμε τις δικές μας προτάσεις».

Όπως τόνισε ο κ. Μαστοράκης, «η βασική μας πρόταση αφορά στις διεκπεραιώσεις τις οποίες κάνουμε για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και φυσικά και το ίδιο το κράτος. Για να μπούμε όμως σε μια τέτοια διαδικασία, θα  πρέπει να ζητάμε τους κωδικούς TAXIS των πελατών μας. Ζητήσαμε λοιπόν να πάρουμε μια πιστοποίηση από το κράτος, όπως έχουν παράδειγμα οι λογιστές ή οι γιατροί, ώστε με ένα κωδικό να μπορούμε να προχωράμε τις διαδικασίες αυτές με πιο απλό τρόπο. Να μην μπλέκουμε με προσωπικά δεδομένα των πελατών μας».

Όπως σημείωσε ο κ. Μαστοράκης, «είναι ένα αίτημα που το υπουργείο το είδε θετικά και προσφέρθηκε να το λύσει σύντομα και να μας δώσει την πιστοποίηση».

 Έλλειψη εξεταστών

Συνεχίζοντας ο κ. Μαστοράκης, αναφέρθηκε και στο πρόβλημα της έλλειψης εξεταστών στην περιοχή της Περιφέρειας ΑΜΘ και ειδικότερα στην Καβάλα και στη Δράμα και στις άλλες πόλεις.

«Ζητήσαμε επίσης να δουν το πρόβλημα με την έλλειψη εξεταστών, ώστε από τις αρχές του χρόνου να γίνει το σχετικό σεμινάριο, ώστε να βγουν νέοι εξεταστές. Και εδώ το υπουργείο απάντησε θετικά  και αυτό είναι καλό σημάδι. Βλέπουμε ότι γενικά υπάρχει μια εγρήγορση στα θέματα που μας αφορούν, αν και τα τελευταία χρόνια ο κλάδος μας είναι μια έννοια ταυτόσημη με τα προβλήματα».

«Το θέμα είναι ότι πολλές υπηρεσίες είναι γερασμένες πια και ηλικιακά και τεχνοκρατικά και σ’ αυτές τις αλλαγές  υπάρχουν προβλήματα. Βέβαια όλα αυτά γίνονται για καλό και έτσι θα προχωρήσουμε μπροστά», σημείωσε ο ίδιος.

Θετικό το νέο νομοσχέδιο

Ο κ. Μαστοράκης αναφέρθηκε επίσης και στο νέο νομοσχέδιο που έχει ψηφιστεί το προηγούμενο διάστημα και σταδιακά πλέον αρχίζει να εφαρμόζεται. «Το βλέπουμε θετικά και είναι πλέον σε σωστή κατεύθυνση. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί σωστά από όλους».

Διευκρίνισε στο σημείο αυτό, ότι «το Υπουργείο νομοθετεί και οι Περιφέρειες είναι  υπεύθυνες για τη σωστή διαδικασία. Το ηλεκτρονικό σύστημα είναι κάτι που θα βοηθήσει σημαντικά στη συνέχεια. Απλά αυτή την ώρα χρειάζονται οι υπουργικές αποφάσεις ώστε να ξεκινήσουν να ισχύουν τα νέα μέτρα».

Οι 17ρηδες

Ειδική αναφορά κάνει ο κ. Μαστοράκης για τους 17ρηδες, που από εδώ και πέρα θα μπορούν να παίρνουν προσωρινό δίπλωμα οδήγησης.  «Παράδειγμα τώρα που βγήκε η νέα απόφαση για τους 17ρηδες, να μπορούν να βγάζουν και αυτοί δίπλωμα, είμαστε στη φάση που περιμένουμε τις αιτήσεις για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε».

Ερωτώμενος, με ποιο τρόπο θα οδηγούν πλέον οι 17ρηδες, ο κ. Μαστοράκης εξηγεί ότι «πρόκειται για τη λεγόμενη συνοδευτική οδήγηση. Αυτό σημαίνει ότι, ο μαθητής που έχει κλείσει τα 17 του χρόνια, θα ακολουθήσει κανονικά όλη τη διαδικασία όπως  όλοι με θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, θα δίνει εξετάσεις, ενώ δεν θα παίρνει δίπλωμα στα χέρια του. Θα του δίνεται μια ψηφιακή βεβαίωση η οποία θα του δίνει το δικαίωμα να οδηγεί αυτοκίνητο μόνο εντός του Νομού στον οποίο κατοικεί και πάντα δίπλα του θα έχει συνοδηγό, άτομο άνω των 25 ετών που θα έχει τουλάχιστον πέντε χρόνια δίπλωμα οδήγησης και δεν θα έχει προβλήματα με το point system. Μόνος του δεν θα μπορεί να πάει πουθενά. Όποια παράβαση παρατηρηθεί, θα βαρύνει και τον οδηγό και το συνοδηγό. Επίσης, αντί για το γράμμα Ν που έχει ο νέος οδηγός, θα έχει ένα Σ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου».

Ερωτώμενος από πότε θα ξεκινήσει να δουλεύει το σύστημα για τους 17ρηδες, ο κ. Μαστοράκης σημειώνει ότι «βγήκε η υπουργική απόφαση, δώσαμε αιτήσεις να πάρει το σύστημα, υπήρξε όμως ένα τυπικό κώλυμα το οποίο όμως θα λυθεί πολύ σύντομα. Και να σημειώσω ότι θα πρέπει να  υπογράψουν και οι δυο γονείς».

Κάμερες στην εξέταση

Ρωτήσαμε  σχετικά τον κ. Μαστοράκη, πώς βλέπει ο ίδιος το θέμα με τις κάμερες κατά τη διαδικασία της εξέτασης. Ο ίδιος τονίζει ότι, «θα υπάρχει κάμερα καταγραφής, η οποία θα καταγράφει την εξέταση, θα μπαίνει στο φάκελο του μαθητή και όποιος έχει κάποια ένσταση ή κάποια υπόνοια για οτιδήποτε, θα βλέπει τη διαδικασία της εξέτασης. Πρόσβαση στο φάκελο θα έχει ο ίδιος ο μαθητής, ο εκπαιδευτής αλλά και ο εξεταστής και κάποιος ελεγκτικός φορέας. Οι κάμερες θα ανήκουν στην υπηρεσία. Δηλαδή, θα έρχεται ο εξεταστής την ώρα της εξέτασης, θα την τοποθετεί  και στο τέλος της εξέτασης θα την παίρνει και θα φεύγει».

Επίσης, αλλάζει το θέμα των λαθών κατά τη διαδικασία των θεωρητικών στο βιβλίο. Ο εξεταζόμενος θα δικαιούται να έχει τρία λάθη αντί για ένα που είναι μέχρι σήμερα μιας και σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ποσοστό λαθών είναι στο 10%.